Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( το θαύμα συνεχίζεται :: 8/3/2006 18:39:48) 

ΒΙΓΙΑΡΕΑΛ

Τι είναι σωστή αθλητική συμπεριφορά

Το θαύμα συνεχίζεται

Σωστή αθλητική συμπεριφορά είναι η υπακοή στους κανόνες των παιχνιδιών, η επιβράβευση μιας καλής προσπάθειας προς συμπαίκτη και αντίπαλο.

Πρωτόπαιξε στην πριμέρα ντιβιζιόν μόλις το 1998, υποβιβάστηκε αμέσως, αλλά επέστρεψε γρήγορα και την τελευταία τριετία αναδεικνύεται σε νέα ποδοσφαιρική δύναμη της Ισπανίας.

Αναλυτικότερα, σωστή αθλητική συμπεριφορά σημαίνει:

Το θαύμα της Βιγιαρεάλ, μιας μικρής πόλης της Τούρια με 50.000 κατοίκους, συνεχίζεται με την πρόκριση στους οκτώ του Τσάμπιονς λιγκ.

Σέβομαι τους κανόνες του παιχνιδιού.

Το 1-1 με τη Ρέιντζερς ήλθε με πολύ άγχος, αλλά για ένα κλαμπ χωρίς "ειδικό βάρος" αυτό ήταν επόμενο.

Όταν παίζω σε ένα παιχνίδι ή όταν συμμετέχω σε ένα άθλημα, σημαίνει ότι αποδέχομαι και τηρώ τους κανόνες του.

Η ποιότητα των Ρικέλμε, Φορλάν και… σία, ωστόσο, εγγυάται ότι όποιος κι αν προκύψει αντίπαλός της στην αυριανή κλήρωση, θα φτύσει αίμα!

Οι κανόνες υπάρχουν για να έχουν όλοι την ευκαιρία να συμμετέχουν, όλοι να έχουν την ευκαιρία να κερδίσουν, όλοι να διασκεδάζουν, αλλά και να είναι ασφαλείς.

Το "κίτρινο υποβρύχιο" δεν έφτασε ακόμη στον προορισμό του…

Η τήρηση των κανόνων, επίσης, είναι απαραίτητη για την ομαλή διεξαγωγή του παιχνιδιού.

ΕΘΝΙΚΗ "ΜΕΤΑΓΡΑΦΗ";

Σέβομαι τις αποφάσεις των διαιτητών ή κριτών.

Μια θέση στο Μουντιάλ 2006 με την Κροατία ίσως διεκδικήσει ο… Αργεντινός μέσος της Μπόκα Τζούνιορς, Ντανιέλ Μπίλος!

Από τη στιγμή που αναθέτουμε σε κάποιον να ελέγχει την τήρηση των κανονισμών του παιχνιδιού (κριτής - διαιτητής) σημαίνει αυτόματα ότι αποδεχόμαστε αδιαμαρτύρητα και χωρίς αμφισβητήσεις τις αποφάσεις του.

Ο 25χρονος Μπίλος έχει ρίζες στο Σπλιτ, γι' αυτό και δέχτηκε σχετική κρούση από την κροατική ποδοσφαιρική ομοσπονδία, την οποία και εξετάζει.

Όποιος αναλαμβάνει το ρόλο του διαιτητή ή κριτή πρέπει να γνωρίζει καλά τους κανονισμούς και να δεσμεύεται ότι θα είναι δίκαιος και αμερόληπτος.

Είναι μάλιστα τυχερός, γιατί η μοναδική του συμμετοχή με την εθνική Αργεντινής, το 2005, ήταν εναντίον μιας μικτής ομάδας του Κατάρ, συνεπώς δεν εντάσσεται στα επισήμως αναγνωρισμένα από τη ΦΙΦΑ παιχνίδια.

Παρόλα αυτά ο κριτής ή ο διαιτητής είναι άνθρωπος και το να κάνει λάθος δεν είναι ασυνήθιστο.

Η ΑΤΥΧΙΑ δεν εγκαταλείπει τον Όλε Γκούναρ Σόλσκιερ.

Αν έχετε παράπονα από τη διαιτησία στα παιχνίδια που παίζετε, δοκιμάστε σε επόμενο παιχνίδι να αναλάβετε εσείς ρόλο διαιτητή, για να μπορέσετε να καταλάβετε το βάρος της ευθύνης του διαιτητή και τη δυσκολίες που έχει η αντικειμενική διαιτησία.

Ο Νορβηγός επιθετικός της Μάντσεστερ, που ξανάπαιξε φέτος μετά από διετή απουσία, υπέστη κάταγμα σε κρανιακό οστό(!) και θα μείνει δύο μήνες εκτός δράσης.

Σέβομαι τον αντίπαλο. Αν δεν υπήρχαν οι αντίπαλοι, δε θα υπήρχε και παιχνίδι. Στους σχολικούς αγώνες όταν παίζουμε δεν ξεχνάμε ότι οι αντίπαλοί μας είναι συγχρόνως και συμμαθητές μας, αλλά και συνάνθρωποί μας. Πρέπει λοιπόν να συμπεριφερόμαστε με σεβασμό στους αντιπάλους μας στα παιχνίδια που παίζουμε, έτσι δηλαδή όπως θα θέλαμε να συμπεριφέρονται και αυτοί σε εμάς. Σέβομαι το συμπαίκτη. Με τους συμπαίκτες μας έχουμε τον ίδιο στόχο, άρα, ο μόνος τρόπος για να πετύχουμε το στόχο μας είναι να συνεργαστούμε όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται. Όταν επιβραβεύουμε τις καλές προσπάθειες των συμπαικτών μας, όταν τους ενθαρρύνουμε, όταν τους στηρίζουμε σε πιθανά λάθη ή άστοχες κινήσεις - ενέργειες και όταν τους βοηθάμε ναβελτιωθούν, τότε το κέρδος θα είναι για όλους μεγαλύτερο. Δίνω ίσες ευκαιρίες σε όλους να συμμετέχουν. Στα παιχνίδια και στις δραστηριότητες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, έχουμε όλοι ίσα δικαιώματα συμμετοχής. Ανεξάρτητα λοιπόν από το φύλο, την εθνότητα, τις αθλητικές ικανότητες και τα ιδιαίτερα ατομικά χαρακτηριστικά των συμμαθητών μας πρέπει να δίνουμε σε όλους και όλες το δικαίωμα να συμμετέχουν προσαρμόζοντας το παιχνίδι ανάλογα, ώστε όλοι να μπορούν να παίξουν, να μάθουν και να διασκεδάσουν. Ελέγχω τον εαυτό μου και δεν παραφέρομαι. Όταν συμμετέχω σε παιχνίδια ή δραστηριότητες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, ο εκνευρισμός και η επιθετικότητα χαλάνε το κλίμα του μαθήματος. Με ακραίες αρνητικές συμπεριφορές μέσα και έξω από το παιχνίδι, γινόμαστε αντικοινωνικοί, ενοχλητικοί και αγενείς στους φίλους μας και στους αντιπάλους μας, κάνουμε κακό στην υγεία μας. Προσπαθώ όσο καλύτερα μπορώ. Όταν συμμετέχω σε δραστηριότητες του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, προσπαθώ να βελτιωθώ. Σωστή αθλητική συμπεριφορά λοιπόν δε σημαίνει μόνο ακολουθώ τους κανόνες του παιχνιδιού που παίζω. Η σωστή αθλητική συμπεριφορά περιλαμβάνει κάποιους "άγραφους κανόνες" που ισχύουν για όλα τα παιχνίδια. Αυτοί οι κανόνες είναι που κάνουν τη διαφορά μεταξύ όλων των αθλητών και αθλητών με σωστή αθλητική συμπεριφορά. Ακριβώς όπως και στη ζωή όπου υπάρχουν οι "νομοταγείς" και οι "έντιμοι". Υπάρχουν λοιπόν κάποιες πράξεις που μπορούν να χαρακτηριστούν ως "αξιέπαινες" αλλά όχι απαραίτητα "υποχρεωτικές".

Σεβασμός του αντιπάλου

Και οι αντίπαλοι είναι φίλοι

Άσκηση 5.8 Διαβάστε μερικές από τις παρακάτω ιστορίες που έχουν συμβεί στην πραγματικότητα. Σκεφτείτε και συζητήστε με τους συμμαθητές και τον καθηγητή Φυσικής Αγωγής τις ερωτήσεις που ακολουθούν: Αληθινές ιστορίες Α. Σε ένα μεγάλο και σημαντικό αγώνα τένις δόθηκε (από το διαιτητή) στον έναν αθλητή πλεονέκτημα για σερβίς, έναντι του αντιπάλου του, γιατί η μπάλα (μάλλον) ήταν έξω. Ο αθλητής αντί να δεχτεί την απόφαση των διαιτητών, όπως ορίζουν οι κανόνες, ζήτησε να ξαναπαιχτεί ο πόντος, γιατί είδε ότι η μπάλα χτύπησε σε οριακό σημείο πάνω στη γραμμή. Ο διαιτητής, ρισκάροντας την επίσημη θέση του, συμφώνησε, με γνώμονα το καλό των παικτών και του παιχνιδιού. - Πώς κρίνετε τη συμπεριφορά του αθλητή; Τι θα ήταν προτιμότερο να κάνει; - Πώς κρίνετε τη συμπεριφορά του διαιτητή; Γιατί άλλαξε την απόφασή του; - Εσείς πώς θα συμπεριφερόσασταν, αν ήσαστε στη θέση του αθλητή ή στη θέση του διαιτητή;

Β. Σε μεγάλο πρωτάθλημα στίβου, όταν ο παγκόσμιος ρέκορντμαν του τριπλούν ηττήθηκε στην τελευταία προσπάθεια από έναν αντίπαλό του, αντί να δείξει ενοχλημένος που έχασε τη νίκη, αποδέχθηκε τη νίκη του αντιπάλου του τρέχοντας μαζί του το γύρο του θριάμβου, αποδεικνύοντας με αυτό τον τρόπο το σεβασμό και τη συναδελφικότητα προς το συναθλητή του.

- Πώς θα χαρακτηρίζατε τη συμπεριφορά του παγκόσμιου ρέκορντμαν; - Εσείς πώς θα συμπεριφερόσασταν στη θέση του;

Γ. Ένας μαραθωνοδρόμος, με κόστος να χάσει την πιθανή νίκη σταματάει για να βοηθήσει συναθλητή του που έχει πρόβλημα και είναι πεσμένος στην άκρη του δρόμου που διεξάγεται ο αγώνας.

- Γιατί να το κάνει αυτό ο μαραθωνοδρόμος; - Τι θεώρησε πιο σημαντικό;

Δ. Ένας ποδοσφαιριστής, κατά τη διάρκεια του αγώνα της ομάδας του με αντίπαλη ομάδα και ενώ το παιγνίδι ήταν ισόπαλο, βρέθηκε μόνος του μπροστά στην εστία με την μπάλα. Αντί να βάλει το γκολ, προτίμησε να πιάσει την μπάλα με τα χέρια στερώντας την ομάδα του από τη νίκη, γιατί αντιλήφθηκε ότι ο τερματοφύλακας είχε τραυματιστεί. - Αν ήσαστε στη θέση του ποδοσφαιριστή, τι θα κάνατε;

Η έννοια της σωστής αθλητικής συμπεριφοράς σημαίνει κάτι περισσότερο από υπακοή στους κανονισμούς. Πρόκειται για πράξεις που αυθόρμητα και ελεύθερα γίνονται σύμφωνα με την παράδοση του συναγωνισμού, πάντα φιλικά και με ευγενή άμιλλα. Ο αθλητής δηλαδή δεν είναι ηθικά υποχρεωμένος να τις κάνει, αν όμως τις κάνει είναι ηθικά αξιέπαινος.