Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Στην πρόοδο που σημειώθηκε πέρυσι στο ρυθμό απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων από το (πολύπαθο) επιχειρησιακό πρόγραμμα "Ανταγωνιστικότητα" (ΕΠΑΝ) στάθηκε χθες ο υπουργός Ανάπτυξης Δημήτρης Σιούφας κατά την πρώτη συνεδρίαση του Εθνικού Συμβουλίου Ανταγωνιστικότητας και Ανάπτυξης για το νέο έτος.

Μονομαχία στο κύμα

3. Εργασία και επαγγέλματα

Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασε ο κ. Σιούφας ο ρυθμός απορρόφησης των κοινοτικών κονδυλίων από το ΕΠΑΝ τριπλασιάστηκε σε σχέση με το 2004 και το πρόγραμμα αναρριχήθηκε στην τέταρτη θέση μεταξύ των προγραμμάτων του Γ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης (ΚΠΣ) από την ενδέκατη που ήταν το 2004.

Σκληρή αναμέτρηση στη γραμμή Πειραιάς - Χανιά

α. Ιστορική αναδρομή Την περασμένη χρονιά δόθηκαν -μέσω του ΕΠΑΝ- 536 εκατ. ευρώ στην αγορά, ενώ από τα προγράμματα που διαχειρίζεται το υπουργείο Ανάπτυξης επωφελούνται συνολικά 85.000 επιχειρήσεις.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΟΥΛΕΡΕΣ

Στην ομηρική εποχή δούλοι και ελεύθεροι, ευγενείς και απλοί άνθρωποι εργάζονται από κοινού.

Ο υπουργός Ανάπτυξης ανήγγειλε επίσης την τρίτη και τελευταία αναθεώρηση του ΕΠΑΝ, που θα γίνει την άνοιξη, ενώ έκανε εκτενή αναφορά στις θετικές επιδόσεις της ελληνικής οικονομίας το τελευταίο διάστημα.

Σκληρή αναμένεται να είναι η «ναυμαχία» που άρχισε στις 3 Μαρτίου ανάμεσα στην Blue Star Ferries (πρώην Γραμμές Στρίντζη) και την ΑΝΕΚ για τα μερίδια αγοράς στην ακτοπλοϊκή γραμμή Πειραιάς - Χανιά.

Εκτός από τους γεωργούς υπάρχουν και οι δημιουργοί, που ασχολούνται με ποικίλα επαγγέλματα, ενώ παράλληλα ασκούν και καθήκοντα γιατρών, ιερέων, μάντεων κ.τ.λ. Αργότερα, κατά την αρχαϊκή περίοδο, οι νέες οικονομικές συνθήκες έχουν ως συνέπεια την εμφάνιση νέων επαγγελμάτων, για την κάλυψη των νέων αναγκών.

Επισήμανε μεταξύ άλλων την αύξηση των εξαγωγών κατά 12,8%, την άνοδο της τουριστικής κίνησης κατά 8%, τη μείωση της ανεργίας στο 9,8%, τη βελτίωση της θέσης της χώρας στη διεθνή κατάταξη για τη διαφθορά αλλά και τη μεγαλύτερη, σε σχέση με τις άλλες χώρες της Ευρωζώνης, βελτίωση της ανταγωνιστικότητας κατά το τρίτο τρίμηνο του 2005, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.

Στο κομμάτι της μεταφοράς επιβατών ο ανταγωνισμός των δύο εταιριών φαίνεται να διεξάγεται επί ίσοις όροις και πάντως με ένα καλό ξεκίνημα για τη θυγατρική εταιρεία των Επιχειρήσεων Αττικής.

Στην κλασική εποχή τα χειρωνακτικά έργα αναλαμβάνουν κυρίως οι μέτοικοι και οι δούλοι.

Ειδικότερα με βάση τη συγκριτική πορεία των τιμών η ανταγωνιστικότητα βελτιώθηκε κατά 1,4% και με βάση το κόστος εργασίας κατά 0,9%.

Την Καθαρά Δευτέρα, για παράδειγμα, από τα Χανιά προς τον Πειραιά η μεν ΑΝΕΚ μετέφερε περίπου 1.500 επιβάτες, η δε Blue Star Ferries πάνω από 900.

Στην Αθήνα καθιερώνονται όροι εργασίας, ενώ φαινόμενα όπως αυτό της ανεργίας δεν είναι άγνωστα.

Παρουσίασε επίσης στοιχεία για τις επενδύσεις, σύμφωνα με τα οποία:

Ωστόσο, ανοικτό παραμένει το θέμα για το κομμάτι της μεταφοράς οχημάτων όπου η κρητική εταιρεία δείχνει, προς το παρόν, να διατηρεί για λογαριασμό της τη «μερίδα του λέοντος».

β. Επαγγέλματα της υπαίθρου

- Οι ξένες επενδύσεις στη χώρα μας διπλασιάστηκαν το 2004 στο 1,3 δισ. δολ. από 661 εκατ. δολ. το 2003 και ενώ ήταν μόλις 50 εκατ. δολ. το 2002.

Οι δύο πλευρές

Η γεωργία εθεωρείτο από τους αρχαίους Έλληνες ως το σημαντικότερο επάγγελμα.

- Έως το τέλος του 2005 είχαν υποβληθεί 1.155 προτάσεις για ένταξη επενδύσεων στον αναπτυξιακό νόμο, συνολικού ύψους 2,6 δισ. ευρώ, από τις οποίες εγκρίθηκαν 551, ύψους 430 εκατ. ευρώ.

Εκπρόσωπος της ΑΝΕΚ υποστηρίζει ότι στο κομμάτι αυτό τα πράγματα θα είναι δύσκολα για την Blue Star Ferries αφού οι περισσότερες μεταφορικές εταιρείες έχουν ήδη συνάψει μακροχρόνια συμβόλαια συνεργασίας με την ΑΝΕΚ, ενώ παράλληλα έχουν συνδεθεί και με άλλους επιχειρηματικούς δεσμούς (μέτοχοι ή τροφοδότες) της κρητικής εταιρείας.

Πολλοί γεωργοί καλλιεργούσαν μόνοι τους τα κτήματά τους, ενώ υπήρχαν και ορισμένοι που ανέθεταν σε άλλους αυτό το έργο.

71.000 θέσεις εργασίας

Εκπρόσωπος της Blue Star Ferries υποστηρίζει, αντίθετα, ότι μακροπρόθεσμα η εταιρεία θα αποσπάσει «και στο κομμάτι της μεταφοράς οχημάτων τα μερίδια που της ανήκουν».

Τα μέσα για την καλλιέργεια της γης ήταν πρωτόγονα.

Εν τω μεταξύ ο υφυπουργός Οικονομίας και Οικονομικών Χρήστος Φώλιας, απαντώντας σε επερώτηση του ΣΥΝ για την υλοποίηση του Γ' ΚΠΣ και το σχεδιασμό του Δ' Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, δημοσίευσε στοιχεία βάσει των οποίων η υλοποίηση των προγραμμάτων του τρίτου πλαισίου εξασφαλίζει στην Ελλάδα 71.000 θέσεις εργασίας το χρόνο.

Ταχύτητα - χρόνος

Όσον αφορά την κτηνοτροφία, σε όλη την Ελλάδα, ανάλογα με τη διαμόρφωση του εδάφους εκτρέφονταν όλα τα είδη ζώων.

"Είναι σαφές ότι με συστηματική και προσηλωμένη προσπάθεια επιτεύχθηκε η διπλάσια απόδοση στο ρυθμό απορρόφησης σε σύγκριση με την προηγούμενη διακυβέρνηση και μάλιστα σε λιγότερο από το μισό χρονικό διάστημα", σημείωσε ο κ. Φώλιας. Πού οφείλεται όμως το «καλό ξεκίνημα» της Blue Star Ferries;

Το κυνήγι ήταν επάγγελμα αλλά και ευχάριστη απασχόληση και γινόταν με τη βοήθεια κυνηγετικών σκύλων, ενώ το ψάρεμα γινόταν με τα μέσα που χρησιμοποιούνται ακόμη και σήμερα.

Ενέργεια

Ο εκπρόσωπος της εταιρείας κ. Διονύσιος Θεοδωράτος λέει ότι η «κάλυψη της απόστασης Χανιά - Πειραιάς σε 5,45 ώρες σε συνδυασμό και με την ποιότητα των υπηρεσιών δίνουν τη δυνατότητα στο Blue Star 2 να αποσπάσει πελάτες όχι μόνο από την ΑΝΕΚ αλλά και από τις αεροπορικές εταιρείες που πραγματοποιούν πτήσεις από και προς τα Χανιά.

Λατόμοι, υλοτόμοι και μεταλλωρύχοι ήταν ακόμη μερικά από τα επαγγέλματα της υπαίθρου.

Αρχίζει πιλοτικά, με χρηματοδότηση από το Γ' ΚΠΣ, η εγκατάσταση μετρητών ηλεκτρικής ενέργειας που έχουν δυνατότητα μέτρησης της κατανάλωσης ανά ώρα σε πελάτες χαμηλής τάσης (νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις), ανακοίνωσε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Ανάπτυξης Ν. Στεφάνου μιλώντας στο Εθνικό Συμβούλιο Ανταγωνιστικότητας. Στο στρατόπεδο της ΑΝΕΚ πάντως φαίνεται ότι επικρατεί συγκρατημένη αισιοδοξία και όπως υποστηρίζει ο προεδρεύων αντιπρόεδρος της εταιρείας κ. Ιωσήφ Μανουσογιαννάκης:

γ. Επαγγέλματα των πόλεων

Οι μετρητές αυτοί επιτρέπουν την αποτύπωση της ενεργειακής συμπεριφοράς των καταναλωτών χαμηλής τάσης και εξυπηρετούν την εφαρμογή πολιτικών διαχείρισης της ζήτησης, ώστε να μειωθεί η αιχμή κυρίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες.

«Το χρονικό διάστημα που οι δύο εταιρείες ανταγωνίζονται μεταξύ τους είναι μικρό για να γίνουν εκτιμήσεις, αλλά τα πρώτα συμπεράσματα δείχνουν ότι οι δεσμοί των Χανιωτών με την εταιρεία είναι ισχυροί ».

Στο άστυ υπήρχαν καταστήματα και εργαστήρια που παρήγαν και εμπορεύονταν κάθε είδους προϊόντα.

Στο Γ' ΚΠΣ εντάσσονται επίσης τα έργα επέκτασης των δικτύων φυσικού αερίου σε πόλεις των περιφερειών Κεντρικής Μακεδονίας και Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, όπως Αλεξανδρούπολη, Καβάλα, Σέρρες, Δράμα, Κιλκίς και Κατερίνη.

Θερινή κίνηση

Συνηθισμένα επαγγέλματα ήταν αυτά του αγγειοπλάστη και του αγγειογράφου, του βυρσοδέψη και του σκυτοτόμου, του βαφέα και του γναφέα.

Επίσης προγραμματίζεται η δημιουργία δικτύων, ώστε να καταστεί δυνατή η τροφοδότηση νοσοκομείων στις πόλεις των Σερρών, Θήβας, Λαμίας και Ξάνθης.

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι το επιβατηγό κοινό αποτελείται και από μεγάλο αριθμό φοιτητών, στρατιωτικών, αλλά και άλλων επαγγελματιών, και φυσικά από τους εγχώριους και ξένους τουρίστες που επισκέπτονται τα Χανιά κατά τους θερινούς κυρίως μήνες.

Οι ανάγκες σε χρήμα ευνόησαν το επάγγελμα του τραπεζίτη και του δανειστή, που συνδεόταν με την τοκογλυφία.

Στελέχη της ακτοπλοϊκής αγοράς και των τραπεζών εκτιμούν πάντως ότι η γραμμή των Χανίων είναι μικρή για να χωρέσει δύο ανταγωνιστικές μεταξύ τους εταιρείες.

Καθώς το επάγγελμα του γιατρού εξελίσσεται, εμφανίζονται ειδικότητες όπως αυτές του οφθαλμίατρου, του οδοντίατρου, της νοσοκόμας, της μαίας, και ταυτόχρονα καθιερώνεται το επάγγελμα του φαρμακοποιού.

Εκτός και αν, όπως υποστηρίζει η πλευρά Στρίντζη, η ακτοπλοΐα συνεχίσει να αποσπά μερίδια από τις αεροπορικές εταιρείες.

Οι έμποροι αποτελούν μεγάλη επαγγελματική τάξη και διακρίνονται σε καπήλους, δηλαδή μικρέμπορους, και εμπόρους. Οι τελευταίοι ασχολούνται κυρίως με τις εισαγωγές και τις εξαγωγές προϊόντων, και παίζουν σημαντικό ρόλο στην κάλυψη των επισιτιστικών αναγκών της πόλης.