Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( "πιέζουν τους οδηγούς κτελ να κάνουν ράλι" :: 25-02-2003) 

"Πιέζουν τους οδηγούς ΚΤΕΛ να κάνουν ράλι"

Η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη για να γίνει με ασφάλεια χρειάζονται 7 ώρες και την κάνουν σε 6 ώρες

ΧΡΗΣΤΟΣ ΜΑΝΩΛΑΣ

"Πιέζουν τους οδηγούς ώστε να κάνουν τη διαδρομή σε λιγότερο από 6 ώρες".

Τον ανταγωνισμό μεταξύ των ΚΤΕΛ Αττικής και Θεσσαλονίκης φέρνει στην επιφάνεια ο πρόεδρος του Πανελλήνιου Συλλόγου Προσωπικού Λεωφορείων κ. Ηλίας Νικολάου.

Αυτά τη στιγμή που ο μέσος όρος ηλικίας των 4.100 υπεραστικών λεωφορείων της χώρας μας είναι τα… 17 χρόνια. "Το δρομολόγιο Αθήνα - Θεσσαλονίκη εκμεταλλεύονται ταυτόχρονα τα ΚΤΕΛ των Νομών Αττικής και Θεσσαλονίκης", εξηγεί ο κ. Νικολάου. "Πρόκειται για τη γραμμή που αποδεδειγμένα αποφέρει τα περισσότερα κέρδη στους λεωφορειούχους". Συνολικά λειτουργούν 58 ΚΤΕΛ ως ιδιωτικές επιχειρήσεις και έχουν αναλάβει το σύνολο των υπεραστικών συγκοινωνιών της Ελλάδας.

"Ο ανταγωνισμός των δύο ΚΤΕΛ δεν μπορεί να γίνει στο επίπεδο των τιμών, αφού αυτές είναι προκαθορισμένες και κοινές για όλους", υπογραμμίζει ο πρόεδρος των εργαζομένων. "Ούτε η διαφορά στην ποιότητα και στις ανέσεις που προσφέρουν τα οχήματα είναι αξιοσημείωτη. Έτσι περιορίζεται στην… ταχύτητα. Τόσο το ένα ΚΤΕΛ όσο και το άλλο προσπαθούν να κάνουν το δρομολόγιο όσο πιο γρήγορο γίνεται. Διαφημίζουν ταξίδια εξπρές με λεωφορεία δεκαεπτά ετών".

Οι συγκοινωνιολόγοι

Ο οδηγός πιέζεται να παραβιάσει τα όρια ταχύτητας. Σύμφωνα με μετρήσεις συγκοινωνιολόγων του Πολυτεχνείου, η διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη για να γίνει με ασφάλεια, ακολουθώντας πιστά τα όρια ταχύτητας που επιβάλλουν οι ρυθμιστικές πινακίδες, χρειάζονται επτά ώρες παρά ένα εικοσάλεπτο. "Σύμφωνα με τις προδιαγραφές που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση, για ένα τέτοιο ταξίδι απαιτείται διάλειμμα τουλάχιστον είκοσι λεπτών. Οι απαιτούμενες ώρες για το ταξίδι φτάνουν τις επτά", επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Γιώργος Γιαννής. Τα λεωφορεία το κάνουν - το πολύ - σε έξι.

"Υπάρχει ασφάλεια"

Το σωματείο των εργαζομένων είχε θέσει το θέμα στους προέδρους των ΚΤΕΛ. Οι ίδιοι αρνούνται ότι υπάρχει ζήτημα. "Το ταξίδι γίνεται με ασφάλεια. Οι οδηγοί είναι έμπειροι, τα οχήματα περνούν ξανά και ξανά τους απαραίτητους ελέγχους", επισημαίνει ο πρόεδρος του ΚΤΕΛ Νομού Αττικής κ. Δημήτρης Απίκος.

Όπως τονίζει πάντως και η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων, κ. Τέτη Ναθαναήλ, "υπάρχει ένα έλλειμμα στον μηχανισμό ελέγχου των υπεραστικών συγκοινωνιών στη χώρα μας. Ειδικά στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς των οδηγών και της τήρησης από αυτούς του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - και των ορίων ταχύτητας κατ' επέκταση".