Ενότητες
- Νέα Ελληνική (1032)
- Μεσαιωνική Ελληνική (549)
- Αρχαία Ελληνική (1094)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (180)
- Γλωσσολογία (902)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3754)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (892)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (168)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (465)
- Ανακοινώσεις (8075)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2175)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (40)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1145)
- Τύπος (804)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | 2025 | > | ||||
Κ | Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
06 Μάϊ. 2025
1 εγγραφή |
-
Τηλεδιάλεξη με θέμα: ''Όψεις της καλλιέργειας του κριτικού γραμματισμού στα σχολεία της Κύπρου'', Ανοικτό Παν/μιο Κύπρου (9/5/2025)
Με το θέμα: ''Όψεις της καλλιέργειας του κριτικού γραμματισμού στα σχολεία της Κύπρου'' καταπιάνεται η τηλεδιάλεξη που θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή, 9 Μαΐου 2025 στο πλαίσιο του 6ου Κύκλου της Σειράς Τηλεδιαλέξεων ''Γλώσσα, Λογοτεχνία, Γραμματισμοί'',
τον οποίο διοργανώνει το Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα ''Ελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία''
του Ανοικτού Πανεπιστημίου Κύπρου (ΑΠΚΥ).Φιλοξενούμενη ομιλήτρια είναι η Δρ Ευάνθη Παπανικόλα, Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης. Η διάλεξη θα αρχίσει στις 19:00 μ.μ. και θα μεταδοθεί διαδικτυακά μέσω των εργαλείων τηλεκπαίδευσης του ΑΠΚΥ στον σύνδεσμο: https://tinyurl.com/w83nj23j
Εγγραφή για λήψη πιστοποιητικού συμμετοχής μέσω του συνδέσμου: https://forms.office.com/e/zdXkeDbBmF[πιστοποιητικό αποστέλλεται σε όλους όσοι παρακολουθήσουν το μεγαλύτερο μέρος της διάλεξης]
Στη διάλεξη θα παρουσιαστούν δύο παιδαγωγικές παρεμβάσεις, με τις οποίες αναδεικνύεται πώς η Συστημική Λειτουργική Γραμματική (Halliday 1994) μπορεί να γίνει ένα χρήσιμο εργαλείο για την καλλιέργεια μεταγλωσσικής επίγνωσης και κριτικού γραμματισμού (Janks 2010).
Στόχος της ανάλυσης των αυθεντικών κειμένων που αξιοποιήθηκαν κατά τη διδασκαλία ήταν ο εντοπισμός και η κριτική αποτίμηση των ιδεολογικών διαστάσεων των κειμένων, καθώς και των σημειωτικών πόρων που αξιοποιήθηκαν για τη αναπαράσταση των ιδεολογιών αυτών. Οι παρεμβάσεις ήταν καθοριστικές για την όξυνση της επίγνωσης της κοινωνικο-σημειωτικής διάστασης της γλώσσας, η οποία είναι κεντρικής σημασίας για την καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικού γραμματισμού απέναντι στον αυτόνομο γραμματισμό και ένα γλωσσικά κανονιστικό εκπαιδευτικό πλαίσιο.