Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Ανεπτυγμένη είδηση-λόγος

( "μένουμε με δική μας ευθύνη" :: 11/1/2006 20:02:52) 

"Μένουμε με δική μας ευθύνη" ΤΖΟΡΤΖ ΚΛΟΥΝΕΪ

3η Πειραματική δραστηριότητα

Ηρακλής Μουρατίδης, ιδιοκτήτης μεζονέτας στον οικισμό "Ρήτορα"

Σκηνοθέτης από σούζα!

Δημιουργήστε ένα απλό εκκρεμές με μήκος νήματος, περίπου 50 cm θέσετε το σε παλινδρομική κίνηση, απομακρύνοντας το λίγο από τη θέση ισορροπίας, και μετρήστε με ένα χρονόμετρο την περίοδό του.

"Η ιστορία με τις καθιζήσεις μπροστά από τα σπίτια μας έχει αρχίσει εδώ και περίπου τρία χρόνια.

Δώδεκα ολόκληρα χρόνια πάσχιζε να ξεφύγει από την αφάνεια. Ώσπου ήρθε ο ρόλος του δόκτορα Ρος στην τηλεοπτική «Εντατική». Κάμποσες ταινίες μετά, ο 41χρονος Τζορτζ Κλούνεϊ κάνει και το σκηνοθετικό ντεμπούτο του

Επαναλάβετε το ίδιο με μήκη 70 cm και 100 cm. Απευθυνθήκαμε σε όλες τις αρμόδιες υπηρεσίες, εκθέτοντας το πρόβλημά μας και αναζητώντας πιεστικά μία λύση, αλλά σε όλο αυτό το διάστημα δεν έγινε απολύτως τίποτε.

STEVE GOLDMAN

Θα παρατηρήσετε ότι η περίοδος αλλάζει με το μήκος του νήματος (συγκεκριμένα μεγαλώνει). Η πολεοδομία με έγγραφό της μας έχει ζητήσει να εγκαταλείψουμε τα σπίτια μας.

Ο Τζόρτζ Κλούνεϊ σκηνοθετεί. Δεν θα πρέπει όμως να ανησυχούν οι θαυμάστριές του. Θα παίζει κι όλας στην ταινία «Εξομολογήσεις ενός επικίνδυνου μυαλού» (πάνω, αγνώριστος, με στυλ α λα Ρέντφορντ, στα γυρίσματα της ταινίας)

(Βλ. σχετική εργαστηριακή άσκηση στον Εργαστηριακό Οδηγό). Κανένας όμως δεν μας λέει πού να πάμε ούτε φυσικά και τι θα γίνει με τις περιουσίες που έχουμε ξοδέψει, για να φτιάξουμε τα σπίτια μας, τα οποία σημειωτέον δεν είναι αυθαίρετα, αλλά χτίστηκαν με όλες τις προβλεπόμενες άδειες.

Ο γκριζομάλλης γόης του Χόλιγουντ, που συζεί μ' ένα γουρούνι και δύο μπουλντόγκ, βρέθηκε πίσω από τις κάμερες για να σκηνοθετήσει την ταινία «Εξομολογήσεις ενός επικίνδυνου μυαλού» («Confessions of a Dagerous Mind»). Αυτό σημαίνει ότι, επιλέγοντας κατάλληλα το μήκος ενός εκκρεμούς, μπορούμε να προεπιλέξουμε την περίοδο της κίνησής του.

Για το δικό μου και το διπλανό σπίτι, που είναι του γιου μου, έχω ξοδέψει πάνω από 1 εκατ. ευρώ.

Θα πείτε, δεν είναι ο πρώτος αλλά ούτε και ο τελευταίος ηθοποιός που σκηνοθετεί.

• Επιλέξτε μήκος νήματος για το εκκρεμές τα 82cm περίπου, βρείτε τη συχνότητα της παλινδρομικής κίνησής του και ελέγξτε εάν αυτή είναι περίπου [pic], δηλαδή όση είναι η συχνότητα περιστροφής του πλατό του πικάπ.

Πήρα δάνειο, το οποίο αποπληρώνω ακόμη.

Το 'χει κάνει ο Κλιντ Ίστγουντ, ο Ρόμπερτ Ρέντφορντ και πολλοί άλλοι.

• Τοποθετήστε το εκκρεμές πάνω από το πλατό του πικάπ όπως φαίνεται στην Εικόνα 34, φροντίζοντας ώστε το σημείο ανάρτησης να βρίσκεται κατακόρυφα πάνω από το κέντρο του πλατό.

Είναι τραγελαφικό μάλιστα το γεγονός ότι, ενώ κινδυνεύουμε να χάσουμε τα σπίτια μας, η πολεοδομία μάς επέβαλε πρόστιμο για τον υπόγειο χώρο της μεζονέτας.

Το θέμα είναι όμως πώς πήρε την απόφαση.

Εικ. 34

Προσωπικά, αφού έχουμε εξαντλήσει κάθε άλλο μέσο, σκοπεύω να κινηθώ δικαστικά, με την ελπίδα ότι τελικά θα δικαιωθώ.

«Πριν από δύο χρόνια ξεκίνησα, μαζί με άλλους πέντε, να διασχίσω τις Άλπεις με μοτοσυκλέτα, χωρίς να έχουμε καταστρώσει κανένα απολύτως σχέδιο πορείας, χωρίς κρατήσεις σε ξενοδοχεία.

• Απομακρύνετε τη σφαίρα του εκκρεμούς από τη θέση ισορροπίας της και σημειώστε την αντίστοιχη θέση πάνω στο πλατό του πικάπ·

Ιδιαίτερα μετά τον πρόσφατο μεγάλο σεισμό στα Κύθηρα οι φόβοι και οι ανησυχίες μας έχουν επιταθεί".

Το ταξίδι διήρκεσε έξι εβδομάδες κι εγώ ανέλαβα ατύπως την οργάνωση του ταξιδιού καθ' οδόν», διηγείται ο Κλούνεϊ.

στο σημείο αυτό τοποθετήστε ένα ελαφρύ αντικείμενο όπως κάνατε στην 2η πειραματική δραστηριότητα.

Τάσος Σιδόπουλος, ενοικιαστής μεζονέτας στον οικισμό "Ρήτορα"

«Το να συντονίσεις έξι ανθρώπους να κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα φαντάζει κατ' αρχήν αδύνατον.

• Σχηματίστε κάθετα πάνω στον τοίχο την σκιά του αντικειμένου, χρησιμοποιώντας ένα φακό παράλληλης δέσμης.

"Από τη θλιβερή ιστορία των καθιζήσεων πλήττονται άμεσα περίπου είκοσι οικογένειες, οι οποίες διαμένουν σε επτά παρακείμενες πολυκατοικίες. Τελικώς ήταν ένα σπουδαίο μάθημα διπλωματίας και ικανότητας να προχωράς τα πράγματα μπροστά με αργές κινήσεις».

• Θέσετε το πικάπ σε λειτουργία και ταυτόχρονα αφήστε ελεύθερη τη σφαίρα του εκκρεμούς.

Είναι απογοητευτικό το γεγονός ότι οι υπηρεσίες που εμπλέκονται στην υπόθεση ρίχνουν τις ευθύνες η μία στην άλλη.

Ύστερα από αυτήν την εμπειρία τού γεννήθηκε η επιθυμία να σκηνοθετήσει, αφού, όπως λέει, δεν διακατεχόταν από διακαή πόθο να βρεθεί πίσω από τις κάμερες.

• Παρακολουθήστε την κίνηση της σκιάς του αντικειμένου και της σφαίρας του εκκρεμούς.

Από τη νομαρχία μάς ζήτησαν να φύγουμε από τα σπίτια και μας είπαν ότι εξακολουθούμε να μένουμε εδώ με δική μας ευθύνη.

«Απλώς συνέβη.

Τι παρατηρείτε;

Εγώ είμαι ενοικιαστής και όχι ιδιοκτήτης, οπότε θεωρητικά μου είναι σχετικά πιο εύκολο να πάρω την απόφαση να μετακομίσω σε κάποιο άλλο σπίτι.

Πέντε χρόνια τώρα είχα το σενάριο της ταινίας αλλά κανείς δεν αναλάμβανε την παραγωγή της γιατί το κόστος ήταν υψηλό.

Με τους ιδιοκτήτες όμως, οι οποίοι επένδυσαν τόσα πολλά χρήματα για αυτά τα σπίτια, τι θα γίνει;

Ε, λοιπόν, το 'βαλα πείσμα να κάνω εγώ την ταινία.

Πραγματικά τους λυπάμαι αυτούς τους ανθρώπους.

Πήγα στη Miramax και κατέθεσα την πρότασή μου στον Χάρβεϊ Γουένστιν.

Η περιοχή έχει γίνει πολύ επικίνδυνη για τα μικρά παιδιά, τα οποία είναι απροστάτευτα, καθώς παίζουν δίπλα στον γκρεμό.

Του είπα πως μπορούσα να κάνω την ταινία με τα λιγότερα χρήματα.

Η ιστορία μοιάζει απίστευτη κι όμως είναι αληθινή.

Πιστέψτε με αυτό το επιχείρημα πιάνει πάντα».

Ταλαιπωρούμαστε εδώ και τουλάχιστον δυόμισι χρόνια και κανείς δεν κάνει τίποτε".

Το φιλμ βασίζεται στη… διπλή ζωή του Τσακ Μπάρις, δημοφιλούς παρουσιαστή σόου της αμερικανικής τηλεόρασης που έξω από τα τηλεοπτικά πλατό «μεταλλασσόταν» σε ψυχρό εκτελεστή της CIA. Αλλά και ο διάσημος εργένης είχε, κατά κάποιον τρόπο, παράλληλη ζωή. «Όντας στην αφάνεια, η ηθοποιία δεν μου εξασφάλιζε τα προς το ζην. Έτσι έπρεπε να κάνω κι άλλα πράγματα παράλληλα για να τα φέρω βόλτα. Όταν όμως "καθαρίζεις" 50.000 δολάρια τον χρόνο, ε, τότε σταματάς να δουλεύεις σε οικοδομές».

Φαίνεται να απολαμβάνει το γεγονός ότι αποτελεί φαντασίωση για εκατομμύρια γυναίκες ανά τον κόσμο, ενώ δίνει το δικό του ορισμό για το πώς αντιλαμβάνεται την επιτυχία. «Είναι ταυτόσημη με την ελευθερία. Σου παρέχει την ικανότητα να κάνεις ταινίες που υπό κανονικές συνθήκες δεν θα έκανες. Από τη στιγμή όμως που το κάνεις για να βγάλεις λεφτά μόνο, το 'χεις χάσει το παιχνίδι».

Ο Τζορτζ Κλούνεϊ ένωσε τις δυνάμεις του με εκείνες του Στίβεν Σόντεμπεργκ και ίδρυσαν την δική τους εταιρεία παραγωγής. «Έγινε από την κοινή επιθυμία να κάνουμε ταινίες σαν εκείνες που γίνονταν στα πλατό τη δεκαετία 1965-1975». Ωστόσο αυτό είναι κάτι που μπορεί να μην τύχει ευρείας αποδοχής, γεγονός στο οποίο συμφωνεί και ο ίδιος. «Κάτι ανάλογο συνέβη και με το "Solaris". Υπήρξε κόσμος που δεν πήγε να το δει, αλλά είμαι υπερήφανος γι' αυτό το φιλμ. Το ζήτημα είναι πως κάποιοι, ύστερα απο μερικά χρόνια, θα το ξανασκεφτούν».

Ποια είναι η μεγαλύτερη παρεξήγηση για το άτομό του; «Είμαι ανύπαντρος και άρα ο άνδρας για κάθε γυναίκα, όμως τα μέσα ενημέρωσης με θέλουν να έχω "πάει" με κάθε θηλυκό αυτής της πόλης φέτος. Κι ενώ συμβαίνουν αυτά, εγώ την έβγαζα σ' ένα τροχόσπιτο για να έχω άμεση πρόσβαση στα γυρίσματα του "Solaris". Έχω ακούσει όλες αυτές τις ιστορίες και γέλασα. Αξίζει να δίνει κανείς μάχες για πιο σημαντικά πράγματα. Διαφορετικά, τέτοια ανάλογα μ' αρέσουν… "Βαράτε"».

INFO

Η ταινία «Εξομολογήσεις ενός επικίνδυνου μυαλού» του Τζορτζ Κλούνεϊ θα βγει στις ελληνικές κινηματογραφικές αίθουσες την Κυριακή του Πάσχα, 27 Απριλίου.