Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( αντιστροφη μετρηση για την κληρωση των προκριματικων euro 2008 :: 23/1/2006 18:56:09) 

Τα μέλη της εθνικής μας ομάδας σήκωσαν τελευταίοι το κύπελλο "Ανρί Ντελονέ". Η ΟΥΕΦΑ θα το αντικαταστήσει από το ερχόμενο ευρωπαϊκό πρωτάθλημα.

Αυξάνεται η τιμή πετρελαίου και βενζίνης

Τα χαρακτηριστικά της φεουδαρχίας

ΑΝΤΙΣΤΡΟΦΗ ΜΕΤΡΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΛΗΡΩΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΚΡΙΜΑΤΙΚΩΝ EURO 2008

Στα 77,9 λεπτά το λίτρο διαμορφώνεται η μέση τιμή της αμόλυβδης βενζίνης στην Αθήνα και στα 75,8 λεπτά το λίτρο στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με τιμοληψίες του υπουργείου Ανάπτυξης. Οι συνθήκες αυτές διαμόρφωσαν βαθμιαία μια νέα κοινωνική πραγματικότητα, τη φεουδαρχική κοινωνία.

Ετοιμότητα και νέο κύπελλο

Από τα στοιχεία αυτά προκύπτει ότι η τιμή της βενζίνης αυξάνεται με χαμηλότερους ρυθμούς απ' ό,τι του πετρελαίου. Οι διάφορες κοινωνικές ομάδες (ελεύθερων ανθρώπων) συνδέθηκαν μεταξύ τους με δεσμούς αλυσιδωτής εξάρτησης.

Μετρούν αντίστροφα οι Ελβετοί για την κλήρωση των προκριματικών του Euro 2008, που διεξάγεται την Παρασκευή στην πόλη Μοντρέ.

Συγκεκριμένα, στις 3 Μαρτίου η τιμή του πετρελαίου ήταν 33,5 δολάρια το βαρέλι, έχοντας αυξηθεί κατά 41% από τις 19 Νοεμβρίου 2002, όταν οι τιμές είχαν διαμορφωθεί στα χαμηλότερα επίπεδα των τελευταίων πέντε μηνών.

Οι ιεραρχικά ανώτεροι άρχοντες παραχωρούσαν σε άλλους ευνοούμενους υποτελείς (βασάλους) γαίες, δηλ. εκτάσεις γης (φέουδα) και απαιτούσαν ως αντάλλαγμα πίστη, υποταγή και παροχή ορισμένων υπηρεσιών.

Οι 50 ομάδες τοποθετήθηκαν σε επτά γκρουπ δυναμικότητας, με την Ελλάδα εξ ορισμού στους "ισχυρούς" ως κάτοχο, μαζί με τις Ολλανδία, Πορτογαλία, Τσεχία, Αγγλία, Γαλλία, Σουηδία.

Στο ίδιο διάστημα οι βενζίνες αυξήθηκαν κατά 10,4% στην Αθήνα και κατά 10,9% στη Θεσσαλονίκη.

Οι άρχοντες με τη σειρά τους είχαν την υποχρέωση να παρέχουν στους υποτελείς προστασία και κάθε είδους βοήθεια.

ΜΕ ΕΙΔΥΛΛΙΑΚΟ φόντο τη λίμνη της Γενεύης, οι διοργανωτές ετοιμάζονται να φιλοξενήσουν 700 επίσημους καλεσμένους, 62 τηλεοπτικούς σταθμούς και 300 αθλητικογράφους από όλη την Ευρώπη, και όχι μόνο, αφού εικόνα θα φτάσει ως και το… Μακάο!

Από τη λέξη φέουδο το κοινωνικό σύστημα ονομάστηκε φεουδαρχία και οι άρχοντες αποκλήθηκαν φεουδάρχες.

Οι δυο διοργανώτριες του Ευρωπαϊκού πρωταθλήματος, Αυστρία και Ελβετία, όρισαν ως παρουσιαστές της κλήρωσης δυο αστέρες του πρόσφατου παρελθόντος, τους Αντρέας Χέρτσογκ και Στεφάν Σαπουιζά αντίστοιχα, ενώ η διαδικασία, που θα ξεκινήσει στη 1.15 μ.μ. ώρα Ελλάδας, θα διαρκέσει περί τα 15 λεπτά.

Η σχέση αυτή μεταξύ άρχοντα και υποτελούς πήρε βαθμηδόν επίσημο χαρακτήρα και οδήγησε στη διαμόρφωση μιας ειδικής τελετής, της τελετής της περιβολής.

ΚΑΙ ΝΕΟ ΤΡΟΠΑΙΟ: Επιπρόσθετα, από την ΟΥΕΦΑ έγινε γνωστό πως μια μέρα πριν από την κλήρωση, την Πέμπτη, θα παρουσιαστεί στο Μοντρέ και το νέο τρόπαιο, που θα αντικαταστήσει αυτό που βρίσκεται στις προθήκες της ΕΠΟ για τη νικήτρια του 2004, Ελλάδα…

Μετά από αυτή άρχιζε να ισχύει το φεουδαρχικό συμβόλαιο που συνέδεε τον υποτελή με τον κύριό του και καθόριζε τις αμοιβαίες υποχρεώσεις τους.

Το νέο κύπελλο είναι 18 πόντους ψηλότερο και δύο κιλά βαρύτερο από το "Ανρί Ντελονέ", που φιλοτεχνήθηκε το 1960.

Το συμβόλαιο αυτό, με το οποίο ο υποτελής εκτός από το δικαίωμα οικονομικής εκμετάλλευσης του φέουδου αποκτούσε και δημόσια εξουσία πάνω σ' αυτό, έπαυε να ισχύει στην περίπτωση που ο ένας από τους δύο πέθαινε ή δεν εκπλήρωνε τις υποχρεώσεις του.

Δ. ΜΠ.

Το φεουδαρχικό συμβόλαιο Ο Υποτελής οφείλει στον Κύριό του • Πίστη • Υποταγή • Στρατιωτική βοήθεια • Οικονομική βοήθεια • Συμβουλές Ο Κύριος οφείλει στον Υποτελή του • Προστασία • Δικαστική βοήθεια • Διατήρηση της ακεραιότητας του κτήματος που του παραχώρησε

Η τελετή της περιβολής Στα μέσα Απριλίου, μία Πέμπτη (του έτους 1127) δόθηκε όρκος υποταγής στον κόμη της Φλάνδρας, ως έκφραση σεβασμού και πίστης, με την τάξη που θα ιστορήσουμε στη συνέχεια. Πρώτα έκαναν όρκο έτσι: ο κόμης ρωτούσε τον μέλλοντα υποτελή αν θέλει ανεπιφύλακτα να γίνει ακόλουθός του και εκείνος απαντούσε «θέλω». Ύστερα αδελφώνονταν μ' έναν ασπασμό, ενώ ο υποτελής είχε βάλει τα χέρια του στα χέρια του κόμη. Σ' ένα δεύτερο στάδιο ο υποτελής έταζε αφοσίωση στον τελετάρχη του κόμη μ' αυτά τα λόγια: «Ορκίζομαι στην πίστη μου ότι από αυτή τη στιγμή θα είμαι πιστός στον κόμη Γουλιέλμο και θα κρατήσω τον όρκο μου σε κάθε περίσταση, με καλή πίστη και χωρίς δόλο». Σ' ένα τρίτο στάδιο ο υποτελής ορκιζόταν το ίδιο στα ιερά λείψανα των αγίων. Μετά το πέρας αυτό της τελετής ο κόμης με τη ράβδο, που κρατούσε στα χέρια του, έκανε τη βεβαίωση της περιβολής του αξιώματος σε όλους εκείνους που έταξαν σ' αυτόν πίστη και σεβασμό και πήραν όρκο, με τον τρόπο του ιστορήσαμε. Απόσπασμα από το έργο του χρονογράφου Galbert de Bruges, Ιστορία του φόνου του Καρόλου του Καλού, κόμη της Φλάνδρας στο: R. Boutriche, Seignerie et feodalit?, Aubier, 1959.

Η φεουδαρχική κοινωνία αναγνώριζε τρεις τάξεις: τους ανθρώπους της προσευχής (κληρικούς και μοναχούς), τους ανθρώπους του πολέμου (άρχοντες) και τους ανθρώπους της εργασίας. Στην ουσία, αυτές αντιστοιχούσαν σε δύο, στους προνομιούχους φεουδάρχες και στους χωρικούς, αφού οι άνθρωποι της Εκκλησίας ανήκαν στους πρώτους. Στην κορυφή της κοινωνικής ιεραρχίας βρισκόταν ο βασιλιάς και ακολουθούσαν οι άμεσοι υποτελείς από τους οποίους εξαρτιόνταν οι κατώτεροι υποτελείς. Στην τάξη των αρχόντων ή ευγενών ανήκαν και οι έφιπποι μαχητές, που ονομάζονταν ιππότες, και οι οποίοι συγκροτούσαν μια κλειστή φεουδαρχική ομάδα. Τέλος, φέουδα μπορούσαν να κατέχουν και εκκλησιαστικοί άρχοντες. Στη βάση της κοινωνικής πυραμίδας βρίσκονταν οι χωρικοί, δηλ. οι ελεύθεροι γεωργοί που ήταν μικροϊδιοκτήτες, οι πάροικοι και οι δούλοι. Οι πάροικοι ήταν εγκατεστημένοι ως μόνιμοι καλλιεργητές σε κτήματα που δεν τους ανήκαν και απολάμβαναν μια περιορισμένη ελευθερία, που διέφερε από περιοχή σε περιοχή (δεν μπορούσαν να εγκαταλείψουν τη γη, κατέβαλλαν τέλη στο φεουδάρχη, δεν μπορούσαν να νυμφευθούν χωρίς την άδειά του). Τέλος, οι δούλοι που εξακολουθούσαν να υπάρχουν και να ανήκουν, όπως και στη Ρώμη, σε ένα κύριο, ήταν συνήθως ξένοι και αιχμάλωτοι πολέμου ή λεηλασίας. Ο αριθμός όμως περιορίστηκε μετά το 10ο αιώνα, και το καθεστώς διαβίωσής τους βελτιώθηκε, αφού συνήθως τους εγκαθιστούσαν ως καλλιεργητές, όταν δεν τους χρησιμοποιούσαν σε ειδικά καθήκοντα, συνήθως ως εξειδικευμένους τεχνίτες.

Η φεουδαρχική κοινωνική πυραμίδα Βασιλιάς προστασία πίστη Άμεσοι Υποτελείς Ανώτεροι Άρχοντες Ευγενείς: δούκες, κομήτες, βαρώνοι, μαρκήσιοι υπηρεσία πίστη Υποτελείς Κατώτεροι Άρχοντες Ελεύθεροι γεωργοί Πάροικοι Δούλοι

Γενικά, όλοι οι χωρικοί υπάγονταν στον κύριο του φέουδου, αφού αυτός αντιπροσώπευε τη δημόσια εξουσία. Του κατέβαλλαν διάφορα τέλη και δικαιώματα για τα κτήματα που καλλιεργούσαν αλλά και για τη χρήση ορισμένων μέσων παραγωγής, όπως των μύλων. Επιπλέον, ήταν υπόχρεοι σε προσωπικές αγγαρείες, τις οποίες μπορούσαν να εξαγοράζουν. Έτσι, η φεουδαρχία αναγνωρίζεται ως ένα σύστημα πολιτικής, οικονομικής και κοινωνικής οργάνωσης του μεσαιωνικού κόσμου.