Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( συν: εσωκομματικές τριβές για την υποψηφιότητα στη νομαρχία :: 22/1/2006 19:30:20) 

ΣΥΝ: Εσωκομματικές τριβές για την υποψηφιότητα στη νομαρχία Λεωφορειόδρομοι εναντίον… 1.300 Ι.Χ.

Η ευθύνη των χριστιανών απέναντι στο κακό

Στην τελική ευθεία μπαίνει αυτήν την εβδομάδα το θέμα της υποψηφιότητας που θα στηρίξει ο Συνασπισμός για τη νομαρχία Θεσσαλονίκης.

Όσοι παρκάρουν σε Χαρ. Τρικούπη - Ιπποκράτους πρέπει να αναζητήσουν αλλού θέσεις

Αφού ο άνθρωπος φέρει ιδιαίτερη ευθύνη για την εμφάνιση του κακού, φέρει και την ίδια ευθύνη για την καταπολέμησή του. Η διαδικασία αναμένεται να κλείσει το πρώτο δεκαπενθήμερο του Φεβρουαρίου και το σίγουρο είναι ότι θα προκαλέσει ακόμη έναν κύκλο εσωκομματικών τριβών, καθώς οι δυνάμεις του κόμματος προσεγγίζουν την υποψηφιότητα για τη νομαρχία με διαφορετικές αφετηρίες.

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Ο Θεός με την ενανθρώπηση του Χριστού και τη δημιουργία της Εκκλησίας έδωσε στον άνθρωπο τα εφόδια και τις δυνατότητες για να αντιμετωπίσει το κακό. Η γραμματεία της Νομαρχιακής Οργάνωσης Β' Θεσσαλονίκης έχει καταλήξει σε πρόταση που αφορά τον καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Τσιάκαλο.

Φουντώνει η μάχη των λεωφορειοδρόμων στην Αθήνα, καθώς τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ έρχονται να εξοστρακίσουν τα Ι.Χ. και τα ταξί.

Οφείλει λοιπόν ο χριστιανός να συνειδητοποιήσει: α) ότι το κακό σε όλες του τις μορφές αφορά όλους, β) ότι η χριστιανική αγάπη μπορεί να αντιμετωπίσει το κακό, όσο ανίκητο κι αν φαίνεται αυτό και γ) ότι όταν ενωθεί με το Χριστό, μέσα από τα μυστήρια της Εκκλησίας και συνεργαστεί ελεύθερα η ανθρώπινη και η Θεία βούληση (συνεργεία), τότε μπορεί να φέρει τα αποτελέσματα της Ανάστασης σε όλες τις πτυχές της καθημερινότητας και να νικήσει μαζί με το Χριστό το κακό. Η πρόταση για την υποψηφιότητα Τσιάκαλου συζητήθηκε και στους διαδρόμους της συνεδρίασης της Κεντρικής Πολιτικής Επιτροπής του κόμματος το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα και προκάλεσε αρκετές αντιδράσεις.

Η επέκταση του μέτρου των λεωφορειολωρίδων σε οκτώ κεντρικές αρτηρίες της Αθήνας και του Πειραιά - μεταξύ των οποίων και οι οδοί Ιπποκράτους και Χαριλάου Τρικούπη - προκαλεί ήδη τις πρώτες έντονες αντιδράσεις των κατοίκων και των καταστηματαρχών των Εξαρχείων, αλλά και των ιδιοκτητών ταξί, οι οποίοι την ερχόμενη Παρασκευή θα πραγματοποιήσουν 24ωρη απεργία.

Αυτή όμως η νίκη χρειάζεται αδιάκοπο αγώνα, όχι για την ανατροπή του κόσμου, αλλά για τη μεταμόρφωσή του, με γνώμονα τη Βασιλεία του Θεού.

Αυτές προκλήθηκαν καθώς η Νομαρχιακή Οργάνωση Α' Θεσσαλονίκης του ΣΥΝ, της Πολιτικής Επιτροπής της οποίας μέλος είναι μάλιστα ο καθηγητής του ΑΠΘ, υποστηρίζει τη συγκρότηση ενός διευρυμένου αριστερού και οικολογικού νομαρχιακού σχήματος, χωρίς να διεκδικεί τη θέση του επικεφαλής για δικό της στέλεχος.

Ειδικότερα, στις οδούς Ιπποκράτους και Χαριλάου Τρικούπη (συνολικού μήκους περίπου 2.200 μέτρων) οι δύο από τις τρεις λωρίδες κυκλοφορίας είναι μονίμως κατειλημμένες από περίπου 1.300 παρκαρισμένα αυτοκίνητα, των οποίων οι ιδιοκτήτες σύντομα θα πρέπει να αναζητήσουν νέες θέσεις πάρκινγκ, διαφορετικά απειλούνται με τσουχτερά πρόστιμα.

Αυτή η μεταμόρφωση και ανακαίνιση του ανθρώπου και του κόσμου δεν απωθούνται στη μέλλουσα ζωή αλλά αρχίζουν από την παρούσα, όταν ο χριστιανός: • αλλάζει πρώτα τον εαυτό του, καταπολεμώντας τα πάθη του, • αλλάζει τις άδικες και αντίθεες κοινωνικές δομές, • αγαπά και θυσιάζεται για τον συνάνθρωπο του, • αναθεωρεί προς τη σωστή κατεύθυνση τις σχέσεις του με το φυσικό περιβάλλον.

Η πρόταση για την υποψηφιότητα Τσιάκαλου και η πορεία των επαφών για τη συγκρότηση ενός διευρυμένου νομαρχιακού σχήματος μαζί με τις δυνάμεις του ΣΥΡΙΖΑ αλλά όχι μόνο θα συζητηθούν την επόμενη Δευτέρα στη συνεδρίαση της Πολιτικής Επιτροπής Θεσσαλονίκης του ΣΥΝ.

Μόνο η μεσαία λωρίδα διατίθεται για την κυκλοφορία των Ι.Χ. και των λεωφορείων. Η νίκη του Χριστού πάνω στο κακό και στο θάνατο είναι η απαρχή της μεταμόρφωσης όλου του κόσμου.

Την εβδομάδα που μεσολαβεί μέχρι τότε αναμένεται να πραγματοποιηθεί σειρά επαφών και συναντήσεων, ώστε να ξεκαθαριστεί εάν τελικά ο κ. Τσιάκαλος επιθυμεί να διεκδικήσει τη θέση του υποψήφιου νομάρχη Θεσσαλονίκης.

Ο Οργανισμός Αστικών Συγκοινωνιών της Αθήνας (ΟΑΣΑ) θεωρεί επιβεβλημένη την επέκταση του μέτρου των λεωφορειοδρόμων, καθώς εκτιμά ότι η ταχύτητα των λεωφορείων και των τρόλεϊ που θα κινούνται μέσα στις λεωφορειολωρίδες θα διπλασιαστεί, ενώ παράλληλα θα βελτιωθεί σημαντικά η αξιοπιστία των δρομολογίων των γραμμών που θα διέρχονται από αυτές.

Με τη βεβαιότητα αυτής της νίκης οι χριστιανοί αγωνίζονται επίμονα για την επικράτηση της Βασιλείας του Θεού.

Υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς

Ειδικά, όσον αφορά τη νέα λεωφορειολωρίδα της οδού Ακαδημίας, η οποία δόθηκε στην κυκλοφορία από χθες, σύμφωνα με τον ΟΑΣΑ, σε ώρα αιχμής εκτιμάται ότι θα διευκολύνει περίπου 105 διελεύσεις λεωφορείων και τρόλεϊ, που θα μεταφέρουν συνολικά 6.000 επιβάτες.

Ο αγώνας αυτός φαίνεται άνισος. Στην υπερνομαρχία Αθηνών-Πειραιώς, η ΚΠΕ του ΣΥΝ ενέκρινε το Σάββατο με πολύ μεγάλη πλειοψηφία την πρόταση της Πολιτικής Γραμματείας του κόμματος για υποψηφιότητα του καθηγητή του Πανεπιστημίου Αθηνών Γιάννη Πανούση, με υποψήφιους για τη νομαρχία Αθηνών τον Σπύρο Λυκούδη και για τη νομαρχία Πειραιώς την Εύη Καρακώστα.

Από τις λεωφορειολωρίδες των οδών Ιπποκράτους και Χαριλάου Τρικούπη εκτιμάται ότι θα διευκολύνονται συνολικά, σε ώρα αιχμής, περίπου 80 διελεύσεις λεωφορείων, που θα μεταφέρουν περίπου 4.800 επιβάτες.

Ο Χριστός όμως μέσα από τα πρόσωπα των αγίων και τη στράτευση της Εκκλησίας σε κάθε εποχή προετοιμάζει αθόρυβα και χωρίς τυμπανοκρουσίες τον ερχομό της Βασιλείας του και την τελική και ολοκληρωτική επικράτηση του καλού μέσα στον κόσμο. Στην ομιλία του στην πρώτη συνεδρίαση της ΚΠΕ του κόμματος για το 2006 ο Αλέκος Αλαβάνος άσκησε σκληρή κριτική σε Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ, τονίζοντας ότι στην επίθεση που έχει εξαπολύσει η κυβέρνηση στα εργασιακά και ασφαλιστικά το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης δείχνει ανοχή.

Σύμφωνα με πρόσφατες μετρήσεις του ΟΑΣΑ, μέσα στις λεωφορειολωρίδες, όταν δεν παραβιάζονται, οι ταχύτητες των οχημάτων των δημοσίων συγκοινωνιών φτάνουν κατά μέσο όρο τα 20 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ σε κάποιες περιπτώσεις η ταχύτητα φτάνει μέχρι και τα 23 χιλιόμετρα.

ΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΞΕΧΑΣΩ • Το κακό δεν είναι δημιούργημα τον Θεού, αλλά ο άνθρωπος με την κακή χρήση της ελευθερίας του το έβαλε μέσα στη ζωή του και στον κόσμο. • Το προπατορικό αμάρτημα ήταν η απόφαση-επιλογή των πρωτοπλάστων να παρακούσουν την εντολή τον Θεού και να γνωρίσουν το κακό. Αυτή η επιλογή έφερε το κακό και το θάνατο μέσα στην ιστορία, όπου τα αντιμετωπίζει κάθε άνθρωπος που γεννιέται. • Ο Θεός δεν επεμβαίνει για να εξαλείψει το κακό, γιατί θα έπρεπε να στερήσει την ελευθερία του ανθρώπου, και αν το έκανε αυτό τότε θα μας στερούσε και τη δυνατότητα να του μοιάσουμε. • Ο Χριστός και η Εκκλησία του με τα μυστήρια της δίνουν στον άνθρωπο τα μέσα για την αντιμετώπιση του κακού. Χρειάζεται όμως η συνεργεία της ανθρώπινης βούλησης και της Θείας χάρης και αδιάκοπος αγώνας για να νικηθεί το κακό και να επικρατήσει το καλό. • Ο νηπιοβαπτισμός δε στερεί την ελευθερία του ανθρώπου, αλλά αντίθετα την εγγυάται, αφού δεν αφήνει τον άνθρωπο απροστάτευτο στην τυραννία του διαβόλου.

Αυτή η στάση της ηγεσίας του ΠΑΣΟΚ, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΣΥΝ, αφήνει ένα μεγάλο κενό αντιπολίτευσης, που θα πρέπει να πληρωθεί από τις δυνάμεις της Αριστεράς.

Έξω από τους λεωφορειοδρόμους, στο κέντρο της Αθήνας η ταχύτητα φτάνει τα 7 χιλιόμετρα την ώρα, ενώ στην περιφέρεια κυμαίνεται μεταξύ 13 και 18 χιλιομέτρων την ώρα.

ΕΧΟΥΝ ΣΗΜΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΓΙΑ ΤΗ ΖΩΗ ΜΟΥ; 1. Είναι δίκαιο για το κακό που υπάρχει στον κόσμο να κατηγορώ το Θεό; Γιατί; 2. Ένας άθεος φιλόσοφος έγραψε: "ο άνθρωπος είναι καταδικασμένος να είναι ελεύθερος". Σου θυμίζει τίποτα αυτό από τη σημερινή ενότητα; 3. "Άσε μωρέ, τίποτα δεν αλλάζει". Είναι αυτή υπεύθυνη στάση για έναν χριστιανό; Γιατί; 4. Γιατί δε με ρώτησε κανείς αν θέλω να βαπτιστώ; Έτσι δε μου περιόρισαν την ελευθερία μου;

Μιλώντας για το ΚΚΕ, ο πρόεδρος του ΣΥΝ είπε πως ο Περισσός ακολουθεί αντιενωτική στάση και εξυπηρετεί έτσι, χωρίς να το θέλει, τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου, το οποίο προφανώς το βολεύει η Αριστερά να είναι διασπασμένη και σε αντιπαράθεση.

Εάν έχουμε αύξηση κατά 20% της μέσης ταχύτητας σε όλο το Λεκανοπέδιο, λένε οι συγκοινωνιολόγοι του ΟΑΣΑ, «μπορούμε να κάνουμε 20% περισσότερα δρομολόγια».

Σήμερα το πρωί ο Αλέκος Αλαβάνος, επικεφαλής μεγάλης αντιπροσωπείας στελεχών του ΣΥΝ, αναχωρεί για το Καράκας της Βενεζουέλας, όπου θα πραγματοποιηθούν οι εργασίες της έκτης συνόδου του Παγκόσμιου Κοινωνικού Φόρουμ.

ΘΕΟΦΙΛΟΣ ΣΙΧΛΕΤΙΔΗΣ