Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( "ναι" στο τζαμί, αλλά σε κατάλληλο χώρο :: 15/3/2006 20:44:44) 

"Ναι" στο τζαμί, αλλά σε κατάλληλο χώρο

α. Οι αιτίες και τα γεγονότα που οδήγησαν στη Σύνοδο

Δίκαιο χαρακτήρισε το άιτημα των μουσουλμάνων η υπουργός Παιδείας - Πρόβλημα με το Βατικανό για καθολική εκκλησία

Οι ιουδαιοχριστιανοί πίστευαν ότι μέσα στην Εκκλησία συνέχιζαν να έχουν ισχύ οι διατάξεις του Μωσαϊκού Νόμου και της περιτομής.

Απορρίφθηκαν οι τρεις προτάσεις νόμου για το διαχωρισμό εκκλησίας - κράτους

Υποστήριζαν ότι οι εθνικοί μπορούσαν να γίνονται δεκτοί ως μέλη της Εκκλησίας, μόνο αν έκαναν πρώτα περιτομή και τηρούσαν το Μωσαϊκό Νόμο.

Όχι στο διαχωρισμό εκκλησίας - κράτους είπε εκ νέου η κυβέρνηση διά της υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία απέρριψε χθες τις τρεις σχετικές προτάσεις νόμου που κατέθεσαν το ΚΚΕ, ο ΣΥΝ και οι ανεξάρτητοι βουλευτές Στ. Μάνος και Αν. Ανδριανόπουλος, ενώ οι βουλευτές του ΠΑΣΟΚ, αν και ο Γ. Παπανδρέου δεσμεύτηκε προχθές ότι το κόμμα του θα φέρει αντίστοιχη πρόταση στη Βουλή, απέρριψαν και αυτοί τις προτάσεις νόμου με το αιτιολογικό ότι απαιτείται σοβαρός κοινωνικός διάλογος για το θέμα.

Γι' αυτούς ο Χριστιανισμός ήταν μια βελτιωμένη εκδοχή της ιουδαϊκής θρησκείας και όχι μια πανανθρώπινη πίστη θεμελιωμένη στην ελευθερία.

Η Μαριέτα Γιαννάκου υποστήριξε ότι οι ρόλοι εκκλησίας - κράτους είναι διακριτοί, ενώ αναφορικά με τα ζητήματα της θρησκευτικής ελευθερίας επισήμανε ότι το υπουργείο Παιδείας έχει ικανοποιήσει πάσης φύσεως αιτήματα που αφορούν τη θρησκευτική αντίληψη.

Υπήρχε, λοιπόν, κίνδυνος, αν γίνονταν αποδεκτές οι απόψεις τους, να καταντούσε η πίστη μια φυλετική θρησκεία.

Ανέφερε ότι εξετάζεται η δημιουργία τζαμιού στην Αθήνα, λέγοντας πως "πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος χώρος που δεν θα δημιουργεί παράλληλα αντιδράσεις και ζητήματα φανατισμού", ενώ χαρακτήρισε "δίκαιο και σωστό" το σχετικό αίτημα που θέτουν οι μουσουλμάνοι.

Όταν ο Παύλος και ο Βαρνάβας επέστρεφαν από την πρώτη αποστολική περιοδεία τους, έφτασαν στην Αντιόχεια κάποιοι ιουδαιοχριστιανοί από τα Ιεροσόλυμα.

Για τη δημιουργία καθολικής εκκλησίας τόνισε ότι καθυστέρησε γιατί υπήρχε πρόβλημα με το Βατικανό, που ζητούσε να μην υπακούει στο ελληνικό Σύνταγμα, ενώ εξέφρασε την έντονη διαφωνία της στην προτεινόμενη κατάργηση της διδασκαλίας των θρησκευτικών στα σχολεία.

Αυτοί απέφευγαν επιδεικτικά την επαφή με πρώην ειδωλολάτρες χριστιανούς, γιατί τους θεωρούσαν "ακάθαρτους" και τους έλεγαν:

Ο εισηγητής του ΚΚΕ Αν. Σκυλλάκος υποστήριξε ότι "υπάρχει διαπλοκή ανάμεσα στα κόμματα της κυβερνητικής εξουσίας και την ηγεσία της εκκλησίας και έτσι η εκκλησία απέκτησε κοσμική πολιτική και οικονομική ισχύ".

"Αν δεν περιτέμνεσθε, όπως προστάζει ο νόμος του Μωυσή, δε μπορείτε να σωθείτε" (Πράξ. 15,1).

Ο εισηγητής του ΣΥΝ Φ. Κουβέλης επισήμανε την ανάγκη επαναπροσδιορισμού των σχέσεων εκκλησίας - κράτους ενόψει της αναθεώρησης του Συντάγματος, "ώστε να επέλθει ο αμοιβαίος σεβασμός".

Η στάση τους αυτή δημιούργησε μεγάλη αναταραχή και κρίση στην Εκκλησία της Αντιοχείας. Ο Παύλος και ο Βαρνάβας αντιτάχθηκαν έντονα σ' αυτές τις αντιλήψεις. Είχαν διαπιστώσει στην περιοδεία τους ότι οι εθνικοί που βαπτίζονταν χριστιανοί ελάμβαναν το Άγιο Πνεύμα και δεν υστερούσαν σε τίποτα από τους ιουδαιοχριστιανούς. Για να αντιμετωπίσει όμως επίσημα και οριστικά το πρόβλημα, αποφασίστηκε τότε, κατά τα τέλη του 48 μ.Χ., να πάνε στα Ιεροσόλυμα οι δύο Απόστολοι μαζί με άλλα μέλη της Εκκλησίας της Αντιοχείας προκειμένου να λύσουν εκεί το ζήτημα με τους Αποστόλους και με όλη την τοπική Εκκλησία.

Οι Δώδεκα Απόστολοι, Μουσείο Τέχνης Μόσχα.