Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( 65 πανελληνιος - 90 ολυμπιακος :: 5/2/2006 21:43:50) 

65 ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ - 90 ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ ΤΡΙΤΗ ΑΠΟΨΗ Μέρος Β΄ ΕΝΟΤΗΤΑ ΙΙ: Το άτομο και η πολιτεία 7. Το άτομο και η πολιτεία

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ Μουλαομέροβιτς 22 5/7 4/6 3/7 - 4 27 Κανταρτζής - - - 0/1 1 - 04 Τσαλδάρης 4 2/2 1/1 0/4 1 1 16 Μασλαρινός - - - - 1 - 05 Ναντιφέι 16 4/7 6/6 0/5 7 - 31 Μέντεζ 3 3/4 0/2 0/4 1 - 13 Κοπρίβιτσα - - - 0/1 2 1 14 Τσόπης 2 - 1/1 - 1 - 06 Μπούμπτζε Μπούμπτζε 8 2/2 3/7 - 10 - 28 Τόμας 4 2/2 1/2 0/2 - - 30 Πασχάλης - - 0/1 - 1 - 08 Τσαμάτος 6 3/4 - 1/2 4 - 18 Σύνολο 65 21/28 16/26 4/26 30 6 200

Μια πάπια, μα ποια πάπια;

- Κοινωνία και πολιτεία

ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Έντνι 13 2/2 4/5 1/2 1 7 25 Παπαμακάριος 6 - 0/2 2/3 2 3 14 Αργυρόπουλος 5 - 1/2 1/2 - 2 12 Ζίζιτς 4 2/2 1/3 - 1 - 16 Λιούις 9 4/4 1/2 1/4 4 - 23 Χατζής 8 6/6 1/3 0/2 5 1 21 Σεϊμπούτις 6 2/2 2/3 - 1 - 11 Πρίντεζης 18 2/2 5/6 2/2 7 - 21 Μπάρλος 5 - 1/1 1/3 1 - 19 Βασιλόπουλος 8 - 1/1 2/3 2 1 14 Αγαδάκος 2 - 1/1 - - 1 06 Σχορτσιανίτης 6 6/8 0/1 - 5 - 18 Σύνολο 90 24/26 18/30 10/21 29 15 200

Επιφυλακτικότητα απέναντι στους μετασχηματισμούς στην Ευρώπη και τον κόσμο

- Έθνος-πατρίδα

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΕΛΤΣΟΣ

- Πολίτης-πολιτική

Επιμένω να μην κατανοώ τους μετασχηματισμούς εκείνους που επιβάλλουν στα πλαίσια της παγκοσμιοποίησης την ιστορική μας υπαγωγή στις καινοτομίες της εποχής ως "πολιτών" του κόσμου ή, έστω, της Ευρώπης. Στην προηγούμενη ενότητα, μελετώντας την κοινωνία, γνώρισες τους κοινωνικούς κανόνες και τον κοινωνικό έλεγχο.

Γνωρίζω επίσης πως οι πικραμένες εγκλήσεις των κομμουνιστών ή η "ηθική της αριστεροσύνης", περιπλέκουν τις αντιδράσεις μου.

Μελετώντας αυτά τα κοινωνικά φαινόμενα, κατανόησες ότι οι κοινωνικοί κανόνες και ο κοινωνικός έλεγχος σήμερα διαμορφώνονται βασικά από την οργανωμένη Πολιτεία.

Από τη μια, πρέπει να αναγνωρίσω τα θετικά (μεγάλες διαδηλώσεις, το "πλήθος" ως υποκείμενο της Ιστορίας), και από την άλλη να εξηγήσω γιατί η εποχή εξωθεί στην επιστροφή του σημαντικότερου από τα αποτελέσματα των ιδεολογικών διεργασιών και των πολιτικών συγκρούσεων: του έθνους.

Μπορείς να επαναλάβεις αυτές τις έννοιες για να κατανοήσεις τη σημασία της σύγχρονης Πολιτείας.

Γι' αυτό δεν ισχυρίζομαι πως η θεραπεία για τις αντιφάσεις μου δεν υπάρχει. «Τα δίκαια του Ρήγα» από τα Νεοελληνικά σου αναγνώσματα θα σε βοηθήσουν να αντιληφθείς πόσο σημαντική υπήρξε η ανάγκη της ελεύθερης δημοκρατικής Πολιτείας στις εθνικοαπελευθερωτικές επαναστάσεις του 19ου αιώνα, όπως η ελληνική.

Εγώ δεν είμαι έτοιμος για θεραπεία, δηλαδή ένταξη σε κοινότητα.

Τα «Ματωμένα χώματα» της Διδώς Σωτηρίου αναφέρονται στα προβλήματα των ανθρώπων που αναγκάζονται να στερηθούν την πατρίδα τους.

Ακόμη και όταν αυτή η τελευταία αργεί.

Στο «Παλάτι των Ονείρων», προβάλλεται ο πανανθρώπινος χαρακτήρας των πολιτικών προβλημάτων, μέσα από τη ματιά ενός Αλβανού λογοτέχνη, του Ισμαήλ Κανταρέ.

Διότι, ο ανομολόγητος κομμουνισμός, σήμερα εγγεγραμμένος στην προσίδια αεργία, ευτυχώς υπάρχει: είναι ο "κομμουνισμός" της Γένοβα και όχι ο κομμουνισμός των επαγγελματιών των κομμάτων. Οι ταινίες «Πατριώτης» και «Braveheart» του Μελ Γκίμπσον αναφέρονται στους αγώνες των λαών για την ανεξαρτησία της πατρίδας τους. Και φυσικά, όταν λέω "Γένοβα", εννοώ ισότιμη έκθεση του ενός προς τον άλλον, όχι κατίσχυση ή λογοδοσία, επιρροή ή ενεχοποίηση, αλλά αυτοκατάλυση και αυτογνωσία. Η ταινία «Τι έκανες στον Πόλεμο Θανάση» παραπέμπει στον εθνικοαπελευθερωτικό αγώνα των Ελλήνων ενάντια στον Ναζισμό. (Έχω στον νου μου τον αριστερό διανοητή Αριστείδη Μπαλτά).

Οι σύγχρονες κοινωνίες έχουν ανάγκη από τον ενεργό πολίτη, ο οποίος δραστηριοποιείται καθημερινά τόσο στα τοπικά όσο και στα διεθνή προβλήματα, που είναι κοινά για όλη την ανθρωπότητα. Επιμένω λοιπόν να είμαι επιφυλακτικός τόσο στο: "πρώτα η Ευρώπη" όσο και στο: "τελευταία". Από τις ιστοσελίδες της Γ.Γ. Νέας Γενιάς (www.neagenia.gr) θα ενημερωθείς για τρόπους κοινωνικής συμμετοχής των νέων, για την πύλη του εθελοντισμού και θα συμμετάσχεις σε κοινωνικό διάλογο για το μέλλον της Ευρώπης. Αλλά ποια πάπια;

Το κεφάλαιο αυτό θα σε βοηθήσει να κατανοήσεις τη σημασία της συμμετοχής σου ως πολίτη στη σύγχρονη ελληνική Πολιτεία. Διότι η Ευρώπη ολοκληρούμενη, ολοκληρώνει πρωτίστως τη διεθνή αλληλεγγύη του κεφαλαίου κατά της φτώχειας. Η ανεξαρτησία και η δημοκρατία, που απολαμβάνεις σήμερα, είναι αποτέλεσμα πολιτικών αγώνων και η δική σου πολιτική συμμετοχή είναι εγγύηση για τη διατήρησή τους. Η Ενωμένη Ευρώπη εκτός από "ευρώ", σημαίνει σωτηρία του καπιταλισμού από τον εαυτό του. Δηλαδή, περιορισμό των αυτοματισμών της οικονομίας της αγοράς, υπέρ της οικονομίας της αγοράς, από ένα κράτος της αγοράς υπό μορφήν ανώνυμης εταιρείας.

Σημαίνει κυρίως, αυθαίρετη διανομή του πλούτου, φτώχεια μέσα στην αφθονία αλλά και αφθονία μέσα στην αφθονία των λίγων που διαχειρίζονται πόρους διαχειριζόμενοι τη διαχείριση.

Θέλω τώρα να πω γιατί παρά τη γενικευμένη αισιοδοξία για τη θεσμική ενότητα της Ευρώπης, η ίδια η ευρωπαϊκή λεγόμενη πολιτική των ευρω-κυριών με ταγιέρ και των διπλωματών με ζαρτιέρες δεν μπορεί να είναι ενιαία, παρ' ότι η Ευρώπη ενώνεται και διευρύνεται.

Πρώτον, διότι η πολιτική των πολιτικών δεν ενδιαφέρεται για την "κοινωνία των πολιτών", πλην κοσμικών εκδηλώσεων στη Β' Πειραιώς.

Δεύτερον, διότι η ίδια η πολιτική εξ ορισμού, είναι τοπική και συγκυριακή. Το "μαζί" των πολιτικών της πολιτικής δηλώνει το "μεταξύ" τους, τώρα! Και το δια-μεσολαβητικό της διάβημα - το δια-σταυρούμενο των ταυτοτήτων - συγκαλύπτει το διεσπαρμένο των διαφορών.

Αν λοιπόν, η πολιτική ενέχει την έννοια του σκανδάλου είναι γιατί η δράση της διέπεται από μια λογική που διαχειρίζεται την ορθολογικότητα των ανορθόλογων χιασμάτων ταυτότητας και διαφοράς, της διαφωνίας εν γένει, της απουσίας, κυρίως, θεμελίου.

Και εάν η πολιτική στη θεσμική της εκδοχή φαίνεται να υπερασπίζεται την ταυτότητα, δεν την υπερασπίζεται η κουλτούρα. Ίδιον της τελευταίας είναι το ανοίκειο μιας διαφοράς από τον εαυτό της, προκειμένου να μη γίνει πολιτιστική πολιτική των υπουργείων του Πολιτισμού και πολιτιστικών θεσμών όπως, για να μην ξεχνιόμαστε, ο θεσμός των κρατικών λογοτεχνικών βραβείων, τη μαγιονέζα του οποίου "έκοψε" η υπό την προεδρία μου, επιτροπή, βραβεύοντας στο "γράμμα" των υπό κρίσιν έργων, το "πνεύμα" τους. Καταργώντας τρόπον τινά τη διάκριση "γράμματος" - "πνεύματος" και αποδίδοντας στην κρίση το ισχυρότερο κριτήριο: το "τρόπον τινά". Μου προξενεί κατάπληξη η απορία του Παντελή Μπουκάλα στον "Πολίτη" του Ιανουαρίου για το κατά πόσον η επιτροπή βράβευσε το "πνεύμα ή σκέτο το γράμμα" (sic) των κειμένων του Α. Μπαλτά: Ελπίζω να αντιλαμβάνεται ο αρθρογράφος της "Καθημερινής" ότι η εκκρεμότητα αυτού του "αφελούς", όπως ο ίδιος το χαρακτηρίζει, ερωτήματος ενισχύει τη νομικίστικη διάκριση του "γράμματος" από το "πνεύμα" προς όφελος πάντοτε του νόμου, διότι ο νόμος εφευρίσκει και το "γράμμα" και το πνεύμα.

Αυτήν ακριβώς τη διάκριση-επιχείρημα των εμπειρογνωμόνων, ένας πολιτικός, "διεγέρτης ενεργειών", όπως θα έλεγε ο Γκράμσι, οφείλει να την εξαλείψει "παρα-νομώντας".

Εξηγώ προς άρσιν παρεξηγήσεων την έννοια της "παρα-νομίας" αναφερόμενος - για όσους το καταλάβουν - στην καταστατική παρα-νομία του νόμου, εφ' όσον ο νόμος δεν περιλεμβάνεται μεταξύ των αντικειμένων και των υποκειμένων του νόμου.

Αναφέρομαι επίσης στην ενδεχομενικότητα που τον καθορίζει παρά την κανονιστικότητα που ελκύει, πράγμα που θέτει το "παρά-νομο" στην καρδιά του νόμου δίνοντας έτσι στον διεγέρτη πολιτικό και όχι στον εμπειρογνώμονα επαγγελματία, τη δυνατότητα να επαναφέρει το πολιτικό ως απόφαση και επινόηση του εαυτού του, όχι βέβαια στο θεσμικό αλλά στο βιοπολιτικό πεδίο. Γι' αυτό θα μιλήσω προσεχώς. Προς το παρόν, για την "ουσία" του νόμου και κατ' επέκτασιν για την "ουσία" της θεσμικής πολιτικής (και της αριστεροσύνης), αντιγράφω: "Σαν τέτοια, σαν αλήθεια χωρίς αλήθεια, περιφρουρεί τον εαυτό της, προφυλάσσει τον εαυτό της χωρίς να το κάνει, φρουρούμενη από έναν φύλακα που δεν φυλάει τίποτα, η πόρτα παραμένει ανοικτή - ανοικτή στο τίποτα. Όπως η αλήθεια, ο νόμος είναι η ίδια η φρούρηση, μόνον η φρούρηση".

Οπότε και πάλι, ο γλωσσοδέτης: μια πάπια, μα ποια πάπια. Δεμένη γλώσσα, δηλαδή, παρ' ότι νομίζουμε πως κατέχουμε το κλειδί όλων των λέξεων.