Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ο δημητρης τσιαμης "πεταξε" στα 17,12 μ. στο τριπλουν :: 19/2/2006 22:24:02) 

Ο Δημήτρης Τσιάμης έγινε ο πρώτος Έλληνας άλτης που ξεπερνά τα 17 μέτρα στον κλειστό στίβο.

Στο Ευρωδικαστήριο για τα επαγγελματικά δικαιώματα

• Τέχνη

Ο ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΤΣΙΑΜΗΣ "ΠΕΤΑΞΕ" ΣΤΑ 17,12 Μ. ΣΤΟ ΤΡΙΠΛΟΥΝ

Με 7 "κατηγορίες" η παραπομπή της Ελλάδας

Η τέχνη (αρχιτεκτονική, ζωγραφική, γλυπτική) της περιόδου αυτής αποτύπωσε με τον καλύτερο τρόπο την ιδεολογία της Αναγέννησης.

Υποσχέσεις στο σκάμμα

ΝΙΚΟΣ ΜΑΣΤΟΡΑΣ

Στην αρχιτεκτονική, οι τεχνίτες και οι καλλιτέχνες υιοθετούν χαρακτηριστικά αρχιτεκτονικά σχέδια ή λεπτομέρειες στη δόμηση και διακόσμηση των κτιρίων, τα οποία εμπνέονται, αντιγράφοντας δημιουργικά, από την κλασική αρχαιότητα.

Ο Δημήτρης Τσιάμης άφησε το σημάδι του στο σκάμμα, αλλά και στο πανελλήνιο πρωτάθλημα κλειστού στίβου, αφού ήταν ο αδιαφιλονίκητος πρωταγωνιστής του Σαββατοκύριακου στην Παιανία.

Σε εκπαιδευτικές… "καραμπόλες" με πολλούς εμπλεκομένους οδηγεί τελικά η παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για ελλιπή μεταφορά της κοινοτικής οδηγίας 89/48 περί αναγνώρισης επαγγελματικών δικαιωμάτων στο εθνικό μας Δίκαιο.

Τη μεγαλύτερη ανάπτυξη, όμως, γνώρισε η γλυπτική και κυρίως η ζωγραφική, η οποία δεν διστάζει πλέον να απεικονίζει το γυμνό ανθρώπινο σώμα και να προβάλλει μύθους της αρχαιότητας και τη φύση παράλληλα με το θρησκευτικό συναίσθημα των ανθρώπων μέσα από θέματα με θρησκευτικό περιεχόμενο (σκηνές από τη Βίβλο κ.ά.).

Ο 23χρονος άλτης του τριπλούν "πέταξε" στα 17,12μ., πετυχαίνοντας νέο πανελλήνιο ρεκόρ.

Παρά τη θέση του υπουργείου Παιδείας ότι το εθνικό Δίκαιο υπερισχύει του κοινοτικού σε θέματα Παιδείας, συνεπώς αφού τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια απαγορεύονται από το Σύνταγμα δεν πρόκειται τα Κολέγια να αναγνωριστούν ποτέ, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μάς παραπέμπει σε δίκη

Όσον αφορά την τεχνοτροπία, οι καλλιτέχνες προχωρούν περισσότερο, εφαρμόζοντας την προοπτική, δηλ. δίνοντας την αίσθηση του βάθους στις απεικονίσεις, και την τεχνική της φωτοσκίασης.

Ο αθλητής του Θανάση Σιούντρη έγραψε ιστορία, αφού έγινε ο πρώτος Έλληνας άλτης που έσπασε το φράγμα των 17 μέτρων στον κλειστό στίβο, βελτιώνοντας το προηγούμενο πανελλήνιο ρεκόρ (16,95μ.), το οποίο είχε πετύχει πέρσι στο ίδιο στάδιο ο Κώστας Ζαλαγκίτης. Η χώρα μας παραπέμπεται με 7 "κατηγορίες", που δεν αφορούν μόνο την υπόθεση των μηχανικών 3ετούς φοίτησης τους οποίους αρνείται να εγγράψει το ΤΕΕ, με υποστήριξη και του Πολυτεχνείου της Αθήνας, που προσφέρει 5ετείς σπουδές.

Το 15ο αιώνα, όταν η γοτθική τέχνη θριάμβευε ακόμα σε ολόκληρη τη Ευρώπη, η Φλωρεντία γίνεται το επίκεντρο μιας διαφορετικής καλλιτεχνικής άνθησης που επεκτείνεται σταδιακά και σε άλλες πόλεις της Ιταλίας.

Το ρεκόρ του Τσιάμη, μάλιστα, θα μπορούσε να είναι πολύ μεγαλύτερο, αφού κατά τη συγκεκριμένη προσπάθειά του, η οποία ήταν η δεύτερη και τελευταία που επιχείρησε, ο πρωταθλητής του ΓΣ Καρδίτσας ένιωσε τράβηγμα στο δικέφαλο, με συνέπεια να πέσει όρθιος στο σκάμμα, χωρίς να πάρει όση ώθηση θα μπορούσε. Μεταξύ άλλων, αφορά και την άρνηση της Ελλάδας να αναγνωρίσει τα πτυχία των ελληνικών ιδιωτικών Κολεγίων που συνεργάζονται με Πανεπιστήμια του εξωτερικού.

Ο αιώνας αυτός, γνωστός στην ιστορία της τέχνης ως κουατροτσέντο, προαναγγέλλει την ιταλική Αναγέννηση.

Προηγουμένως, στο πρώτο του άλμα, είχε προσγειωθεί στα 16,51μ.. Χθες μάλιστα, όπως είπε στα "ΝΕΑ" η δικηγόρος πολλών μηχανικών που έχουν προσφύγει εναντίον του ΤΕΕ στο Ευρωδικαστήριο κ. Κωνσταντίνα Φουντέα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ανακοίνωσε ότι η υπόθεση έλαβε αριθμό παραπομπής και ότι η Ελλάδα έχει προθεσμία μέχρι τις 13 Μαρτίου να διατυπώσει γραπτώς τις απόψεις της.

Ήδη από την αρχή του αιώνα εμφανίζονται νέες τάσεις που εκπροσωπούνται από έξοχους καλλιτέχνες, όπως ο Μποτιτσέλι (1444-1510) που θεωρείται ως κυριότερος ζωγράφος της εποχής αυτής.

"ΜΠΟΡΟΥΣΑ να κάνω ακόμα μεγαλύτερο άλμα, αλλά είμαι ευχαριστημένος.

Κάτι που σημαίνει ότι πιθανώς μέχρι το καλοκαίρι θα ξεκινήσει η δικαστική διαδικασία.

Στην τέχνη του κουατροτσέντο μπορούμε να ανιχνεύσουμε επιρροές της γοτθικής και της βυζαντινής τέχνης, δηλ. της τέχνης των προηγούμενων περιόδων.

Πανελλήνιο ρεκόρ πέτυχα, άλλωστε. Το υπουργείο Παιδείας πάντως, σε χθεσινή του ανακοίνωση, αναφέρει για πολλοστή φορά ότι "το θέμα της οδηγίας δεν συνδέεται με άμεσο η έμμεσο τρόπο με οποιαδήποτε αναγνώριση, ακαδημαϊκή η επαγγελματική, των τίτλων σπουδών των λεγόμενων Κέντρων Ελευθέρων Σπουδών".

Λεονάρντο ντα Βίντσι, Μόνα Λίζα ή Τζοκόντα, περίπου 1505. Ελαιογραφία σε μουσαμά. Παρίσι, Λούβρο. • Πώς αξιοποιείται στον πίνακα αυτό η τεχνική της διαβάθμισης;

Πιστεύω στις δυνατότητές μου και αυτό το ρεκόρ ήταν κάτι που το περίμενα, όπως και ο προπονητής μου.

Ποιες είναι οι κατηγορίες

Μιχαήλ Άγγελος, Η δημιουργία του Αδάμ, 1508-1512. Λεπτομέρεια από την τοιχογραφία της Καπέλα Σιξτίνα, Βατικανό. • Μπορείτε να βρείτε στοιχεία από την εικόνα που να επιβεβαιώνουν τις ιδιότητες και τα χαρακτηριστικά της τέχνης του Μιχαήλ Αγγέλου;

Το είχαν δείξει και στις προπονήσεις και να που επιβεβαιώθηκα.

Ας δούμε όμως ποιες είναι οι 7 "κατηγορίες" για τις οποίες η Ελλάδα θα λογοδοτήσει στο Ευρωδικαστήριο, όπως προκύπτουν από την "αιτιολογημένη γνώμη" (σ.σ.: την "προειδοποίηση" της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την παραπομπή).

Η πολιτισμική αυτή συνάντηση της Δύσης με την Ανατολή εκφράζεται χαρακτηριστικά μέσα από την τοιχογραφία του Μπενότσο Γκοτσόλι (1420-1498) Η πορεία των τριών Μάγων.

Τώρα, περιμένω μια ανάλογη εμφάνιση στο παγκόσμιο της Μόσχας, αφού βρίσκομαι σε καλή κατάσταση", τόνισε ο Καρδιτσιώτης άλτης, ενώ την ικανοποίησή του εξέφρασε και ο τεχνικός του, κ. Σιούντρης:

Αναφέρεται λοιπόν ότι η Ελληνική Δημοκρατία παραβιάζει την οδηγία:

Η ιταλική Αναγέννηση και τα μηνύματά της απλώνονται και προς τον υπόλοιπο ευρωπαϊκό χώρο το 16ο αιώνα με αποτέλεσμα, παρά τις τοπικές ιδιαιτερότητες στην καλλιτεχνική έκφραση, να διαμορφωθεί ένα ενιαίο καλλιτεχνικό ρεύμα με πολλά κοινά χαρακτηριστικά, δηλ. η Τέχνη της Αναγέννησης.

"Πιστεύω πολύ στον Δημήτρη, ως αθλητή, και είχε δείξει ότι αυτό το άλμα ήταν μέσα στις δυνατότητές του.

1. "Αποκλείοντας από το πεδίο εφαρμογής του προεδρικού διατάγματος (με το οποίο έγινε η μεταφορά της οδηγίας στο εθνικό Δίκαιο) τα πρόσωπα που έχουν ασκήσει το σχετικό επάγγελμα στην Ελλάδα".

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι (1452-1519), ένας από τους σημαντικότερους καλλιτέχνες της Αναγέννησης, είναι ταυτόχρονα και αξιόλογος επιστήμονας (αρχιτέκτονας, μηχανικός εφευρέτης), ενσαρκώνοντας έτσι τον οικουμενικό άνθρωπο.

Έχει τσαγανό και είμαι ευχαριστημένος από όσα έχει κάνει ως τώρα".

2. "Μη αναγνωρίζοντας διπλώματα που υποβλήθηκαν από τις αρμόδιες αρχές άλλου κράτους-μέλους στα πλαίσια σπουδών, βάσει συμφωνιών δικαιόχρησης".

Καλλιτεχνικά επηρεάστηκε από το ανθρωπιστικό πνεύμα και την τεχνική της προοπτικής (Ευαγγελισμός).

Αυτή είναι η περίπτωση των Κολεγίων που συνεργάζονται κάτω από τέτοιες συμφωνίες τύπου "φραντσάιζ" με Πανεπιστήμια του εξωτερικού, παρέχοντας σπουδές στην Ελλάδα και πτυχίο από το εξωτερικό.

Αργότερα, όμως, επινόησε την τεχνική της διαβάθμισης (sfumato), η οποία με την εξαφάνιση των περιγραμμάτων δίνει την αίσθηση μιας ελαφριάς ομίχλης γύρω από τα σχήματα, προκαλώντας έτσι μια εντύπωση γλυκύτητας, ποίησης και μυστηρίου (Παρθένος των Βράχων, Τζοκόντα).

Μάλιστα μέσα στο κείμενο αναφέρεται ότι - πάντα σύμφωνα με όσα υποστηρίζει η Ε.Ε. - η έκδοση τέτοιων πτυχίων δεν μπορεί να ελεγχθεί από την Ελλάδα, αλλά μόνο από τη χώρα στην οποία εδρεύει το Πανεπιστήμιο που τα εκδίδει και πως η Ελλάδα μπορεί μόνο να ελέγξει τη γνησιότητα της συμφωνίας μεταξύ του Κολεγίου και του ξένου Πανεπιστημίου.

Ο Μιχαήλ Άγγελος (1475-1564) θεωρείται αρχηγός της Φλωρεντινής Σχολής και διακρίθηκε ως ζωγράφος, γλύπτης, αρχιτέκτονας και ποιητής.

Πάγια θέση της χώρας μας, εκφρασμένη από τον κ. Π. Ευθυμίου, είναι ότι το εθνικό Δίκαιο υπερισχύει του κοινοτικού σε θέματα Παιδείας, συνεπώς αφού τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια απαγορεύονται από το Σύνταγμα, δεν πρόκειται τα Κολέγια να αναγνωριστούν ποτέ.

Συνδυάζει χαρακτηριστικά της αρχαίας ελληνικής τέχνης και τάσεις της εποχής του.

Ωστόσο, η Επιτροπή μάς παραπέμπει σε δίκη.

Μια από τις αριστουργηματικές ζωγραφικές του συνθέσεις είναι η διακόσμηση της οροφής της Καπέλα Σιξτίνα στο Βατικανό με θέμα τη Δευτέρα Παρουσία.

3. "Προβλέποντας επιβολή αντισταθμιστικών μέτρων σε περισσότερες περιπτώσεις από ό,τι η οδηγία".

Ο σκούφος με το κερί Συχνά σηκωνόταν τη νύχτα, όταν δεν μπορούσε να ησυχάσει για να δουλέψει τη σμίλη. Γι' αυτόν τον σκοπό είχε κατασκευάσει έναν σκούφο από χοντρό χαρτί και στην κορυφή του είχε στεριώσει ένα κερί, ώστε να έχει φως οπουδήποτε και αν εργαζόταν χωρίς να εμποδίζονται τα χέρια του. Από τη ζωή του Μιχαήλ Άγγελου, Giorgio Vasari, Καλλιτέχνες της Αναγέννησης, εκδ. Κανάκης, Αθήνα 1995, 301.

Αυτό αφορά κυρίως περιπτώσεις μηχανικών με 3ετείς σπουδές, από τους οποίους ζητείται πρακτική άσκηση ή δοκιμασία επάρκειας επειδή δεν έχουν 5ετείς σπουδές.

Επικεφαλής της Ρωμαϊκής Σχολής ο Ραφαήλ Σάντι (1483-1520) τονίζει στα έργα του το ανθρώπινο στοιχείο, την ευγένεια και το πνεύμα, όπως στις περίφημες Μαντόνες (εικόνες της Παναγίας), ενώ ο Τιτσιάνο (1477-1576), ο κυριότερος εκπρόσωπος της Βενετικής Σχολής, προσέχει ιδιαίτερα το χρώμα, τη κομψότητα και τη χάρη.

4. "Αναθέτοντας στο Συμβούλιο Αναγνώρισης Επαγγελματικής Ισοτιμίας την αρμοδιότητα να εξετάζει αν το εκπαιδευτικό ίδρυμα που χορήγησε την υπό κρίση βεβαίωση ανήκει στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση".

Στη Γερμανία διακρίθηκε ο διάσημος ζωγράφος και χαράκτης ο Άλμπρεχτ Ντύρερ (1471-1528).

5. "Καθιστώντας υποχρεωτική την επιλογή από τον μετανάστη (σ.σ.: που σπούδασε έξω και ήλθε να εργαστεί εδώ) ενός αντισταθμιστικού μέτρου, πριν από την έκδοση απόφασης του Συμβουλίου αναφορικά με την αίτηση αναγνώρισης".

Στα έργα του εντοπίζονται τα χαρακτηριστικά της αναγεννησιακής τέχνης ως προς τα θέματα και την τεχνική αλλά και στοιχεία σκοτεινά, όπως η δεισιδαιμονία και φόβος (Αυτοπροσωπογραφία, Η αποκάλυψη).

6. "Μη λαμβάνοντας υπόψη την επαγγελματική αναγνώριση των προσόντων όσον αφορά τις προϋποθέσεις απασχόλησης στον δημόσιο τομέα και την εγγραφή στο ΤΕΕ" και

Στις Κάτω Χώρες αναδείχθηκαν ο Ιερώνυμος Μπος (1450-1510) και ο Πίτερ Μπρέγκελ ο πρεσβύτερος (1525-1569).

7. "Απαιτώντας προσκομιδή πιστοποιητικών θεωρημένων από την ελληνική προξενική αρχή και μεταφρασμένων από το ΥΠΕΞ ή δικηγόρο".

Ο πρώτος συνέθεσε έργα με θέματα φανταστικά, συμβολικά και αινιγματικά στα οποία συνυπάρχουν η πραγματικότητα με το όνειρο, γι' αυτό και θεωρείται προάγγελος του υπερρεαλισμού* (Το κάρο με το χόρτο, Ο κήπος των ηδονών).

Είναι προφανές λοιπόν ότι η "καραμπόλα" αφορά πάρα πολλούς.

Ραφαήλ, Ο γάμος της Παρθένου, Φλωρεντία 1597. Ελαιογραφία σε σανίδι. Μιλάνο, Μουσείο. Πώς εκφράζονται στον πίνακα αυτό τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα της τέχνης του Ραφαήλ;

Θ. ΞΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

Ο δεύτερος ζωγραφίζει θέματα από την καθημερινή ζωή των απλών ανθρώπων της εποχής του με μεγάλη μαεστρία, δίνοντας έμφαση στη λεπτομέρεια και το χρώμα καθώς και τις πιστές απεικονίσεις της φύσης και των εναλλαγών των εποχών (Οι ζητιάνοι, Οι κυνηγοί, Τοπίο με ουράνιο τόξο).

Χρειάζεται εθνική στρατηγική

Στην Ισπανία έζησε ο Δομήνικος Θεοτοκόπουλος ή el Greco (= ο Έλληνας) (1545-1614).

Ο πρύτανης του ΕΜΠ κ. Θ. Ξανθόπουλος είπε χθες στα "ΝΕΑ" ότι το ΤΕΕ θα συνεχίσει να αρνείται εγγραφή μηχανικών 3ετούς φοίτησης και να ζητά ακαδημαϊκή ισοτιμία του ΔΙΚΑΤΣΑ και έκρινε ότι "η επόμενη ημέρα" από τη δίκη θα είναι πολύ δύσκολη, γι' αυτό κάλεσε σε εθνική στρατηγική αντιμετώπισης του θέματος.

Στα έργα του διακρίνουμε την τεχνοτροπία της Αναγέννησης ως προς τα θέματα και την προοπτική αλλά και τις επιρροές της βυζαντινής ζωγραφικής, ως προς τις μορφές και την πνευματικότητα.

Η δικηγόρος μηχανικών 3ετούς φοίτησης κ. Φουντέα είπε ότι η χώρα μας θα καταδικαστεί μαζί με το ΤΕΕ, αλλά και τη… ΔΕΗ, που αρνείται να αναβαθμίσει μισθολογικά τέτοιους μηχανικούς-υπαλλήλους της.

Τα έργα του, με την ιδιαιτερότητά τους, προβάλλουν έντονες συγκινησιακές καταστάσεις, όπως δραματικότητα και πάθος.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Κολεγίων κ. Κ. Καρκανιάς κατηγόρησε το υπουργείο Παιδείας ότι προβάλλει ανακριβείς ισχυρισμούς πως το θέμα δεν αφορά τα "κολέγια". Και το υπουργείο Παιδείας κατηγόρησε το ΤΕΕ ότι δεν εφαρμόζει την οδηγία και ότι όφειλε από το 1991 να είχε προβάλει τις θέσεις του, κάλεσε σε διάλογο όλων των εμπλεκομένων και επανέλαβε ότι θέμα "κολεγίων", παρόλα αυτά, δεν υφίσταται.