Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διαφημίσεις :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( τριαντα χρονια απο την απωλεια ) 

ΘΕΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΣΟΥΠΕΡ ΜΑΡΚΕΤ

ΗΛΕΚΤΡΙΣΜΟΣ

ΤΡΙΑΝΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΠΩΛΕΙΑ

Κερδίζουν έδαφος τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας

Η σημασία του ηλεκτρισμού είναι αυτονόητη για το σύγχρονο άνθρωπο.

Κοινοβουλευτικό μνημόσυνο για το Γέρο της Δημοκρατίας

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Σπάνια μια επιστημονική ανακάλυψη είχε τόσο βαθιές και εκτεταμένες συνέπειες στον ανθρώπινο πολιτισμό.

ΑΘΗΝΑ.-

Οι ανατιμήσεις στην αγορά στρέφουν μέρος των καταναλωτών στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας που βρίσκονται πλέον στα ράφια των περισσότερων σούπερ μάρκετ.

Η παραγωγή και η χρησιμοποίηση της ηλεκτρικής ενέργειας στη θέρμανση, την κίνηση, το φωτισμό, τις τηλεπικοινωνίες και πρόσφατα στην επεξεργασία πληροφοριών (με τη χρησιμοποίηση των ηλεκτρονικών υπολογιστών) μεταβάλλουν συνεχώς τον τρόπο ζωής μας (Εικ. 4.22).

Με μια σεμνή τελετή, η Βουλή τίμησε χθες τη μνήμη του Γεωργίου Παπανδρέου, του Γέρου της Δημοκρατίας, όπως πέρασε στην Ιστορία, και άφησε την τελευταία του πνοή την 1η Νοεμβρίου του 1968, ακριβώς πριν από τριάντα χρόνια.

Η συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων έχει ήδη καταλάβει το 10% της πίτας των συνολικών ετήσιων πωλήσεων του κλάδου των σούπερ μάρκετ.

Από επιστημονική άποψη η μελέτη των ηλεκτρικών φαινομένων βοήθησε αποφασιστικά στο να κατανοήσουμε τη δομή της ύλης αλλά και το τρόπο διάδοσης των ηλεκτρικών ερεθισμάτων κατά τη λειτουργία του εγκεφάλου.

"Ο κύκλος της ζωής του Γ. Παπανδρέου περιλαμβάνει το μεγαλείο και την αθλιότητα του σύγχρονου ελληνισμού και η συμβολή του υπήρξε καθοριστική για την αύξηση του μεγαλείου και τον περιορισμό της αθλιότητας", τόνισε ο πρόεδρος της Βουλής, Απ. Κακλαμάνης.

Σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, το 46% των Ελλήνων καταναλωτών αγοράζει τουλάχιστον ένα προϊόν ιδιωτικής ετικέτας, ενώ το 81% των καταναλωτών που τα επιλέγουν έχει ως κριτήριο την καλύτερη τιμή έναντι των άλλων προϊόντων που βρίσκει στα ράφια των σούπερ μάρκετ.

Ως μία από τις σημαντικότερες πολιτικές φυσιογνωμίες της χώρας, χαρακτήρισε τον Γ. Παπανδρέου ο πρωθυπουργός, Κ. Σημίτης, σημειώνοντας ότι "με την ενεργό και αδιάλειπτη παρουσία του και με το συγκροτημένο και άμεσο πολιτικό λόγο του σφράγισε τα κρισιμότερα χρόνια της νεότερης ιστορίας μας".

Τα 2,054 δισεκατομμύρια ευρώ που προβλέπεται, σύμφωνα με έρευνα του ΙΟΒΕ, ότι θα αντιστοιχούν στις συνολικές πωλήσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας έως το 2005, δεν αφήνουν αδιάφορους τους επιχειρηματίες.

Ο πρωθυπουργός στάθηκε ιδιαίτερα στην προσφορά του Γ. Παπανδρέου στον τομέα της παιδείας, υπενθυμίζοντας ότι επί πρωθυπουργίας του, το 1964, θεσμοθετήθηκαν η εννιάχρονη υποχρεωτική εκπαίδευση για όλους τους Έλληνες και η δωρεάν παιδεία για όλες τις βαθμίδες, δύο θεσμοί που έγιναν αργότερα συνταγματικοί και ισχύουν μέχρι σήμερα.

Ήδη περισσότερα από 15.000 προϊόντα με ετικέτες γνωστών αλυσίδων γεμίζουν τα ράφια των σούπερ μάρκετ, ενώ στη μάχη της διεκδίκησης έχουν μπει την τελευταία 5ετία και ξένες αλυσίδες, οι οποίες πωλούν αποκλειστικά προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.

Εμπνευσμένο ρήτορα και μεγάλο δημοκράτη αποκάλεσε τον Γ. Παπανδρέου στην ομιλία του ο πρόεδρος της ΝΔ, Κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι υπήρξε αντίπαλος κάθε μορφής ολοκληρωτισμού, οποιουδήποτε χρώματος.

Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας συνήθως φέρουν τη φίρμα της αλυσίδας σούπερ μάρκετ για λογαριασμό της οποίας κατασκευάζονται και η τιμή τους είναι έως και κατά 30% φθηνότερη από τα αντίστοιχα επώνυμα προϊόντα.

Όπως είπε, ο πολιτικός του λόγος είχε ιδιαίτερη αξία, ένας πολιτικός λόγος που ξεπερνά κατά πολύ την εποχή του.

"Είναι γεγονός ότι είναι σημαντικά φθηνότερα από τα αλλά προϊόντα που φιλοξενούνται στα ράφια των σούπερ μάρκετ, χωρίς να υπολείπονται σε ποιότητα" λέει στέλεχος του ομίλου Carrefour.

Πολιτικοί όπως ο Γ. Παπανδρέου, παρατήρησε ο κ. Καραμανλής, σφράγισαν την πολιτική μας ιστορία με θέσεις και απόψεις οι οποίες διεύρυναν τις ατομικές επιλογές, τις ατομικές ελευθερίες και τα ανθρώπινα δικαιώματα.

"Είναι μια δυναμική κατηγορία προϊόντων, η οποία έχει στόχο να προσφέρει χαμηλές τιμές στους καταναλωτές, αλλά ταυτόχρονα και ποιότητα.

"Ανεξαρτήτως κομματικής στέγης, ανήκε σε ευρύτερο πολιτικό χώρο, είναι ο χώρος που στην εποχή μας θα ονομάζουμε μεσαίο χώρο, μακριά από άκρα και ακρότητες.

Εμείς στα καταστήματα του Ομίλου φιλοξενούμε συνολικά 1.000 κωδικούς προϊόντων από όλες τις κατηγορίες (τυποποιημένα τρόφιμα, απορρυπαντικά καλλυντικά, ποτά, αναψυκτικά, αλλά και φρέσκα και κατεψυγμένα προϊόντα).

Αν εμείς ανήκουμε στο χώρο αυτό, επιβεβαιώνεται ή διαψεύδεται από την καθημερινή μας πρακτική", υπογράμμισε ο πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας.

Μάλιστα έχουμε επεκταθεί και σε είδη ένδυσης και ηλεκτρικά είδη".

Για τη γ.γ. του ΚΚΕ, Αλ. Παπαρήγα, ο Γ. Παπανδρέου "είχε την ξεχωριστή ικανότητα να απορροφά και να εκτονώνει τους κραδασμούς και τη δυναμική που δημιουργούσε η λαϊκή πάλη.

Οι εταιρείες

Στις εκλογές του 1952 μεταπήδησε στο κόμμα του Παπάγου, προφανώς επειδή σκέφτηκε 'τι Πλαστήρας, τι Παπάγος'".

Από τις εταιρείες που βγήκαν πρώτες στην ελληνική αγορά με τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ήταν η επιχείρηση Μαρινόπουλος - από τη δεκαετία του 1980.

Ως υποστηρικτή του Βενιζέλου και του Παπαναστασίου, κήρυκα της αβασίλευτης δημοκρατίας, κοινωνιστή, ιδεολόγο του δημοκρατικού σοσιαλισμού, στοχαστή του ελληνισμού και της πολιτιστικής παράδοσης, δημοτικιστή και υπερασπιστή των δημοκρατικών ελευθεριών περιέγραψε τον Γ. Παπανδρέου ο πρόεδρος του ΣΥΝ, Ν. Κωνσταντόπουλος.

Ακολούθησαν και οι υπόλοιπες και σήμερα σχεδόν όλες σχεδόν οι μεγάλες αλυσίδες όπως η Βερόπουλος, η Α-Β και η Ατλάντικ διευρύνουν συνεχώς τις κατηγορίες των προϊόντων τους.

Ο πρόεδρος του ΔΗΚΚΙ, Δ. Τσοβόλας, τόνισε ότι ο Γ. Παπανδρέου είναι ο πολιτικός που συνέδεσε όσο λίγοι το όνομά του με τους αγώνες του ελληνικού λαού για δημοκρατία και ελευθερία.

Σημαντικό στοιχείο είναι ότι τα 8,5 στα 10 προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας κατασκευάζονται από ελληνικές βιομηχανίες, ανάμεσα στις οποίες περιλαμβάνονται και οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις όλων των κλάδων.

"Το πάθος του για δημοκρατία και ελευθερία", πρόσθεσε, "το ισομοίραζε με το άλλο πάθος του, για την παιδεία και τον πολιτισμό.

Για την ώρα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας καταλαμβάνουν το 70% - 80% του συνόλου των αντίστοιχων επώνυμων προϊόντων που πουλά μια επιχείρηση και όπως λένε οι επιχειρηματίες, στόχος τους είναι την επόμενη διετία για κάθε επώνυμο προϊόν να υπάρχει και το αντίστοιχο ιδιωτικής ετικέτας.

Σπάνιας μόρφωσης και καλλιέργειας, προσωπικότητα με δύναμη οραμάτων, ανιδιοτελής και γενναίος, με περίσσευμα καρδιάς και μεγαλείο ψυχής, σφράγισε όσο λίγοι την εποχή του".

Ανάπτυξη

"Στην Ελλάδα, με δεδομένο ότι ακολουθούνται κοινά καταναλωτικά πρότυπα με τις υπόλοιπες μεσογειακές χώρες, εκτιμάται ότι τα επόμενα χρόνια η ανάπτυξη αυτού του είδους θα είναι ραγδαία και θα αντιπροσωπεύει έως και το 25% του συνολικού τζίρου", λέει εκπρόσωπος της αλυσίδας Βερόπουλος.