Ενότητες
- Νέα Ελληνική (990)
- Μεσαιωνική Ελληνική (524)
- Αρχαία Ελληνική (1060)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (177)
- Γλωσσολογία (879)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3660)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (873)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (164)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (459)
- Ανακοινώσεις (7896)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2137)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (39)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1136)
- Τύπος (783)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | Jan 2025 | > | ||||
S | M | T | W | T | F | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
27 Jan. 2025
2 items total [1 - 2] |
-
Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Πιστοποίηση Ελληνομάθειας :: Ανακοινώσεις
Ερευνητική μελέτη από ομάδα γλωσσολόγων για τη χρήση της προσέγγισης CLIL (Content and Language Integrated Learning – Συνδυαστική Διδασκαλία Περιεχομένου και Γλώσσας) στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό
Ερευνητική ομάδα που αποτελείται από γλωσσολόγους-ερευνητές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Δρ. Γεωργία Φωτιάδου, Καθ. Μαρίνα Ματθαιουδάκη), Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δρ. Χριστίνα Μαλιγκούδη), UCL Institute of Education (Δρ. Φρόσω Αργύρη) and Goldsmiths, University of London (Δρ. Βάλλη Λύτρα), διεξάγει μελέτη που διερευνά τη χρήση της προσέγγισης CLIL (Content and Language Integrated Learning – Συνδυαστική Διδασκαλία Περιεχομένου και Γλώσσας) στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό.
Αλλαγές στα πολιτικά και θεσμικά πλαίσια στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας εντός της ελληνικής διασποράς καθιστούν απαραίτητες σημαντικές αλλαγές στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ελληνικής ως γλώσσας πολιτισμικής κληρονομιάς (Mattheoudakis & Maligkoudi, 2024). Η προσέγγιση CLILπεριλαμβάνει ένα φάσμα παιδαγωγικών προσεγγίσεων που ενσωματώνουν τη μάθηση και διδασκαλία της γλώσσας και του περιεχομένου, ανταποκρινόμενες στις γλωσσικές ανάγκες των πολύγλωσσων μαθητών. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, δεν έχει υπάρξει συστηματική διερεύνηση της εφαρμογής της προσέγγισης CLIL σε εκπαιδευτικά πλαίσια διδασκαλίας γλωσσών κληρονομιάς (με εξαίρεση τη μελέτη των Charalampidi et al., 2017). Αντιμετωπίζοντας αυτό το κενό, η μελέτη μας στοχεύει να ερευνήσει για πρώτη φορά αυτό το θέμα με έμφαση στην ελληνική γλώσσα.
Η έρευνά μας υιοθετεί μια μικτή ερευνητική προσέγγιση, συνδυάζοντας ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις ομάδων εστίασης με εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν την προσέγγιση CLIL ώστε να εξετάσουμε: (α) τις μορφές που μπορεί να πάρει η συγκεκριμένη προσέγγιση σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια (π.χ., ελληνικά κρατικά σχολεία, ελληνικά παροικιακά σχολεία), (β) τις αντιλήψεις και ερμηνείες των εκπαιδευτικών σχετικά με την προσέγγιση CLIL, (γ) τους μαθησιακούς στόχους, τα αναλυτικά προγράμματα, τις διδακτικές μεθόδους και το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται και (δ) τις ευκαιρίες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί όταν εφαρμόζουν την προσέγγιση CLIL.
Όποιος εκπαιδευτικός του εξωτερικού το επιθυμεί μπορεί να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο στον σύνδεσμο που ακολουθεί. Η έρευνα έχει λάβει έγκριση από την Επιτροπή Ερευνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Αρ. 29645/2024). Ο χρόνος συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου υπολογίζεται στα 20-30 λεπτά. Καταληκτική ημερομηνία συμπλήρωσης ερωτηματολογίου μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2025.
-
Νεοελληνική Λογοτεχνία :: Ανακοινώσεις
''Με τα λόγια (γίνεται)'' Εκδήλωση για τον ποιητή Στρατή Πασχάλη στην Ελληνοαμερικανική Ένωση (27/1/2025)
Oι ποιητικές συναντήσεις "Με τα λόγια (γίνεται)", στην 2η εκδήλωση της 14ης χρονιάς τους, σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση, παρουσιάζουν τον ποιητή Στρατή Πασχάλη ως μεταφραστή της γαλλικής ποίησης. Η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί την Δευτέρα 27 Ιανουαρίου 2025 στις 19:30 στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Αθήνα).
Ο Στρατής Πασχάλης έχει δημοσιεύσει δέκα ποιητικές συλλογές (πιο πρόσφατες: Η Μεγάλη Παρασκευή και ο τοίχος με την κόκκινη βουκαμβίλια, 2021, και Το βαλς του Ορφέα - Στίχοι γραμμένοι για τη σκηνή, 2024), έναν τόμο με δοκίμια, ένα μυθιστόρημα, ανθολογίες ποίησης και πεζογραφίας, και πολλές μεταφράσεις (Ρεμπώ, Λωτρεαμόν, Μπερνάρ Νοέλ, κ.ά.). Για τη σκηνή, μετέφρασε πάνω από τριάντα έργα (Ευριπίδη, Σαίξπηρ, Ρακίνα, Ροστάν, Κλωντέλ, Λαμπίς, Ανούιγ, κ.ά.), έγραψε κείμενα για παιδικές θεατρικές παραστάσεις, διασκεύασε έργα πεζογραφίας, και έκανε τη δραματουργία ποιητικών συνθέσεων.
Εχει τιμηθεί με το Βραβείο Ουράνη της Ακαδημίας Αθηνών, το Κρατικό Βραβείο Μετάφρασης, δύο φορές με το Βραβείο Ποίησης του περιοδικού "Διαβάζω", με το Βραβείο Θεατρικής Μετάφρασης "Μάριος Πλωρίτης", καθώς και με το βραβείο μεταφρασμένης ποίησης "Άρης Αλεξάνδρου". Ποιήματα και βιβλία του έχουν μεταφραστεί σε πολλές ξένες γλώσσες. Το 2016, του απονεμήθηκε από τη γαλλική κυβέρνηση το παράσημο του Ιππότη των Γραμμάτων και των Τεχνών.
Ο ποιητής διαβάζει και μιλά για τις μεταφράσεις του, ενώ η Άλκηστις Πουλοπούλου διαβάζει τα πρωτότυπα ποιήματα.