Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( βολεϊ: ο ηρακλης "βλεπει" φαϊναλ φορ στο τσαμπιονς λιγκ :: 20/1/2006 20:07:14) 

Κοντά στο τέταρτο φάιναλ φορ της καριέρας του βρίσκεται ο Αντρέι Κράβαρικ.

ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ

• Μουσική

Του ΣΤΕΛΙΟΥ ΚΑΡΑΟΓΛΑΝΙΔΗ

60ρηδες και 40ρηδες…

Στη Δύση, η λειτουργική ποίηση γράφεται στη λατινική και η Εκκλησία αρχικά υιοθετεί την εκκλησιαστική μουσική της Ανατολής.

ΒΟΛΕΪ: Ο ΗΡΑΚΛΗΣ "ΒΛΕΠΕΙ" ΦΑΪΝΑΛ ΦΟΡ ΣΤΟ ΤΣΑΜΠΙΟΝΣ ΛΙΓΚ

ΤΑΚΗΣ ΚΑΜΠΥΛΗΣ

Τον 4ο αιώνα ο επίσκοπος Μεδιολάνων (Μιλάνου) Αμβρόσιος συνδυάζει τα λειτουργικά πρότυπα της Ανατολής με τη λαϊκή μουσική παράδοση της Δύσης και συνθέτει νέους ύμνους, που έλαβαν το όνομα Αμβροσιανό Μέλος.

Ραντεβού στη Ρώμη

Σχεδόν από την πρώτη στιγμή ανάμεσα στους "19" κυριάρχησαν δύο γραμμές. Τον 6ο αιώνα ο πάπας Γρηγόριος αξιοποιεί την προηγούμενη εκκλησιαστική μουσική παράδοση και δημιουργεί ένα νέο είδος μουσικής, το λεγόμενο Γρηγοριανό Μέλος.

Διάπλατα άνοιξε για τον Ηρακλή ο δρόμος για την τέταρτη συμμετοχή του σε φάιναλ φορ του Τσάμπιονς λιγκ, αφού η χθεσινή κλήρωση των νοκ άουτ αγώνων ήταν η καλύτερη δυνατή για τον φιναλίστ του περσινού θεσμού.

Η πρώτη είναι η σκληρή, η ανένδοτη, με άρωμα μιας ελίτ σίγουρης για την αλήθεια της και για την ιστορική της δικαίωση.

Η σημειογραφία της μουσικής αυτής είναι νευματική, δηλαδή δηλώνεται με τόνους, τελείες και σημεία.

Οι "κυανόλευκοι" είναι σε θέση ισχύος, για να προκριθούν στην τελική φάση και να διεκδικήσουν το τρόπαιο στο επιβλητικό "Παλαλοτομάτικα" της Ρώμης, αφού η κληρωτίδα στάθηκε κάτι παραπάνω από γενναιόδωρη μαζί τους.

Γραμμή ανθρώπων που αρνούνται να συνομιλήσουν με τον "εχθρό" σε οποιοδήποτε επίπεδο, απολύτως δογματικών, που θεωρούν ότι οποιαδήποτε υποχώρηση μπορεί να μολύνει την ιδεολογική τους καθαρότητα.

Η εμφάνιση της πολυφωνίας συντελεί, ώστε να παραγκωνιστεί σταδιακά το μονοφωνικό Γρηγοριανό Μέλος και να εμπλουτιστεί περισσότερο η δυτική εκκλησιαστική μουσική.

Στη φάση των "12", αντίπαλος των νταμπλούχων Ελλάδας θα είναι η αυστριακή Χοτβόλεϊς Βιέννης, η κατά τεκμήριο πιο αδύναμη ομάδα που συνεχίζει, αφού προκρίθηκε ως τέταρτη του ομίλου της.

Η δεύτερη γραμμή είναι λιγότερο σκληρή, λιγότερο δογματική, και μάλιστα επιχειρηματολογεί ακόμη και επί της ουσίας πράξεων και πεποιθήσεων.

Αυτό συμβαίνει, ιδιαίτερα μετά τον 9ο αιώνα, όταν επιτρέπεται η χρήση οργάνων στη Ρωμαιοκαθολική Εκκλησία.

Εφόσον πάρει το εισιτήριο για την επόμενη φάση, η ομάδα του Αλέκου Λεώνη θα αντιμετωπίσει είτε τη βελγική Νόλικο Μαασέικ, είτε την πολωνική Σκρα Μπελχάτοβ, με τον πρώτο αγώνα ξανά στον Εύοσμο και τον επαναληπτικό εκτός έδρας.

Τελικά φαίνεται περισσότερο διαλλακτική, αφού έμμεσα αποδίδει σημασία στην έξωθεν καλή (και "λαϊκή") μαρτυρία.

Μεγάλη ανάπτυξη γνωρίζει στη Δύση το θρησκευτικό μουσικοθεατρικό θέαμα που εμφανίζεται με τρεις μορφές: ως Λειτουργικό Δράμα (από το 10ο αι.), ως θαύμα, όπου το θαύμα λειτουργεί ως λύση στο αδιέξοδο, οδηγεί στη λύτρωση ή την κάθαρση (από το 12ο αι.), και ως Μυστήριο, που πλησιάζει περισσότερο στην καθαρά θεατρική μορφή (από το 15ο αι.).

Περίπατος δεν προβλέπεται, αφού οι Βέλγοι αποτελούν παραδοσιακή δύναμη στις ευρωπαϊκές διοργανώσεις και οι Πολωνοί σκορπούν πολλά λεφτά τα τελευταία χρόνια. Το πρώτο στοιχείο που φαίνεται να οριοθετεί αυτές τις δύο γραμμές, δεν είναι παρά το… χάσμα γενεών.

Η δυτική κοσμική ποίηση και μουσική διαφέρουν από περιοχή σε περιοχή και από λαό σε λαό.

Σε κάθε περίπτωση, όμως, είναι σαφώς πιο επιθυμητοί αντίπαλοι από ό,τι οι εκπρόσωποι της Ρωσίας ή της Ιταλίας…

Να είναι τυχαίο ότι οι 60ρηδες (Γιωτόπουλος, Ψαραδέλλης και Παπαναστασίου)υιοθέτησαν την πρώτη γραμμή και οι 40ρηδες (άντε 45ρηδες με τον Κουφοντίνα) τη δεύτερη;

Τον 8ο αιώνα αρχίζει να αναπτύσσεται το πρώτο σύστημα πολυφωνίας, το Όργκανουμ, το οποίο στηρίζεται πάνω σε αρχαία μουσικά όργανα.

Η ΣΦΑΓΗ θα γίνει στα υπόλοιπα ζευγάρια, όπου κάποια από τα θεωρητικά φαβορί θα αναμετρηθούν μεταξύ τους.

Η πρώτη γενιά - η ιδρυτική ομάδα της 17Ν - στην ουσία δεν υπάρχει!

Τα πολυφωνικά συστήματα εξελίσσονται στη συνέχεια παράλληλα με την επινόηση νέων μουσικών οργάνων.

Έτσι, στη φάση των "6", λογικά πρόκειται να τεθούν αντιμέτωπες η ρωσική Λοκομοτίβ Μπέλγκοροντ με την ιταλική Περούτζια, με τη νικήτρια του ζευγαριού να αποτελεί την αντίπαλο των "κυανόλευκων" στον ημιτελικό του φάιναλ φορ της Ρώμης, εφόσον βέβαια δεν σημειωθεί κάποια έκπληξη.

Τα εγκλήματα (αν και όσοι τα έκαναν) έχουν παραγραφεί και η δράση της αποτελεί από τα πιο σκοτεινά σημεία τής 17Ν.

Από τον 11ο αιώνα αρχίζει να διαδίδεται στη Δύση το πνεύμα του ιπποτισμού χάρη στα τραγούδια των περιπλανώμενων τραγουδιστών, που ονομάζονται τροβαδούροι (trouvar-trobar:επινοώ) στη νότια Γαλλία και τρουβέροι στη βόρεια.

Στον άλλο ημιτελικό, ήδη έχει πάρει θέση η οικοδέσποινα της τελικής φάσης, ιταλική Σίσλεϊ Τρεβίζο, την οποία αναμένεται να συναντήσει είτε η ρωσική Ντιναμό Μόσχας, είτε η κάτοχος του τίτλου, γαλλική Τουρ.

Ελάχιστα ξέρουμε για τις συνθήκες από τις οποίες ξεπήδησε και λειτούργησε.

Πρόκειται για μουσικούς και συνθέτες οι οποίοι στην πλειονότητά τους ήταν ευγενείς.

ΑΙΣΙΟΔΟΞΟΣ για την πρόκριση δήλωσε ο προπονητής του Ηρακλή, τονίζοντας πάντως τις ιδιαιτερότητες του νέου συστήματος διεξαγωγής, αφού στους νοκ άουτ αγώνες δεν μετρά πλέον το σύνολο των κερδισμένων σετ, αλλά το άθροισμα των κερδισμένων πόντων κάθε ομάδας: Η γενιά που επένδυσε τελικά στη σιωπή και δεν μπορεί παρά να αντιδράσει μόνο με απόλυτη άρνηση.

Τον 13ο αιώνα εμφανίζονται στη Γερμανία οι ερωτοτραγουδιστές, αντίστοιχοι των τροβαδούρων της Γαλλίας, και από το 14ο αιώνα οι αρχιτραγουδιστές, που ιδρύουν σχολές μουσικής.

"Χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή από εδώ και πέρα, λόγω του συστήματος με τους πόντους.

Αντίθετα, η δεύτερη γενιά είναι η "ενεργός", (και) επειδή από αυτήν ξετυλίχθηκε το κουβάρι της εξιχνίασης.

Το καλό είναι ότι αποφύγαμε τις πολύ δυνατές ομάδες από τη Ρωσία και την Ιταλία.

Γιατί ήταν (σύμφωνα πάντα με το κατηγορητήριο) πιο κοντά στις "ενέργειες" της 17Ν, ήταν το "σήμερα" της οργάνωσης.

Γνωρίζουμε τη Χοτβόλεϊς, αφού πέρσι είχαμε παίξει μαζί της ένα φιλικό στη Θεσσαλονίκη, πριν από το φάιναλ φορ.

Είναι η γενιά για την οποία ξέρουμε το χθες και την πορεία της.

Σε σχέση με την περασμένη σεζόν, πάντως, οι Αυστριακοί διαθέτουν πιο έμπειρο πασαδόρο".

Και επομένως μπορεί να παίξει με πιο ανοιχτά χαρτιά… Ακόμη και να καταφέρουν να κάνουν την αυτοκριτική τους… Έτσι, για την Ιστορία.