Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Συγκρατημένη αύξηση εμφανίζει ο τζίρος στο λιανεμπόριο σε σταθερές τιμές στο διάστημα Ιανουαρίου-Νοεμβρίου 2005, με τα καταστήματα διατροφής να διατηρούν υψηλές επιδόσεις, αλλά τον κλάδο βιβλίων και χαρτικών να έχει περάσει σε πτώση.

«Και εμείς πού θα σταθμεύουμε τα αυτοκίνητά μας;»

Φιλική Εταιρία

Τα στοιχεία της Εθνικής Στατιστικής Υπηρεσίας δείχνουν ότι στο ενδεκάμηνο ο τζίρος του λιανικού εμπορίου σε σταθερές τιμές καταγράφει αύξηση 3,3%, με τα καταστήματα ειδών διατροφής να εμφανίζουν μεταβολή 6%, ενώ στους κλάδους εκτός διατροφής ο τζίρος σημειώνει ασθενική αύξηση μόλις 0,7%.

ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

δ. Η έναρξη του αγώνα

Επιμέρους στα μεγάλα καταστήματα τροφίμων ο τζίρος εμφανίζει αύξηση 5,6%, στα πολυκαταστήματα 1,7%, στον κλάδο τροφίμων, ποτών, καπνού 3,8%, στα φαρμακευτικά-καλλυντικά 1,6%, στον κλάδο ένδυσης-υπόδησης 1,4%, στον κλάδο επίπλων, ηλεκτρικών ειδών, οικιακού εξοπλισμού 0,7%, ενώ στον κλάδο βιβλίων-χαρτικών σημειώνει πτώση 1,4%. Παναγιώτης Τόμπρος: Έπρεπε να υπάρχει μέριμνα για τη στάθμευση των κατοίκων.

Τα στελέχη της Φιλικής Εταιρίας αποφασίζουν την έναρξη της Επανάστασης από το Ιάσιο, πρωτεύουσα της Μολδαβίας.

Σε τρέχουσες τιμές στο ενδεκάμηνο ο τζίρος εμφανίζει αύξηση 6,3% και το Νοέμβριο αύξηση 5,1%.

Πού θα παρκάρουμε τα αυτοκίνητά μας;

Στις 24 Φεβρουαρίου ο Αλέξανδρος Υψηλάντης εκδίδει προκήρυξη με τίτλο ‘Μάχου υπέρ πίστεως και πατρίδος’, πολεμικό προσκλητήριο με στοιχεία που αναφέρονται στους εξωτερικούς και εσωτερικούς προσανατολισμούς του κινήματος.

Σε σταθερές τιμές το Νοέμβριο σημειώνεται αύξηση 1,6%, με τους κλάδους φαρμακευτικών-καλλυντικών και βιβλίων-χαρτικών να καταγράφουν πτώση 0,4% και 1,9% αντίστοιχα.

«Να μας πουν πού θα βάλουμε τα αυτοκίνητά μας. Δεν υπάρχει χώρος για πάρκινγκ», διαμαρτύρονται κάτοικοι και καταστηματάρχες της οδού Χαριλάου Τρικούπη που θα αναγκαστούν τις επόμενες ημέρες να απομακρύνουν τα Ι.Χ. τους λόγω της λεωφορειολωρίδας.

Ο Τσάρος αποκηρύσσει τον Υψηλάντη, διαψεύδει τις προσδοκίες για βοήθεια του κινήματος και επιτρέπει στον τουρκικό στρατό να διαβεί το Δούναβη, ενώ το Πατριαρχείο, υπό την πίεση της Πύλης, αφορίζει το κίνημα και τον Υψηλάντη.

Πινακίδες

Η έλλειψη συνοχής και πειθαρχίας στο ετερόκλητο στράτευμα του Υψηλάντη καθώς και η αδυναμία του για συνεργασία με τον τοπικό ηγέτη των αγροτών της Βλαχίας Θεόδ. Βλαδιμηρέσκου, η διπλωματική του απομόνωση κ.α. οδήγησαν σε αποτυχία το κίνημα.

Χθες συνεργεία τοποθετούσαν τις τελευταίες πινακίδες απαγόρευσης στάσης και στάθμευσης και στην αριστερή πλευρά της Χαριλάου Τρικούπη, όπου σύντομα θα λειτουργήσει άλλη μία λεωφορειολωρίδα.

Ο στρατός του Υψηλάντη συνετρίβη στο Δραγατσάνι (7 Ιουνίου 1821), ενώ οι οπλαρχηγοί Γεωργάκης Ολύμπιος και Φαρμάκης ηττήθηκαν στη μονή Σέκου ,στη Μακεδονία.

Και μόνο στη θέα των πινακίδων όμως οι κάτοικοι έχουν αρχίσει να ανησυχούν.

Η θυσία των Ιερολοχιτών ωστόσο προκάλεσε ισχυρό αντιπερισπασμό στην Οθωμανική Αυτοκρατορία, έτσι ώστε να διευκολυνθεί η Επανάσταση στο νότο.

«Έπρεπε να υπάρχει νωρίτερα μέριμνα για τη στάθμευση των Ι.Χ. Σωστό το μέτρο αλλά όλα τα στενά αριστερά - δεξιά είναι γεμάτα. Πού θα παρκάρουμε τα αυτοκίνητά μας», διαμαρτύρεται ο κ. Παναγιώτης Τόμπρος που έχει κατάστημα ψιλικών επί της Χαριλάου Τρικούπη.

Ο κ. Γιώργος Κακαβούλης, που διατηρεί οπωροπωλείο επί της οδού, συμφωνεί με την λωρίδα. Αναρωτιέται όμως «πού θα πηγαίνω το αυτοκίνητό μου μετά το πρωινό ξεφόρτωμα των εμπορευμάτων;».

«Έως σήμερα στις διασταυρώσεις, εξαιτίας των παρκαρισμένων αυτοκινήτων και των λεωφορείων, τα Ι.Χ. δεν μπορούν να στρίψουν (π.χ. αριστερά). Με τον λεωφορειόδρομο δεν θα υπάρχει τέτοιο πρόβλημα και θα κερδίζουν πολύτιμο χρόνο», τονίζει στα «ΝΕΑ» ο καθηγητής του ΕΜΠ, συγκοινωνιολόγος κ. Γιάννης Φραντζεσκάκης.

«Το μεγάλο μειονέκτημα της Χαριλάου Τρικούπη - όπως και της Ιπποκράτους - είναι ότι στην αρχή της είναι κατοικημένη περιοχή και θα πρέπει να απομακρυνθούν αυτοκίνητα κατοίκων. Αν και τα περισσότερα γκαράζ είναι γεμάτα οι κάτοικοι θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για το βράδυ τις λίγες από τις διαθέσιμες θέσεις στα γκαράζ», συμπληρώνει.

«Κι όσοι δεν έχουν λεφτά;»

Όπως λένε οι κάτοικοι θέση σε γκαράζ δεν υπάρχει ούτε για δείγμα. «Έχουν καλυφθεί όλες. Μόλις άρχισαν τα έργα για την κατασκευή της λωρίδας όσοι πρόλαβαν… πρόλαβαν και έκλεισαν θέση», λέει ο κ. Νικόλαος Χιώτης που μένει στη συμβολή των οδών Τρικούπη και Μεθώνης.

Κάποιοι άλλοι σκέφτονται πλέον σοβαρότερα ακόμα και την αγορά θέσης πάρκινγκ. «Ψάχνω εδώ και καιρό να αγοράσω θέση. Το πρόβλημα στάθμευσης δεν είναι σημερινό αλλά τώρα η κατάσταση θα χειροτερέψει», λέει η κ. Αναστασία Νομικού προσθέτοντας. «Και εντάξει εγώ, έχω χρήματα, οι υπόλοιποι; Τι θα κάνουν;».