Ενότητες
- Νέα Ελληνική (1034)
- Μεσαιωνική Ελληνική (550)
- Αρχαία Ελληνική (1095)
- Λεξικά και Λεξικογραφία (180)
- Γλωσσολογία (904)
- Νεοελληνική Λογοτεχνία (3764)
- Διδασκαλία της Ελληνικής (892)
- Πιστοποίηση Ελληνομάθειας (168)
Κατηγορίες
- Νέα για την Πύλη (89)
- Δραστηριότητες του ΚΕΓ (465)
- Ανακοινώσεις (8089)
- Συνέδρια & Ημερίδες (2182)
- Επιστημονικές Δημοσιεύσεις (40)
- Ερευνητικά Προγράμματα (49)
- Ηλεκτρονικές & Έντυπες Εκδόσεις (1145)
- Τύπος (804)
- Απόψεις (38)
Ημερολόγιο
< | 2025 | > | ||||
Κ | Δ | Τ | Τ | Π | Π | Σ |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
π.χ. (2006, 2006-10, 2006-10-11) |
Ενημερωτικό Δελτίο
Κανάλι RSS
- Ενσωματώστε το κανάλι Rss (RSS Feed) της Πύλης στην εφαρμογή Rss (RSS Reader) που χρησιμοποιείτε.
Ερευνητική μελέτη από ομάδα γλωσσολόγων για τη χρήση της προσέγγισης CLIL (Content and Language Integrated Learning – Συνδυαστική Διδασκαλία Περιεχομένου και Γλώσσας) στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό
27 Ιαν. 2025 10:03 |
Ερευνητική ομάδα που αποτελείται από γλωσσολόγους-ερευνητές στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης (Δρ. Γεωργία Φωτιάδου, Καθ. Μαρίνα Ματθαιουδάκη), Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης (Δρ. Χριστίνα Μαλιγκούδη), UCL Institute of Education (Δρ. Φρόσω Αργύρη) and Goldsmiths, University of London (Δρ. Βάλλη Λύτρα), διεξάγει μελέτη που διερευνά τη χρήση της προσέγγισης CLIL (Content and Language Integrated Learning – Συνδυαστική Διδασκαλία Περιεχομένου και Γλώσσας) στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας στο εξωτερικό.
Αλλαγές στα πολιτικά και θεσμικά πλαίσια στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας εντός της ελληνικής διασποράς καθιστούν απαραίτητες σημαντικές αλλαγές στις παιδαγωγικές προσεγγίσεις στη διδασκαλία της ελληνικής ως γλώσσας πολιτισμικής κληρονομιάς (Mattheoudakis & Maligkoudi, 2024). Η προσέγγιση CLILπεριλαμβάνει ένα φάσμα παιδαγωγικών προσεγγίσεων που ενσωματώνουν τη μάθηση και διδασκαλία της γλώσσας και του περιεχομένου, ανταποκρινόμενες στις γλωσσικές ανάγκες των πολύγλωσσων μαθητών. Μέχρι σήμερα, ωστόσο, δεν έχει υπάρξει συστηματική διερεύνηση της εφαρμογής της προσέγγισης CLIL σε εκπαιδευτικά πλαίσια διδασκαλίας γλωσσών κληρονομιάς (με εξαίρεση τη μελέτη των Charalampidi et al., 2017). Αντιμετωπίζοντας αυτό το κενό, η μελέτη μας στοχεύει να ερευνήσει για πρώτη φορά αυτό το θέμα με έμφαση στην ελληνική γλώσσα.
Η έρευνά μας υιοθετεί μια μικτή ερευνητική προσέγγιση, συνδυάζοντας ερωτηματολόγια και συνεντεύξεις ομάδων εστίασης με εκπαιδευτικούς που εφαρμόζουν την προσέγγιση CLIL ώστε να εξετάσουμε: (α) τις μορφές που μπορεί να πάρει η συγκεκριμένη προσέγγιση σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια (π.χ., ελληνικά κρατικά σχολεία, ελληνικά παροικιακά σχολεία), (β) τις αντιλήψεις και ερμηνείες των εκπαιδευτικών σχετικά με την προσέγγιση CLIL, (γ) τους μαθησιακούς στόχους, τα αναλυτικά προγράμματα, τις διδακτικές μεθόδους και το εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται και (δ) τις ευκαιρίες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι εκπαιδευτικοί όταν εφαρμόζουν την προσέγγιση CLIL.
Όποιος εκπαιδευτικός του εξωτερικού το επιθυμεί μπορεί να συμπληρώσει το ερωτηματολόγιο στον σύνδεσμο που ακολουθεί. Η έρευνα έχει λάβει έγκριση από την Επιτροπή Ερευνών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης (Αρ. 29645/2024). Ο χρόνος συμπλήρωσης του ερωτηματολογίου υπολογίζεται στα 20-30 λεπτά. Καταληκτική ημερομηνία συμπλήρωσης ερωτηματολογίου μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2025.