Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( προβλημα με μπεζα :: 10/1/2006 19:56:01) 

ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕ ΜΠΕΖΑ ΧΟΡΣΤ ΜΠΟΥΧΟΛΤΣ

Ποια αξία έχει για μας σήμερα ο προβληματισμός του συγγραφέα;

Ποντάρει στο… συμβόλαιό του

Φινάλε για έναν από τους "επτά υπέροχους"

Το 12ο αιώνα διαμορφώνεται η δημώδης λογοτεχνία (δεν πρέπει να συγχέεται με τα δημοτικά τραγούδια ή τις λαϊκές διηγήσεις), όπου επικρατεί η λαϊκή ή λαϊκότροπη γλώσσα, την οποία χρησιμοποιούν και πολλοί λόγιοι.

Από την πρώτη στιγμή ήταν φανερό, ότι η επιλογή του Κώστα Μπέζα για τη θέση του διευθυντή επικοινωνίας αποτελούσε, για πολλούς και διάφορους λόγους, μία (ακόμη) λανθασμένη επιλογή του Δημήτρη Χούλη.

Ο Χορστ Μπούχολτς, ένας σημαντικός χολιγουντιανός ηθοποιός, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 69 ετών. Ο κυριότερος από αυτούς είναι ο Θεόδωρος Πρόδρομος ή Πτωχοπρόδρομος που έγραψε πολλά λογοτεχνικά έργα.

Αποδεικνύεται ότι το λάθος του πρώην ισχυρού άντρα της ΠΑΕ ήταν ακόμη πιο σημαντικό, καθώς υπέγραψε με τον Μπέζα συμβόλαιο διετούς διάρκειας με μηνιαίες αποδοχές 3.000 ευρώ και διάφορα μπόνους(!).

Στη Γερμανία, όπου ξεκίνησε τη δεκαετία του '50 παίζοντας σε ταινίες για επαναστατημένους εφήβους, τον αποκαλούσαν "Γερμανό Τζέιμς Ντιν". Έγινε όμως διάσημος για τα πτωχοπροδρομικά του ποιήματα, όπου διεκτραγωδεί τα βάσανά του ασκώντας ταυτόχρονα κοινωνική κριτική.

Κάτι που σημαίνει ότι σε αυτά τα δύο χρόνια, θα στοίχιζε συνολικά στην ΠΑΕ περίπου 80.000 ευρώ.

Στις ΗΠΑ, όπου μετανάστευσε, έκανε γρήγορα επιτυχία με την ταινία "Και οι επτά ήταν υπέροχοι" (1960), παίζοντας δίπλα στους Γιουλ Μπρίνερ, Στιβ ΜακΚουίν, Τζέιμς Κόμπερν.

Αν μ' έλειπαν τα γράμματα και μάθαινα τεχνίτης Ως δ' ήκουσα του γέροντος, δέσποτα, του πατρός μου έμαθα τα γραμματικά, πλην μετά κόπου τόσου! Αφού δε τάχα γέγονα γραμματικός τεχνίτης, επιθυμώ και το ψωμίν, και κύταλον και ψίχαν, και δια την πείναν την πολλήν και την στενοχωρίαν, υβρίζω την γραμματικήν και κλαίγω και φωνάζω: ανάθεμαν τα γράμματα, Χριστέ, και που τα θέλει! […] Αν μ' έλειπαν τα γράμματα και μάθαινα τεχνίτης απ' αυτούς όπου κάμνουσι τα κλαπωτά και ζούσιν να μάθαινα τέχνην κλαπωτήν και να 'ζουν μετ' εκείνην να 'νοιγα το ερμάριν μου να το 'βρισκα γεμάτον ψωμίν, κρασίν πληθυντικόν και θυννομαγειρίαν […] Απόσπασμα από πτωχοπροδρομικό ποίημα, στο Η. Βουτιερίδης, Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας, Αθήνα 1976,81. κλαπωτή τέχνη: ραπτική, πληθυντικόν: άφθονο θυννομαγερία: μαγειρευτός τόνος (ψάρι)

Όσα δηλαδή ένας… Αμπάρης και ένας Παπαζαχαρίας.

Τον επόμενο χρόνο ο σκηνοθέτης Μπιλ Γουάιλντερ τον επέλεξε να παίξει δίπλα στον Τζέιμς Κάγκνεϊ στο "Ένα δύο τρία".

Του μικρού Βλαχόπουλου Ο Κωνσταντίνος ο μικρός κι ο Αλέξης ο αντρειωμένος και το μικρό Βλαχόπουλο, ο καστροπολεμίτης αντάμα τρων και πίνουνε και γλυκοκουβεντιάζουν, κι αντάμα έχουν τους μαύρους των στον πλάτανο δεμένους. Του Κώστα τρώει τα σίδερα, τ' Αλέξη τα λιθάρια, και του μικρού Βλαχόπουλου τα δέντρα ξεριζώνει Κι εκεί που τρώγαν κι έπιναν και που χαροκοπούσαν, πουλάκι πήγε κι έκατσε δεξιά μεριά στην τάβλα. Δεν κελαηδούσε σαν πουλί, δεν έλεε σαν αηδόνι, Μόν' ελαλούσε κι έλεγεν αθρωπινή κουβέντα: «Εσείς τρώτε και πίνετε και λιανοτραγουδάτε, και πίσω σας κουρσεύουνε Σαρακηνοί κουρσάροι. Πήραν τα' Αλέξη τα παιδιά, του Κώστα τη γυναίκα και του μικρού Βλαχόπουλου την αρραβωνιασμένη». […] Επήγε το Βλαχόπουλο στη βίγλα να βιγλίσει. Βλέπει Τουρκιά Σαρακηνούς κι Αράπηδες κουρσάρους, οι κάμποι επρασινίζανε, τα πλάγια κοκκίνιζαν, άρχισε να τους διαμετράει, διαμετρημούς δεν είχαν. Να πάει πίσω ντρέπεται, να πάει εμπρός φοβάται. Σκύβει φιλεί το μαύρο του, στέκει και τον ρωτάει: «Δύνεσαι, μαύρε μ’, δύνεσαι στο γαίμα για να πλέξεις; - Δύνομαι, αφέντη, δύνομαι στο γαίμα για να πλέξω […] στα έμπα του χίλιους έκοψε, στα ξέβγα δυο χιλιάδες, και στο καλό το γύρισμα κανένα δεν αφήνει. Πήρε τ' Αλέξη τα παιδιά, του Κώστα τη γυναίκα, και το μικρό Βλαχόπουλο την αρραβωνιασμένη. Προσγονατίζει ο μαύρος του και πίσω του τους παίρνει. Μιχάλη Περάνθη, Ανθολογία, τ. Γ', χ.χ. 491-422. Ποιες ιστορικές πληροφορίες αντλούμε για τη ζωή των ακριτών από το απόσπασμα αυτό;

Προς την κατεύθυνση της περικοπής των εξόδων, η νέα διοίκηση αποφάσισε να διακόψει τη συνεργασία μαζί του, προτείνοντάς του να εισπράξει τα δεδουλευμένα και να αποχωρήσει φιλικά.

Ο Μπούχολτς πρωταγωνίστησε και σε ταινίες στην Ευρώπη (Βρετανία, Ισπανία, Ιταλία, Γαλλία).

Κατά την εποχή των Παλαιολόγων ευδοκιμεί το έμμετρο ιπποτικό μυθιστόρημα σε δημώδη γλώσσα με φραγκικές, ανατολικές και λαϊκές επιδράσεις.

Ο Μπέζας όμως, αξιώνει όλα τα χρήματα που προβλέπονται από το συμβόλαιο που του προσέφερε ο Χούλης.

Το 1997 έπαιξε στην ταινία του Ρομπέρτο Μπενίνι "Η ζωή είναι ωραία", έχοντας τον ρόλο ενός γιατρού σε ναζιστικό στρατόπεδο συγκέντρωσης.

Το χαρακτηριστικότερο παράδειγμα της λογοτεχνικής παραγωγής της Φραγκοκρατίας είναι το ιστορικό ποίημα Το Χρονικόν του Μορέως (περίπου 1300).

Φαίνεται ότι στον πανικό των τελευταίων του ημερών στην ΠΑΕ, ο Χούλης έκανε λάθη, παρόμοια με αυτά του προκατόχου του, τα οποία πληρώνει η ομάδα. Γεννήθηκε στις 4 Δεκεμβρίου 1933, σε εργατική συνοικία του Βερολίνου.

Το έργο αυτό που εξιστορεί τη φραγκική κυριαρχία (1204-1292) στο Μοριά (Πελοπόννησο) είναι χωρίς λογοτεχνική αξία, έχει όμως γλωσσικό και ιστορικό ενδιαφέρον.

Ο πατέρας του ήταν τσαγκάρης.

Ο στιχουργός του, εξελληνισμένος γλωσσικά Φράγκος, δεν κρύβει τα εχθρικά αισθήματά του για τους Έλληνες.

Ανέβηκε για πρώτη φορά στη σκηνή σε ηλικία 15 ετών. Εγκατέλειψε το σχολείο το 1950, πήρε μαθήματα υποκριτικής και δούλεψε σε θεατρικές σκηνές για μια πενταετία.

Εξέπνευσε στην Εντατική νοσοκομείου του Βερολίνου. Η αιτία θανάτου δεν ανακοινώθηκε.