Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( μπλόκο στην κατασκευή του υπόγειου γκαράζ :: 22-01-2003) 

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Μπλόκο στην κατασκευή του υπόγειου γκαράζ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΥΡΟΥΣΗΣ

ΙΩΑΝΝΙΝΑ

Μπλοκαρισμένη εδώ και δύο χρόνια στο Συμβούλιο της Επικρατείας είναι η κατασκευή του υπόγειου γκαράζ στην κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων. Αυτή η καθυστέρηση είχε άμεσες συνέπειες και στο δεύτερο υπόγειο γκαράζ που προγραμματιζόταν να κατασκευαστεί στο προαύλιο της Ζωσιμαίας Ακαδημίας, αφού οι τεχνικές εταιρείες απέσυραν το αρχικό τους ενδιαφέρον, αναμένοντας την απόφαση του ΣτΕ και η δημοπρασία του έργου κατέληξε άκαρπη. Τα δύο γκαράζ σε συνδυασμό με την απομάκρυνση των ΚΤΕΛ που βρίσκονται διάσπαρτα στην πόλη θεωρείται ότι θα συμβάλουν καθοριστικά στην αντιμετώπιση του έντονου κυκλοφοριακού προβλήματος των Ιωαννίνων.

Προσφυγές

Η κατασκευή του γκαράζ κάτω από την κεντρική πλατεία των Ιωαννίνων συναντά συνεχώς καθυστερήσεις και προβλήματα. Αρχικά, ο φάκελος του έργου επεστράφη από το Ελεγκτικό Συνέδριο στον δήμο Ιωαννιτών, καθώς κρίθηκε ότι υπήρχαν παραλείψεις και ελλείψεις. Όταν αυτά τα προβλήματα λύθηκαν και όλα ήταν έτοιμα για να αρχίσουν οι εργασίες, ομάδα πολιτών προσέφυγε στο ΣτΕ επικαλούμενη περιβαλλοντικούς λόγους και υποστηρίζοντας ότι το έργο δεν θα προσφέρει ουσιαστική λύση στο κυκλοφοριακό και επιπλέον θα γινόταν αφορμή για την καταστροφή της πλατείας. Κι όμως, όπως είπε στα "ΝΕΑ" ο νέος δήμαρχος Ιωαννίνων Νίκος Γκόντας, το θέμα του γκαράζ απασχολεί την πόλη από τη δεκαετία του '80. "Τώρα περιμένουμε την απόφαση του ΣτΕ για να καθορίσουμε τις μελλοντικές κινήσεις και τον σχεδιασμό μας για την κατασκευή και άλλων πάρκινγκ, τόσο στο κέντρο όσο και περιφερειακά της πόλης, αφού το κυκλοφοριακό είναι πολύ μεγάλο πρόβλημα".

Παρενέργειες

Ωστόσο, η περιπέτεια του υπόγειου γκαράζ στην κεντρική πλατεία 530 θέσεων είχε… παρενέργειες και στο γκαράζ που δημοπράτησε η Εφορεία Αγαθοεργών Καταστημάτων της Μητρόπολης Ιωαννίνων στο προαύλιο της παλιάς Ζωσιμαίας Ακαδημίας, χωρητικότητας 350 θέσεων. Οι τεχνικές εταιρείες που αρχικά είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον στη συνέχεια δεν εμφανίστηκαν να υποβάλουν τις προτάσεις τους περιμένοντας την απόφαση του ΣτΕ, και πλέον αναμένεται η επαναδημοπράτηση του έργου.

Άλλες λύσεις

Μπροστά σε όλα αυτά ο δήμος αναζητεί άλλες λύσεις, μεταξύ των οποίων συζητείται η κατασκευή ενός μεγάλου υπόγειου γκαράζ κάτω από το Εθνικό Στάδιο της πόλης, στην προοπτική μάλιστα της μετατροπής του σε πάρκο με τη μεταφορά των αθλητικών δραστηριοτήτων στο Πανηπειρωτικό Αθλητικό Κέντρο Ανατολής.

Ανάσα στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα ιδιαίτερα στο κέντρο των Ιωαννίνων, πάντως, θα δώσει η μετεγκατάσταση των σταθμών των ΚΤΕΛ, που βρίσκονται διάσπαρτοι στην πόλη σήμερα, σε έναν κεντρικό σταθμό εκτός κέντρου.