Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Γνώμες-Σχόλια :: Σχόλιο

( σε πρωτο ενικο - δεν ξέρουν τι να πούνε στα παιδιά... :: 24-02-2003) 

ΣΕ ΠΡΩΤΟ ΕΝΙΚΟ Δεν ξέρουν τι να πούνε στα παιδιά…

ΜΑΙΡΗ ΚΑΤΣΑΝΟΠΟΥΛΟΥ

Κουίζ: Ποιο μάθημα μισούν οι περισσότεροι μαθητές της Α' Γυμνασίου; Σκέπτεσθε τα Αρχαία Ελληνικά, που λογικά θα φαντάζουν για τα πρωτάκια της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σαν ξένη γλώσσα, ή τη Βιολογία που βλέπουν για πρώτη φορά και προσπαθούν να συλλάβουν με τα μυαλουδάκια τους την πολύπλοκη δομή των κυττάρων; Λάθος! Αν κρίνω από το γκάλοπ που έκανα στους συμμαθητές και στους συνομήλικους φίλους τού μικρού μου, ο εφιάλτης της εβδομάδας, το πιο μισητό βιβλίο στην τσάντα τους, η αγγαρεία με το άλφα κεφαλαίο, είναι τα… Θρησκευτικά.

Κρατάω στα χέρια μου το βιβλίο των Θρησκευτικών της Α' Γυμνασίου και τείνω να τα δικαιολογήσω (κρυφά) για τη στάση τους. Πολλά και επαναλαμβανόμενα λόγια, δυσκολονόητες προτάσεις, στερεότυπες εκφράσεις, ξεπερασμένη οπτική… Με δυο λόγια, ένα βαρετό βιβλίο, εκτός τόπου και χρόνου, που αποκλείεται να αγγίξει τα παιδιά του Κυβερνοχώρου. Δεν κατορθώνει να τραβήξει το ενδιαφέρον των μαθητών ούτε ως θεολογικό κείμενο, ούτε ως ιστορικό, ενώ δεν διαβάζεται ούτε καν σαν παραμύθι (ίσως να ήταν και αυτή μια προσέγγιση γι' αυτές τις ηλικίες).

"Γιατί δεν καταργείται το μάθημα, όπως συζητήθηκε κάποια στιγμή;", ακούω τους γονείς να ρωτούν ο ένας τον άλλο, όταν συναντώνται στους διαδρόμους των σχολείων. Εγώ δεν φθάνω έως εκεί, ίσως γιατί τα παιδικά μου βιώματα είναι άρρηκτα και γλυκά δεμένα με την πιο όμορφη θρησκεία του κόσμου.

Προσπαθώ, όμως, να σκεφθώ πρακτικά και ανταλλάσσω απόψεις με μια άλλη μαμά, καθώς περιμένουμε υπομονετικά να δούμε τον καθηγητή: "Γιατί δεν το διδάσκουν ως Ιστορία των Θρησκειών γενικά, με μια πιο εκτενή παρουσίαση της δικής μας θρησκευτικής παράδοσης"; "Γιατί - μια άλλη ιδέα - δεν συνδυάζουν τα διδάγματα της χριστιανικής θρησκείας με τους σύγχρονους προβληματισμούς"; "Αν θέλουν να παρουσιάσουν την Παλαιά Διαθήκη, γιατί δεν χρησιμοποιούν ως μέσο το πλούσιο οπτικοακουστικό υλικό που διαθέτει η Έβδομη Τέχνη, για να προσελκύσουν το αδιάφορο έως επιφυλακτικό μαθητικό κοινό τους";

Γιατί φοβάμαι - και αυτό μου μεταδίδουν τα παιδιά - ότι όταν η θρησκευτική διδασκαλία γεννά τόσο αρνητικά συναισθήματα, μάλλον πάει τα βλαστάρια μας ένα βήμα πιο μακριά απ' όσο ήδη είναι από την Εκκλησία…. Δεν το θέλουμε αυτό, έτσι δεν είναι;