Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( μνήμες σεβίλλης για τη στεάουα :: 8/3/2006 18:41:26) 

ΚΥΠΕΛΛΟ ΟΥΕΦΑ

Άσκηση 5.9

Μνήμες Σεβίλλης για τη Στεάουα

Συζητήστε με τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής και με τους συμμαθητές σας ποιες συμπεριφορές στα παιχνίδια που παίζετε είναι σωστές και ποιες όχι.

Εμπνευσμένη από την 20ή επέτειο του έπους του '86, όταν στέφθηκε πρωταθλήτρια Ευρώπης στη Σεβίλλη, η αναγεννημένη Στεάουα αναζητεί φέτος νέες σελίδες δόξας.

Αφού καταλήξετε, φτιάξτε ένα πόστερ με χαρτόνια, μπογιές και φωτογραφίες και ονομάστε το για παράδειγμα "Ο κώδικας της σωστής συμπεριφοράς του αθλητή".

Η μοίρα τα έφερε έτσι, ώστε απόψε στο Βουκουρέστι, όπου 42.000 θεατές δημιούργησαν προ πολλού "sold out", να αναμετρηθεί με μια εκπρόσωπο της Ανδαλουσίας, την Μπέτις, στον δρόμο για τα προημιτελικά του κυπέλλου ΟΥΕΦΑ, το οποίο όσο εξελίσσεται, τόσο πιο συναρπαστικό γίνεται!

Αναρτήστε το πόστερ στην τάξη ή στο γυμναστήριό σας.

Η Ρόμα, πάλι, αν και πρώτο φαβορί για το τρόπαιο, με βάση τη λογική, αλλά και τις… αποδόσεις του στοιχήματος, δεν θα έχει εύκολη δουλειά στο Μίντλεσμπρο, όχι μόνο γιατί ξέμεινε από επιθετικούς (οι Τότι, Μοντέλα και Νοντά έμειναν στη Ρώμη), αλλά και γιατί οι Άγγλοι δεν παραδίδονται εύκολα, ειδικά στο σπίτι τους.

Άσκηση 5.10 Μπορείς να ξεχωρίσεις ποιες από τις παρακάτω είναι σωστές αθλητικές συμπεριφορές; Αξιολόγησε τον εαυτό σου με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ σε κάθε ερώτηση. Τι από τα παρακάτω κάνεις στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή στα σπορ; ΝΑΙ. ΟΧΙ 1. Χάνεις συχνά την ψυχραιμία σου 2. Κοροϊδεύεις όσους και όσες δεν τα καταφέρνουν 3. Είσαι χαιρέκακος, όταν κερδίζεις και κατσουφιάζεις, όταν χάνεις 4. Διαμαρτύρεσαι συνέχεια στους διαιτητές 5. Μιλάς άσχημα στους αντιπάλους 6. Κλέβεις, αν αυτό σε βοηθάει να κερδίσεις 7. Προσπαθείς να κάνεις τους αντιπάλους να θυμώσουν 8. Καυγαδίζεις συνέχεια με τους συμπαίκτες σου 9. Κλέβεις, αν είσαι σίγουρος/η ότι δε θα σε πιάσουν 10. Προσπαθείς να χρησιμοποιείς τους κανόνες προς όφελός σου 11. Ακολουθείς τους κανόνες των παιχνιδιών 12. Αποδέχεσαι τις αποφάσεις των διαιτητών 13. Βοηθάς τους συμπαίκτες σου που δεν τα καταφέρνουν πολύ καλά στο παιχνίδι 14. Χειροκροτείς τις καλές ενέργειες των άλλων 15. Ενθαρρύνεις τους συμπαίκτες σου 16. Φέρεσαι ευγενικά, χάσεις - κερδίσεις 17. Προσπαθείς σκληρά να βελτιωθείς 18. Δίνεις το χέρι στον αντίπαλο ανεξάρτητα αν κέρδισε ή έχασε 19. Προσπαθείς σκληρά στο παιχνίδι και ταυτόχρονα είσαι πάντα δίκαιος/η 20. Επιβραβεύεις τις καλές προσπάθειες των συμπαικτών σου 21. Συγχαίρεις τους αντίπαλους για την καλή τους απόδοση

Εξαιρετικά ισορροπημένη μοιάζει η αναμέτρηση της Λιλ με τη Σεβίλλη (χωρίς Ταβλαρίδη, Ατσίμοβιτ οι Γάλλοι, έξω ο Μαρέσκα για τους Ισπανούς), όπως και της "πρωτάρας" σε ευρωπαϊκές διοργανώσεις Παλέρμο με την πολύπειρη Σάλκε (χωρίς Κουράνι).

Αν οι απαντήσεις σου είναι ΝΑΙ σε κάποιες ή όλες από τις πρώτες 10 ερωτήσεις, τότε πρέπει να κάνεις προσπάθεια να τις αλλάξεις.

Όσο για το πανίσχυρο Αμβούργο, φιλοξενείται από τη δεύτερη εκπρόσωπο της Ρουμανίας, την απίθανη Ραπίντ, που διαρκώς ξεπερνά τον εαυτό της, ενώ ακλόνητο φαβορί μοιάζει η Μαρσέιγ απέναντι στη ρωσική Ζενίτ, παρά τις απουσίες των Μαουλιντά, Παζίς και Τσάνα.

Δε βοηθούν ούτε εσένα, ούτε το άθλημα, ούτε τους φίλους σου.

* Ο 4ος γύρος του κυπέλλου ΟΥΕΦΑ: Ραπίντ Βουκουρεστίου - Αμβούργο, Παλέρμο - Σάλκε, Στεάουα - Μπέτις, Λιλ - Σεβίλλη, Βασιλεία - Στρασβούργο, Μαρσέιγ - Ζενίτ, Ουντινέζε - Λέφσκι Σόφιας, Μίντλεσμπρο - Ρόμα.

Αν οι απαντήσεις σου είναι ΝΑΙ στις ερωτήσεις 11-21, τότε είσαι πολύ καλός/η, στα σπορ και μπράβο σου.

Οι ρεβάνς θα γίνουν στις 15 και 16 Μαρτίου, ενώ ο τελικός έχει προγραμματιστεί για τις 10 Μαΐου στο Αϊντχόφεν.

Αν όχι, πρέπει να κάνεις προσπάθεια να βελτιώσεις τον εαυτό σου. Τότε πραγματικά όλοι θα σε αγαπούν και εσύ θα χαίρεσαι και θα απολαμβάνεις και το μάθημα της Φυσικής Αγωγής και τα σπορ.

ΣΗΜΕΙΩΣΕ ΤΙ ΘΑ ΑΡΧΙΣΕΙΣ ΝΑ ΚΑΝΕΙΣ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ 1) … 2) … 3) … 4) … 5) … 6) … 7) …

Με λίγα λόγια Η μεγάλη ανάπτυξη και εμπορευματοποίηση του αθλητισμού στη σύγχρονη εποχή είχε ως επακόλουθο την αναζήτηση φαρμακευτικών τρόπων ενίσχυσης των επιδόσεων. Το ντόπινγκ είναι μια μάστιγα του σύγχρονου αθλητικού οικοδομήματος. Το πρόβλημα δεν είναι μόνο ηθικό αλλά και ιατρικό, καθώς κρύβει πολλούς κινδύνους για την υγεία των αθλητών που λαμβάνουν τις ουσίες αυτές. Δυστυχώς οι τρόποι φαρμακοδιέγερσης αυξάνονται με μεγάλη ταχύτητα. Η βία στους αγωνιστικούς χώρους είναι ένα άλλο πρόβλημα, το οποίο καλείται να αντιμετωπίσει ο σύγχρονος αθλητισμός. Η επιθετικότητα μαθαίνεται και γι' αυτό θα πρέπει το μάθημα της Φυσικής Αγωγής να συνεισφέρει στην εξάλειψη του φαινομένου, δίνοντας στους μαθητές κατάλληλες γνώσεις και τεχνικές. "Ο σεβασμός" είναι το πιο σημαντικό στοιχείο της σωστής αθλητικής συμπεριφοράς.

Βιβλιογραφία Corbin, C., Lindsey, R., Welk, G. (2001). Άσκηση, Ευρωστία, Υγεία. Αθήνα: Ιατρικές εκδόσεις Πασχαλίδη. Fahey, T., Insel, P. & Roth, W. (1998). Fit & Well: core concepts and labs in physical fitness and wellness (2nd Eds.) Calif: Mountain View. Fountain, S. & Goodwin, L. (2002). PE to 16 (2nd Eds.). Oxford: Oxford University Press. Weinberg, R., & Gould, D. (1999). Foundations of Sport and Exercise Psychology. Champaign, IL: Human Kinetics. Κοκαρίδας, Δ. (2004). Μαθητές με ειδικές ανάγκες που μπορεί να συναντήσει ο γυμναστής σε κανονικό σχολείο. Θεσσαλονίκη: Α. & Π. Χριστοδουλίδη. Παπαϊωάννου, Α., Θεοδωράκης, Γ. & Γούδας, Μ. (2003). Για μια καλύτερη Φυσική Αγωγή. Θεσσαλονίκη: Α. & Π. Χριστοδουλίδη. Συμεωνίδης, Π. (1992). Ορθοπεδική. Θεσσαλονίκη: University Studio Press. Πηγές στο διαδίκτυο www.spinalcord.org www.percental.org/adapted www.paralympic.org www.palaestra.com www.fairplaytoday.com www.sportunterricht.de/lksport/ fair-geht-vor.html www.askcoachmike.com www.sportsmanship.org www.cces.ca www.internationalsport.com www.youth-sports.com