Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( σαμ κασελ :: 6/2/2006 20:40:30) 

ΣΑΜ ΚΑΣΕΛ

…ΣΤΟΥΣ ΤΙGΕR LΙLLΙΕS

• Οι εξελίξεις στις εικαστικές τέχνες

Αναμορφωτής ένας βετεράνος

Οι κλόουν δεν είναι πάντα αστείοι…

Μέσα από τη θρησκευτική διαμάχη αναδύθηκε και κυριάρχησε κατά το 17ο αιώνα μια νέα καλλιτεχνική τεχνοτροπία, το μπαρόκ (από την πορτογαλική λέξη barocco: ακανόνιστο μαργαριτάρι).

Κανείς δεν πίστευε ότι η έλευση του "βετεράνου" Σαμ Κασέλ θα άλλαζε τόσο την πορεία των Κλίπερς στο ΝΒΑ.

Πρόσωπα λευκά, φράκο, φέσι. Τρεις κλόουν διαφορετικοί. Οι Τiger Lillies ανάμεσά μας (στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο)

Γεννήθηκε στην Ιταλία ως προέκταση της αναγεννησιακής τέχνης και χρησιμοποιεί τις καμπύλες, την πολυχρωμία, την κίνηση, την ψευδαίσθηση και την επιτηδευμένη διακόσμηση, για να εντυπωσιάσει και να συγκινήσει.

Η δεύτερη ομάδα του Λος Άντζελες γράφει ιστορία φέτος, βρίσκεται για πρώτη φορά με θετικό απολογισμό νικών - ηττών, μετά το πρώτο μισό του πρωταθλήματος και οδεύει ολοταχώς για τα πλέι οφ.

ΓΙΩΡΓΟΣ Δ. Κ. ΣΑΡΗΓΙΑΝΝΗΣ

Ρούμπενς, Τοπίο με ουράνιο τόξο. Ελαιογραφία σε ξύλο (περ. 1635). Μόναχο, Παλαιά Πινακοθήκη. • Ποια χαρακτηριστικά του καλλιτέχνη μπορείτε να βρείτε στον πίνακα αυτό;

Με τη νίκη τους, μέσα στο Τορόντο επί των Ράπτορς με σκορ 115-113, έφτασαν τις 11 πάνω από το 50% επιτυχίας (28-17), κάτι που δεν είχε ξανασυμβεί ποτέ στο παρελθόν!

Ο δημιουργός της ιδιότυπης μπάντας των Tiger Lillies, Μάρτιν Τζακς, κοιτά τον παράξενο κόσμο μας πάνω από το ακορντεόν του

Το μπαρόκ αφορά όλα τα είδη τέχνης και εμφανίζεται ως καλλιτεχνικός ρυθμός που χρησιμοποιήθηκε από τη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία και τους ηγεμόνες, για να προβάλουν και να εξυμνήσουν το κύρος και την ισχύ τους.

"Είμαστε οι παλιοί Κλίπερς.

Τρεις μουσικοί πάνω στη σκηνή: ο ένας στο κοντραμπάσο, ο άλλος στα ιδιότυπα κρουστά του και ο τρίτος, ο Μάρτιν Τζακς, ο δημιουργός της μπάντας, με το ακορντεόν του. Μολονότι στην Ιταλία διακρίθηκαν αξιόλογοι καλλιτέχνες, όπως ο Καραβάτζιο (1573-1610), το μπαρόκ βρήκε την ιδανική έκφραση του στον φλαμανδό (Κάτω Χώρες) ζωγράφο Πέτερ Πολ Ρούμπενς (1577-1640).

Αυτοί ακριβώς είμαστε.

Τα πρόσωπα βαμμένα λευκά, ο ένας με κόκκινο φράκο και ημίψηλο, ο δεύτερος με κοστούμι και ένα φέσι στο κεφάλι, ο Μάρτιν Τζακς με γιλέκο και καπέλο μελόν. Τα έργα του διακρίνονται για τη δυναμικότητα, τα έντονα χρώματα και την αγάπη για τη ζωή.

Θέλουμε οι αντίπαλοι να συνεχίζουν να μας υποτιμούν και εμείς να παίρνουμε τις νίκες", δήλωσε ο "αναμορφωτής" των Κλίπερς, Σαμ Κασέλ, που χθες είχε 27 πόντους.

Τρεις "κλόουν" καθόλου αστείοι: οι Tiger Lillies. Φλαμανδός, επίσης, είναι και ο διάσημος για τις προσωπογραφίες του Βαν Νταϊκ (1599-1641).

Εξαιρετικός, για άλλον έναν αγώνα, ήταν και ο Έλτον Μπραντ με 30 πόντους, ενώ καλή απόδοση είχαν οι Μόμπλεϊ (20π.) και Κάμαν (16π.).

Έφτασαν από το Λονδίνο στην Αθήνα κουβαλώντας τη φήμη μιας διαφορετικότητας.

Ο Ολλανδός (Κάτω Χώρες) ο Ρέμπραντ Βαν Ριν (1606-1669) καθιερώθηκε ως ένας από τους μεγαλύτερους ζωγράφους, χάρη στην τεχνική της φωτοσκίασης και την ικανότητα του να αποδίδει τον ψυχικό κόσμο των προσώπων στο έργο του.

Από τους Ράπτορς ξεχώρισαν οι Πίτερσον (25π.) και Τζέιμς (20π.).

Και στο κατάμεστο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο αποδεικνύουν ότι όπου υπάρχει καπνός, συνήθως υπάρχει και φωτιά.

Στην Ισπανία αναδείχθηκαν κορυφαίοι ζωγράφοι ο Ντιέγκο Βελάσκεθ (1599-1660) και ο Μουρίλλο (1617-1682). ΣΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ που έγιναν χθες στο ΝΒΑ τα αποτελέσματα ήταν: Νικς - Ρόκετς 89-93 (Ρόουζ 16π. - Μακ Γκρέιντι 23π., Ουέσλι 19π., Μινγκ 15π.), Κινγκς - Τζαζ 96-78 (Μπίμπι 23π., Μάρτιν 20π. - Οκούρ 25π., Κιριλένκο 12π.).

Το "Βαριετέ" τους - έτσι λένε την παράστασή τους - είναι όντως ένα βαριετέ.

Ο πρώτος φιλοτεχνεί έργα με θρησκευτικό και μυθολογικό περιεχόμενο, χρησιμοποιώντας με αριστοτεχνικό τρόπο φωτεινά χρώματα.

ΚΑΤΑΤΑΞΗ

Αλλά όπου όλα έρχονται τα πάνω - κάτω.

Ο δεύτερος διακρίνεται για τις συνθέσεις με θέματα θρησκευτικά και από την καθημερινή ζωή, αξιοποιώντας αντιθετικούς φωτισμούς.

Ανατολή

Ένα σκοτεινό, "άγριο" θέαμα - ακρόαμα με έντονη τη θεατρικότητα και με τον Μάρτιν Τζακς, με τη σαρκαστική μάσκα του, με την επιθετική εκφορά των στίχων, με την υψωμένη με μεγάλη δεξιότητα στα όρια του κόντρα τενόρου και του φαλτσέτο φωνή του, με το γερμένο κεφάλι του, με το "ύπουλο" βλέμμα του - μια αίσθηση Πέτερ Λόρε και γερμανικού εξπρεσιονισμού να κυριαρχεί στη σκοτεινή ατμόσφαιρα που παραπέμπει στο γερμανικό καμπαρέ του Μεσοπολέμου.

Το μπαρόκ διεισδύει αρχικά και στη Γαλλία, στη χώρα όμως αυτή επικρατεί τελικά ο κλασικισμός, ως έκφραση του μοναρχικού ιδεώδους του Λουδοβίκου ΙΔ'.

ΑΤΛΑΝΤΙΚ Νετς 24-21 Σίξερς 24-23 Σέλτικς 18-30 Ράπτορς 17-31 Νικς 14-32 Πόρνες και νταβατζήδες, ξυλοκοπήματα και μελανιές, μαχαίρια και σφαίρες, καβγάδες και σημάδια, αρρώστιες κολλητικές και σκουπίδια, πληγές και τάφοι, πορτοφολάδες και κρακ, κρασί και ενεχυροδανειστές, αλμπίνοι νάνοι και φονιάδες, ενοχές και πάθη ανομολόγητα…

Χωρίς να παραμελείται η ζωγραφική που εκπροσωπείται επάξια από τον Νικόλα Πουσσέν (1594-1665), η κλασική τέχνη αναδεικνύεται στην αρχιτεκτονική με το Ανάκτορο των Βερσαλλιών.

ΣΕΝΤΡΑΛ Πίστονς 39-7 Καβαλίερς 27-19 Μπακς 24-22 Πέισερς 23-22 Μπουλς 20-26

Δεν είναι "όμορφος" ο κόσμος των Tiger Lillies.

Η κοινωνία του 18ου αιώνα αναζητεί την άνεση και την ευχάριστη ατμόσφαιρα.

ΣΑΟΥΘΙΣΤ Χιτ 29-19 Ουίζαρντς 22-23 Μάτζικ 19-26 Χοκς 14-32 Μπόμπκατς 12-36

Είναι σκληρός και αδυσώπητος και άσχημος.

Καρπός της τάσης αυτής είναι ο ρυθμός ροκοκό (από το rocaille: όστρακο) που κυριάρχησε στην Ευρώπη από το 1730 έως το 1780 περίπου.

Δύση

Είναι ο κόσμος του Μπρεχτ και του Κουρτ Βάιλ σήμερα.

Βατό, Ταξίδι για τα Κύθηρα, Παρίσι 1717, Ελαιογραφία σε μουσαμά. Παρίσι, Λούβρο. • Ποια χαρακτηριστικά του ροκοκό παρατηρείτε στον πίνακα;

ΝΟΡΘΟΥΕΣΤ Νάγκετς 26-23 Τζαζ 23-25 Τίμπεργουλφς 21-25 Σόνικς 19-28 Μπλέιζερς 17-29

Είναι ο κόσμος μας.

Γενικά η τεχνοτροπία αυτή χαρακτηρίζεται από τα έντονο διακοσμητικό στοιχείο, τη χάρη, την κομψότητα και την ευχάριστη ή ανέμελη ατμόσφαιρα.

ΠΑΣΙΦΙΚ Σανς 31-16 Κλίπερς 28-17 Λέικερς 24-23 Ουόριορς 21-25 Κινγκς 20-27

Μέσα από την αναρχική, πανκ, σουρεαλιστική ματιά τους.

Ο κυριότερος εκπρόσωπος του γαλλικού ροκοκό στη ζωγραφική είναι ο Ζαν Αντουάν Βατό (1648-1721).

ΣΑΟΥΘΟΥΕΣΤ Μάβερικς 37-10 Σπερς 37-10 Γκρίζλις 26-22 Χόρνετς 24-22 Ρόκετς 18-29

Και οι βλάσφημες μπαλάντες τους, που θα μπορούσε κανείς να συσχετίσει με τις μπαλάντες του Τομ Γουέιτς, τον χλευάζουν τον κόσμο αυτό.

Προς το τέλος του αιώνα (1780) το ροκοκό υποχωρεί και τη θέση του καταλαμβάνει ο νεοκλασικισμός*.

Και τον φτύνουν.

Χρησιμοποιήθηκε ως μέσο έκφρασης του αγώνα των λαών για ελευθερία και δημοκρατία με κυριότερο εκπρόσωπο τον Ζακ Λουί Νταβίντ (1748-1825).

Φτύνουν την πολιτική ορθότητα. Και σε γδέρνουν. Αλλά επειδή είναι καλλιτέχνες ψαγμένοι και όχι τυχάρπαστοι το "Βαριετέ" τους έχει τη μαγεία της υψηλής τέχνης.

Γιατί δεν είναι μόνοι τους μπροστά στα "ειδυλλιακά" ζωγραφισμένα πανό των σκηνικών τους. Έχουν μαζί τους και αυθεντικούς καλλιτέχνες του βαριετέ και του τσίρκου. Η γυναίκα-λάστιχο Σβετλάνα Μπέλοβα, η ακροβάτισσα Ορέλια, η χορεύτρια Μισέλ, το ζευγάρι των χορευτών-ακροβατών "Η Λίζα και ο σύντροφός της", ο αστειότατος χοντρούλης ζονγκλέρ Μπούμπα τρυπώνουν στον κόσμο των Tiger Lillies, αλλά αντί να δείχνουν ξένα σώματα ενσωματώνονται και τον πλουτίζουν.

Το "νούμερο" με τη σιφονιέρα με τα πολλά συρτάρια απ' όπου ξεπροβάλλουν τα μέλη μιας γυναίκας, τέλεια κουρδισμένο είναι απολαυστικό. Όσο για το χειροκρότημα, στο τέλος θερμότατο. Και το κοινό εντυπωσιασμένο.

Μετά τη λήξη της παράστασης μπορείτε να αγοράσετε CD της μπάντας - έχουν κυκλοφορήσει πολλά, αλλά ως δικές τους παραγωγές και όχι σε συνεργασία με δισκογραφικές εταιρείες - που τα απλώνουν πάνω σε έναν πάγκο, στην έξοδο του Γυάλινου Μουσικού Θεάτρου. Διαφορετικά μόνο μέσα από την ιστοσελίδα τους μπορείτε να τα βρείτε. Στα δισκοπωλεία, έτσι κι αλλιώς, δεν διατίθενται. Οι Tiger Lillies κρατούν στη ζωή και στη δουλειά τους μια στάση που συμβαδίζει με τους στίχους τους…

INFO

Στο Γυάλινο Μουσικό Θέατρο (Συγγρού 143, τηλ. 210-9316.101-4, 210-9213.360) έως τις 29 Μαρτίου.