Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Σύντομη είδηση

( καταδίκη στην κίνα ) 

Καταδίκη στην Κίνα

ΕΠΙΦΥΛΛΙΔΑ

Ατομικά φάσματα

Πρόσφατα, σημειώθηκε και η πρώτη δικτυακή δίωξη:

Ποτέ άλλοτε τόση μοναξιά

Όταν εφαρμόσουμε ορισμένη τάση σε γυάλινο σωλήνα που περιέχει αέριο σε χαμηλή πίεση (όπως στις διαφημιστικές λυχνίες νέου), τότε θα παρατηρήσουμε ότι το αέριο εκπέμπει φως. Ο επιχειρηματίας Χάι Λιν, 35 ετών, καταδικάστηκε σε φυλάκιση δύο ετών, με την κατηγορία ότι εκπόνησε "σχέδιο ανατροπής του κράτους" Ο Λιν είχε στείλει χιλιάδες κινεζικές διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου σε ομάδες Κινέζων αντιφρονούντων, που κατοικούν στις Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής, ΅ε σκοπό να διευκολύνει, ΅ε τον τρόπο αυτό, την είσοδο "ανεξέλεγκτων ιδεών" στην Κίνα, ΅έσω Ίντερνετ, όπως του προσάφθηκε τελικά.

Σ. Β. ΣΚΟΠΕΛΙΤΗΣ

Αν το φως αυτό αναλυθεί, όταν, για παράδειγμα, περάσει μέσα από ένα πρίσμα, τότε θα παρατηρήσουμε μια σειρά από φωτεινές γραμμές. Ο Λιν αντιμετώπιζε ποινή φυλάκισης έως και 15 χρόνια, αλλά τελικά καταδικάστηκε σε φυλάκιση "΅όνο" δύο ετών!

Ποτέ άλλοτε η φύση του αττικού τοπίου δεν έχει νιώσει τόση περιφρόνηση και μοναξιά όσο στην εποχή μας από τη βαρβαρότητα και την αναισθησία που επιδεικνύουμε.

Κάθε γραμμή αντιστοιχεί σε ένα διαφορετικό μήκος κύματος ή χρώμα. Στο δικαστήριο, υπερασπιζόμενος τον εαυτό του, υποστήριξε πως το όλο θέμα δεν ήταν παρά ΅ία εμπορική συμφωνία, στο πλαίσιο της εργασίας του.

Δεν μπορούμε να μιλάμε πια για αττικό τοπίο, αλλά για έργα.

Όπως γνωρίζουμε, η σειρά των γραμμών που παρατηρούνται ονομάζεται γραμμικό φάσμα εκπομπής του αερίου.

Τα τοπία έγιναν έργα, τα δάση έγιναν επαύλεις με κολυμβητικές δεξαμενές (διάβαζε πισίνες), οι κήποι κρεματόρια ζώων, τα άλση (διάβαζε πάρκα) χώροι συνάντησης τοξικομανών και εμπόρων ναρκωτικών, οι μικρές πλατείες χώροι στάθμευσης τροχοφόρων, οι μεγάλες πλατείες χώροι γραφείων επιχειρήσεων και εμπορίου.

Τα μήκη κύματος που περιέχει το γραμμικό φάσμα εκπομπής είναι χαρακτηριστικά του στοιχείου που εκπέμπει το φως.

Έργα, έργα, έργα ατέλειωτα αφανίζουν ό,τι όμορφο και ικανό να αναπτύξει την ευαισθησία μας.

Δεν υπάρχουν δύο διαφορετικά στοιχεία που να έχουν το ίδιο φάσμα εκπομπής.

Όπου και να κοιτάξουμε, πουθενά δεν ηρεμεί το βλέμμα μας, συνεχώς το αποστρέφουμε γιατί είναι τόση η ασχήμια, τόση η αρρώστια της φυλής, γι' αυτό υπάρχει και το φαινόμενο της "υστερικής φυγής" στα νησιά και στα πέρα τοπία, για να ηρεμήσουμε τάχα αφήνοντας τις βρωμιές μας και την πλαστικούρα του πολιτισμού και τα σκουπίδια της ψυχής μας που μαζέψαμε στην άναρχη και αβίωτη πόλη.

Το δεδομένο αυτό μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό των στοιχείων που περιέχονται σε μια ουσία.

Κανένας σύλλογος, κανένα συνδικάτο, καμιά ομοσπονδία, κανένα επιμελητήριο, κανένας πνευματικός πολίτης από τους τόσους που καμώνονται τους πνευματικούς, δεν διαμαρτύρεται.

Δηλαδή το γραμμικό φάσμα παίζει το ρόλο των δακτυλικών αποτυπωμάτων.

Παρακολουθούμε όλοι μας, καθηγητές, γιατροί, συγγραφείς, ποιητές, ζωγράφοι, αρχιτέκτονες, τα εγκλήματα που γίνονται στην τηλεόραση ή στις εφημερίδες και κουνάμε το κεφάλι μας κάνοντας τσι, τσι, τσι.

Όπως από τα δακτυλικά αποτυπώματα μπορούμε να βρούμε τον άνθρωπο στον οποίο ανήκουν, έτσι και από το γραμμικό φάσμα μπορούμε να βρούμε το στοιχείο στο οποίο ανήκει.

Εμείς οι Νεοέλληνες έχουμε ταλέντο να καταστρέφουμε χρησιμοποιώντας τη λέξη "αξιοποίηση", έτσι αξιοποιήσαμε το αρχιτεκτόνημα του Ζενέτου, το Φιξ που κολοβώθηκε από έναν μουσικό και από έναν αρχιτέκτονα.

2-8 Μοντέλο του Rutherford για το άτομο (πλανητικό μοντέλο).

Αν από το όποιο ειδικό μας βάρος (διάβαζε ταλέντο από το τάλαντο) απουσιάζουν ηθικές ή πνευματικές αξίες, σίγουρα μέσα στον χρόνο θα πάει στράφι, θα ξοδευτεί στην προσπάθειά μας να κατακτήσουμε την τεχνική του.

2-9 Γραμμικό φάσμα εκπομπής του υδρογόνου. Το φως που εκπέμπει το αέριο περνάει μέσα από ένα πρίσμα και το φάσμα αποτυπώνεται σε ευαίσθητο φιλμ.

Ταλέντο και σκέτη τεχνική δεν σημαίνει τίποτα.

2-7 (α) Τα σωμάτια α αποκλίνουν κατά μικρή γωνία σύμφωνα με το πρότυπο του Thomson. (β) Τα σωμάτια α αποκλίνουν κατά μεγάλη γωνία σύμφωνα με το πρότυπο του Rutherford.

Άνθρωπος δίχως ηθική δεν είναι άτομο.

Πυρήνας

* Δεν ενεργούμε πια με φρόνηση, με καλοσύνη, αλλά με εγωισμό και περιφρόνηση.

Ένα αέριο μπορεί όχι μόνο να εκπέμπει φως, αλλά μπορεί και να απορροφά φως.

Δεν νιώθουμε και δεν κατανοούμε πια τη λιτότητα και τις αξίες της φύσης.

Αν φωτίσουμε με πηγή που εκπέμπει λευκό φως ένα πρίσμα, πίσω από το οποίο έχει τοποθετηθεί πέτασμα, τότε θα παρατηρήσουμε πάνω στο πέτασμα μια συνεχή χρωματιστή ταινία.

Έχουμε γεμίσει από ανθρώπους και αδειάσαμε από άτομα.

Η ταινία αυτή των χρωμάτων, όπως γνωρίζουμε, ονομάζεται συνεχές φάσμα του λευκού φωτός.

Συνεχώς εφευρίσκουμε πράγματα που με την επαύριον τα πετάμε δίχως να αναλογιζόμαστε πόσο χρήμα - χρόνο σπαταλήσαμε.

Αν τώρα ανάμεσα στην πηγή του λευκού φωτός και στο πρίσμα τοποθετηθεί γυάλινο δοχείο που περιέχει κάποιο αέριο, τότε θα παρατηρήσουμε ότι η χρωματιστή ταινία διακόπτεται από σκοτεινές γραμμές.

Τσαλαβουτάμε μηχανιστικά και άσκεφτα σαν τις κότες εδώ και εκεί.

Η ταινία αυτή των χρωμάτων ονομάζεται γραμμικό φάσμα απορρόφησης του αερίου.

Σπατάλη, σπατάλη, σπατάλη.

Οι σκοτεινές γραμμές εμφανίζονται σε εκείνες ακριβώς τις συχνότητες στις οποίες εμφανίζονται οι φωτεινές γραμμές του φάσματος εκπομπής του ίδιου αερίου.

Είναι σίγουρο, η τεχνολογία δεν μας προστατεύει όπως άλλοτε μας προστάτευε η φύση, αντίθετα, καταστρατηγεί τα λίγα όρια που απέμειναν.

Επομένως το πείραμα δείχνει ότι:

Ας αποδεχτούμε την ήττα μας.

α. Το φάσμα εκπομπής ή απορρόφησης ενός αερίου αποτελείται από ορισμένες φασματικές γραμμές που είναι χαρακτηριστικές του αερίου.

Αυτό τουλάχιστον θα σημάνει αυτοσυνειδησία.

Κάθε γραμμή αντιστοιχεί σε ορισμένη συχνότητα (ή μήκος κύματος). β. Κάθε γραμμή του φάσματος απορρόφησης του αερίου συμπίπτει με μία γραμμή του φάσματος εκπομπής του. Δηλαδή κάθε αέριο απορροφά μόνο εκείνες τις ακτινοβολίες τις οποίες μπορεί να εκπέμπει.

2-10 Συνεχές φάσμα του λευκού φωτός.

2-11 Γραμμικό φάσμα απορρόφησης του υδρογόνου.

2-12 Ηλεκτρομαγνητικό μοντέλο του ατόμου. Σύμφωνα με την κλασική Φυσική, το επιταχυνόμενο ηλεκτρόνιο έπρεπε να εκπέμπει συνεχές φάσμα και ακολουθώντας σπειροειδή τροχιά να πέφτει στον πυρήνα.

2-13 Ο Δανός φυσικός Niels Bohr (1885-1962). Τιμήθηκε με το βραβείο Nobel Φυσικής το 1922 για την έρευνά του στη δομή των ατόμων.

Τα γραμμικά φάσματα των αερίων αποτέλεσαν το κλειδί για την έρευνα της δομής του ατόμου. Κάθε θεωρία για τη δομή του ατόμου πρέπει να εξηγεί γιατί τα άτομα εκπέμπουν ή απορροφούν μόνο ορισμένες ακτινοβολίες και γιατί απορροφούν μόνο εκείνες τις ακτινοβολίες που μπορούν να εκπέμπουν. Το μοντέλο του Rutherford αδυνατούσε να εξηγήσει τα γραμμικά φάσματα των αερίων για τους παρακάτω λόγους: Σύμφωνα με αυτό το μοντέλο, το ηλεκτρόνιο περιφέρεται γύρω από τον πυρήνα σε κυκλική τροχιά. Το μέτρο της ταχύτητάς του είναι σταθερό, αλλά η κατεύθυνσή της συνεχώς μεταβάλλεται και επομένως το ηλεκτρόνιο έχει επιτάχυνση. Σύμφωνα με την ηλεκτρομαγνητική θεωρία, το ηλεκτρόνιο, όπως και κάθε επιταχυνόμενο φορτίο, εκπέμπει ακτινοβολία, δηλαδή ακτινοβολεί ενέργεια. Η ενέργεια του ηλεκτρονίου θα πρέπει να μειώνεται συνεχώς. Επομένως θα πρέπει να κινείται σε σπειροειδή τροχιά με διαρκώς μειούμενη ακτίνα και με διαρκώς μεταβαλλόμενη συχνότητα, μέχρις ότου πέσει στον πυρήνα. Η συχνότητα της εκπεμπόμενης ακτινοβολίας θα πρέπει να είναι ίση με τη συχνότητα περιφοράς του ηλεκτρονίου, η οποία μεταβάλλεται συνεχώς. Άρα, σύμφωνα με το μοντέλο του Rutherford, τα άτομα θα έπρεπε να εκπέμπουν συνεχές φάσμα και όχι γραμμικό, όπως παρατηρείται στην πράξη. Για να ερμηνεύσει τα γραμμικά φάσματα του υδρογόνου, ο Bohr πρότεινε ένα νέο πρότυπο για το άτομο του υδρογόνου.