Ενότητες

Κατηγορίες

Ημερολόγιο

SMTWTFS
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

Go
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11)

Ενημερωτικό Δελτίο

Κανάλι RSS

Δραστηριότητες του ΚΕΓ

375 items total [1 - 10]
Go
<< First < Previous Next > Last >>
ταξινόμηση βάσει :: Ημ. Δημιουργίας . Ημ. Ενημέρωσης
  • Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Έφυγε ο Δημήτρης Φατούρος της εποχής των οραμάτων

    Ο Δ. Φατούρος, ομότιμος καθηγητής του ΑΠΘ, αρχιτέκτονας, εικαστικός και συγγραφέας,
    γεννημένος το 1928, έκλεισε στις 8 Νοεμβρίου έναν κύκλο 92 ετών, που τα είχε όλα: Β’
    Παγκόσμιο Πόλεμο και Εμφυλιακά, επτάχρονη Δικτατορία, Μεταπολίτευση, Μνημόνια και
    Πανδημία. Στη μακρά αυτή διαδρομή, ο Φατούρος διαλέχθηκε με την ιστορία με έναν
    τρόπο εντελώς δικό του: υπηρετώντας την επιστήμη του στο Τμήμα Αρχιτεκτόνων του ΑΠΘ
    με τα αυστηρότερα επιστημονικά, εκπαιδευτικά και εφαρμοσμένα κριτήρια (για τον
    «αμείλικτο» δάσκαλο πολλά έχουν να μαρτυρήσουν οι ευγνώμονες μαθητές του)·
    ασκώντας παράλληλα, τόσο στο ΑΠΘ όσο και στο Υπουργείο Παιδείας, ευφάνταστη και
    αποτελεσματική διοίκηση, από θέσεις υψηλής ευθύνης και ρίσκου, και ευτυχώντας, τέλος,
    να δώσει υπόσταση σε προσφιλή του οράματα, όπως το Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης
    και το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας.

    Τον Φατούρο τον οδηγούσε η προσήλωση στο καθήκον και το είδος εκείνο ανθρωπιάς που
    θεμελιώνεται στη μετριοπάθεια, τη μειλιχιότητα και, πάνω απ’ όλα ίσως, στο νόημα της
    αγαπημένης του τέχνης, της ζωγραφικής. Της ζωγραφικής που την έβλεπε σαν την
    ανθρωπιά της έντεχνης σύνθεσης της πολλαπλότητας. Δεν είναι τυχαίο ότι πρόβαλλε την
    αγαπημένη του ρήση, το «διατελώ πάντα εν αμφιβολία», αυτός που ήξερε πάντα να
    βρίσκει μέσα του τη δύναμη την αμφιβολία να τη μετατρέπει σε ενέργεια, μη διστάζοντας
    να δεχτεί από τις άλλες (ακόμη και τις αντίπαλες) απόψεις ό,τι χρειαζόταν για να συνθέσει
    ένα έργο με τη σφραγίδα της δικής του προσωπικότητας. Το αίτημα της ενότητας μέσα από
    την πολλαπλότητα ήταν άλλωστε το δίδαγμα που άντλησε από την πρώιμη θητεία του στη
    ζωγραφική και την αρχιτεκτονική σύνθεση, δουλεύοντας πλάι στον Νίκο Χατζηκυριάκο
    Γκίκα και τον Δημήτρη Πικιώνη, που ρητώς αποστρέφονταν τους δογματισμούς. Ο
    Φατούρος μια ζωή συνέθετε, συναιρώντας τα ομότροπα και τα ετερότροπα στη ζωή και τη
    σκέψη, και προσπαθώντας να τα υποτάξει στο νόημα της τέχνης.

    Αυτή άλλωστε την πολλαπλότητα την βίωσε ο εκ καταγωγής Αρκάς Φατούρος και ως
    συνύφανση μιας τριαντάχρονης ζωής στην Αθήνα με μια εξηντάχρονης διάρκειας ζωή στη
    Θεσσαλονίκη —κινούμενος διαρκώς μεταξύ δύο πόλων, σαν το στημόνι και το υφάδι. Όπως
    δεν έπαψε ποτέ να κινείται και να εκθέτει το έργο του σε ολόκληρο τον κόσμο με την άνεση
    του κοσμοπολίτη —διδάσκοντας, διδασκόμενος και συνθέτοντας. Στη νέα πατρίδα από το
    1959, άντλησε από το πνεύμα του Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, που ήδη βρισκόταν στη
    δεύτερη γενιά καθηγητών του, και είχε πετύχει να μεταμορφώσει, μέσα σε λίγες δεκαετίες,
    όλο τον βόρειο χώρο της επικράτειας επαγγελματικά, εκπαιδευτικά —και καλλιτεχνικά. Ο
    Φατούρος στήριξε πρόθυμα τη ρηξικέλευθη «Τέχνη», και, με την ίδια ζέση, και κάθε άλλη
    προσπάθεια για θέσμιση της καλλιτεχνικής προσωπικότητας μιας πόλης πάνω ακριβώς
    στην ώρα που έσφυζε από νεωτερική δυναμικότητα.

    Ιδιαίτερα γόνιμη στάθηκε η σχέση του Φατούρου με τη Φιλοσοφική Σχολή των Λίνου
    Πολίτη και Μανόλη Ανδρόνικου, Ι. Θ. Κακριδή και Δημήτρη Μαρωνίτη, Σακελλαρίου,
    Πελεκανίδη —και της Άλκης Κυριακίδου-Νέστορος. Μια σχολή που είχε και αυτή ανταποκριθεί στο ακέραιο στη νομοθετημένη από το 1925 αποστολή της, που ήταν να
    εφοδιάσει όλο τον βορειοελλαδικό, κυρίως, χώρο με δασκάλους και φιλολόγους,
    ιστορικούς και αρχαιολόγους της υψηλότερης στάθμης. Στενές οι φιλίες του με τους
    λαμπρούς καθηγητές της.

    Χρόνια αργότερα, στην υπηρεσία της νέας εξωστρέφειας, που απαιτούσαν πλέον οι καιροί,
    οραματίστηκε ο Φατούρος την εδραίωση του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας στη Θεσσαλονίκη
    (από την ίδρυσή του το 1994 στεγάζεται στον Δήμο Καλαμαριάς), και εμπιστεύτηκε τον νέο
    θεσμό στο νεωτερικό πνεύμα του Τμήματος Φιλολογίας του ΑΠΘ. Έκτοτε και ως την
    τελευταία του πνοή όχι μόνον δεν έπαψε να παρακολουθεί την ανάπτυξη του ΚΕΓ, αλλά,
    στο ενδιάμεσο διάστημα, διατέλεσε δεύτερος πρόεδρός του, μετά τη θητεία του Δημήτρη
    Μαρωνίτη. Είδε το ΚΕΓ να φέρνει την Πιστοποίηση της Ελληνομάθειας σε όλο τον κόσμο με
    τα 150 εξεταστικά του κέντρα ανά την υφήλιο· να δημιουργεί ένα σύμπαν ψηφιακών
    (κυρίως) εργαλείων και πόρων για τη μελέτη της διαχρονίας της ελληνικής, και να
    προλαβαίνει να θεμελιώσει το εξ αποστάσεως γλωσσικό και το φιλολογικό μάθημα που
    απαιτούν οι καιροί, καθ’ όλα έτοιμο —την εποχή της πανδημίας. Το ΚΕΓ τον ευγνωμονεί. Το
    Δ.Σ. του ΚΕΓ θα ανακοινώσει σε εύθετο χρόνο τον αρμόζοντα τρόπο για να τιμηθεί η μνήμη
    του Δ. Φατούρου.

    Ι. Ν. Καζάζης,
    Πρόεδρος του ΚΕΓ

    09 Nov 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Ολοκληρώθηκαν με επιτυχία οι εξετάσεις Πιστοποίησης της Ελλημομάθειας του ΚΕΓ (13-16/10/20)

    Ανακοινώνεται από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ότι οι ετήσιες κατά μήνα Μάιο Εξετάσεις Ελληνομάθειας, που φέτος αναβλήθηκαν λόγω της πανδημίας του κορονοϊού, διεξήχθησαν κανονικά, από 13 έως 16 Οκτωβρίου, μέσα από τα 120 πιστοποιημένα Εξεταστικά Κέντρα του ΚΕΓ τόσο στην Ελλάδα όσο και σε όλη την υφήλιο. Παρά τις αναμενόμενες δυσκολίες, η συμμετοχή υποψηφίων, ομογενών και μη, υπήρξε και πάλι αξιόλογη.

    Οι Εξετάσεις Ελληνομάθειας για την πιστοποίηση της γνώσης της Ελληνικής ως Β’/ Ξένης Γλώσσας είναι ένας σταθερός και αδιάβλητος θεσμός της ελληνικής πολιτείας που, λειτουργεί από το 1999. Κάθε χρόνο, προσελκύει πάνω από 5500 υποψηφίους όλων των ηλικιών, πιστοποιεί το γνωστικό τους επίπεδο σύμφωνα με τα καθιερωμένα μέτρα και σταθμά που ισχύουν για όλες τις γλώσσες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες) και χορηγεί τίτλους εξαργυρώσιμους στην αγορά εργασίας εντός και εκτός της επικράτειας. Να σημειωθεί ότι η επιτυχία στις εξετάσεις αυτές είναι ανεξάρτητη από τον τρόπο και τη μέθοδο απόκτησης των γνώσεων, από τον τύπο σχολείου όπου εφοίτησε κανείς και για πόσο χρόνο.
    Η ιστοσελίδα της Πιστοποίησης της Ελληνομάθειας (www.greek-language.gr/certification) παρέχει όλες τις πληροφορίες για τις εξετάσεις αυτές μαζί με αφθονία αξιόπιστων ψηφιακών πόρων για την ετοιμασία των υποψηφίων.

    23 Oct 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Ημερομηνίες εγγραφών και εξετάσεων για τις Εξετάσεις Πιστοποίησης της Ελληνομάθειας 2020

    Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ανακοινώνει τις οριστικές ημερομηνίες διενέργειας των εξετάσεων ελληνομάθειας Οκτωβρίου 2020 σε αντικατάσταση αυτών που αναβλήθηκαν τον Μάιο του 2020 λόγω της πανδημίας. Οι εγγραφές θα πραγματοποιηθούν από 1 έως 28 Ιουνίου 2020.

    Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020 (πρωί)
    Α1 (για παιδιά 8-12)
    Α1 για εφήβους και ενηλίκους)

    Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2020 (μεσημέρι)
    Γ2

    Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020 (πρωί)
    A2 & Α2 για επαγγελματικούς σκοπούς

    Τετάρτη 14 Οκτωβρίου 2020 (μεσημέρι)
    Γ1

    Πέμπτη 15 Οκτωβρίου 2020 (πρωί)
    B1

    Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2020 (πρωί)
    B2

    Σας εφιστούμε την προσοχή στη διαφοροποίηση της διάρκειας των εξετάσεων. Δε θα διεξαχθούν σε τρεις (3) ημέρες, όπως συνηθίζεται, αλλά σε τέσσερεις(4). Η διαφοροποίηση αυτή ισχύει μόνο για τις εξετάσεις του 2020.

    Κατά την ίδια εξεταστική περίοδο θα διεξαχθούν και οι εξετάσεις για το επίπεδο Α2 για ειδικούς επαγγελματικούς σκοπούς.

    Οι παραπάνω ημερομηνίες βρίσκονται αναρτημένες στην ιστοσελίδα http://www.greek-language.gr/certification/node/15.html

    Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα:
    http://www.greek-language.gr/certification/application/index.html

    08 Oct 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Νέα για την Πύλη :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις :: Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις

    Digital PanGloss: Όροι Γλωσσολογίας από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας

    Digital PanGloss:
    Όροι Γλωσσολογίας από το «Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας»

    http://www.greek-language.gr/linguisticterms/

    Το νέο περιβάλλον του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας που παραδίδεται στη δημοσιότητα προσφέρει μια ενιαία ψηφιακή βάση όλης της γλωσσολογικής επιστημονικής ορολογίας που έχει θησαυριστεί κατά καιρούς στο ΚΕΓ.

    23 Sep 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Τηλεσεμινάρια διδασκαλίας της ελληνικής στις ΗΠΑ και η σημασία των πόρων του ΚΕΓ για τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση (9 & 16/5/20)

    Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

    Υπό την αιγίδα της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, και με πρόσκληση του επικεφαλής του Εκπαιδευτικού Γραφείου της κ. Αν. Κουλαρμάνη, διεξήχθησαν στις 9 και 16 Μαϊου με επιτυχία δύο τηλεσεμινάρια του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), με θέμα την παρουσίαση των «ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ» και τις ετήσιες «ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ». Τα θέματα τα εισηγήθηκε ο πρόεδρος του ΚΕΓ, καθηγητής Ι. Ν. Καζάζης, και τα ανέπτυξαν οι βασικοί συνεργάτες του ΚΕΓ Ράνια Βοσκάκη και Παναγιώτης Δαγκόπουλος. Τα παρακολούθησαν συνολικά 300 εκπαιδευτικοί από όλη την Αμερική.

    Ακολούθησε αναλυτική συζήτηση με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, που αποφοίτησαν από τις ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ή χρησιμοποιούν τον ψηφιακό κόσμο του ΚΕΓ για την ελληνική ως Β΄/ Ξένη Γλώσσα.

    Στην κατακλείδα της η κ. Αθηνά Κρομμύδα, Πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελληνικής Παιδείας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής, τόνισε : «Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, του οποίου προϊόν υψηλών προδιαγραφών είναι η «Ελληνομάθεια», το ΚΛΙΚ και οι «Διαδρομές», προσφέρει μια εξαιρετική υπηρεσία στην πορεία της διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας τόσο στους/ις εκπαιδευτικούς όσο και στους/στις μαθητές/τριες και για το λόγο αυτό εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια».

    Αξίζει λοιπόν να υπενθυμίσουμε ότι οι ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ αποτελούν το παλαιότερο και πλέον αναγνωρίσιμο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της ελληνικής ως Β’/ Ξένης Γλώσσας. Προβλέπει 450 ώρες επιμόρφωσης που εκτείνονται σε ένα δεκάμηνο, διεξάγονται μόνον εξ αποστάσεως και προσφέρονται φέτος για 12η χρονιά. Το πρόγραμμα έχει βραβευτεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρακολουθείται ετησίως από εκατοντάδες ‘Έλληνες αλλά και ξένους εκπαιδευτικούς από δεκάδες χώρες του κόσμου και οδηγεί σε πιστοποίηση από το Υπουργείο Παιδείας. Η πιστοποίηση αυτή αποτελεί σοβαρό προσόν τυπικά, αφού μοριοδοτείται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με εξειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας, αλλά και ουσιαστικά, καθώς αποτελεί την είσοδο σε έναν νέο επιστημονικό κλάδο της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, με σοβαρές επαγγελματικές προοπτικές μέσα σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

    Για τις ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ το ΚΕΓ διαθέτει 160 εξεταστικά κέντρα σε όλον τον κόσμο. Αυτές βασίζονται στο «Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 1999 έχουν λάβει την πιστοποίηση χιλιάδες υποψήφιοι και την έχουν «εξαργυρώσει» επαγγελματικά με βάση το Ευρωπαϊκό Προσοντολόγιο.

    Ειδικά στις ΗΠΑ, οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι των τίτλων ελληνομάθειας του ΚΕΓ αποκτούν την Seal of Biliteracy. Αυτή είναι προϋπόθεση για να κερδίσουν ακαδημαϊκές πιστωτικές μονάδες, στα πανεπιστήμια όπου πρόκειται να φοιτήσουν, και έκπτωση διδάκτρων. Για τα παιδιά της ελληνικής ομογένειας η πολιτική αυτή αποτελεί ένα σοβαρό κίνητρο για πιστοποιημένη Ελληνομάθεια.

    Πέρα από την πιστοποίηση της ελληνομάθειας ανά τον κόσμο, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας προσφέρει την «ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ» (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html) , τις «Ψηφίδες» για την Ελληνική Γλώσσα (http://www.greek-language.gr/digitalResources/ ), το corpus των διδακτικών σεναρίων «Πρωτέας» (http://proteas.greek-language.gr/ ), αλλά και μια πληθώρα υλικών όπως τα ψηφιακά λεξικά του, το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, το μεσαιωνικό Λεξικό Κριαρά, το Λεξικό Γεωργακά, με έμφαση στο λόγιο και στο λογοτεχνικό λεξιλόγιο.

    Όλα αυτά τα ψηφιακά μέσα του ΚΕΓ, που ήδη τροφοδοτούν με υλικό και τις έδρες ελληνικών σπουδών ανά τον κόσμο, αποδείχτηκαν λύσεις αιχμής για την τηλεκπαίδευση λόγω της πρόσφατης πανδημίας. Η συντριπτική πλειονότητα των διδασκόντων τα γλωσσικά μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης άντλησε πρωτότυπο υλικό και χρησιμοποίησε την εργαλειοθήκη του ΚΕΓ για την ενίσχυση του γλωσσικού μαθήματος , αλλά και για την προσωπική τους επιμόρφωση. Ειδικά μετά την αλλαγή της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα αρχαία και τα νέα ελληνικά γίνεται αντιληπτή η στήριξη που μπορεί να βρει ο εκπαιδευτικός σε κείμενα και επιστημονική θεωρία για την αρχαία ελληνική γλώσσα και τα γραπτά της είδη, τη σύγχρονη νεοελληνική λογοτεχνία και τη θεωρία της.

    Την ποιότητα των εργαλείων αυτών την αποδεικνύει μεταξύ άλλων και η επισκεψιμότητα της ΠΥΛΗΣ με άνω των 650.000 μοναδικών επισκεπτών μηνιαίως (έναντι των 450.000 προ πανδημίας). Ένα περιβάλλον «ανοιχτής» (και όχι τυποποιημένης ή φροντιστηριακού τύπου) τηλεργασίας με παιδαγωγική και παιδευτική υπεραξία.

    Για να μπορέσει λοιπόν στο άμεσο μέλλον να αποτελέσει η τηλεκπαίδευση μιαν αξιόπιστη παράλληλη πηγή εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, το ΚΕΓ θα συνεχίσει να αγωνίζεται, με τη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας, να συντηρεί, να εμπλουτίζει, και να ανανεώνει τους ψηφιακούς του πόρους –και να παραμένει κορυφαίο.

    Το Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας: https://www.minedu.gov.gr/news/45039-20-05-20-tileseminaria-didaskalias-tis-ellinikis-stis-ipa-kai-i-simasia-ton-poron-tou-keg-gia-ti-sygxroni-tilekpaidefsi-2?fbclid=IwAR3u_wjp6EkwUCFw81GtUqStcvWNhjxmlCDfjXXj0K-tk6AB0hW9Z-iedrk

    Δείτε την παρουσίαση της 9ης Μαΐου στο YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=1SXfoZsitcE)

    Δείτε την παρουσίαση της 16ης Μαΐου στο YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ca_S4neEJBM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2A4FH7OPYlOJ4expdn0k-TWuykGoznjeOeiIpjgVSrW0h-MWJ37_9xrIY)

    25 Jun 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Μεσαιωνική Ελληνική :: Νέα για την Πύλη :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Διαθέσιμος ο Βιβλιογραφικός Οδηγός του «Λεξικού Κριαρά» του ΚΕΓ

    Μόλις κυκλοφόρησε ο Βιβλιογραφικός Οδηγός του «Λεξικού Κριαρά» του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας. Ο Οδηγός διατίθεται σε αποκλειστικά ηλεκτρονική μορφή, ώστε να είναι ανοιχτά προσβάσιμος από κάθε ερευνητή μέσω της διαδικτυακής πύλης για την ελληνική γλώσσα.

    25 Jun 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Τηλεσεμινάρια διδασκαλίας της ελληνικής στις ΗΠΑ και η σημασία των πόρων του ΚΕΓ για τη σύγχρονη τηλεκπαίδευση (9 & 16/5/20)

    Δελτίο Τύπου του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων:

    Υπό την αιγίδα της Αρχιεπισκοπής Αμερικής, και με πρόσκληση του επικεφαλής του Εκπαιδευτικού Γραφείου της κ. Αν. Κουλαρμάνη, διεξήχθησαν στις 9 και 16 Μαϊου με επιτυχία δύο τηλεσεμινάρια του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας (ΚΕΓ), με θέμα την παρουσίαση των «ΔΙΑΔΡΟΜΩΝ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ» και τις ετήσιες «ΠΑΓΚΟΣΜΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ». Τα θέματα τα εισηγήθηκε ο πρόεδρος του ΚΕΓ, καθηγητής Ι. Ν. Καζάζης, και τα ανέπτυξαν οι βασικοί συνεργάτες του ΚΕΓ Ράνια Βοσκάκη και Παναγιώτης Δαγκόπουλος. Τα παρακολούθησαν συνολικά 300 εκπαιδευτικοί από όλη την Αμερική.

    Ακολούθησε αναλυτική συζήτηση με τους συμμετέχοντες εκπαιδευτικούς, που αποφοίτησαν από τις ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ή χρησιμοποιούν τον ψηφιακό κόσμο του ΚΕΓ για την ελληνική ως Β΄/ Ξένη Γλώσσα.

    Στην κατακλείδα της η κ. Αθηνά Κρομμύδα, Πρόεδρος του Ανωτάτου Συμβουλίου Ελληνικής Παιδείας της Ι. Αρχιεπισκοπής Αμερικής, τόνισε : «Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, του οποίου προϊόν υψηλών προδιαγραφών είναι η «Ελληνομάθεια», το ΚΛΙΚ και οι «Διαδρομές», προσφέρει μια εξαιρετική υπηρεσία στην πορεία της διδασκαλίας της Ελληνικής γλώσσας τόσο στους/ις εκπαιδευτικούς όσο και στους/στις μαθητές/τριες και για το λόγο αυτό εκφράζουμε τα θερμά μας συγχαρητήρια».

    Αξίζει λοιπόν να υπενθυμίσουμε ότι οι ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ αποτελούν το παλαιότερο και πλέον αναγνωρίσιμο πρόγραμμα του Υπουργείου Παιδείας για την επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη διδασκαλία της ελληνικής ως Β’/ Ξένης Γλώσσας. Προβλέπει 450 ώρες επιμόρφωσης που εκτείνονται σε ένα δεκάμηνο, διεξάγονται μόνον εξ αποστάσεως και προσφέρονται φέτος για 12η χρονιά. Το πρόγραμμα έχει βραβευτεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, παρακολουθείται ετησίως από εκατοντάδες ‘Έλληνες αλλά και ξένους εκπαιδευτικούς από δεκάδες χώρες του κόσμου και οδηγεί σε πιστοποίηση από το Υπουργείο Παιδείας. Η πιστοποίηση αυτή αποτελεί σοβαρό προσόν τυπικά, αφού μοριοδοτείται από δημόσιους και ιδιωτικούς φορείς με εξειδίκευση στη διδασκαλία της ελληνικής ως ξένης ή δεύτερης γλώσσας, αλλά και ουσιαστικά, καθώς αποτελεί την είσοδο σε έναν νέο επιστημονικό κλάδο της εφαρμοσμένης γλωσσολογίας, με σοβαρές επαγγελματικές προοπτικές μέσα σε έναν συνεχώς μεταβαλλόμενο κόσμο.

    Για τις ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΟΜΑΘΕΙΑΣ το ΚΕΓ διαθέτει 160 εξεταστικά κέντρα σε όλον τον κόσμο. Αυτές βασίζονται στο «Κοινό Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Γλώσσες» της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Από το 1999 έχουν λάβει την πιστοποίηση χιλιάδες υποψήφιοι και την έχουν «εξαργυρώσει» επαγγελματικά με βάση το Ευρωπαϊκό Προσοντολόγιο.

    Ειδικά στις ΗΠΑ, οι μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι κάτοχοι των τίτλων ελληνομάθειας του ΚΕΓ αποκτούν την Seal of Biliteracy. Αυτή είναι προϋπόθεση για να κερδίσουν ακαδημαϊκές πιστωτικές μονάδες, στα πανεπιστήμια όπου πρόκειται να φοιτήσουν, και έκπτωση διδάκτρων. Για τα παιδιά της ελληνικής ομογένειας η πολιτική αυτή αποτελεί ένα σοβαρό κίνητρο για πιστοποιημένη Ελληνομάθεια.

    Πέρα από την πιστοποίηση της ελληνομάθειας ανά τον κόσμο, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας προσφέρει την «ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ» (http://www.greek-language.gr/greekLang/index.html) , τις «Ψηφίδες» για την Ελληνική Γλώσσα (http://www.greek-language.gr/digitalResources/ ), το corpus των διδακτικών σεναρίων «Πρωτέας» (http://proteas.greek-language.gr/ ), αλλά και μια πληθώρα υλικών όπως τα ψηφιακά λεξικά του, το Λεξικό της Κοινής Νεοελληνικής, το μεσαιωνικό Λεξικό Κριαρά, το Λεξικό Γεωργακά, με έμφαση στο λόγιο και στο λογοτεχνικό λεξιλόγιο.

    Όλα αυτά τα ψηφιακά μέσα του ΚΕΓ, που ήδη τροφοδοτούν με υλικό και τις έδρες ελληνικών σπουδών ανά τον κόσμο, αποδείχτηκαν λύσεις αιχμής για την τηλεκπαίδευση λόγω της πρόσφατης πανδημίας. Η συντριπτική πλειονότητα των διδασκόντων τα γλωσσικά μαθήματα σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης άντλησε πρωτότυπο υλικό και χρησιμοποίησε την εργαλειοθήκη του ΚΕΓ για την ενίσχυση του γλωσσικού μαθήματος , αλλά και για την προσωπική τους επιμόρφωση. Ειδικά μετά την αλλαγή της ύλης των Πανελλαδικών Εξετάσεων στα αρχαία και τα νέα ελληνικά γίνεται αντιληπτή η στήριξη που μπορεί να βρει ο εκπαιδευτικός σε κείμενα και επιστημονική θεωρία για την αρχαία ελληνική γλώσσα και τα γραπτά της είδη, τη σύγχρονη νεοελληνική λογοτεχνία και τη θεωρία της.

    Την ποιότητα των εργαλείων αυτών την αποδεικνύει μεταξύ άλλων και η επισκεψιμότητα της ΠΥΛΗΣ με άνω των 650.000 μοναδικών επισκεπτών μηνιαίως (έναντι των 450.000 προ πανδημίας). Ένα περιβάλλον «ανοιχτής» (και όχι τυποποιημένης ή φροντιστηριακού τύπου) τηλεργασίας με παιδαγωγική και παιδευτική υπεραξία.

    Για να μπορέσει λοιπόν στο άμεσο μέλλον να αποτελέσει η τηλεκπαίδευση μιαν αξιόπιστη παράλληλη πηγή εκπαίδευσης και επιμόρφωσης, το ΚΕΓ θα συνεχίσει να αγωνίζεται, με τη στήριξη του Υπουργείου Παιδείας, να συντηρεί, να εμπλουτίζει, και να ανανεώνει τους ψηφιακούς του πόρους –και να παραμένει κορυφαίο.

    Το Δελτίο Τύπου στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας: https://www.minedu.gov.gr/news/45039-20-05-20-tileseminaria-didaskalias-tis-ellinikis-stis-ipa-kai-i-simasia-ton-poron-tou-keg-gia-ti-sygxroni-tilekpaidefsi-2?fbclid=IwAR3u_wjp6EkwUCFw81GtUqStcvWNhjxmlCDfjXXj0K-tk6AB0hW9Z-iedrk

    Δείτε την παρουσίαση της 9ης Μαΐου στο YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=1SXfoZsitcE)

    Δείτε την παρουσίαση της 16ης Μαΐου στο YouTube (https://www.youtube.com/watch?v=ca_S4neEJBM&feature=youtu.be&fbclid=IwAR2A4FH7OPYlOJ4expdn0k-TWuykGoznjeOeiIpjgVSrW0h-MWJ37_9xrIY)

    28 May 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Μεσαιωνική Ελληνική :: Αρχαία Ελληνική :: Λεξικά και Λεξικογραφία :: Γλωσσολογία :: Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Νέα για την Πύλη :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Επαναλειτουργία ηλεκτρονικού καταστήματος ΚΕΓ

    Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας σάς ανακοινώνει ότι οι παραγγελίες βιβλίων εκτελούνται κανονικά μέσω του ηλεκτρονικού μας καταστήματος. Επισκεφθείτε το ηλεκτρονικό μας κατάστημα στον ακόλουθο σύνδεσμο https://greeklanguage.gr/en/shop-2/?v=f214a7d42e0d

    Ενημερωθείτε για τις καινοτόμες διαδραστικές πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης στο https://greeklanguage.gr/en/klik-app-application/?v=f214a7d42e0d

    Παραμένουμε με συνέπεια και υπευθυνότητα στη διάθεσή σας στα σχετικά τηλέφωνα της υπηρεσίας μας και στα email και

    Εφαρμόζοντας την εγκύκλιο ΔΙΔΑΔ/Φ.69/113/9246/29-4-2020 του Υπουργείου Εσωτερικών, σας ενημερώνουμε ότι η επίσκεψη τρίτων στον χώρο του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας είναι δυνατή μόνο κατόπιν προηγούμενης συνεννόησης (ραντεβού) και εφόσον το αίτημά τους δεν δύναται να ικανοποιηθεί με άλλο τρόπο.

    15 May 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Webinar με θέμα την ανάλυση κειμένου (7/5/20)

    Την Πέμπτη 7 Μαΐου 2020 και ώρες 17.00-19.00, πρόκειται να πραγματοποιηθεί webinar με θέμα την ανάλυση κειμένου με χρήση των Voyant Tools από τον δημιουργό τους καθηγ. Geoffrey Rockwell.

    04 May 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

  • Νέα Ελληνική :: Μεσαιωνική Ελληνική :: Αρχαία Ελληνική :: Λεξικά και Λεξικογραφία :: Γλωσσολογία :: Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Δραστηριότητες του ΚΕΓ :: Ανακοινώσεις

    Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος προς εκπαιδευτικούς - Αποσπάσεις 2020-2021

    Το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, που εδρεύει στη Θεσσαλονίκη, Ν.Π.Ι.Δ. εποπτευόμενο από το Υπουργείο Παιδείας & Θρησκευμάτων (ΥΠαιΘ), καλεί προς απόσπαση για το σχολικό έτος 2020–2021 εκπαιδευτικούς αυξημένων προσόντων της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, προκειμένου να συμμετάσχουν στα υπό εκπόνηση εθνικά και ευρωπαϊκά ερευνητικά του προγράμματα.

    Ειδικότερα, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας ενδιαφέρεται να αποσπάσει εκπαιδευτικούς με τα ακόλουθα προσόντα:

    1. Κλασικούς φιλολόγους, με ειδίκευση στην αρχαία ελληνική γλώσσα.

    2. Γλωσσολόγους, με ειδίκευση στην υπολογιστική γλωσσολογία, την ιστορική γλωσσολογία, την ηλεκτρονική λεξικογραφία και τη διαμόρφωση σωμάτων κειμένων.

    3. Φιλολόγους με εμπειρία ή κατάρτιση στην εκπόνηση ή λειτουργία προγραμμάτων εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (σύγχρονης ή ασύγχρονης) στην πρωτοβάθμια ή τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση.

    Για τις ανωτέρω περιπτώσεις επιθυμητό προσόν είναι η κατοχή πιστοποιητικού Β' επιπέδου ΤΠΕ.

    Με την παρούσα πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος δεν αναλαμβάνεται καμία δέσμευση προς απόσπαση, δεδομένου ότι επαφίεται στην πλήρη διακριτική ευχέρεια του φορέα να προτείνει (και του ΥΠαιΘ να αποφασίσει) για τον αριθμό και τις ειδικότητες των προς απόσπαση εκπαιδευτικών, ανάλογα με τις ανάγκες.

    Υπενθυμίζεται ότι οι αιτήσεις των προς απόσπαση εκπαιδευτικών δεν κατατίθενται στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, αλλά υποβάλλονται με τη συνήθη κάθε χρόνο διαδικασία, μετά την έκδοση των σχετικών εγκυκλίων για τις αποσπάσεις σε φορείς του ΥΠαιΘ.

    Για περαιτέρω πληροφορίες οι ενδιαφερόμενοι/-ες μπορούν να επικοινωνούν με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας (Καραμαούνα 1, Πλατεία Σκρα, 55132, Καλαμαριά, Θεσσαλονίκη, τηλ.: 2313331500, fax: 2313331502, e-mail: ) και να απευθύνονται στον κ. Γεώργιο Βλάχο [ώρες επικοινωνίας: 13:00 – 14:30].

    23 Apr 2020 | Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας | Σχόλια 0

< Previous   [1] 2 3 4 5 ...38   Next >