Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αστυνομικά :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( αυξήθηκαν οι οδηγοί που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ ) 

Ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπανίκος, ο οποίος εξηγεί ότι τα συγκριτικά στοιχεία καταδεικνύουν τους λόγους για τους οποίους η Ελλάδα βρίσκεται πρώτη στον κατάλογο των χωρών της ΕΕ με τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα.

Διώρυγα στον Βόρειο Πόλο!

Το μαγνητικό πεδίο Β, στο SI, μετριέται σε Tesla (T).

Αυξήθηκαν οι οδηγοί που οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ

Το φαινόμενο του θερμοκηπίου έλειωσε τους πάγους στο Βορειοδυτικό Πέρασμα

Η μαγνητική διαπερατότητα του κενού είναι [pic].

Ακόμη αυξάνονται ανησυχητικά αυτοί που παραβιάζουν το όριο ταχύτητας

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΓΓΕΛΟΠΟΥΛΟΣ

Ο νόμος των Biot και Savart, δίνει το μαγνητικό πεδίο που δημιουργείται από ένα μόνο πολύ μικρό τμήμα του αγωγού.

Δυστυχώς, όσες προσπάθειες και να καταβάλει το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, η Τροχαία, συμβουλευτικές επιτροπές και οργανωμένοι φορείς, όσα πρόστιμα και απαγορεύσεις να τεθούν ή μέτρα να ισχύσουν για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, τα στοιχεία φανερώνουν πως όλα ξεκινούν από τη διάθεση κοινωνικής συνείδησης του κάθε οδηγού.

Επί 500 χρόνια, εξερευνητές, ναύαρχοι και πειρατές δοκίμαζαν την τύχη τους στο μυθικό Βορειοδυτικό Πέρασμα, στις θάλασσες ανάμεσα στον Καναδά και τον Βόρειο Πόλο, αναζητώντας τη συντομότερη θαλάσσια οδό από την Ευρώπη στον Ειρηνικό Ωκεανό.

Για να βρούμε το μαγνητικό πεδίο που δημιουργεί σε ένα σημείο ολόκληρος ο αγωγός, πρέπει να χωρίσουμε τον αγωγό σε πολύ μικρά τμήματα και στη συνέχεια να αθροίσουμε (διανυσματικά) τα πεδία που δημιουργούν όλα τα μικρά τμήματα του αγωγού στο σημείο που εξετάζουμε.

Τα στοιχεία που παρέθεσε ο διευθυντής Τροχαίας Θεσσαλονίκης, Βασίλης Παπανίκος, είναι αποκαλυπτικά.

Πολλά από τα εγχειρήματα αυτά απέβησαν μοιραία σε μια παγωμένη κόλαση που διατηρεί μέχρι σήμερα τα ίχνη των τραγωδιών.

[pic]

Αφορούν τους ελέγχους που πραγματοποίησαν συνεργεία της αρμόδιας διεύθυνσης από την αρχή του έτους και για ένα μήνα, για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, και συγκεκριμένα υπερβολικής ταχύτητας και κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών.

Αλλά το καλοκαίρι του 2000, ένας Καναδός αξιωματικός, ο Κεν Μπάρτον, πραγματοποίησε με ένα ταχύπλοο της Ακτοφυλακής, μέσα σε 21 ημέρες και ακίνδυνα, τον διάπλου του περάσματος.

Ο νόμος των Biot και Savart είναι θεμελιώδης νόμος στο μαγνητισμό και παίζει ρόλο ανάλογο με εκείνο του νόμου του Coulomb στο στατικό ηλεκτρισμό.

Συγκριτικά με τα αντίστοιχα περσινά, τα στοιχεία παρουσιάζουν δραματική αύξηση.

Σε απόσταση μόλις 900 μιλίων από τον Βόρειο Πόλο, δεν συνάντησε ούτε ένα παγόβουνο και δεν είδε τους φοβερούς παγετώνες.

Έτσι:

Μόνο παραλίες με ψιλή άμμο και σμαραγδένιους κόλπους, όπου οι ναύτες του βούτηξαν και κολύμπησαν. "Κανονικά έπρεπε να είναι αδύνατο να πλεύσει κανείς στον Αρκτικό Κύκλο με σκάφος από αλουμίνιο, χωρίς παγοθραυστικό.

Την 1.1.98 ως τις 31.1.98 από ελέγχους αλκοτέστ εντοπίστηκαν 77 άτομα να οδηγούν υπό την επήρεια αλκοόλ.

Ήταν κάτι σουρεαλιστικό", λέει ο Μπάρτον στους "Λος Άντζελες Τάιμς".

Στο αντίστοιχο φετινό διάστημα οι αριθμοί διπλασιάζονται και εντοπίζονται 154 οδηγοί που έχουν υπερβεί τα όρια κατανάλωσης.

Εξαιτίας όμως της υπερθέρμανσης του πλανήτη, οι πάγοι του Βορρά λειώνουν και υποχωρούν από χρόνο σε χρόνο, με αποτέλεσμα να δημιουργείται μια προοπτική πρωτάκουστη στην ιστορία της ναυσιπλοΐας.

Σε ελέγχους για τα ίδια διαστήματα και για παραβίαση του ορίου ταχύτητας, τα στοιχεία είναι ακόμη πιο τραγικά.

Το Βορειοδυτικό Πέρασμα επονομάσθηκε ήδη "βόρεια Διώρυγα του Παναμά": για τα εμπορικά πλοία μπορεί να γίνει το μονοπάτι που θα κόψει δρόμο ανάμεσα στον Ατλαντικό, τη Δυτική Ακτή των ΗΠΑ και την Ασία - 5.000 μίλια λιγότερα από τις σημερινές ρότες.

Τον Ιανουάριο του 1998 η Τροχαία σταμάτησε 335 οδηγούς αυτοκινήτων που υπερέβησαν τα όρια ταχύτητας, ενώ τον Ιανουάριο του 1999 ο αριθμός των οδηγών ανέβηκε δραματικά κι έφτασε τους 2.087.

Μία από τις πιο απρόσιτες και άγριες γωνιές της Γης, μία αχανής και αφιλόξενη έκταση αποτελούμενη από έρημα νησιά, φιόρδ και αιώνιους πάγους, αλλάζει φυσιογνωμία μπροστά στα μάτια μας.

Αν υπολογίσει κανείς ότι από τους σχεδόν 2.500 οδηγούς-παραβάτες, στατιστικά, ορισμένοι από αυτούς θα εμπλέκονταν σε τροχαίο δυστύχημα, τότε αποτυπώνεται το μέγεθος του ακήρυχτου πολέμου στους δρόμους της χώρας μας, με τα συνήθως ανυποψίαστα θύματα και τους συνήθεις επίδοξους θύτες.

Η Καναδική Μετεωρολογική Υπηρεσία επιβεβαιώνει πως οι θερμοκρασίες στην Αρκτική ανέβηκαν 3-4 βαθμούς μέσα σε έναν αιώνα και οι πάγοι λειώνουν κατά 3% κάθε δέκα χρόνια.

Μετά και τα θλιβερά αυτά στοιχεία, η Τροχαία Θεσσαλονίκης, σύμφωνα με το διευθυντή της, Β. Παπανίκο, πρόκειται να εντείνει τους ελέγχους σε καθημερινή βάση, και ιδιαίτερα τις ημέρες εξόδου και στα σημεία εκείνα όπου υπάρχει συγκέντρωση κόσμου λόγω των νυχτερινών κέντρων διασκέδασης.

"Σε μερικά χρόνια, θα μπορεί κανείς να διαπλεύσει το Βορειοδυτικό Πέρασμα με βάρκα με κουπιά", λέει ο Λάιονελ Χας, της Καναδικής Υπηρεσίας Πάγου.

"Θα συνεχίσουμε, ακόμη και σε βάρος των υπηρεσιακών μας λειτουργιών", είπε ο κ. Παπανίκος, "τον αγώνα για τη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Τους θερινούς μήνες, η ζώνη αυτή θα σφύζει από κίνηση: τουριστικά κρουαζιερόπλοια, σούπερ τάνκερ αμερικανικά και καναδικά πολεμικά πλοία.

Θα είμαστε ιδιαίτερα αυστηροί προς αυτούς που αψηφούν όχι μόνο τη δική τους ζωή αλλά και των συνανθρώπων τους".

Το άνοιγμα του Βορειοδυτικού Περάσματος σημαίνει χρήμα για τους μεγάλους εμπορικούς στόλους, καθώς μειώνει σημαντικά τις αποστάσεις σε σχέση με τη Διώρυγα του Παναμά. Και ακόμη περισσότερο για τα σούπερ τάνκερ το μέγεθος των οποίων τα υποχρεώνει να κάνουν τον περίπλου της Νότιας Αμερικής. Αλλά δημιουργούνται και πολλοί φόβοι για το οικοσύστημα. Οι οικολόγοι επισημαίνουν την απειλή για τους ιθαγενείς λαούς, ενώ το μέλλον των λευκών φαλαινών και των πολικών αρκούδων φαίνεται μάλλον αβέβαιο. Και ήδη διαφαίνεται το φάσμα ενός νέου Exxon Valdez, του πετρελαιοφόρου που το 1989 είχε μολύνει με 11 εκατομμύρια βαρέλια ακατέργαστου πετρελαίου τις ακτές της Αλάσκας.

Η αποστολή του Φράνκλιν

Η πιο γνωστή και φιλόδοξη αποστολή για τον διάπλου του Βορειοδυτικού Περάσματος ήταν εκείνη του βετεράνου των Ναπολεόντειων Πολέμων, Τζον Φράνκλιν, το 1845. Συνοδευόμενος από 134 άνδρες, ο Φράνκλιν πέθανε από καρδιακή προσβολή, καθώς τα δύο πλοία του, το "Έρεβος" και το "Τρόμος", προσπαθούσαν να διαπλεύσουν το πέρασμα. Όταν τα πλοία παγιδεύτηκαν στους πάγους, οι άνδρες του προσπάθησαν να διαφύγουν πεζή, αλλά έχασαν όλοι τη ζωή τους. Ο μοναδικός που βρήκε ένα μονοπάτι μέσα από το πέρασμα και έζησε για να διηγηθεί την ιστορία ήταν ο Νορβηγός εξερευνητής Ρόαλντ Αμούνδσεν, το 1906. Ο διάπλους του Βορειοδυτικού Περάσματος επανελήφθη τη δεκαετία του 1940 από τον Καναδό Χένρι Λάρσεν.