Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Διάφορα :: Πολιτικό ρεπορτάζ

( ασημίνα... :: 5/2/2006 22:29:50) 

Ασημίνα…

ΑΥΣΤΡΑΛΙΑ

Η πλαστική.

Εκεί που ο ΣΥΝ, οι Οικολόγοι και οι λοιπές δυνάμεις του αριστερισμού δεν είχαν κοινό υποψήφιο νομάρχη, τούς προέκυψαν μισή ντουζίνα υποψήφιοι και δεν ξέρουν τι να τους κάνουν.

Το λάδι φοβάται τον… αέρα

Την περίοδο της Δημοκρατίας, η τέχνη της γλυπτικής καλλιεργήθηκε από Έλληνες γλύπτες που είχαν εγκατασταθεί στη Ρώμη και ακολουθούσαν στην κατασκευή των έργων τους τα πρότυπα των ελληνιστικών χρόνων. Όλοι αρχηγοί θέλουν να γίνουν, λέει στέλεχος του ΣΥΝ που κάνει την πρόταση που θα συζητηθεί: υποψήφια νομάρχης Θεσσαλονίκης Μίνα Ξηροτύρη. Να ξεχάσουμε λοιπόν ό,τι μάθαμε με τόσο κόπο μέχρι τώρα στο σχολείο; Στους αυτοκρατορικούς χρόνους και ιδιαίτερα το 2ο αι. μ.Χ., κύριο γνώρισμα της πλαστικής γίνεται η ρεαλιστική απεικόνιση των μορφών και η ανάπτυξη της τέχνης του πορτρέτου. Πώς αυτό, ρωτήσαμε; Και να πιστέψουμε πως μπορούμε να ανακατέψουμε λάδι με νερό; Στα αγάλματα των αυτοκρατόρων μπορούμε να διακρίνουμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της φυσιογνωμίας τους. Και γιατί η Μίνα Ξηροτύρη; Αυτό ακριβώς ισχυρίζεται ένας Αυστραλός καθηγητής, που επιχειρεί να ανατρέψει όσα μαθαίναμε μέχρι τώρα στη χημεία και να αναποδογυρίσει την αλήθεια με το κεφάλι κάτω και τα πόδια πάνω.

Ερείπια από την αγορά τον Τραϊανού στη Ρώμη (Forum Trajani). Στο βάθος διακρίνεται ο κίονας τον Τραϊανού.

Τι θα γίνει με Πλωμαρίτη, Μπρεκάση, Τρεμόπουλο αλλά και Τσιάκαλο; Η ανακάλυψη του καθηγητή Ρικ Πέισλι θα μπορούσε να λύσει ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια της χημείας: την υδροφοβική συμπεριφορά των ελαίων.

Η τάση της ρωμαϊκής τέχνης να απεικονίσει την πραγματικότητα και να προβάλει τις πράξεις των αυτοκρατόρων ευνόησε την ανάπτυξη του ιστορικού ανάγλυφου.

…για τη νομαρχία

Σύμφωνα με τον Πέισλι, που είναι καθηγητής στο Αυστραλιανό Εθνικό Πανεπιστήμιο της Καμπέρας, το μυστικό αυτό βρίσκεται στην αφαίρεση όλου του αέρα που κρύβεται μέσα στο νερό.

Θριαμβικά τόξα ή αψίδες, κίονες, ακόμα και βάθρα, καλύπτονταν με ανάγλυφες παραστάσεις που εξιστορούσαν τα κατορθώματα των αυτοκρατόρων. Τα επιχειρήματα είναι πολλά:

Τα πειράματα

Χαρακτηριστικά δείγματα ήταν: Ήταν νομάρχης Θεσσαλονίκης, έχει θητεία στο κοινοβούλιο και συνεπώς αναγνωρισιμότητα και ως γυναίκα μπορεί να προσελκύσει τη γυναικεία ψήφο. Σε πείραμα που έκανε, ψύχοντας και τήκοντας λάδι και νερό, αφαίρεσε σχεδόν όλο τον αέρα από το νερό. - Ο κίονας του Τραϊανού που στήθηκε στην ομώνυμη αγορά της Ρώμης. Επίσης το ΠΑΣΟΚ δεν θα είχε πρόβλημα να μπει στο παιχνίδι, όπως βεβαίως και στην περίπτωση του καθηγητή Γιώργου Τσιάκαλου. Το αποτέλεσμα ήταν απροσδόκητο: τα δύο υγρά ανακατεύτηκαν αμέσως το ένα με το άλλο σε ένα θολό μείγμα και κατόπιν, μολονότι τα άφησε να ηρεμήσουν αρκετή ώρα, δεν διαχωρίστηκαν το ένα από το άλλο. Σ' όλη του την επιφάνεια με 2500 μορφές απεικονίζεται η ιστορία των πολέμων του αυτοκράτορα εναντίον των Δακών, αρχαίων κατοίκων της Ρουμανίας.

Πληροφορίες μάλιστα αναφέρουν ότι το όνομά της συζητήθηκε και κεντρικά.

Πάντως, η επιστημονική κοινότητα δεν παύει να αντιμετωπίζει τον καθηγητή Πέισλι με δυσπιστία και περιμένει από αυτόν να επαναλάβει το πείραμά του με την ίδια επιτυχία. Ο ανάγλυφος αυτός κίονας είναι γνωστός ως «λίθινο έπος».

Όσο για τον κύριο καθηγητή, απ' ό,τι φαίνεται δεν εγκαταλείπει την κούρσα και εμφανίζεται ετοιμοπόλεμος αλλά χωρίς καμία αντιπαλότητα προς τη βουλευτή του ΣΥΝ.

Πολλά ενέσιμα φάρμακα είναι διαλυτά μόνο μέσα σε έλαια. - Η θριαμβική αψίδα του Γαλέριου στη Θεσσαλονίκη, γνωστή ως Καμάρα.

Να σημειωθεί ότι o Γ. Τσάκαλος προχθές ήταν παρών στο γεύμα που παρέθεσε η βουλευτής στους πολιτικούς συντάκτες της πόλης.

Αν αποδειχθεί ότι ο Πέισλι έχει δίκιο, τότε πολλά τέτοια φάρμακα θα μπορούσαν να διαλύονται σε νερό από το οποίο θα έχει προηγουμένως αφαιρεθεί ο αέρας. Κατασκευάστηκε στα τέλη του 3ου αι. μ.Χ. σε ανάμνηση των νικηφόρων εκστρατειών του Γαλέριου κατά των Περσών.

Φ.Δ.

Λεπτομέρεια από τον κίονα τον Τραϊανού. Ο κίονας στήθηκε σε ανάμνηση των εκστρατειών τον αυτοκράτορα στη Δακία (113 μ.Χ.).