Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( μαζικές ακυρώσεις :: 11-03-2003) 

Μαζικές ακυρώσεις

Ματαιώνονται κρατήσεις στα ξενοδοχεία

ΚΩΣΤΑΣ ΝΤΕΛΕΖΟΣ

Δυσοίωνες εμφανίζονται οι προβλέψεις για τη φετινή τουριστική κίνηση στη χώρα μας, καθώς οι μεγάλοι ταξιδιωτικοί οργανισμοί τής Ευρώπης κάνουν λόγο για μείωση των κρατήσεων, η οποία αυτή τη στιγμή φτάνει το 30%-40%.

Οι Ευρωπαίοι τουροπερέιτορ βρίσκουν τώρα την ευκαιρία να πιέσουν για μειώσεις τιμών τις ελληνικές τουριστικές μονάδες

Ενδεικτικό του κλίματος που επικρατεί στον κλάδο του ελληνικού τουρισμού είναι οι διαπιστώσεις των εκπροσώπων της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ξενοδόχων, οι οποίοι αναφέρουν ότι "τις τελευταίες ημέρες καταγράφονται μαζικές ακυρώσεις προκαταβολών από την πλευρά των τουροπερέιτορ", οι οποίοι παρεμπιπτόντως καλούν τις ελληνικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις να μειώσουν περαιτέρω τις τιμές τους.

Οι ίδιοι εκφράζουν φόβους πως "αν πολιτεία και επιχειρηματίες δεν αντιδράσουν άμεσα και αποτελεσματικά, το 2003 ίσως αποδειχθεί μία από τις χειρότερες χρονιές της τελευταίας δεκαετίας".

Αγωνία Πατέλλη

Το άσχημο κλίμα διαπίστωσε και ο πρόεδρος του ΕΟΤ, Γιάννης Πατέλλης, ο οποίος κάλεσε σε έκτακτη σύσκεψη τους διευθυντές των γραφείων του ΕΟΤ στη Βρετανία, τη Γερμανία, τη Γαλλία, το Βέλγιο, την Ολλανδία και την Ελβετία.

Στη σύσκεψη αυτή, η οποία πραγματοποιήθηκε προχθές στο Βερολίνο - στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Τουρισμού ΙΤΒ - ο κ. Πατέλλης ζήτησε από τους διευθυντές του ΕΟΤ να δώσουν τη μάχη "πόρτα-πόρτα", εννοώντας να έρθουν σε επαφές με κάθε τουροπερέιτορ και κάθε ταξιδιωτικό γραφείο του εξωτερικού.

Δυσκολίες Ευρωπαίων

Οι δυσοίωνες προβλέψεις για την πορεία του ελληνικού τουρισμού στηρίζονται αφενός στις σημαντικές οικονομικές δυσκολίες των Ευρωπαίων (ιδιαίτερα Γερμανών και Βρετανών) και αφετέρου στο πολεμικό κλίμα που έχει διαμορφωθεί στην περιοχή του Ιράκ.

Σύμφωνα με τον διευθυντή του γραφείου του ΕΟΤ στο Βέλγιο και στο Λουξεμβούργο, Δ. Μπεθάνη, "η οικονομική κατάσταση των Γερμανών δεν μπορεί να στηρίξει οποιαδήποτε αισιοδοξία για τη φετινή χρονιά, ενώ η κατάσταση εμφανίζεται ακόμα δυσμενέστερη για την αγγλική αγορά, παρότι είναι πιο φθηνή".

Στις δυσκολίες αυτές ήρθαν να προστεθούν και οι συνέπειες από την αναμενόμενη πολεμική εμπλοκή στο Ιράκ. Έτσι, τις τελευταίες 15 ημέρες έχει στην κυριολεξία παγώσει η κινητικότητα των μεγάλων τουροπερέιτορ.

Μειώσεις τιμών

Στην πραγματικότητα οι τουροπερέιτορ "χαίρονται", καθώς η κρίση τούς δίνει άλλοθι, προκειμένου να υλοποιήσουν δύο συγκεκριμένες πολιτικές: αφενός να πιέσουν τις ελληνικές τουριστικές επιχειρήσεις να μειώσουν τις τιμές τους και αφετέρου να "σπρώξουν" το κοινό σε προορισμούς για τους οποίους οι ίδιοι θα αγοράσουν φθηνότερα πακέτα, ενώ θα μπορούν να "παίξουν" και με τις διαφορές νομισμάτων (Βουλγαρία, Κροατία, Τουρκία).

Όλοι επισημαίνουν πως αμέσως μετά τη λήξη του πολέμου θα πρέπει να γίνει έντονη διαφημιστική προβολή του ελληνικού τουρισμού, με διπλασιασμό του πρόσφατα ανακοινωθέντος ποσού των 23 εκατ. ευρώ.

Η διαφημιστική προβολή, τονίζουν, πρέπει με κάθε τρόπο να προβάλει το πλεονέκτημα του ασφαλούς προορισμού, επιλογή η οποία διευκολύνεται από τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004.