Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( πίεση 14 τόνων δέχθηκαν οι επιβάτες :: 25-02-2003) 

Πίεση 14 τόνων δέχθηκαν οι επιβάτες

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Οι έρευνες για τον εντοπισμό τού Θανάση Σένια, 3 ετών, που χάθηκε τη νύχτα του δυστυχήματος στα νερά του Αλιάκμονα, συνεχίσθηκαν χωρίς αποτέλεσμα…

Ευθύνες στον οδηγό του μοιραίου λεωφορείου του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης για το πολύνεκρο δυστύχημα που έγινε στη γέφυρα του ποταμού Αλιάκμονα, καταλογίζουν και οι πραγματογνώμονες του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών, με βάση τα στοιχεία που έχουν μέχρι τώρα στα χέρια τους.

Όπως αναφέρουν, βασικό αίτιο του δυστυχήματος ήταν "η έλλειψη προσοχής, η υπερβολική ταχύτητα και η κίνηση του λεωφορείου στην τρίτη - αριστερή - λωρίδα του δρόμου".

Σύμφωνα με το άρθρο 29 του Κώδικα Οδικής κυκλοφορίας (ΚΟΚ) "τα λεωφορεία και τα φορτηγά στους αυτοκινητοδρόμους απαγορεύεται να καταλαμβάνουν άλλη λωρίδα, εκτός των δύο πλησιέστερων προς το δεξιό άκρο του οδοστρώματος". Αυτό, στη συγκεκριμένη περίπτωση, παραβιάστηκε.

Επίσης, σύμφωνα με το άρθρο 20 του ΚΟΚ, στους αυτοκινητοδρόμους το όριο ταχύτητας για τα λεωφορεία είναι τα 90 χιλιόμετρα/ώρα (το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης ταξίδευε με 101 χλμ/ώρα).

Όπως αναφέρουν οι πραγματογνώμονες, όταν οι επιβάτες έπεσαν μαζί με το λεωφορείο από τη γέφυρα στην κοίτη του ποταμού Αλιάκμονα (από ύψος περίπου 15 μέτρων) δέχτηκαν πίεση 14 τόνων! Εάν φορούσαν ζώνες ασφαλείας, οι επιπτώσεις εκτιμάται ότι θα ήταν μικρότερες.

Πάντως, σύμφωνα με τον νόμο 2963/2001 για τον εκσυγχρονισμό των ΚΤΕΛ, που ψηφίστηκε πριν από περίπου ενάμιση χρόνο, ο υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών έχει το δικαίωμα να επιβάλει την καθιέρωση ζωνών ασφαλείας για τους επιβάτες των υπεραστικών και τουριστικών λεωφορείων (αυτό συμβαίνει ήδη στο εξωτερικό).

Επίσης, εμπειρογνώμονες που ασχολούνται κατά καιρούς με τη διερεύνηση σοβαρών τροχαίων ατυχημάτων, υποστηρίζουν ότι θα πρέπει να συσταθεί μια μόνιμη "Επιτροπή Διερεύνησης Μεγάλων Τροχαίων Ατυχημάτων", η οποία θα αναλαμβάνει έργο όταν υπάρχουν τουλάχιστον δύο νεκροί σε δυστυχήματα με μέσα μαζικής μεταφοράς.

Στο μεταξύ, αρκετοί οδηγοί φορτηγών αυτοκινήτων, με αφορμή το τραγικό δυστύχημα, ανέφεραν χτες στα "ΝΕΑ" ότι στη γέφυρα του Αλιάκμονα τις νύχτες, όταν πέφτει πολύ η θερμοκρασία, σχηματίζεται "κρούστα πάγου" η οποία κάνει το οδόστρωμα εξαιρετικά ολισθηρό. Για τον σκοπό αυτό - πρόσθεταν - στα πλάγια του δρόμου υπάρχουν σακούλες με αλάτι, που όμως σπανίως χρησιμοποιούνται!

Άκαρπες οι έρευνες

Χωρίς αποτέλεσμα συνεχίστηκαν και χθες οι έρευνες για τον εντοπισμό του Θανάση Σένια, 3 ετών, που χάθηκε τη νύχτα του δυστυχήματος στα νερά του Αλιάκμονα. Τα συνεργεία της ΕΜΑΚ με τρία ερπυστριοφόρα και τέσσερα φουσκωτά ερευνούσαν σε όλο το μήκος του ποταμού από τη γέφυρα μέχρι τις εκβολές του, ενώ στις έρευνες συμμετέχουν δύο πυροσβεστικά πλοιάρια που επικέντρωσαν τις προσπάθειες στον Θερμαϊκό, κοντά στις εκβολές του ποταμού. Παράλληλα αεροσκάφος της Αερολέσχης άρχισε έρευνα από αέρος.