Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ελλάδα :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( εμφύλιος για το ιντερσίτι... :: 22-01-2003) 

Εμφύλιος για το Ιντερσίτι…

Σε διαθεσιμότητα τρεις σταθμάρχες γιατί δεν έδιναν προτεραιότητα στο γρήγορο τρένο

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Εμφύλιος πόλεμος ξέσπασε στον ΟΣΕ με αφορμή την καθιέρωση από το περασμένο Σάββατο του νέου δρομολογίου από Αθήνα προς Θεσσαλονίκη, το οποίο εκτελείται με τα τρένα InterCity Express και διαρκεί 4 ώρες και 57 λεπτά.

Το νέο δρομολόγιο Ιντερσίτι Εξπρές καλύπτει τη διαδρομή Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες και 57 λεπτά

Η διοίκηση του Οργανισμού τις τελευταίες ημέρες έθεσε σε διαθεσιμότητα τρεις σταθμάρχες, καθώς, όπως ανακοίνωσε, "δεν έδιναν προτεραιότητα στην κίνηση των συγκεκριμένων τρένων, παρ' ότι αυτό προβλέπεται από τους εσωτερικούς κανονισμούς λειτουργίας του ΟΣΕ". Συγκεκριμένα, σε διαθεσιμότητα τέθηκε ο σταθμάρχης του ΟΣΕ στη Θεσσαλονίκη, ο οποίος την περασμένη Κυριακή κράτησε επί δέκα λεπτά το InterCity Express δύο χιλιόμετρα έξω από τον σταθμό, δίνοντας προτεραιότητα σε εμπορικό τρένο, το οποίο θα αναχωρούσε από τη Θεσσαλονίκη (χωρίς επιβάτες) έπειτα από 12 ώρες!

Επίσης, τέθηκαν σε διαθεσιμότητα οι σταθμάρχες του ΟΣΕ στη Λιβαδειά και στον Πλαταμώνα, που διέκοψαν την κυκλοφορία του InterCity Express, με αποτέλεσμα τη χρονική επιβάρυνση του δρομολογίου του, για να αναχωρήσουν αντίστοιχα από τους σταθμούς δύο τοπικά τρένα. Οι τρεις σταθμάρχες υποστήριξαν ότι οι διακοπές της κίνησης των InterCity Express "έγιναν για λόγους ασφαλείας", ενώ συνδικαλιστές του ΟΣΕ από τη Βόρεια Ελλάδα δήλωσαν πως "το τελευταίο διάστημα ασκούνται πιέσεις στους μηχανοδηγούς για την αύξηση των ταχυτήτων των τρένων, γεγονός που μειώνει την ασφάλεια των μετακινήσεων με αυτά".

Η διοίκηση του ΟΣΕ, αντικρούοντας τις αιτιάσεις αυτές, ανακοίνωσε ότι "δεν τίθεται κανένα θέμα ασφαλείας", καθώς τα τρένα με τα νέα δρομολόγια μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι 160 χιλιομέτρων την ώρα, και συμπλήρωσε: "Τίθεται θέμα προτεραιότητας του ενός τρένου έναντι του άλλου, που προβλέπεται ρητά από τις κείμενες διατάξεις και εφαρμόζεται από καταβολής σιδηροδρόμου. Οι τρεις σταθμάρχες τέθηκαν σε διαθεσιμότητα λόγω της μη ορθής τήρησης της προτεραιότητας".

"Να σέβονται τους επιβάτες"

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ κ. Κώστας Γιαννακός δήλωσε πως "ο ΟΣΕ πρέπει να σέβεται τους επιβάτες του που προτιμούν το InterCity Express, πληρώνοντας ακριβότερο αντίτιμο εισιτηρίου για να φτάσουν στον προορισμό τους με ταχύτητα και ακρίβεια".

Θέση στο όλο θέμα πήραν και οι μηχανοδηγοί του ΟΣΕ, οι οποίοι σε ανακοίνωση του σωματείου τους αναφέρουν ότι "όλοι οι μηχανοδηγοί εφαρμόζουν τις κείμενες διατάξεις, τηρούν πιστά τις συνθήκες ασφαλείας και δεν επιτρέπουν να γίνονται αντικείμενα πιέσεων".

"Το τρένο -τονίζουν- είναι το ασφαλέστερο μεταφορικό μέσο και τώρα γίνεται και στην Ελλάδα πιο γρήγορο".

Σημειώνεται ότι μέχρι το καλοκαίρι, με την παράδοση των έργων που εκτελούνται στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη, η διαδρομή θα καλύπτεται σε χρόνο μικρότερο των 4,5 ωρών.

Στόχος του ΟΣΕ είναι με τον σταδιακό εκσυγχρονισμό της γραμμής να μειωθεί ακόμα περισσότερο ο χρόνος της διαδρομής και έως το 2008 να απαιτούνται 3,5 ώρες.