Εφημερίδα "Μακεδονία"

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Σημαντικές μειώσεις τιμών εκτιμάται ότι θα επέλθουν στις τιμές των μεταχειρισμένων οχημάτων αν η Ελλάδα συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία αναφορικά με τον τρόπο φορολόγησης των εισαγόμενων μεταχειρισμένων.

Αυτό επισημαίνει με δηλώσεις του στο ΑΠΕ ο γενικός διευθυντής του Συνδέσμου Εμπόρων Εισαγωγέων Αυτοκινήτων Ελλάδος (ΣΕΕΑΕ) Βαγγέλης Σαραντίδης, με αφορμή τη χθεσινή παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για τα μεταχειρισμένα. Ο κ. Σαραντίδης εκτιμά ότι τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πενταετίας θα πωλούνται φθηνότερα κατά ένα τρίτο της τιμής που σήμερα πωλούνται. Όπως τόνισε, η μείωση θα είναι αισθητή σε οχήματα υψηλού κυβισμού, στα οποία η τιμή θα είναι αντίστοιχη με ένα μεσαίο οικογενειακό. Για παράδειγμα, μια Mercedes SLK πενταετίας θα κυμαίνεται περίπου στα 15.000 ευρώ.

Οριστική εικόνα για το αν τελικά η χώρα μας θα επιλέξει την οδό της σύμπλευσης με τα κοινοτικά πρότυπα ή η υπόθεση θα εκδικασθεί στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο θα υπάρχει το Μάρτιο, όπως ανέφερε ο κ. Σαραντίδης, μετά και τις διερευνητικές επαφές που θα έχει ο σύνδεσμος με τους αρμόδιους φορείς. Δεν αποκλείεται, όπως τονίστηκε, να υπάρξουν και προσφυγές εμπόρων για διαφυγόντα κέρδη αν η Ελλάδα συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία.

Για εξομάλυνση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων εφόσον η Ελλάδα συμμορφωθεί με την κοινοτική νομοθεσία κάνει λόγο ο γενικός γραμματέας του ΣΕΕΑΕ Κώστας Κυράτσος. «Μέχρι τώρα εισάγουμε αυτοκίνητα με βάσει την εκπομπή αερίων. Το κόστος για την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου παλαιότερης τεχνολογίας που κατ' επέκταση εκπέμπει περισσότερα αέρια ήταν συχνά αποτρεπτικό για τον εισαγωγέα. Κάναμε εισαγωγές αυτοκινήτων κυρίως πενταετίας καθώς ήταν οικονομικότερα», υπογράμμισε ο Κυράτσος.

Η παραπομπή της Ελλάδας

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάσισε να παραπέμψει την Ελλάδα στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο με το σκεπτικό ότι η μέθοδος που χρησιμοποιεί η χώρα μας για την απομείωση της αξίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται στη χώρα κατά την είσπραξη του τέλους ταξινόμησης, βασίζεται σε έναν ενιαίο κανόνα που επιτρέπει απομείωση 7% για αυτοκίνητα παλαιότητας μεταξύ έξι μηνών και ενός έτους ή 14% για αυτοκίνητα με παλαιότητα μεγαλύτερη του έτους. Η Επιτροπή θεωρεί ότι ο κανόνας αυτός δεν εγγυάται ότι το ποσό του οφειλόμενου τέλους ταξινόμησης δεν υπερβαίνει το ποσό του καταλοίπου του φόρου, που παραμένει ενσωματωμένο στην αξία ομοειδών οχημάτων, τα οποία ταξινομήθηκαν στην ελληνική επικράτεια ως καινούργια.

Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η Ελλάδα παραβιάζει τις διατάξεις του άρθρου 90 της συνθήκης ΕΚ, το οποίο ορίζει ότι κανένα κράτος-μέλος δεν επιβάλλει άμεσα ή έμμεσα στα προϊόντα άλλων κρατών-μελών εσωτερικούς φόρους οποιασδήποτε φύσεως ανώτερους από εκείνους που επιβαρύνουν άμεσα ή έμμεσα τα ομοειδή εθνικά προϊόντα. Η Επιτροπή υπενθυμίζει εν προκειμένω ότι το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ανέφερε στην απόφασή του στην υπόθεση Gomes Valente ότι μια αντικειμενική κλίμακα πρέπει να αντικατοπτρίζει με ακρίβεια την πραγματική απόσβεση της αξίας των οχημάτων.