Ενότητες
- Νέα Ελληνική (990)
- Μεσαιωνική Ελληνική (524)
- Αρχαία Ελληνική (1060)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (177)
- Γλωσσολογία (879)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3660)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (873)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (164)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (459)
- Ανακοινώσεις (7896)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2137)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (39)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1136)
- Τύπος (783)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | Jan 2025 | > | ||||
S | M | T | W | T | F | S |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | |||
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | |
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
15 Jan. 2025
3 items total [1 - 3] |
-
Νέα Ελληνική :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Ανακοινώσεις
Διαδικτυακό Επιμορφωτικό Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης από το Ινστιτούτο ΝΕ Σπουδών, ΑΠΘ (18/1/25)
Το Ινστιτούτο Νεοελληνικών Σπουδών του ΑΠΘ διοργανώνει το Σάββατο 18 Ιανουαρίου 2025 από τις 10.30 έως τις 13.30 διαδικτυακό Επιμορφωτικό Σεμινάριο για εκπαιδευτικούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τίτλο «Διδασκαλία του λεξιλογίου: ανάγκες, μέσα, πρακτικές». Βασικός στόχος: Πώς με την κατάλληλη διδακτική διαδικασία μπορεί να οδηγηθεί το μαθητικό κοινό να ανακαλύψει και να κατανοήσει ζητήματα που αφορούν το νεοελληνικό λεξιλόγιο. Το Σεμινάριο αυτό είναι το πρώτο μιας σειράς αυτόνομων Σεμιναρίων που διοργανώνονται κατά τη φετινή σχολική/ακαδημαϊκή χρονιά, ενώ προβλέπεται να ακολουθήσουν άλλα δύο.
Το Σεμινάριο διαρθρώνεται σε τέσσερις φάσεις ως εξής (συντονιστής: Γιώργος Παπαναστασίου, Καθηγητής ΑΠΘ):
1η φάση: παρουσίαση: «Σύγχρονες πρακτικές διδασκαλίας λεξιλογίου: Τι πρέπει να γνωρίζουν οι εκπαιδευτικοί» (Αγγελική Ευθυμίου, Καθηγήτρια Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης),
2η φάση: παρουσίαση: «Η διδασκαλία της μεταφορικότητας και της πολυσημίας στο ακαδημαϊκό λεξιλόγιο» (Παρασκευή Θώμου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Κρήτης),
3η φάση: παρουσίαση: «Αναπτύσσοντας τη λεξιλογική ικανότητα δίγλωσσων μαθητών στο ελληνικό σχολείο» (Μαρία Ιακώβου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΕΚΠΑ),
4η φάση: τοποθετήσεις εκπαιδευτικών και συζήτηση.
-
Νέα Ελληνική :: Συνέδρια & Ημερίδες
Επιμορφωτική Ημερίδα: ''Σχολική διαμεσολάβηση – εφαρμογή στα σχολεία'', Παν/μιο Ιωαννίνων (15/1/2025)
Το Δίκτυο Σχολικής Διαμεσολάβησης (ΔΣΣΔ) διοργανώνει ημερίδα με θέμα: ''Σχολική Διαμεσολάβηση: εφαρμογή στα σχολεία'', η οποία θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά την Τετάρτη, 15 Ιανουαρίου 2025, στις 16:00.
Η ημερίδα στοχεύει στην ανάδειξη της σημασίας της σχολικής διαμεσολάβησης ως σύγχρονης εκπαιδευτικής πρακτικής για τη διαχείριση συγκρούσεων και την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής.
Θα παρουσιαστούν:
- Εμπειρίες και πρακτικές εφαρμογές από σχολεία που συμμετέχουν στο πρόγραμμα.
- Αποτελέσματα ερευνών σχετικά με τις προκλήσεις, τις ανάγκες εκπαίδευσης και τις
προοπτικές ανάπτυξης της σχολικής διαμεσολάβησης στην Ελλάδα.
- Προτάσεις βελτίωσης για την ενίσχυση των δράσεων του ΔΣΣΔ.
- Η εκδήλωση απευθύνεται πρωτίστως σε εκπαιδευτικούς, αλλά και κάθε ενδιαφερόμενο μέλος
της εκπαιδευτικής κοινότητας που επιθυμεί να συμβάλει στη δημιουργία ενός ασφαλούς και
συμπεριληπτικού σχολικού περιβάλλοντος.Για δηλώσεις συμμετοχής και περισσότερες πληροφορίες, επισκεφθείτε την ιστοσελίδα του ΔΣΣΔ: https://dssd.ecedu.uoi.gr/ ή επικοινωνήστε στο email:
-
Νέα Ελληνική :: Γλωσσολογία :: Διδασκαλία της Ελληνικής :: Ανακοινώσεις
Διαγωνισμός της EFNIL για την Καλύτερη Μεταπτυχιακή Εργασία 2025
Προκήρυξη για το ακαδημαϊκό έτος 2024-2025'p> Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Εθνικών Φορέων για τη Γλώσσα (EFNIL / European Federation of National Institutions for Language) καλεί φοιτητές και φοιτήτριες να συμμετάσχουν σε διαγωνισμό για την ανάδειξη των καλύτερων μεταπτυχιακών εργασιών στην Ευρώπη στα πεδία της γλωσσικής χρήσης, των γλωσσικών πολιτικών και της πολυγλωσσίας.
Μας ενδιαφέρουν μελέτες που σχετίζονται με τους τομείς που προαναφέρθηκαν, όπως διγλωσσία και δίγλωσση εκπαίδευση, στρατηγικές γλωσσικής διδασκαλίας, χρήση της γλώσσας σε πολύγλωσσα περιβάλλοντα, στόχοι και αποτελέσματα γλωσσικών πολιτικών, συγκριτικές μελέτες γλωσσικών πολιτικών, γλωσσική τεχνολογία και πολυγλωσσία, μετάφραση και διερμηνεία. Αντικείμενο της μεταπτυχιακής εργασίας μπορεί να αποτελεί οποιαδήποτε ευρωπαϊκή γλώσσα, αλλά η εργασία θα πρέπει να είναι γραμμένη σε μια από τις επίσημες γλώσσες της Ε.Ε. (ΠΡΟΣΟΧΗ: η αγγλική παραμένει επίσημη γλώσσα της Ε.Ε.) Tο βραβείο Σε καθένα/καθεμία από τους/τις φοιτητές/τριες που θα υποβάλουν τις τρεις καλύτερες εργασίας θα απονεμηθούν: 1. το Βραβείο Μεταπτυχιακής Εργασίας της EFNIL (1.500,00€), 2. πρόσκληση να παρουσιάσουν την εργασία τους στην ετήσια διεθνή σύνοδο της EFNIL (με όλα τα έξοδα πληρωμένα), 3. η ευκαιρία να δημοσιεύσουν άρθρο βασισμένο στην εργασία τους στα πρακτικά της ετήσιας συνόδου της EFNIL, 4. η ευκαιρία να δημοσιεύσουν το πλήρες κείμενο της εργασίας τους στον ιστότοπο της EFNIL (www.efnil.org). Προθεσμία υποβολής Προθεσμία υποβολής είναι η 15η Ιανουαρίου 2025. Γίνονται δεκτές εργασίες που αξιολογήθηκαν από πανεπιστήμιο μέσα στο 2024 και μέχρι τις 15 Ιανουαρίου του 2025