Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Σχόλιο

( καλημέρα 2006 με ευχές μέσω... sms :: 11/1/2006 21:38:15) 

Καλημέρα 2006 με ευχές μέσω… SMS ΑΝΤΡΕΣ ΣΕΡΑΝΟ 25. ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΝΑ ΕΠΙΛΕΞΩ ΕΝΑΝ ΤΡΟΠΟ ΖΩΗΣ

Τα έθιμα τηρήθηκαν και φέτος με τη σωστή σειρά.

Ο φωτογράφος που προκάλεσε τις… μολότοφ!

Σκοπός αυτής της διδακτικής ενότητας είναι: Πρωτοχρονιά μεταξύ τζόγου και νυχτερινών πολιτιστικών κέντρων και οι πιο τυχεροί στον καναπέ παρέα με το τηλεκοντρόλ.

ΒΙΚΥ ΧΑΡΙΣΟΠΟΥΛΟΥ

• Να κατανοήσετε τη σημασία της ελευθερίας στη θρησκευτική πίστη.

Εάν ισχύει ότι η καλή μέρα από το πρωί φαίνεται, φέτος τα όργανα άρχισαν λίγο νωρίς. «Προειδοποίηση: Ορισμένα έργα μπορεί να θίξουν την ευαισθησία του κοινού.

• Να αντιληφθείτε τη σημασία της ελευθερίας στην επιλογή ενός τρόπου ζωής όπως τον προτείνει η Εκκλησία.

Τι να σου κάνουν 48 εκατομμύρια πρωτοχρονιάτικες ευχές μέσω της κινητής τηλεφωνίας, όταν τα δύσκολα άρχισαν από την πρώτη μέρα του χρόνου; Η έκθεση είναι ακατάλληλη για άτομα κάτω των 18 ετών».

«Τότε ο Ιησούς είπε στους μαθητές του: Όποιος θέλει να με ακολουθήσει, ας απαρνηθεί τον εαυτό του, ας σηκώσει το σταυρό του και ας με ακολουθεί» Ματθ. 16, 24

Ναι, τα έθιμα τηρήθηκαν με τη σωστή σειρά.

Τα έργα του Αντρές Σεράνο εκτίθενται για πρώτη φορά στην Ελλάδα.

Χιλιάδες Έλληνες κόντεψαν να κάνουν πρωτοχρονιά στα σκαλιά τής εφορίας, περιμένοντας να αγοράσουν το σήμα κυκλοφορίας.

Φωτογραφίζει όπλα, νεκρούς, εκκλησίες, νάνους, γέροντες και ζώα σε παράδοξες ερωτικές σκηνές, ανθρώπους με τεχνητά μέλη.

Πέρασαν και οι πολιτικοί μας από το Καπάνι, σε μια πρόβα τζενεράλε ενόψει των νομαρχιακών και δημοτικών εκλογών.

Ο Αντρές Σεράνο θεωρεί τον εαυτό του πρωτίστως καλλιτέχνη και δευτερευόντως φωτογράφο.

Παντού γελαστά πρόσωπα γεμάτα αισιοδοξία.

Άλλοθι;

Οι υπόλοιποι μοιραστήκαμε μεταξύ τζόγου και νυχτερινών πολιτιστικών κέντρων, μπερδεύοντας την αποκριά με το τριώδιο.

Οι εκθέσεις του στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά και στην Ολλανδία προκάλεσαν έως και πολιτικά σκάνδαλα, εντάσεις, διαμαρτυρίες ακόμα και επιθέσεις με βόμβες μολότοφ!

Οι πιο τυχεροί την βγάλαμε στον καναπέ παρέα με το τηλεκοντρόλ.

Αποτέλεσμα;

Οι πρώτες ειδήσεις της χρονιάς συνωστίζονται στα πρωτοσέλιδα των εφημερίδων.

Η κρατική επιχορήγηση στο μουσείο που φιλοξένησε τα έργα του διακόπηκε, οι τιμές πώλησης όμως των έργων του ανέβηκαν κατακόρυφα.

Παγωμένη η αγορά, παγωμένη η Ευρώπη από το φυσικό αέριο, αυξήσεις στον ορίζοντα και πρώτη είδηση ο Ρώσος δολοφόνος.

Οι φωτογραφίες του δεν απεικονίζουν την «ορατή» πραγματικότητα.

Πλημμύρες στον Έβρο, κατολισθήσεις στην Ήπειρο και το κερασάκι στην τούρτα τα 6,9 Ρίχτερ στα Κύθηρα.

Είναι σκηνοθετημένες εικόνες.

Πού να προλάβουν οι TV-ξερόλες.

Ο φωτογραφικός φακός είναι απλώς το μέσο.

Από τη μια μεριά έγιναν εγκληματολόγοι, ψυχίατροι και ιατροδικαστές.

Ο στόχος;

Σε λίγες μέρες το καθήκον της τρομοενημέρωσης απαιτεί γνώσεις σεισμολογίας και διαιτησίας από τη δημόσια φαγωμάρα των σεισμολόγων.

«Δεν έχω κανένα πολιτικό κίνητρο, δεν θέλω να προκαλέσω, αλλά συχνά αυτό είναι αναπόφευκτο.

Τι άλλο να περιμένει κανείς από έναν καινούργιο χρόνο!

Εξαρτάται από το κοινό», δηλώνει.

Και για όσους τα έβαψαν μαύρα για την απαγόρευση από τον ΟΗΕ της εξαγωγής χαβιαριού, υπομονή και περαστικά.

Γεννημένος πριν από 53 χρόνια στη Νέα Υόρκη, με καταγωγή από την Κούβα και την Ονδούρα, με σπουδές γλυπτικής και ζωγραφικής στη Σχολή Καλών Τεχνών του Μπρούκλιν, αρχίζει να φωτογραφίζει από το 1984.

Ας βολευτούν με κάτι άλλο, μιας και ο ΟΗΕ έλυσε όλα τα προβλήματα του Τρίτου κόσμου και χόρτασε τα πεινασμένα παιδιά.

Έγινε γνωστός από τις αμφιλεγόμενες φωτογραφίες του, αλλά ισχυρίζεται:

Το 2006 γιορτάζουμε τα 25 χρόνια από την είσοδό μας στην ευρωπαϊκή οικογένεια.

«Δεν νομίζω πως είμαι και πολύ καλός φωτογράφος.

Παρά την γκρίνια μερικών, πιστεύω πως τα θετικά από την ένταξή μας ήταν περισσότερα.

Δεν με ενδιαφέρει η τεχνική πλευρά της φωτογραφίας.

Διαβάζω μάλιστα πως η απορρόφηση κονδυλίων από την Ευρωπαϊκή Ένωση ήταν πολύ ικανοποιητική για την περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.

Η φωτογραφική δουλειά μου έχει νύξεις ζωγραφικής».

Εύχομαι το ίδιο και για την περιφέρεια της Ηπείρου, για να μετακομίσουν από τα κοντέινερ - ψυγεία - σπίτια οι σεισμοπαθείς της Κοζάνης.

Η γκαλερί «Καλφαγιάν» της Θεσσαλονίκης είχε την τόλμη να παρουσιάσει - ουσιαστικά για πρώτη φορά στην Ελλάδα - μια ευρύτερη εικόνα του έργου του.

Εκείνο που κράτησα από τις απερχόμενες γιορτές ήταν τα Θεοφάνια.

Σε συνεργασία με το 5ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ - Εικόνες του 21ου αιώνα, το οποίο πραγματοποιήθηκε στην πόλη, εξασφάλισε από την γκαλερί «Paola Cooper» της Νέας Υόρκης, που διακινεί αποκλειστικά το έργο του, δώδεκα συνολικά φωτογραφίες.

Όλη η μεγαλοπρέπεια της πίστης και της ελληνικής παράδοσης με ένα χρώμα.

Πρόκειται για: Τρεις φωτογραφίες από την ενότητα «Νομάδες» (δημιουργήθηκε κατά την πενταετία 1990-1995 και απεικονίζει αστέγους της Νέας Υόρκης), έξι φωτογραφίες από την ενότητα «Ιστορία του σεξ» (1996-1998, με ιδιαίτερες ερωτικές σκηνές) και τρεις, επίσης προκλητικές φωτογραφίες, από την τελευταία (μετά το 2001) ενότητα «Η μετάφραση των ονείρων».

Γαλάζιο και λευκό, μοναδικό και ελληνικό.

«Η πρότασή του είναι τελείως προσωπική, με ευρύτερες επιρροές, και βασίζεται ταυτόχρονα στο ιερό και το βλάσφημο ως μια αδιαίρετη ενότητα», σημειώνει στο τρίπτυχο-κατάλογο της έκθεσης ο επιμελητής της, Βαγγέλης Ιωακειμίδης.

Από τον Κεράτιο κόλπο στο χωριό των Επιφανίων της Φλόριντα και από την Κρήτη μέχρι τη Θράκη ζωντάνεψαν μνήμες και παραδόσεις ελληνικές, με ρίζες χαραγμένες βαθιά στην ψυχή μας.

Όλες οι εκτιθέμενες φωτογραφίες έχουν μέγεθος 1,30 Χ 1,60 μ., είναι έγχρωμες, αποτελούν η καθεμία το ένα από τα τρία αντίτυπα που κυκλοφορούν ανά τον κόσμο και όποιος τολμά να τις αναρτήσει στο… σαλόνι του θα χρειαστεί 15.000 - 25.000 δολάρια για κάθε θέμα.

Είναι η μοναδική σχέση μας με το νερό, βασικό συστατικό της ύπαρξής μας ως ανθρώπων και ως έθνους.

INFO

Τα κάλαντα των Θεοφανίων είναι τα μοναδικά που ακούγονται μόνο στα ελληνικά και παραμένουν αμιγώς ελληνικά χωρίς ξενόφερτες επιρροές.

Η έκθεση των έργων τού Αντρές Σεράνο στην γκαλερί «Καλφαγιάν» της Θεσσαλονίκης (Προξένου Κορομηλά 43, τηλ. 2310-231.187), έως το Σάββατο 15 Μαρτίου.

Η καλύτερη ευχή για το 2006 ήρθε από τη φωτογραφία του πρώτου μωρού που γεννήθηκε τα πρώτα λεπτά του καινούργιου χρόνου. Ήταν η δεσποινίς Ζαρζώνη, που με το γεμάτο αθωότητα βλέμμα της κοίταζε τον κόσμο με αγνότητα και αισιοδοξία.

Εύχομαι να ζήσει σε έναν καλύτερο κόσμο και όλες οι ευχές που δέχθηκε να γίνουν αληθινές για την ίδια και όλα τα παιδιά του κόσμου.

Του ΚΩΣΤΑ Α. ΓΙΑΚΟΥΜΗ