Parallel Search
Διαφημίσεις :: Παρουσίαση θεατρικής παράστασης
( το έργο "μποέμ" πραγματεύεται εκφάνσεις της ζωής, τον έρωτα και τον θάνατο. :: 8/2/2006 19:33:33)
Το έργο "Μποέμ" πραγματεύεται εκφάνσεις της ζωής, τον έρωτα και τον θάνατο.
(Πετρούνιας Ε. Νεοελληνική Γραμματική και Συγκριτική Ανάλυση)
Όσο πιο βραχυλογικός ο ορισμός, τόσο πιο "ανώδυνος" παρουσιάζεται, επειδή δεν αφήνει να φανεί κάποια επιστημονική τοποθέτηση.
Με πολλή αισιοδοξία, παρά το άγχος που σίγουρα υπάρχει πριν από κάθε πρεμιέρα, οι υπεύθυνοι της Όπερας Θεσσαλονίκης παρουσίασαν την παραγωγή της Μποέμ, με την οποία εγκαινιάζουν το Σάββατο 11 Φεβρουαρίου τη νέα περίοδο.
Αντίθετα, ένας εκτενέστερος ορισμός επιτρέπει να φανεί η αποδοχή των αρχών μιας συγκεκριμένης επιστημονικής σχολής […].
Η Λίζα Ξανθοπούλου, καλλιτεχνική διευθύντρια της Όπερας Θεσσαλονίκης, πρόσθεσε και τις λέξεις "υπερηφάνεια και χαρά" για την όπερα του Πουτσίνι, που θα ανέβει στη σκηνή του θεάτρου της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών για συνολικά έξι παραστάσεις.
Ένας σύντομος ορισμός όπως ο ακόλουθος:
Ο λόγος η συμμετοχή για την παρουσίαση σειράς σημαντικών συντελεστών και η συνεργασία της Όπερας Θεσσαλονίκης με την Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης.
"Γλώσσα είναι ένα σύστημα φωνητικών συμβόλων που χρησιμεύουν στην επικοινωνία", είναι σωστός από την άποψη ότι καθώς είναι αρκετά γενικός, δε δίνει λαβή σε πολλές αντιρρήσεις.
"Η συνεργασία των θεσμών αναδεικνύει το ελληνικό καλλιτεχνικό δυναμικό και προάγει τον πολιτισμό", πρόσθεσε ο διευθυντής της ΚΟΘ Μύρων Μιχαηλίδης, συστήνοντας τον προκάτοχό του στην ίδια θέση Άλκη Μπαλτά, ο οποίος θα διευθύνει την Μποέμ.
Ακριβώς όμως το γεγονός ότι δε δίνει τη δυνατότητα να τον αντικρούσουμε, και επομένως να κρίνουμε αν θα τον δεχτούμε, θα τον τροποποιήσουμε, ή θα τον απορρίψουμε, μειώνει την επιστημονική χρησιμότητά του.
"Πρέπει να στηριχθεί από όσους μπορούν να τη στηρίξουν, ώστε η Όπερα Θεσσαλονίκης να γίνει μόνιμο οπερατικό σχήμα", πρόσθεσε ο κ. Μπαλτάς, ο οποίος επαίνεσε όχι μόνο το κέφι αλλά και τις γνώσεις των υπευθύνων της Όπερας και το ταλέντο όλων των συντελεστών της παράστασης.
Η σκηνοθεσία είναι του Bruno Berger-Gorski και τα σκηνικά του σκηνογράφου και διευθυντή της Όπερας της Πράγας Daniel Dvorak. Οι δύο είχαν και την επιμέλεια των κοστουμιών. "Φέραμε την όπερα στη δεκαετία 1910-1920 και φωτίσαμε διαφορετικά κάποιες πλευρές των χαρακτήρων της Μποέμ", ανέφερε ο σκηνοθέτης.
"Δεν υπάρχουν αρκετά νυκτερινά κέντρα;", αναρωτήθηκε με νόημα η σοπράνο Αλεξία Βουλγαρίδου, διάσημη από τις εμφανίσεις της σε μεγάλα λυρικά θέατρα του εξωτερικού, η οποία ερμηνεύει το ρόλο της Mimi, προσθέτοντας: "Υπάρχουν οι προϋποθέσεις, για να υπάρξει μόνιμο λυρικό θέατρο στη Θεσσαλονίκη, και πρέπει να δοθεί η ευκαιρία στους Έλληνες να δείξουμε το ταλέντο μας".
Η Μαρίνα Βουλογιάννη και η Αντωνία Καλογήρου εμφανίζονται στις άλλες διανομές, ενώ τον Rodolfo ερμηνεύουν οι Andrea Cesare Coronella και Edgardo Zayas. Εμφανίζονται ακόμη οι Γιάννης Γιαννίσης, Τάσος Γιαννόπουλος, Σιρανούς Τσαλικιάν κ.ά.
Στην Μποέμ, που παρουσιάστηκε μόνο μία φορά στη Θεσσαλονίκη στη δεκαετία του 1930, συμμετέχουν ακόμη η Χορωδία της Όπερας της Κραϊόβα και η χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης.
Ο Πουτσίνι, γνωστός μεταξύ άλλων για την Τουραντότ και τη Μαντάμ Μπατερφλάι, έγραψε την Μποέμ αμέσως μετά την άλλη γνωστή όπερα του Μανόν Λεσκό. Παρουσιάστηκε για πρώτη φορά με μεγάλη επιτυχία το Φεβρουάριο του 1896 υπό τη διεύθυνση του Αρτούρο Τοσκανίνι. Για όσους ενδιαφέρονται για το έργο του Πουτσίνι θα προηγείται της παράστασης μία παρουσίαση της όπερας διάρκειας 30 λεπτών.
Η ταυτότητα της παράστασης
"Μποέμ" του Πουτσίνι από την Όπερα Θεσσαλονίκης Μουσική διεύθυνση: Άλκης Μπαλτάς Σκηνοθεσία: Bruno Berger-Gorski Σκηνικά: Daniel Dvorak Συμμετέχουν: Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης, Χορωδία της Όπερας της Craiova, Χορωδία του Μουσικού Σχολείου Θεσσαλονίκης Ερμηνευτές: Andrea Cesare Coronella, Edgardo Zayaw, Αλεξία Βουλγαρίδου, Μαρίνα Βουλογιάννη, Αντωνία Καλογήρου, Σιρανούς Τσαλικιάν κ.ά. Η όπερα ανεβαίνει στο θέατρο της Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών στις 11, 12, 15, 16, 17 και 18 Φεβρουαρίου. Έναρξη παραστάσεων στις 9 μ.μ., ενώ στις 8 μ.μ. θα γίνεται για όσους ενδιαφέρονται μία εισαγωγική παρουσίαση της όπερας. Τιμές εισιτηρίων 50, 40, 25, 20 και 15 ευρώ.