Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( η ακατανόητη συμπεριφορά υπηρεσιών του δημοσίου ) 

Η ακατανόητη συμπεριφορά υπηρεσιών του δημοσίου

ΝΕΑ ΖΗΛΑΝΔΙΑ

Μαθαίνω ότι:

Είναι γνωστή η περιπέτεια που υπέστη και εξακολουθεί να υφίσταται το κεντρικό τμήμα της πυροσβεστικής υπηρεσίας Θεσσαλονίκης.

Μεταλλαγμένες αγελάδες για… καλό τυρί

- Οι πτώσεις μάς δείχνουν τη σχέση που μπορούν να έχουν οι ονοματικές φράσεις (ΟΦ) μεταξύ τους. Στεγαζόταν επί δεκαετίες σε κτίριο επί της οδού Πρίγκιπος Νικολάου, που ανήκει στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος. Νεοζηλανδοί επιστήμονες δημιούργησαν τις πρώτες στον κόσμο κλωνοποιημένες αγελάδες που παράγουν ειδικό γάλα το οποίο μπορεί να κάνει σημαντικά ευκολότερη και πιο γρήγορη την παραγωγή τυριού. Έτσι, στο παράδειγμα η ζωή του ανθρώπου (κείμ. 1), η ΟΦ του ανθρώπου προσδιορίζει την ΟΦ η ζωή. Δηλαδή μια κρατική υπηρεσία στεγαζόταν σε ακίνητο, που ανήκει στο κράτος. Οι ερευνητές στο Χάμιλτον της Νέας Ζηλανδίας ανακοίνωσαν πως ένα κοπάδι από εννέα γενετικά τροποποιημένες αγελάδες παράγει τώρα γάλα με υψηλά επίπεδα της πρωτεΐνης κασεΐνη (τυρίνη), η οποία είναι ζωτικής σημασίας για την τυροκομία. - Όταν η ΟΦ που προσδιορίζει μια άλλη ΟΦ βρίσκεται σε διαφορετική πτώση από αυτήν, όπως στο παραπάνω παράδειγμα, τότε ο προσδιορισμός ονομάζεται ετερόπτωτος. Άλλα όμως προσδιορίζει η λογική και άλλα η γραφειοκρατία, που αποτελεί τον κακό δαίμονα της χώρας μας. Ώς τώρα αγελάδες είχαν τροποποιηθεί γενετικά για να παράγουν πρωτεΐνες για ιατρικούς σκοπούς, αλλά είναι η πρώτη φορά που γίνεται γενετική επέμβαση στο ίδιο το γάλα. Αντίθετα, όταν βρίσκεται στην ίδια πτώση, ονομάζεται ομοιόπτωτος προσδιορισμός, π.χ. Ο Γεωργιάδης, ο καθηγητής, μας συνόδεψε στο Μουσείο. Με τη βοήθεια λοιπόν της γραφειοκρατίας, έρχεται ο ΟΣΕ και ύστερα από δικαστικούς αγώνες επιτυγχάνει την έξωση της πυροσβεστικής υπηρεσίας, που πρέπει να εγκατασταθεί σε ένα κτίριο επί της οδού Ολυμπιάδος, δηλαδή μακριά από το κέντρο της πόλης. Οι επιστήμονες ελπίζουν πως το επίτευγμά τους θα μεταμορφώσει τη βιομηχανία του τυριού και οι ίδιες τεχνικές, αν επεκταθούν, μπορεί να χρησιμοποιηθούν ώστε οι αγελάδες να παράγουν γάλα που να έχει "κατά παραγγελία" συστατικά. Δυστυχώς όμως και στο κτίριο αυτό δεν έχει ολοκληρωθεί η κατασκευή των απαραίτητων εγκαταστάσεων, με συνέπεια η πυροσβεστική υπηρεσία του κέντρου της πόλης να μεταστεγαστεί μερικώς σε κτίρια του Οργανισμού Λιμένος. Ωστόσο, πολλοί περιβαλλοντολόγοι υπογραμμίζουν ότι δεν υπάρχει καμιά απόδειξη για την ασφάλεια τέτοιων προϊόντων, τα οποία δεν έχουν κυκλοφορήσει ποτέ ώς τώρα στην αγορά. Πολλοί Θεσσαλονικείς βλέπουν με θλίψη, και ορισμένοι με αγανάκτηση, πυροσβεστικά οχήματα να μένουν σταθμευμένα σε κεντρικά σημεία, ώστε σε στιγμές κινδύνου να κινηθούν προς το σημείο της πυρκαγιάς, όπου οι πυροσβέστες θα αναλάβουν το δύσκολο αγώνα για την κατάσβεση της φωτιάς.

Και ο λόγος της έξωσης; Η πυροσβεστική υπηρεσία κατέβαλλε συμβολικό μίσθωμα στον ΟΣΕ. Ο τελευταίος όμως ήθελε περισσότερα χρήματα. Βγάζει λοιπόν την πυροσβεστική υπηρεσία στο δρόμο, μια υπηρεσία που επιτελεί ύψιστο έργο, για να ενοικιάσει το ακίνητο σε επιχειρηματία, που θα το διαμορφώσει σε εστιατόριο.

Η πυροσβεστική υπηρεσία υπάγεται στο υπουργείο Δημόσιας Τάξης και ο ΟΣΕ στο υπουργείο Μεταφορών. Δηλαδή και οι δύο υπάγονται στο κράτος. Δεν μπορούσε το υπουργείο Δημόσιας Τάξης να απευθυνθεί στο υπουργείο Μεταφορών και η πολιτική ηγεσία του τελευταίου να δώσει εντολή στη διοίκηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων να μην προκαλέσει τόσο σοβαρή αναστάτωση; Άλλωστε ο ΟΣΕ χρωστά εκατοντάδες δισεκατομμυρίων δραχμών στο ελληνικό δημόσιο, δηλαδή στον ελληνικό λαό. Από το έλλειμμα αυτό δεν ήταν δυνατό να αφαιρεθεί ένα ποσό για το ενοίκιο της πυροσβεστικής υπηρεσίας, η οποία περιβάλλεται με την εμπιστοσύνη, την αγάπη και το ενδιαφέρον των κατοίκων της Θεσσαλονίκης;

Να σημειωθεί ότι δεν είναι η πρώτη φορά που ο ΟΣΕ, ένας οργανισμός με τεράστια ελλείμματα, που ωστόσο αναγνωρίζεται ότι επιτελεί εθνικό και κοινωνικό έργο, δε φαίνεται να εναρμονίζεται με τη γενική προσπάθεια βελτίωσης διαφόρων λειτουργιών της Θεσσαλονίκης. Προ ετών ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης προγραμμάτισε τη δημιουργία ενός υπερσύγχρονου κέντρου χονδρεμπορίου τροφίμων στην περιοχή Καλοχωρίου. Σύμφωνα με το σχεδιασμό, θα αποτελούσε μια αγορά χονδρεμπορίου, που θα ήταν η μοναδική σε όλη την Ευρώπη. Ένα τμήμα της έκτασης που επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί ανήκει στον ΟΣΕ και για το λόγο αυτό οι εκπρόσωποι του Εμπορικού Συλλόγου απευθύνθηκαν στην περιφερειακή διεύθυνση του ΟΣΕ Βορείου Ελλάδος, για να επιτευχθεί ο σχετικός διακανονισμός. Η απάντηση ήταν αρνητική και έτσι ένα σημαντικό έργο δεν εκτελέσθηκε.

Η ιστορία όμως δε σταματά εδώ. Μάλλον τώρα αρχίζει. Οι αρμόδιοι έχουν προγραμματίσει την κατασκευή της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης, που θα χαραχθεί πάνω στο χώρο όπου βρίσκονται σήμερα οι σιδηροδρομικές γραμμές και εκατέρωθεν αυτών. Ο χώρος αυτός ανήκει στον ΟΣΕ. Έχει ρυθμιστεί το θέμα; Τι θα γίνει αν ο οργανισμός αυτός αρχίσει τις προσφυγές; Επίσης, ο εμπορευματικός σταθμός πρέπει να αλλάξει θέση. Άλλοι προτείνουν την εγκατάστασή του στην περιοχή Διαβατών και άλλοι στην περιοχή της Σίνδου. Αν δε γίνει η μεταφορά αυτή και δεν τεθεί σε λειτουργία ο νέος σταθμός, ο ΟΣΕ θα παραχωρήσει την έκταση που του ανήκει;

Υπάρχει και ένα ακόμη πρόβλημα, που συνδέει τον ΟΣΕ με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Για να τεθεί σε πλήρη λειτουργία η τεράστια προβλήτα 6, που αποτελεί τον τερματικό σταθμό για τα "κοντέινερ", πρέπει να υπάρχει οπωσδήποτε σιδηροδρομική γραμμή που θα συνδέει την προβλήτα με το νέο εμπορευματικό σταθμό. Έχει ληφθεί πρόνοια για το έργο αυτό; Πρόκειται για κατασκευές δαπάνης δισεκατομμυρίων δραχμών. Για όλα αυτά τα θέματα έχουν γίνει οι σχετικές επαφές μεταξύ του υπουργείου Μεταφορών, στην αρμοδιότητα του οποίου υπάγεται ο ΟΣΕ, και των άλλων αρμοδίων υπουργείων;

Η δημιουργία της δυτικής εισόδου της Θεσσαλονίκης επρόκειτο να αρχίσει πριν από είκοσι χρόνια. Μήπως θα απαιτηθούν άλλα είκοσι για την έναρξη των εργασιών;