Εφημερίδα "Τα Νέα"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Η Οικονομία :: Οικονομική είδηση

( στις κλειστές αγορές αναζητεί το μέλλον της η εverest :: 15-03-2003) 

επιχειρήσεις

Στις κλειστές αγορές αναζητεί το μέλλον της η Εverest

«Ας ανοίξουμε τις κλειστές αγορές». Η μία μετά την άλλη, οι μεγάλες αλυσίδες μαζικής εστίασης σπεύδουν να αποκτήσουν θέσεις σε έναν χώρο που, όπως εκτιμούν όλοι οι πρωταγωνιστές, θα γνωρίσει σημαντική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια

ΔΗΜΗΤΡΑ ΣΚΟΥΦΟΥ

Τα εύκολα χρόνια πέρασαν για τις επιχειρήσεις φαστ φουντ. Το γρήγορο φαγητό μπήκε «για τα καλά» στη ζωή του Έλληνα. Επιχειρήσεις μαζικής εστίασης εδραιώθηκαν στην αγορά. Δημιούργησαν αλυσίδες που αριθμούν δεκάδες καταστήματα, βγήκαν από τα στενά ελληνικά σύνορα, γιγαντώθηκαν. Και τώρα; Σήμερα, αναζητούν νέες αγορές, που θα τις βοηθήσουν να διατηρήσουν τα μερίδια και τα κέρδη τους σ' ένα περιβάλλον στο οποίο ο ανταγωνισμός έχει δείξει από καιρό τα… δόντια του.

Το 1965, όταν άνοιξε το πρώτο κατάστημα «Everest», στο Κολωνάκι, κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί τι θα ακολουθούσε. Το μικρό μαγαζάκι της Τσακάλωφ, που σχεδόν επί τέσσερις δεκαετίες αποτέλεσε στέκι στην «καρδιά» της Αθήνας, αποδείχθηκε το άρμα πάνω στο οποίο ο σημερινός όμιλος εταιρειών, πλέον, Everest άρχισε μια ξέφρενη κούρσα, το 1990. Εκείνο το μικρό μαγαζί τής Τσακάλωφ «γέννησε» άλλα 277 καταστήματα και ο όμιλος Everest κρατάει, πλέον, στην αγκαλιά του και άλλα γνωστά ονόματα της εστίασης, όπως οι αλυσίδες Papagallino, La Pasteria, Delikiosk και Dominos Pizza, πραγματοποιώντας τη χρονιά που πέρασε πωλήσεις 49,004 εκατ. ευρώ και καθαρά κέρδη 7,16 εκατ. ευρώ.

Μετά το 2004, τι;

Στο σύνολό του, ο κλάδος της εστίασης γνώρισε σημαντική ανάπτυξη την περασμένη δεκαετία. Σήμερα όμως, όπως παραδέχονται οι επιχειρηματίες, βρίσκεται στο σταυροδρόμι των επιλογών, προκειμένου να συνεχίσει την ανάπτυξή του και τα επόμενα χρόνια. Η επέκταση με νέα καταστήματα έχει κι αυτή τα όριά της. Η πρόκληση των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004 είναι μεγάλη και τα οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν σημαντικά, όμως δεν μπορούν να αποφύγουν το ερώτημα: μετά το 2004, τι; Η απάντηση τουλάχιστον δύο ομίλων με πρωταγωνιστικό ρόλο στην αγορά του γρήγορου φαγητού, της Everest και της Γρηγόρης, είναι η ανάπτυξη των κλειστών αγορών.

Από ξηράς, αέρος και θαλάσσης

Σε Σταθμούς Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών (ΣΕΑ), σε ολόκληρο το οδικό δίκτυο της χώρας, σε μεγάλες επιχειρήσεις, αλλά και σε πλοία, τρένα και αεροδρόμια, αγωνίζονται να ενισχύσουν την παρουσία τους διεκδικώντας ακόμη μεγαλύτερο μερίδιο από τα 400 εκατ. ευρώ που είναι ο συνολικός τζίρος του γρήγορου φαγητού στην Ελλάδα. Άλλωστε, όλα παίζονται στον αριθμό των καταναλωτών που μπορεί να προσεγγίσουν τις επιχειρήσεις τους και αυτό είναι το σημαντικότερο κίνητρο για τη δραστηριοποίησή τους στις κλειστές αγορές. «Μάλιστα, όταν αυτό συνδυάζεται με την αποκλειστικότητα που μπορεί να παρέχει μια συμφωνία, το κέρδος για τους επιχειρηματίες είναι διπλό», εξηγεί στέλεχος μεγάλης αλυσίδας μαζικής εστίασης.

Πλεονέκτημα

«Everest». Μέχρι το 1990, ήταν ένα μαγαζάκι στην Τσακάλωφ. Σήμερα, είναι ένας όμιλος που αριθμεί 277 καταστήματα και πέντε αλυσίδες

Η πρόσφατη επιτυχία του Ομίλου Everest στον ανοικτό διαγωνισμό για την ανάθεση της τροφοδοσίας και εκμετάλλευσης των χώρων εστίασης του στόλου της Hellas Flying Dolphins, του έδωσε ένα σημαντικό πλεονέκτημα στη… θάλασσα. Η διεύρυνση της συνεργασίας με την HFD προσέθεσε στην… επικράτεια του ομίλου πέντε πλοία και 17 σημεία εστίασης, τα οποία στο παρελθόν κατείχε ένας μεγάλος ανταγωνιστής, ο όμιλος Γρηγόρης. Η σημαία της Everest ανεμίζει τώρα σε 36 πλοία της HFD και οι επιβάτες θα μπορούν να απολαμβάνουν τις γευστικές προτάσεις της εταιρείας σε 115 σημεία εστίασης, έως το τέλος του 2004. «Ο όμιλος, επιτυγχάνοντας αυτή τη συνεργασία με την HFD, αποδεικνύει την πολυετή εμπειρία που διαθέτει στην αγορά εστίασης και επιβεβαιώνει τη στρατηγική επέκτασής του στον αναπτυσσόμενο χώρο των κλειστών αγορών», σχολιάζει ο γενικός διευθυντής του ομίλου κ. Αθ. Παπανικολάου. Μάλιστα, η διοίκηση της Everest εκτιμά ότι από την πλήρη δραστηριοποίησή της στα πλοία τής HFD, ο προβλεπόμενος τζίρος θα ανέλθει στα 12 εκατ. ευρώ το 2003, ενώ το 2004 - λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων και της αναμενόμενης αυξημένης επιβατικής κίνησης - θα προσεγγίσει τα 15 εκατ. ευρώ.

Φούντωσε τον ανταγωνισμό

Πέρα από τη συνεργασία του με την HFD, ο όμιλος Everest έριξε λάδι στη φωτιά του ανταγωνισμού με την ανάληψη της πλήρους κάλυψης των αναγκών διατροφής των 3.000 εργαζομένων του ΟΕΟΑ - «Αθήνα 2004», την επέκτασή του στους κλειστούς αυτοκινητοδρόμους (μέσω των Olympus Plaza Foods Parks), την παρουσία του στο ψυγαγωγικό πάρκο Magic Park στη Θεσσαλονίκη και στο Veso Mare στην Πάτρα, τη συμμετοχή του στην κοινοπραξία Απολλώνιες Ακτές (για την αξιοποίηση των πλαζ Α' και Β' Βούλας και Βάρκιζας) και την ανάπτυξη του πρώτου θεματικού πάρκου Allou, στην περιοχή του Δήμου Ρέντη. Επιπλέον, η απόκτηση πλειοψηφικού πακέτου στην Olympic Catering, που δραστηριοποιείται στον χώρο του αεροπορικού και βιομηχανικού Catering, έφερε την Everest ένα βήμα πιο κοντά στον τελικό στόχο, που είναι η ισχυρή παρουσία στην αγορά της μαζικής εστίασης.

Σκληρές μάχες

Οι σταθμοί επιβίβασης, τα μέσα μεταφοράς και τα κυλικεία επιχειρήσεων, νοσοκομείων και εκπαιδευτικών ιδρυμάτων αποτελούν πόλους έλξης για όλες τις εταιρείες του κλάδου και η μάχη για τη διεκδίκηση μιας θέσης στους χώρους αυτούς αναμένεται σκληρή το προσεχές διάστημα, καθώς κάθε νέα επιχειρηματική ευκαιρία θα βρίσκεται, πλέον, στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος όλων.

«Οραματιζόμενοι το μέλλον μας, θεωρούμε ως βασικούς στρατηγικούς άξονες ανάπτυξης τη διατήρηση της θέσης μας στην αγορά μαζικής εστίασης, την περαιτέρω ανάπτυξη και επέκταση του δικτύου, με ιδιαίτερη έμφαση στις κλειστές αγορές, τη συνεχή αναζήτηση και υλοποίηση επιτυχημένων και κερδοφόρων επιχειρηματικών κινήσεων και τη δυναμική ανάπτυξη νέων συνεργασιών, όπως η Olympic Catering», λέει ο πρόεδρος της Everest, κ. Λ. Φρέρης. Όσο για τους άλλους επιχειρηματίες του κλάδου, κανένας δεν κρύβει ότι το ενδιαφέρον για τις κλειστές αγορές συνεχίζεται.