Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Σημαντικές μειώσεις τιμών εκτιμάται ότι θα επέλθουν στις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων αν η Ελλάδα συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία αναφορικά με τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

SΟS για το νερό

• Η Ευρώπη μετά τη Μεταρρύθμιση

Αυτό επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Βαγγέλης Σαραντίδης, με αφορμή τη χθεσινή παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα.

Εξαντλούνται τα παγκόσμια αποθέματα πόσιμου ύδατος

Έπειτα από ένα περίπου αιώνα μεταρρυθμίσεων η χριστιανική Ευρώπη είναι πνευματικά διαιρεμένη. Ο κ. Σαραντίδης εκτιμά ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πενταετίας θα πωλούνται φθηνότερα κατά ένα τρίτο της τιμής που σήμερα πωλούνται.

Τα παγκόσμια αποθέματα ύδατος εξαντλούνται γρήγορα και η αύξηση του πληθυσμού, της μόλυνσης και της θερμοκρασίας του πλανήτη θα συνδυαστούν για να μειώσουν κατά ένα τρίτο, μέσα στα επόμενα 20 χρόνια, τη μέση προσφορά νερού κατ' άτομο.

Ο Προτεσταντισμός επικράτησε στη βόρεια Ευρώπη, ο Ρωμαιοκαθολικισμός διατήρησε τη δύναμη του στη νότια. Όπως τόνισε, η μείωση θα είναι αισθητή σε οχήματα υψηλού κυβισμού, στα οποία η τιμή θα είναι αντίστοιχη με ένα μεσαίο οικογενειακό.

Αυτό ανακοινώθηκε από τον ΟΗΕ, σε έκθεση της UNESCO, η οποία δόθηκε στη δημοσιότητα ενόψει του Τρίτου Παγκόσμιου Φόρουμ για το Νερό, που θα διεξαχθεί από τις 16 ως τις 23 Μαρτίου στο Κιότο της Ιαπωνίας.

Η Ορθοδοξία κυριαρχεί στον ελληνικό χώρο τα Βαλκάνια και τη Ρωσία. Για παράδειγμα, μια Mercedes SLK πενταετίας θα κυμαίνεται περίπου στα 15.000 ευρώ.

Στην έκθεση επικρίνονται οι πολιτικοί ηγέτες επειδή δεν λαμβάνουν μέτρα και, σε μερικές περιπτώσεις, αμφισβητούν ακόμη και ότι υπάρχει κρίση με το νερό.

Η προτεσταντική μεταρρύθμιση προκάλεσε, εκτός από θρησκευτικές, γενικότερες μεταβολές στον ευρωπαϊκό πολιτισμό.

Οριστική εικόνα για το αν τελικά η χώρα μας θα επιλέξει την οδό της σύμπλευσης με τα κοινοτικά πρότυπα ή η υπόθεση θα εκδικασθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα υπάρχει το Μάρτιο, όπως ανέφερε ο κ. Σαραντίδης, μετά και τις διερευνητικές επαφές που θα έχει ο σύνδεσμος με τους αρμόδιους φορείς.

"Περίπου 20% του παγκόσμιου πληθυσμού δεν έχει πρόσβαση σε ασφαλές πόσιμο νερό" δήλωσε ο Γκόρντον Γιανγκ, διευθυντής του Προγράμματος της UNESCO για την Εκτίμηση των Παγκόσμιων Υδάτινων Αποθεμάτων.

Η μετάφραση της Βίβλου σε εθνικές γλώσσες συνέβαλε στην ανάπτυξη των εθνικών λογοτεχνιών και στη σφυρηλάτηση της εθνικής συνείδησης.

Δεν αποκλείεται, όπως τονίστηκε, να υπάρξουν και προσφυγές εμπόρων για διαφυγόντα κέρδη αν η Ελλάδα συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία.

"Δεν υπάρχει αρκετό νερό για να έχει επαρκείς εγκαταστάσεις υγιεινής περίπου το 40% του παγκόσμιου πληθυσμού", δήλωσε σε συνέντευξη Τύπου στο Τόκιο.

Εξάλλου, η απελευθέρωση των δημιουργικών δυνάμεων του ανθρώπου δημιούργησε τις προϋποθέσεις για την εξέλιξη των επιστημών, τον εκδημοκρατισμό των θεσμών, την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική ελευθερία.

Για εξομάλυνση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εφόσον η Ελλάδα συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας του ΣΕΕΑΕ Κώστας Κυράτσος. "Είναι μια απόλυτη τραγωδία". «Μέχρι τώρα εισάγουμε αυτοκίνητα με βάσει την εκπομπή αερίων.

Οι ασθένειες

Το κόστος για την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου παλαιότερης τεχνολογίας που κατ' επέκταση εκπέμπει περισσότερα αέρια ήταν συχνά αποτρεπτικό για τον εισαγωγέα.

Τα κατά κεφαλήν υδάτινα αποθέματα μειώθηκαν δραματικά από το 1970 και πρόκειται να συνεχίσουν να μειώνονται, διαπιστώνεται στην έκθεση.

Κάναμε εισαγωγές αυτοκινήτων κυρίως πενταετίας καθώς ήταν οικονομικότερα», υπογράμμισε ο Κυράτσος.

Περισσότερα από 2,2 εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν κάθε χρόνο από ασθένειες που σχετίζονται με μόλυνση του πόσιμου ύδατος και κακές συνθήκες υγιεινής.

Η παραπομπή της Ελλάδας

Ωστόσο, οι ενδείξεις ότι υπάρχει πρόβλημα εξακολουθούν να αγνοούνται. Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με το σκεπτικό ότι η μέθοδος που χρησιμοποιεί η χώρα μας για την απομείωση της αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στη χώρα κατά την είσπραξη του τέλους ταξινόμησης, βασίζεται σε έναν ενιαίο κανόνα που επιτρέπει απομείωση 7% για αυτοκίνητα παλαιότητας μεταξύ έξι μηνών και ενός έτους ή 14% για αυτοκίνητα με παλαιότητα μεγαλύτερη του έτους.

Ώς το 2050 η έλλειψη νερού θα επηρεάζει δύο ως επτά δισεκατομμύρια ανθρώπους σε σύνολο 9,3 δισεκατομμυρίων, ανάλογα με παράγοντες όπως η πληθυσμιακή αύξηση και τα μέτρα που θα λάβουν οι πολιτικοί ηγέτες για να αντιμετωπίσουν την κρίση.

Η Επιτροπή θεωρεί ότι ο κανόνας αυτός δεν εγγυάται ότι το ποσό του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης δεν υπερβαίνει το ποσό του καταλοίπου του φόρου, που παραμένει ενσωματωμένο στην αξία ομοειδών οχημάτων, τα οποία ταξινομήθηκαν στην ελληνική επικράτεια ως καινούργια.

"Προβλήματα στάσης και συμπεριφοράς βρίσκονται στην καρδιά της κρίσης", τονίζεται στην έκθεση.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα παραβιάζει τις διατάξεις του άρθρου 90 της συνθήκης ΕΚ, το οποίο ορίζει ότι κανένα κράτος-μέλος δεν επιβάλλει άμεσα ή έμμεσα στα προϊόντα άλλων κρατών-μελών εσωτερικούς φόρους οποιασδήποτε φύσεως ανώτερους από εκείνους που επιβαρύνουν άμεσα ή έμμεσα τα ομοειδή εθνικά προϊόντα.

"Η αδράνεια σε επίπεδο ηγεσίας και ένας παγκόσμιος πληθυσμός που δεν έχει πλήρως συνειδητοποιήσει το μέγεθος του προβλήματος έχουν ως αποτέλεσμα να μην ξεκινάμε εγκαίρως την απαραίτητη διορθωτική δράση".

Η Επιτροπή υπενθυμίζει εν προκειμένω ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ανέφερε στην απόφασή του στην υπόθεση Gomes Valente ότι μια αντικειμενική κλίμακα πρέπει να αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την πραγματική απόσβεση της αξίας των οχημάτων.

Ο Γιανγκ δήλωσε πως, σε μια εποχή που τεράστια ποσά δαπανώνται για εξοπλισμούς, δεν θα χρειάζονταν πολλά χρήματα για να βελτιωθεί η κατάσταση. "Η δυσκολία έγκειται στο ότι δεν υπάρχει η πολιτική βούληση", τόνισε.

Στη Μέση Ανατολή

Η έκθεση αναφέρεται επίσης στην απειλή μιας σύγκρουσης για το νερό που σύμφωνα με τον Γιανγκ ανησυχεί πολλές περιοχές, αλλά ιδιαίτερα τη Μέση Ανατολή. Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί η περιοχή του Τίγρη και του Ευφράτη, οι οποίοι πηγάζουν από την Τουρκία και διαρρέουν τη Συρία πριν παράσχουν στο Ιράκ το μεγαλύτερο μέρος των διαθέσιμων υδάτων του. "Τώρα η κρίση του νερού επισκιάζεται πλήρως στην περιοχή αυτή από την κατάσταση που επικρατεί εκεί", δήλωσε ο Γιανγκ. "Αλλά είμαι σίγουρος πως, ακριβώς αυτή η κρίση του νερού είναι ένας από τους παράγοντες που καθορίζουν τη γενική πολιτική στην περιοχή αυτή".

Παρά τις ανησυχίες που εξέφρασε, ο Γιανγκ διευκρίνισε πως σπάνια το νερό οδηγεί σε σύγκρουση και πως οι διαπραγματεύσεις για τη διανομή του καταλήγουν συνήθως ειρηνικά.