Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( αεκ 64 αρης 58 :: 15/2/2006 22:30:30) 

ΑΕΚ 64 ΑΡΗΣ 58

Άσκηση

Πεπρωμένου φυγείν αδύνατο

Προσέξτε το ύφος του κειμένου.

10-11, 26-27 (ημίχρονο),

Πώς θα το χαρακτηρίζατε;

49-44, 64-58 (τελικό).

Σκεφθείτε την περίσταση την οποία "υπηρετεί".

Θεατές: 300 Ποιον κίνδυνο επισημαίνει ο ομιλητής για τις "αδύνατες" γλώσσες;

Ο μονόφθαλμος κέρδισε τον τυφλό χθες στο Γαλάτσι! Να συζητήσετε την άποψη του ομιλητή: "Για να αποφύγουμε τη γλωσσική μας παραμόρφωση, είναι ανάγκη να αποφύγουμε την πολιτιστική μας παραμόρφωση. Αυτό ήταν το σκηνικό του αγώνα ανάμεσα στην ΑΕΚ και τον Άρη. Αν θέλουμε να έχουμε δική μας γλώσσα, είναι ανάγκη να έχουμε δικό μας πολιτισμό, ικανόν να ενσωματώνει και να αφομοιώνει τα ξένα γλωσσικά στοιχεία". Η "Ένωση" δεν μπορούσε να είναι χειρότερη από τον χθεσινό Άρη και γι' αυτό κέρδισε με 64-58.

Το κείμενο κλείνει με λόγο μεταφορικό.

Είχε 14 περισσότερες βολές (30 έναντι 16), 10 περισσότερα σουτ (49 έναντι 39), 12 λιγότερα λάθη (11 έναντι 23), πήρε 19 επιθετικά ριμπάουντ(!) και όμως κέρδισε τον Άρη μόνο με έξι πόντους!

-Πώς αισθάνεστε εσείς το νόημα της μεταφοράς;

Παρ' όλα αυτά οι "κίτρινοι" προηγήθηκαν στο ημίχρονο με 27-26, όμως στο δεύτερο μέρος έδωσαν παραδείγματα προς αποφυγήν για το πώς πρέπει να παίζεται το μπάσκετ!

-Για ποιο λόγο νομίζετε ότι ο ομιλητής επιλέγει αυτόν τον τρόπο για να κλείσει την ομιλία του; Η ΑΕΚ απλώς πίεσε στην άμυνα και στην επίθεση βρήκε λύσεις με τους Χάτζατζ και Μπουρούση.

Να "συνομιλήσετε" με το κείμενο που διαβάσατε γράφοντας ένα δικό σας κείμενο για τη γλώσσα που κουβαλά πολιτισμό, τον πολιτισμό του κάθε λαού.

Προηγήθηκε με 47-39 λίγο πριν από το τέλος της τρίτης περιόδου (49-44) και στην τέταρτη περίοδο έλεγχε το παιχνίδι μέχρι τη στιγμή που ο Σιγάλας έπαιξε δυο καλές άμυνες και ο Άρης με τις βολές του Πάντιους μείωσε σε 60-58 (27,8'').

Ψάξτε στις εμπειρίες σας, στα όσα λέγονται στο οικογενειακό και στο ευρύτερο περιβάλλον σας.

Σ' εκείνο το σημείο έκανε το μεγάλο λάθος ο Αντρέα Ματζόν να μην δώσει εντολή για φάουλ, αλλά ήλπιζε σε κλέψιμο!

Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και λόγο μεταφορικό, εικόνες κτλ, αν αυτός ο τρόπος σάς βοηθάει να εκφράσετε καλύτερα τις σκέψεις σας.

Τελικώς, έγιναν δυο φάουλ, αλλά είχαν ήδη περάσει 17'' οπότε στα 9'' όταν ο Παντελιάδης πήγε στις βολές (και ήταν εύστοχος) δεν υπήρχε περιθώριο να γυρίσει το 62-58 και η ΑΕΚ στο φινάλε πήρε τη νίκη.

Ο ΛΟΓΟΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ Ο ΛΟΓΟΣ Ι. ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΣ ΚΑΙ ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ…………………………………………………..92 1. Επισημαίνω τα στοιχεία της ομιλίας……………………………………………..92 2. Συγκρίνω τον προφορικό με το γραπτό λόγο………………………………………..96 α. Ο προφορικός και ο γραπτός λόγος ως μέσα επικοινωνίας…………………………….96 β. Διαφορές του προφορικού λόγου από το γραπτό …………………………………….97 γ. Απροσχεδίαστος και προσχεδιασμένος λόγος………………………………………..99 δ. Απόδοση του προφορικού λόγου σε γραπτό………………………………………….104 ε. Το φανερό και το λανθάνον νόημα………………………………………………..105 στ. Τελεστικός λόγος…………………………………………………………….106 Θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση σχετικά με τον προφορικό και το γραπτό λόγο……..107 ΔΙΑΛΟΓΟΣ……………………………………………………………………….110 1. Η σχέση του λόγου με το σώμα, το χρόνο, το χώρο …………………………………110 2. Προϋποθέσεις για την επιτυχία ενός διαλόγου……………………………………..111 3. Λογοτεχνικός διάλογος…………………………………………………………112 α) Ο διάλογος στα αφηγηματικά λογοτεχνικά κείμενα…………………………………..112 β) Ο θεατρικός διάλογος………………………………………………………….114 γ) Η φυσικότητα στο διάλογο………………………………………………………114 Θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση σχετικά με το διάλογο…………………………116 Λεξιλόγιο………………………………………………………………………120 Θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση σχετικά με την εφηβεία………………………..122 Θέματα για συζήτηση και έκφραση/έκθεση σχετικά με την αγάπη και τον έρωτα……………..131