Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Αθλητική είδηση

( ξανθη: επεκταθηκε το συμβολαιο του πιζανοφσκι :: 3/1/2006 19:28:00) 

Mέχρι τον Ιούνιο του 2009 συμφώνησε να επεκτείνει το συμβόλαιό του με τη Ξάνθη ο Πετρ Πιζανόφσκι.

ΣΥΝΕΔΡΙΟ

Άλλοι μετασολωμικοί και εξωσολωμικοί ποιητές

ΞΑΝΘΗ: ΕΠΕΚΤΑΘΗΚΕ ΤΟ ΣΥΜΒΟΛΑΙΟ ΤΟΥ ΠΙΖΑΝΟΦΣΚΙ

Τσιτσάνης, ο "πατέρας" της λαικής μουσικής

Ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης (1824-1879) από τη Λευκάδα, ποιητής και εθνικός αγωνιστής, προσανατολίζεται περισσότερο σε πατριωτικά θέματα.

Κάτοικος Θράκης

Ο Τσιτσάνης θεωρείται πατέρας - ιδρυτής της λαϊκής μουσικής, της οποίας η γέννηση συμπίπτει με τη γέννηση της ελληνικής εθνικής ταυτότητας. Τα θέματά του είναι παρμένα κυρίως από την Επανάσταση και τους αγώνες των κλεφτών, των αρματολών και των Σουλιωτών.

Μόνιμος κάτοικος της Ξάνθης τείνει να γίνει ο Πετρ Πιζανόφσκι.

Τα δε ρεμπέτικα πριν από το 1950 αντικατοπτρίζουν μια αρνητική πλευρά της "λαϊκής καρδιάς". Χρησιμοποιεί τη δημοτική γλώσσα και επηρεάζεται από τον τύπο των δημοτικών τραγουδιών.

Στον ένα χρόνο παρουσίας της στη θρακική ομάδα ο Τσέχος τερματοφύλακας, όχι μόνο έπεισε για την αξία του, αλλά "υποχρέωσε" τη διοίκηση σε επέκταση του συμβολαίου του

Ιδού μερικά από τα συμπεράσματα εργασίας που παρουσίασε η καθηγήτρια του Πανεπιστημίου Βαλεντίνη Ρήγα στο διεθνές συνέδριο "Η ψυχολογία των τεχνών σήμερα", το οποίο οργάνωσε στη Ρώμη το Τμήμα Φιλοσοφίας και Κοινωνικών Επιστημών του Πανεπιστήμιου Κασίνο, όπου τιμήθηκε και η κόρη του Βασίλη Τσιτσάνη Βικτώρια. Σημαντικά έργα του είναι ο Αστραπόγιαννος (1867), ο Αθάνασης Διάκος (1867) και κυρίως ο Φωτεινός (1879), το σημαντικότερο έργο του, που όμως έμεινε ανολοκλήρωτο.

Το συμβόλαιο του 30χρονου γκολκίπερ έληγε το Δεκέμβριο του 2007, αλλά η διοίκηση αποφάσισε να το επεκτείνει, με τον Πιζανόφσκι να συμφωνεί σε νέα διάρκειας 3,5 χρόνων.

"Η έναρξη της εργασίας αυτής", λέει η κ. Ρήγα, "βασίστηκε στο γεγονός, ότι την τελευταία δεκαετία το λαϊκό τραγούδι έρχεται πρώτο στις προτιμήσεις των Ελλήνων, ανεξαρτήτως κοινωνικού στάτους και ιδεολογίας.

Πιστεύοντας στην εθνική σημασία της ποίησης, ο Παλαμάς επαινεί την ποίηση του Βαλαωρίτη, γιατί θεωρεί ότι «αποστολή του Ποιητή δεν είναι απλώς να ψυχαγωγεί, αλλά και να διδάσκει, να "βροντοφωνεί" την αλήθεια».

Αμέσως μετά την επίτευξη της συμφωνίας η ΠΑΕ γνωστοποίησε το γεγονός με μια λιτή ανακοίνωση που φιλοξενείται στην επίσημη ιστοσελίδα της ομάδας και αναφέρει:

Η δική μας δουλειά ήταν να ερευνήσει τη λειτουργία και τα νοήματα που αποδίδουν οι Έλληνες στο λαϊκό και το ρεμπέτικο μέσα από τις κοινωνικές αναπαραστάσεις που προκαλούν αυτές οι δύο λέξεις.

Ο Ανδρέας Λασκαράτος (1811-1901), μαθητής του Σολωμού και γεννημένος στο Ληξούρι της Κεφαλλονιάς, έγραψε κυρίως πεζά έργα με ηθικολογικό χαρακτήρα:

"Η ΠΑΕ Ξάνθη ανανέωσε το συμβόλαιο του Τσέχου τερματοφύλακα Πετρ Πιζανόφσκι, που υπέγραψε νέο επαγγελματικό συμβόλαιο διάρκειας 3,5 ετών".

Η εργασία βασίστηκε σε ένα τυχαίο δείγμα 65 ατόμων ηλικίας από 17 έως 80 ετών, που ήταν κάτοικοι Αθηνών και Ρεθύμνου (Κρήτης) και απασχολούνταν σε διάφορες δουλειές.

Τα μυστήρια της Κεφαλλονιάς, Χαρακτήρες, Ιδού ο άνθρωπος - το τελευταίο εκδόθηκε το 1886 και είναι μια συλλογή χαρακτήρων στο πρότυπο του Θεοφράστου και του Γάλλου σατιρικού Λα Μπρυγιέρ (La Bruyere, 1645-1696).

ΣΤΗΝ ΑΚΡΙΤΙΚΗ πόλη βρίσκεται ο Ντανιέλ Σανμαρτεάν.

Από το δείγμα των ερωτηθέντων βγήκε ότι αντιμετωπίζεται διαφορετικά το "παλιό", το "καθαρό", το "αυθεντικό" ρεμπέτικο και το σύγχρονο τραγούδι, τα "fashion victims" ("θύματα της μόδας") της εποχής μας σε αντιπαράθεση με τους καθαρούς τραγουδιστές του χθες.

Ο Λα Μπρυγιέρ, όπως και ο Θεόφραστος, περιέγραφε με σαφήνεια ιδιότητες, όπως η υποκρισία, η κολακεία, η χωριατιά, και έπειτα έδινε παραδείγματα των χαρακτηριστικών αυτών αναφερόμενος σε σύγχρονους ανθρώπους.

Ο Ρουμάνος ακραίος περνάει από το μικροσκόπιο του Ματζουράκη και αν ικανοποιήσει, θα αποκτηθεί.

Το λαϊκό τραγούδι πάντως ήταν ψηλά στην εκτίμησή τους και τα συναισθήματα που συνέδεσαν με το συγκεκριμένο είδος είναι η ζωντάνια, η νοσταλγία, η έκσταση και η αγάπη.

Ο Λασκαράτος φωτογράφισε τον εαυτό του στο πορτρέτο Ο φιλόνεικος.

Στο μεταξύ, η ομάδα συνεχίζει την προετοιμασία για τον κυριακάτικο αγώνα με την ΑΕΚ.

Ασυμβίβαστος και αδιάλλακτος απέναντι στις κοινωνικές συμβάσεις ο Λασκαράτος κρατούσε για τον εαυτό του το ρόλο του «ηθικού εισαγγελέα της κοινωνίας».

Το βάρος έχει πέσει στον τομέα της ψυχολογίας, προκειμένου να αποφευχθούν εμφανίσεις ανάλογες με αυτές των τελευταίων αναμετρήσεων.

Το αποτέλεσμα ήταν να υποστεί διώξεις και να αφοριστεί από την Εκκλησία.

Παρών στο γήπεδο των "Πηγαδιών" θα είναι και ο Χρήστος Πανόπουλος που βρίσκεται από χθες στην ακριτική πόλη.

Αυτό τον έκανε ακόμα πιο αδιάλλακτο, και συνέχισε να ασκεί δριμύτατη κριτική στα ήθη της εποχής του.

Στα αγωνιστικά, το ευχάριστο για τον 56χρονο τεχνικό είναι ότι μπορεί να υπολογίζει στις υπηρεσίες του Έμερσον (ξεπέρασε το πρόβλημα στο πέλμα), καθώς και στους Τσικίνιο, Ντε Ματία, οι οποίοι επέστρεψαν από την πατρίδα τους.

Με το Λορέντζο Μαβίλη (1860-1912) σβήνει η ποιητική αναλαμπή των Επτανήσιων ποιητών.

ΛΑΡΙΣΑ: Σε καλό κλίμα διεξάγεται η προετοιμασία ενόψει του αγώνα με τον Παναθηναϊκό.

Καταγόμενος από την Κέρκυρα και έχοντας σπουδάσει φιλοσοφία στη Γερμανία, ο Μαβίλης άφησε μεταφράσεις από διάφορες γλώσσες.

Ο Γιώργος Δώνης θα παραχωρήσει σήμερα την καθιερωμένη συνέντευξη Τύπου, ενώ στην απογευματινή προπόνηση αναμένεται να ανοίξει τα χαρτιά του αναφορικά με το σχήμα που προτίθεται να παρατάξει στο ΟΑΚΑ.

Περισσότερο όμως έγινε γνωστός από τα πενήντα σονέτα του, που τα περισσότερα γράφτηκαν στην πενταετία 1895-1900 και τον καθιέρωσαν ως το σπουδαιότερο εκπρόσωπο του είδους αυτού στην ποίησή μας.

Ο 36χρονος τεχνικός έχει όλους τους ποδοσφαιριστές στην διάθεσή του, εκτός από τον Γαβριλόπουλο που ακολουθεί ατομικό πρόγραμμα.

Τα σονέτα είναι δεκατετράστιχα ποιήματα, όπου συνδυάζεται η αγνή λυρική διάθεση με την υπερβολική φροντίδα στην επιλογή των λέξεων και την πλαστική επεξεργασία του στίχου. Από τα χαρακτηριστικότερα σονέτα του Μαβίλη είναι: Λήθη, Καλλιπάτειρα, Μούχρωμα, Ελιά. Για την καλλιέργεια του σονέτου τον επαίνεσε ο Παλαμάς, ο οποίος θεωρούσε ότι ο Μαβίλης με το Ρήγα καταλαμβάνουν τις «δύο κορυφές της πατριδολατρικής ποίησης». Η πατριδολατρία του Μαβίλη συνδυάστηκε και με τη δράση. Το 1896 πολέμησε στην Κρήτη, το 1897 πήρε μέρος στον άδοξο πόλεμο με τους Τούρκους και το 1911 εκλέχτηκε βουλευτής Κερκύρας στην Αναθεωρητική Βουλή. Με την ιδιότητα αυτή, μιλώντας στη Βουλή σχετικά με τον καθορισμό της επίσημης γλώσσας, όταν οι περισσότεροι βουλευτές είχαν ταχθεί υπέρ της καθαρεύουσας και μιλούσαν περιφρονητικά για τη «χυδαία» δημοτική, ανέφερε μια φράση που από τότε έγινε παροιμιώδης: «Χυδαία γλώσσα δεν υπάρχει, υπάρχουσι χυδαίοι άνθρωποι και υπάρχουσι πολλοί χυδαίοι άνθρωποι ομιλούντες την καθαρεύουσαν». Σε ηλικία πενήντα τριών ετών, ενθουσιασμένος με την πολεμική προετοιμασία για τους Βαλκανικούς πολέμους, ο Μαβίλης κατατάχτηκε εθελοντής. Πολέμησε και σκοτώθηκε το 1912 στο Δρίσκο της Ηπείρου, της οποίας την απελευθέρωση πάντα ονειρευόταν. Ο ηρωικός του θάνατος ήταν το επισφράγισμα της αγωνιστικής του ζωής και της ιδεολογίας του. Ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της Επτανησιακής Σχολής είναι ο Στέφανος Μαρτζώκης (1855-1913), αδελφός του Ανδρέα Μαρτζώκη (1849-1923), επίσης ποιητή. Ο Στέφανος Μαρτζώκης έζησε στην Αθήνα ως διδάσκαλος της ιταλικής και διακρίθηκε για την ευαισθησία της ποίησής του και την ποικιλία των στιχουργικών του μορφών. Σταθμός στην ποιητική του δημιουργία ήταν η συλλογή Σονέτα (Sonnets), που δημοσιεύτηκε στο Παρίσι με πρωτοβουλία των νεοελληνιστών Λεγκράν (Εmile Legrand) και Περνό (Humbert Pernot) το 1899. Τέλος στην Ιστορία μας πρέπει να προστεθεί το όνομα του Ιωάννη Ζαμπέλιου (1787-1856), ο οποίος έγραψε τις πρώτες νεοελληνικές έμμετρες τραγωδίες με θέματα από την εθνική μας ιστορία (Τιμολέων, Μήδεια, Κωνσταντίνος Παλαιολόγος Ρήγας Θεσσαλός, Μάρκος Βότσαρης, Γεώργιος Καραϊσκάκης, Ιωάννης Καποδίστριας]. Επηρεασμένος από τον κλασικισμό του Ούγο Φώσκολο και του Ιταλού Αλφιέρι ο Ζαμπέλιος έγραψε στην απλή καθαρεύουσα και στη γλώσσα επηρεάστηκε από τον Κοραή.