Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( ανησυχητική εκκίνηση :: 15/1/2006 19:19:30) 

Ανησυχητική εκκίνηση Διχασμένοι στην παρέλαση

ε) Ο Ιησούς του Ναυή αποχαιρετά το λαό υπενθυμίζοντας τη Διαθήκη

Η αναθεώρηση του Συντάγματος δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης και εντυπωσιασμού

Αντιδράσεις σε δύο χωριά της Ηλείας για τους σημαιοφόρους

Πέρασε πολύς καιρός από τότε που ο Θεός εξασφάλισε την ειρήνη στο λαό του.

Της ΧΡΥΣΑΣ ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ*

ΠΑΝΟΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

Ο Ιησούς είχε πια γεράσει.

Ο τρόπος με τον οποίο έγινε η ανακοίνωση της έναρξης της κοινοβουλευτικής διαβούλευσης για την αλλαγή του Συντάγματος, καθώς και τα προφανή κίνητρα, που οδήγησαν τον πρωθυπουργό τη συγκεκριμένη στιγμή να το πράξει, αποτελούν τα στοιχεία μιας ανησυχητικής εκκίνησης.

Άλλη μια «υπόθεση Οδυσσέα Τσενάι» εξελίσσεται, αυτήν τη φορά στην Ηλεία. Σε δύο χωριά έχουν προκληθεί έντονες αντιδράσεις εν όψει της προοπτικής να γίνουν σημαιοφόροι σε σχολικές παρελάσεις αριστούχοι Αλαβανοί μαθητές.

Τότε κάλεσε όλους τους Ισραηλίτες στη Συχέμ … και τους είπε:…

Σε τριάντα χρόνια μετράμε ήδη δύο αναθεωρήσεις, ενώ η απόσταση που μας χωρίζει από την πλέον πρόσφατη είναι μόνον τεσσεράμισι χρόνια.

Η 12χρονη αριστούχος μαθήτρια από την Αλβανία Ευγενία Παππά που επελέγη με απόφαση του σχολείου στα Δουνέικα να κρατήσει τη σημαία

«Εγώ σήμερα παίρνω το δρόμο που κάποτε παίρνει όλος ο κόσμος.

Η αλλαγή άρθρων του Συντάγματος πρέπει να αποτελεί συγκεκριμένο αίτημα της σύγχρονης κοινωνικής συνείδησης και η άρθρωση των επιμέρους διαφοροποιήσεων το αποτέλεσμα μιας εξαντλητικής πολιτικής διεργασίας. Στα χωριά Δουνέικα και Σαβάλια, όπου προετοιμάζονται οι παρελάσεις για την επέτειο της 25ης Μαρτίου, ορισμένοι κάτοικοι δηλώνουν έτοιμοι να τις διακόψουν αν κρατήσουν Αλβανοί μαθητές τη σημαία, ενώ οι σχολικοί παράγοντες λένε πως πρέπει να εφαρμοστεί ό,τι ορίζει ο νόμος.

Αλλά εσείς πρέπει ν' αναγνωρίσετε με όλη την καρδιά σας και την ψυχή σας ότι καμιά από τις ωραίες υποσχέσεις που σας έδωσε ο Κύριος, ο Θεός σας, δεν έμεινε ανεκπλήρωτη».

Λογικά, στο διάστημα που μεσολαβεί ανάμεσα σε δύο συνόδους της Βουλής με αναθεωρητική δικαιοδοσία, θα πρέπει είτε να έχουν μεσολαβήσει ουσιώδεις πολιτικοκοινωνικές ανακατατάξεις είτε να έχουν ωριμάσει μείζονες πολιτικές συμφωνίες σε σημαντικά ζητήματα και μάλιστα σε εκείνα που δεν συμπεριελήφθησαν στα ήδη αναθεωρημένα.

Δύο μαθητές, που κατάγονται από την Αλβανία, έχουν συγκεντρώσει την υψηλότερη βαθμολογία στα σχολεία των δύο χωριών.

Συνέχισε λέγοντας ότι ο Θεός ήταν αυτός που πολέμησε γι' αυτούς.

Η αναθεώρηση του Συντάγματος σε καμιά περίπτωση δεν μπορεί να γίνεται αντικείμενο πολιτικής εκμετάλλευσης και εντυπωσιασμού, όπως προδήλως συνέβη κατά τη διάρκεια της συζήτησης του προϋπολογισμού.

Στο Δημοτικό Σχολείο Σαβαλίων τρεις μαθητές συγκέντρωσαν αρχικά την ίδια βαθμολογία.

Ότι τους πρόσφερε μια χώρα για την οποία ποτέ δεν κοπίασαν ούτε για να χτίσουν τις πόλεις της ούτε για να φυτέψουν τα δέντρα της.

Αλίμονο δε εάν η αναθεώρηση συνοψιστεί σε επιμέρους ρυθμίσεις που θα διευκολύνουν το νομοθετικό έργο της κυβέρνησης, της κάθε κυβέρνησης, για ζητήματα όπως αυτό του "βασικού μετόχου". Αποφασίστηκε να γίνει κλήρωση για το ποιος θα είναι σημαιοφόρος στην παρέλαση, με αποτέλεσμα να κερδίσει ένας δωδεκάχρονος Αλβανός.

Τους ζήτησε να μην ακολουθούν τους θεούς των ειδωλολατρών και να πάρουν τη μεγάλη απόφαση να αφοσιωθούν με όλη τους την καρδιά στο Θεό.

Εάν δηλαδή προωθηθούν τεχνικές αλλαγές που αφορούν σε πιο "βολικές" διατυπώσεις ή ακόμα χειρότερα, σε ενίσχυση της ιδεολογικής κυριαρχίας κυβερνητικών επιλογών και κατοχύρωσής τους σε ανώτατο επίπεδο. Αμέσως προκλήθηκαν έντονες αντιδράσεις και σε λαϊκή συνέλευση που ακολούθησε ελήφθη απόφαση να υπάρχουν στην παρέλαση δύο σημαιοφόροι - ένας στο πρώτο τμήμα κι ένας στο δεύτερο.

Και ο λαός απάντησε στον Ιησού:

Να έχουμε πάντα κατά νου ότι ο συνταγματικός νομοθέτης, το Σώμα δηλαδή που θα επιλέξει τα προς αναθεώρηση άρθρα και θα διαβουλευτεί για τις αλλαγές είναι περίπου το ίδιο με το προηγούμενο, σε ό,τι αφορά τα φυσικά πρόσωπα που το αποτελούν.

Ο πρόεδρος των διδασκόντων του σχολείου Στέφανος Σκουτέρης και ο διευθυντής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Ηλείας Ευάγγ. Φωτεινόπουλος δήλωσαν ότι πρέπει να τηρηθούν όσα ορίζονται από το υπουργείο Παιδείας.

«Ναι, θα λατρεύουμε τον Κύριο, το Θεό μας, και θα υπακούμε στα λόγια του».

Οι ίδιοι περίπου βουλευτές και ακριβώς οι ίδιοι που αποτελούν τους βασικούς καθοδηγητικούς πυρήνες στο εσωτερικό των κομμάτων.

Δάσκαλος της περιοχής υποστηρίζει ότι ο δωδεκάχρονος Αλβανός είναι αριστούχος μαθητής, με ξεχωριστές επιδόσεις και ικανότητες.

Έτσι εκείνη την ημέρα … ο Ιησούς έκανε Διαθήκη με το λαό και τους έδωσε νόμους και εντολές.

Ανύπαρκτες επίσης διαδικασίες κοινωνικής διαβούλευσης, οι οποίες θα έπρεπε να είχαν προηγηθεί, προκειμένου να κριθούν οι συντελεσθείσες και δοκιμαζόμενες νομοτεχνικά και κοινωνικά πρόσφατες αλλαγές.

Την ώρα όμως που εκδηλώνονται αυτές οι αντιδράσεις, επισημαίνεται ότι στο σχολείο των Δουνέικων, από τους 35 μαθητές Έλληνες είναι μόνον οι 11.

Μετά τα γεγονότα αυτά πέθανε ο Ιησούς, ο γιος του Ναυή.

Η αναπότρεπτη διαδικασία που έχουμε μπροστά μας μπορεί να αποδώσει σημαντικά στην περαιτέρω δημοκρατική μας συγκρότηση κάτω από δύο προϋποθέσεις:

Δώδεκα είναι Αλβανοί και άλλοι δώδεκα Βούλγαροι.

Ο Ιησούς του Ναυή, τοιχογραφία του 10ου αι. στη Μονή Οσίου Λουκά (Λειβαδιά Βοιωτίας)

πρώτον, να ανοίξουν ζητήματα που αφορούν την ενίσχυση των συμμετοχικών θεσμών, της Βουλής, της αυτοδιοίκησης, στις σχέσεις των εξουσιών, το δημοκρατικό έλεγχο, τις σύγχρονες μορφές κοινωνικής συμμετοχής, τα ανθρώπινα δικαιώματα, τις εργασιακές σχέσεις, το δικαίωμα στην αξιοπρεπή διαβίωση.

Θα πάρουν τις σημαίες

Η Ιεριχώ είναι η αρχαιότερη πόλη του κόσμου. Αρχαιολογικά ευρήματα επιβεβαιώνουν ότι πρωτοκατοικήθηκε γύρω στα 6000 π.Χ. Ήταν ιδανικός τόπος εγκατάστασης, καθώς διέθετε πηγή με γλυκό νερό, γύρω από την οποία υπήρχε όαση.

Δεύτερον, να προκληθεί, για τα προαναφερθέντα, με υψηλή ευθύνη όλων των κομμάτων ένας μεγάλος κοινωνικός διάλογος που θα αναβαθμίζει την ταλαιπωρημένη πολιτική σε πραγματική δημοκρατική αξία. Η απόφαση του σχολείου στα Δουνέικα να επιλεγεί μία μαθήτρια από την Αλβανία, η Ευγενία Παππά, για σημαιοφόρος δίχασε τους γονείς και δεν αποκλείεται τελικά να μην πραγματοποιηθεί η παρέλαση.

Οι Χαναναίοι ήταν οργανωμένοι σε πόλεις - κράτη και για ένα μεγάλο χρονικό διάστημα της 2ης χιλιετίας π.Χ. βρίσκονταν υπό την κυριαρχία των Αιγυπτίων. Η κύρια ασχολία τους ήταν η γεωργία και το εμπόριο.

Σε υπόθεση του λαού, από τον οποίο εκπορεύεται κάθε εξουσία και τον οποίο επίσης πρέπει να υπηρετεί. Κάτοικοι και από τα δύο χωριά δηλώνουν αποφασισμένοι να διακόψουν τις παρελάσεις, αν τελικά πραγματοποιηθούν, και να πάρουν τις σημαίες από τα χέρια των Αλβανών μαθητών.

Ο Μωυσής διδάσκει στο λαό και αναθέτει την αρχηγία στον Ιησού του Ναυή, μικρογραφία από χειρόγραφο του 13ου αι. (Μονή Βατοπεδίου, Άγιον Όρος)

Κάτοικος των Σαβαλίων λέει χαρακτηριστικά: «Δικαίωμα να κρατήσουν τη σημαία έχουν μόνον Έλληνες». Αντίθετη άποψη έχει η δεκαπεντάχρονη μαθήτρια σε Γυμνάσιο της Ηλείας Ευαγγελία Καπανδρίτη. «Αφού τα παιδιά από την Αλβανία είναι καλοί μαθητές, γιατί να μην κρατήσουν τη σημαία;».

ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΤΣΕΝΑΪ

Η ιστορία της πρώτης κόντρας

Πριν από τρία χρόνια, ένας αριστούχος μαθητής του Γυμνασίου της Νέας Μηχανιώνας, ο Οδυσσέας Τσενάι, αλβανικής καταγωγής, συγκέντρωσε τη μεγαλύτερη βαθμολογία μεταξύ των συμμαθητών του και οι καθηγητές του τον έκριναν άξιο να κρατήσει την ελληνική σημαία. Όμως οι αντιδράσεις που προκλήθηκαν στην τοπική κοινωνία ήταν πολύ μεγάλες και το θέμα πήρε έκταση. Αρχικά παρενέβη το υπουργείο Παιδείας που έκρινε ότι ο αλλοδαπός μαθητής είχε το δικαίωμα να κρατήσει τη σημαία, ενώ στη συνέχεια ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κ. Κ. Στεφανόπουλος, θύμισε ότι «Έλληνες είναι οι της ημετέρας Παιδείας μετέχοντες». Ο Οδυσσέας Τσενάι, ωστόσο, δεν κράτησε τη σημαία. Ανάλογες αντιδράσεις δημιουργήθηκαν στις εθνικές γιορτές στη συνέχεια και σε άλλες περιοχές: κάποιοι αλλοδαποί μαθητές παρήλασαν κανονικά, κάποιοι άλλοι τελικά εμποδίστηκαν.