Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( υπέργηρα λεωφορεία :: 24-02-2003) 

Υπέργηρα λεωφορεία

Το 75% των πούλμαν των ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν έχει ηλικία άνω των 15 χρόνων

Την ηλικία των 14 χρόνων είχε το λεωφορείο του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το οποίο στο μοιραίο ταξίδι του προς την Αθήνα μετέφερε συνολικά 23 άτομα, μαζί με τον οδηγό. Αν για την ελληνική πραγματικότητα η ηλικία αυτή θεωρείται "αποδεκτή", σε άλλες χώρες της Ευρώπης το συγκεκριμένο λεωφορείο θα βρισκόταν ένα βήμα πριν από την απόσυρσή του.

Όπως επισημαίνει ο συγκοινωνιολόγος κ. Νότης Παρασκευόπουλος, "παρότι στις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης δεν υπάρχει όριο ηλικίας για τα λεωφορεία, δεν υπάρχει περίπτωση να δει κανείς στους δρόμους να κυκλοφορούν λεωφορεία ηλικίας άνω των 15 χρόνων".

Στην Ελλάδα, μόλις πέρυσι, με νόμο του υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίστηκε ότι το ανώτατο όριο για την απόσυρση των λεωφορείων των ΚΤΕΛ από την κυκλοφορία θα είναι τα 23 χρόνια!

Σημειώνεται ότι σήμερα το 75% των περίπου 4.100 λεωφορείων των ΚΤΕΛ που κυκλοφορούν σε ολόκληρη τη χώρα έχει ηλικία άνω των 15 χρόνων.

Πάντως, σύμφωνα με ανακοίνωση του ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, το λεωφορείο που έγινε τάφος για 15 επιβάτες ήταν σε καλή κατάσταση από πλευράς συντήρησης και είχε περάσει από τεχνικό έλεγχο (ΚΤΕΟ) πριν από περίπου 6 μήνες.

Ο οδηγός του Χρήστος Τόλιος, ηλικίας 41 χρόνων, είχε εμπειρία 10 χρόνων στη συγκεκριμένη γραμμή. Λίγα λεπτά προτού συμβεί το μοιραίο, στις 23.30, το λεωφορείο πέρασε από τα διόδια των Μαλγάρων. Ο οδηγός του είχε επιστρέψει στην εργασία του έπειτα από 30 ώρες ανάπαυσης (έπειτα από ρεπό).

120 δισ. δραχμές τζίρος

Στην Ελλάδα τα ΚΤΕΛ αποτελούν τον μεγαλύτερο επιβατηγό φορέα, καθώς κάθε χρόνο μεταφέρουν περίπου 150 εκατομμύρια επιβάτες (400.000 επιβάτες την ημέρα).

Σε ολόκληρη τη χώρα υπάρχουν συνολικά 60 ΚΤΕΛ, των οποίων ο ετήσιος τζίρος φτάνει τα 120 δισ. δραχμές!

Με τον νόμο που ψηφίστηκε πέρυσι όλα τα ΚΤΕΛ, υποχρεωτικά μέχρι τον ερχόμενο Σεπτέμβριο, θα πρέπει να μετατραπούν σε Ανώνυμες Εταιρείες (προβλέπονται φορολογικές απαλλαγές και ελαφρύνσεις για την ίδρυση και λειτουργία των Α.Ε., τη μεταβίβαση περιουσιακών στοιχείων, τη μίσθωση λεωφορείων).

Για την αντικατάσταση των υπέργηρων λεωφορείων που ήδη κυκλοφορούν, ορίστηκε ότι έως το τέλος του 2003 το αργότερο θα πρέπει να έχουν αντικατασταθεί με καινούργια ή μεταχειρισμένα ηλικίας έως 5 χρόνων.

Για τον σκοπό αυτό από το πρόγραμμα δημόσιων επενδύσεων θα διατεθεί ποσό 30 δισ. δραχμών.