Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Στάσεις εργασίας και συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το εργοστάσιο της γαλακτοβιομηχανίας ΑΓΝΟ, στο Λαγκαδά Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησαν χθες οι περίπου 300 εργαζόμενοι σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την απόλυση εννέα συναδέλφων τους.

25. Η Εκκλησιαστική τέχνη στη Δύση

Όπως καταγγέλλουν οι εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν στο "πλευρό" τους και το Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης (ΕΚΘ), η νέα διοίκηση της επιχείρησης "ανακάλυψε" ξανά ένα νόμο του 1955, για να απολύσει με μειωμένες αποζημιώσεις τους εννέα εργαζομένους. Στην ενότητα αυτή θα πάρεις πληροφορίες (για): - τα χαρακτηριστικά του ρομανικού και του γοτθικού ρυθμού στη ναοδομία, στην εκκλησιαστική ζωγραφική και στη γλυπτική - τους συμβολισμούς της δυτικής εκκλησιαστικής τέχνης - τη βασιλική του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό - την εξέλιξη της εκκλησιαστικής μουσικής μετά τον 9ο μ.Χ. αι.

Όπως δήλωσε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Σωματείου Βαγγέλης Χατζηαντωνίου, αν η διοίκηση δεν ανακαλέσει τις "άδικες και καταχρηστικές", όπως τις χαρακτήρισε, απολύσεις, κινητοποιήσεις θα πραγματοποιηθούν και την επόμενη Πέμπτη, ενώ οι εργαζόμενοι θα συμμετάσχουν και στην προγραμματισμένη 24ωρη απεργία της ΓΣΕΕ στις 15 Μαρτίου. Η εκκλησιαστική τέχνη, όπως γνωρίσαμε, αναπτύχθηκε ενιαία σε όλη τη λεκάνη της Μεσογείου κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες.

"Αντικοινωνικές, παράνομες και αδικαιολόγητες" χαρακτήρισε τις απολύσεις ο πρόεδρος του ΕΚΘ Νίκος Γιαννόπουλος.

Όμως οι επιδρομές γοτθικών φύλων, από τον 5ο μ.Χ. αιώνα και μετά, άλλαξαν πολιτιστικά τη Δυτική Ευρώπη.

Ο νόμος τον οποίο χρησιμοποιεί η διοίκηση της γαλακτοβιομηχανίας είναι ο 3198/55, ο οποίος προβλέπει ότι η αποζημίωση "δύναται να είναι μειωμένη", όταν υπάρχει έγγραφη προειδοποίηση από τον εργοδότη προς τον εργαζόμενο περί της απόλυσης σε καθορισμένο από το νόμο χρόνο εγγράφως.

Οι κατακτητές εκχριστιανίστηκαν σταδιακά, αλλά δεν είχαν δική τους αρχιτεκτονική, ζωγραφική, γλυπτική.

Σε αυτήν την περίπτωση το ποσό αποζημίωσης ανέρχεται στο μισό εκείνου που δικαιούται.

Για το λόγο αυτό στους μεσαιωνικούς ναούς, στη ζωγραφική και στη γλυπτική τους, εμφανίζεται μίμηση της παράδοσης με προσθήκες και αλλαγές.