Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Οικονομική είδηση

( τι γίνεται με τα ιχ ) 

Τι γίνεται με τα ΙΧ

ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΑΘΗΝΩΝ

2. Ο ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

Σε ό,τι αφορά τα αυτοκίνητα, η πρόταση που φαίνεται να υιοθετείται είναι να υπάρξει μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα αυτοκίνητα.

Διθύραμβοι… «δίχως σκιά»

Οι Κυκλάδες

Ωστόσο, το ποσοστό παραμένει άγνωστο, καθώς υπάρχει διχογνωμία όσον αφορά στο ποσοστό της μείωσης του φόρου.

Ευρηματική παραγωγή, θριαμβευτικό ανέβασμα, μαγική βραδιά: ορισμένα από τα διθυραμβικά σχόλια που εισέπραξε η όπερα του Ρίχαρντ Στράους «Η Γυναίκα δίχως σκιά», του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, από έγκυρα βρετανικά, ευρωπαϊκά περιοδικά και εφημερίδες

Ένας από τους παλαιότερους πολιτισμούς της Ευρώπης αναπτύχθηκε στις Κυκλάδες κατά την 3η και 2η χιλιετία π.Χ., δηλαδή στην Εποχή του Χαλκού.

Ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Γιάννος Παπαντωνίου, εξερχόμενος του Μεγάρου Μαξίμου μετά τη σύσκεψη, δήλωσε ότι η μείωση του φόρου θα οδηγήσει σε μείωση των τιμών κατά 5%.

«Η αυτοκράτειρα της Ίνγκα Νίλσεν, εύθραυστη και υπέροχη, προκάλεσε ρίγη συγκίνησης», έγραψαν οι «Financial Times», στην κριτική τους για την όπερα του Ρίχαρντ Στράους «Η Γυναίκα δίχως Σκιά», που παρουσιάστηκε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, με τη στήριξη της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας

Σε αυτό συνέβαλε το ήπιο κλίμα τους και κυρίως η ιδιαίτερα προνομιακή γεωγραφική τους θέση.

Ωστόσο, κύκλοι του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας επέμειναν στη συνέχεια ότι η μείωση των λιανικών τιμών θα κυμαίνεται γύρω στο 8%.

Ο απόηχος των τεσσάρων παραστάσεων της όπερας «Η Γυναίκα δίχως σκιά» του Ρίχαρντ Στράους, που ανέβηκε τον περασμένο Οκτώβριο με τη στήριξη της Πολιτιστικής Ολυμπιάδας και παρακολούθησαν οι εκπρόσωποι του ευρωπαϊκού Τύπου, ήταν εξαιρετικά θερμός από έγκυρα έντυπα της Αγγλίας, της Γαλλίας, της Γερμανίας, της Ιταλίας και της Δανίας και προέβαλε διεθνώς το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και την Ελλάδα στον παγκόσμιο πολιτιστικό χάρτη. Ουσιαστικά, τα νησιά των Κυκλάδων αποτελούν ένα είδος φυσικής γέφυρας ανάμεσα στην Ευρώπη και στην Ασία, την Ηπειρωτική Ελλάδα και την Κρήτη.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, η μείωση του ειδικού φόρου εκτιμάται ότι θα κυμανθεί, κατά μέσο όρο, κάτω του 20%.

«Θριαμβευτικό πρώτο ανέβασμα γερμανικής όπερας στην Ελλάδα», είναι το σχόλιο του Μ. Λένερτ, στο γερμανικό περιοδικό έντυπο «Das Opernglas».

Στην 3η χιλιετία π.Χ., τα πλοία των κυκλαδίτικων νησιών κυριαρχούν στο Αιγαίο και μαζί με τα προϊόντα της Εγγύς Ανατολής μεταφέρουν στην Ευρώπη ιδέες, τεχνικές γνώσεις, θρησκευτικές αντιλήψεις.

Αυτό διαμορφώνει το κόστος για τον προϋπολογισμό από την υιοθέτηση του μέτρου αυτού σε 80 δισ. δρχ.

«Η ενδελεχής ανάγνωση (του έργου) από τον Μίχαελ Χάμπε φώτισε άπλετα μια πλοκή που οι μαίανδροι των πολλών συμβολισμών της την κάνουν να φαίνεται περίπλοκη: μία από τις σπάνιες φορές που η σύγχρονη αισθητική αναδεικνύει πλήρως το περιεχόμενο του μύθου», σημειώνει στην κριτική τoυ ο Φρανσουά Λεμπέλ, στο γαλλικό έντυπο «Opera International». Σε όλα σχεδόν τα νησιά των Κυκλάδων η αρχαιολογική σκαπάνη έφερε στο φως οικισμούς, όχι εκτεταμένους, της 3ης χιλιετίας π.Χ.

Για τις βενζίνες και το πετρέλαιο δεν πρόκειται, μάλλον, να γίνουν άλλες μειώσεις του ειδικού φόρου κατανάλωσης πέραν των όσων έχουν ανακοινωθεί.

«Η αυτοκράτειρα της Ίνγκα Νίλσεν, εύθραυστη και υπέροχη, προκάλεσε ρίγη συγκίνησης», γράφει ο κριτικός της εφημερίδας «Financial Times» Πίτερ Άσπντεν. Κάθε οικισμός φαίνεται ότι αναπτυσσόταν αυτόνομα και δεν υπήρχε κανένα είδος κεντρικής εξουσίας.

Το κόστος για τον προϋπολογισμό ανέρχεται σε 60 δισ. δρχ.

«Όταν το Μέγαρο ανακοίνωσε την πρώτη παρουσίαση στην Ελλάδα της όπερας "Η Γυναίκα δίχως σκιά", θα είχε συγχωρεθεί ακόμα και στους πιο ένθερμους υποστηρικτές τής διοίκησης η σκέψη ότι αυτό ήταν ένα ριψοκίνδυνο στοίχημα», γράφει, πιο θερμός απ' όλους, ο διακεκριμένος Βρετανός μουσικοκριτικός Ρόντνεϊ Μιλνς στο περιοδικό «Opera».

Αρχικά οι οικισμοί σχηματίζονται κοντά στη θάλασσα ή στα πρανή χαμηλών λόφων.

Βέβαια, ισχύουν οι προηγούμενες δεσμεύσεις της κυβέρνησης για μη αύξηση των ειδικών φόρων κατανάλωσης στα τσιγάρα και στα ποτά, ενώ θα παραμείνουν παγωμένα τα τιμολόγια των Δημοσίων Επιχειρήσεων και Οργανισμών.

«Το Μέγαρο μπορεί να είναι μία από τις καλύτερες αίθουσες συναυλιών στον κόσμο, αλλά δεν παύει να είναι μία αίθουσα συναυλιών, με περιορισμένες σκηνικές δυνατότητες.

Περίπου το 2300 π.Χ. ορισμένοι οικισμοί οχυρώνονται (Αγία Ειρήνη στην Κέα), άλλοι καταστρέφονται και ξαναχτίζονται οχυρωμένοι (Φυλακωπή στη Μήλο), ενώ άλλοι χτίζονται σε υψηλούς λόφους μακριά από τη θάλασσα (Καστρί Σύρου). Το συνολικό κόστος για τον προϋπολογισμό από τα μέτρα αντιπληθωριστικής πολιτικής θα ανέλθει σε 220 δισ. δρχ., αλλά καθώς θα καταβληθεί προσπάθεια, ώστε οι βιομηχανίες και οι επιχειρήσεις του εμπορικού κλάδου να αποδίδουν ταχύτερα τον ΦΠΑ, το κόστος θα ανέλθει, τελικά, σε 180 δισ. δρχ.

Όσοι είχαν αμφιβολίες για την παραγωγή αυτή αποδείχθηκε ότι έκαναν λάθος: ήταν μία από τις πλέον ευρηματικές παραγωγές αυτού του συναρπαστικού και ιδιόρρυθμου έργου που έχω συναντήσει.

Αυτό φανερώνει κάποια αναστάτωση της ζωής από την παρουσία νέων πληθυσμών, που προέρχονται πιθανόν από τη Μικρά Ασία. Τα νέα μέτρα θα αρχίσουν από την 1η Ιανουαρίου 1999 ,σύμφωνα με διευκρινίσεις που δίδονταν από κύκλους του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας.

Ίσως αυτό που βοήθησε την ομάδα παραγωγής ήταν ότι αντιμετώπιζαν αυτό το έργο για πρώτη φορά: υπήρχε μία φρεσκάδα, δεν υπήρχε κανένα βάρος από το παρελθόν, κάτι που ήταν πραγματικά πηγή έμπνευσης.

Γρήγορα όμως τα νησιά ξαναβρίσκουν το ρυθμό της ζωής τους.

Επικεφαλής της εξαίσιας ορχήστρας του ο Μίχαελ Σένβαντ, διηύθυνε το έργο με μεγάλη στοργή.

Οι Κυκλάδες της Εποχής του Χαλκού.

Η μουσική έρρεε αβίαστα και υπήρχε ένας τέλειος έλεγχος της εσωτερικής και εξωτερικής ισορροπίας: μπορούσες να ακούσεις όλα όσα γίνονταν μέσα σε τούτη την ιδιαίτερα περίπλοκη παρτιτούρα. Στη 2η χιλιετία π.Χ. οι Κυκλάδες έχουν επαφές με την ηπειρωτική Ελλάδα αρχικά και στη συνέχεια με την Κρήτη. Σε αυτό βέβαια βοήθησε και η καταπληκτική ακουστική του Μεγάρου». Οι οικισμοί μεγαλώνουν, τα κτίρια είναι πιο σύνθετα και επιβλητικά.

Και ο Ρόντνεϊ Μιλνς καταλήγει στην κριτική του στο έγκυρο έντυπο «Opera»:

Ο πιο σημαντικός οικισμός αυτής της εποχής είναι το Ακρωτήρι στη θήρα.

«Τα έξυπνα σκηνικά του Σάβερνοχ βασίζονταν σε μία κινητή οθόνη με γρίλιες, πίσω από την οποία υπήρχε άλλη μία (cyclorama)·

Περίπου το 1600 π.Χ., όταν μεγάλοι κυκλαδικοί οικισμοί καταστρέφονται από σεισμό, οι Κυκλάδες περνούν στη σφαίρα επιρροής της μινωικής Κρήτης, που γνωρίζει τότε τη μεγαλύτερη ακμή της.

και στις δύο γίνονταν προβολές - τοπία ουρανών και νεφελωμάτων για τους αθανάτους, τοπία πόλης για τους ανθρώπους - και όλες οι αλλαγές γίνονταν πολύ ομαλά.

Μετά την καταστροφή των μινωικών ανακτόρων, γύρω στο 1450 π.Χ., στις Κυκλάδες κυριαρχούν οι Μυκηναίοι από την ηπειρωτική Ελλάδα, που μεταδίδουν στα νησιά τα χαρακτηριστικά του δικού τους πολιτισμού στην τεχνολογία, την τέχνη και τη θρησκεία.

Η σκηνοθεσία του Χάμπε ήταν λιτή, άμεση και ουσιαστική: ορθώς κυριάρχησαν τα αφηγηματικά στοιχεία, μια και πολλοί από το κοινό έβλεπαν την όπερα για πρώτη φορά.

Μαρμάρινο ειδώλιο γυναίκας. Τέτοια ειδώλια βρέθηκαν σε τάφους. Το μικρό πάχος και η στάση των άκρων ποδιών τους δείχνει ότι δεν μπορούσαν να σταθούν όρθια. Είναι αβέβαιο, αν παριστάνουν θεά που έχει σχέση με το θάνατο. (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)

Μια μαγική βραδιά: το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών κέρδισε το στοίχημα».

Ένα από τα αριστουργήματα της κυκλαδικής ειδωλοπλαστικής. Ο καθιστός άνδρας παίζει άρπα, συμμετέχοντας ίσως σε κάποια θρησκευτική τελετή. (Αθήνα, Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο)

«Ανθρωπιστικό όραμα»

«Όταν οι σκηνοθέτες διαβάζουν την παρτιτούρα», είναι ο τίτλος της γερμανικής «Frankfurter Allgemeine Zeitung», στην οποία ο Βόλφγκανγκ Σάντνερ αναφέρει μεταξύ άλλων: «Ο Χάμπε δημιούργησε ένα θαυμαστά ανθρωπιστικό όραμα, ένα έναστρο επίγειο σύμπαν, αφού δεν στηρίχθηκε μόνο στα στοιχεία του λιμπρέτου του Χόφμανσταλ, αλλά κυρίως στη μουσική του Στράους». Ανάλογες κριτικές και διθυραμβικά σχόλια για την παραγωγή του Μεγάρου Μουσικής δημοσιεύουν και το ιταλικό έντυπο «L'Opera», τα δανέζικα «Ekstra Bladet», «Morgenavisen» και το ειδικό «Klassisk».