Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας :: 10-01-2003) 

ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

Κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Οι ανατιμήσεις στην αγορά στρέφουν μέρος των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που βρίσκονται πλέον στα ράφια των περισσότερων σούπερ μάρκετ. Η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων έχει ήδη καταλάβει το 10% της πίτας των συνολικών ετήσιων πωλήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, το 46% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το 81% των καταναλωτών που τα επιλέγουν έχει ως κριτήριο την καλύτερη τιμή έναντι των άλλων προϊόντων που βρίσκει στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Τα 2,054 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπεται, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, ότι θα αντιστοιχούν στις συνολικές πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έως το 2005, δεν αφήνουν αδιάφορους τους επιχειρηματίες. Ήδη περισσότερα από 15.000 προϊόντα με ετικέτες γνωστών αλυσίδων γεμίζουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ στη μάχη της διεκδίκησης έχουν μπει την τελευταία 5ετία και ξένες αλυσίδες, οι οποίες πωλούν αποκλειστικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνήθως φέρουν τη φίρμα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ για λογαριασμό της οποίας κατασκευάζονται και η τιμή τους είναι έως και κατά 30% φθηνότερη από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα. "Είναι γεγονός ότι είναι σημαντικά φθηνότερα από τα αλλά προϊόντα που φιλοξενούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, χωρίς να υπολείπονται σε ποιότητα" λέει στέλεχος του ομίλου Carrefour. "Είναι μια δυναμική κατηγορία προϊόντων, η οποία έχει στόχο να προσφέρει χαμηλές τιμές στους καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα και ποιότητα. Εμείς στα καταστήματα του Ομίλου φιλοξενούμε συνολικά 1.000 κωδικούς προϊόντων από όλες τις κατηγορίες (τυποποιημένα τρόφιμα, απορρυπαντικά καλλυντικά, ποτά, αναψυκτικά, αλλά και φρέσκα και κατεψυγμένα προϊόντα). Μάλιστα έχουμε επεκταθεί και σε είδη ένδυσης και ηλεκτρικά είδη".

Οι εταιρείες

Από τις εταιρείες που βγήκαν πρώτες στην ελληνική αγορά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ήταν η επιχείρηση Μαρινόπουλος - από τη δεκαετία του 1980. Ακολούθησαν και οι υπόλοιπες και σήμερα σχεδόν όλες σχεδόν οι μεγάλες αλυσίδες όπως η Βερόπουλος, η Α-Β και η Ατλάντικ διευρύνουν συνεχώς τις κατηγορίες των προϊόντων τους. Σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα 8,5 στα 10 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατασκευάζονται από ελληνικές βιομηχανίες, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις όλων των κλάδων. Για την ώρα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν το 70% - 80% του συνόλου των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων που πουλά μια επιχείρηση και όπως λένε οι επιχειρηματίες, στόχος τους είναι την επόμενη διετία για κάθε επώνυμο προϊόν να υπάρχει και το αντίστοιχο ιδιωτικής ετικέτας.

Ανάπτυξη

"Στην Ελλάδα, με δεδομένο ότι ακολουθούνται κοινά καταναλωτικά πρότυπα με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες, εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη αυτού του είδους θα είναι ραγδαία και θα αντιπροσωπεύει έως και το 25% του συνολικού τζίρου", λέει εκπρόσωπος της αλυσίδας Βερόπουλος.