Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Σε 1,147,9 δισ. ευρώ ανέρχεται το αναλογιστικό κόστος ένταξης στο νέο καθεστώς ασφάλισης της Εμπορικής Τράπεζας, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών.

…ΣΤΟ «ΕΝΔΥΜΑ ΘΕΑΤΡΟΥ»

Οι μεταπολεμικές συνθήκες ζωής

Η εν λόγω εξέλιξη ανοίγει το δρόμο για την επίλυση του ασφαλιστικού της Εμπορικής και συνεπώς για τις όποιες αλλαγές στη μετοχική της σύνθεση.

Σαν παράσταση μαμούθ!

α. Η τεχνολογική επανάσταση Την ίδια στιγμή, το υπουργείο ανακοίνωσε το αναλογιστικό κόστος και για την Τράπεζα Πειραιώς, το οποίο ανέρχεται σε 59,6 εκατ. ευρώ.

Για πρώτη φορά 250 κοστούμια από παραστάσεις σταθμούς του Εθνικού Θεάτρου βγήκαν από τη σκιά του βεστιαρίου και συμμετέχουν σε μια παράσταση… μαμούθ

Η τεχνολογική επανάσταση που άρχισε το 1945 προσπάθησε να διπλασιάσει τη φυσική σκέψη των ανθρώπων με τη δημιουργία τεχνητής σκέψης στις ίδιες τις μηχανές. Ειδικότερα, το ποσό που πρέπει να καταβάλουν οι τράπεζες στο ΕΤΕΑΜ καθορίστηκε για την Εμπορική σε 778,6 εκατ. ευρώ, ενώ για την Πειραιώς σε 9,7 εκατ. ευρώ, το δε ποσό καταβολής τους στο Ενιαίο Ταμείο Ασφάλισης Τραπεζοϋπαλλήλων (ΕΤΑΤ) καθορίστηκε σε 369,3 εκατ. ευρώ και 49,9 εκατ. ευρώ, αντίστοιχα.

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΚΑΤΗΜΕΡΤΖΗ

Κύριο χαρακτηριστικό των μηχανών αυτών που είναι εφοδιασμένες με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας είναι η επεξεργασία, η σύνθεση και η μετάδοση πληροφοριών βάσει ενός συγκεκριμένου προγράμματος. Σημειώνεται ότι στα παραπάνω ποσά δεν περιλαμβάνεται η περιουσία του Ταμείο Επικουρικής Ασφαλίσεως Προσωπικού Εμπορικής Τράπεζας της Ελλάδος (ΤΕΑΠΕΤΕ), η αξία της οποίας ανέρχεται σε 15,9 εκατ. ευρώ.

Χαρακτηριστικό κοστούμι του Αντώνη Φωκά για τον Χορό των «Φοινισσών» του Ευριπίδη, που ανέβηκε το 1960 στην Επίδαυρο

Β. Οι νέοι τομείς έρευνας. Τα εν λόγω συμπεράσματα προέκυψαν από τις ειδικές οικονομικές μελέτες για τον καθορισμό του κόστους ένταξης των ασφαλισμένων στο ΤΕΑΠΕΤΕ, στο ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, στο ΕΤΕΑΜ και στο ΕΤΑΤ.

Από τις 758 παραστάσεις που έχει ανεβάσει μέσα σε 70 χρόνια το Εθνικό Θέατρο σώθηκαν περί τις 20.000 κοστούμια.

Ηλεκτρονικοί υπολογιστές - πληροφορική - κυβερνητική.

Οι δύο μελέτες που εκπονήθηκαν από εξειδικευμένη εταιρεία παροχής αναλογιστικών υπηρεσιών και έγιναν αποδεκτές από την αρμόδια επιτροπή του υπουργείου Οικονομίας και Οικονομικών αφορούν το σύνολο των υπαλλήλων και συνταξιούχων της Εμπορικής Τράπεζας και το μέρος αυτών της Τράπεζας Πειραιώς που είναι ασφαλισμένοι στο ΤΕΑΠΕΤΕ. Συντηρήθηκαν περί τις 5.000.

Με το συνδυασμό του μαθηματικού υπολογισμού και της ηλεκτρονικής κατασκευάστηκαν ηλεκτρονικοί υπολογιστές, οι οποίοι είναι οργανωμένοι, όπως ο ανθρώπινος εγκέφαλος.

Η κυβέρνηση θα καταθέσει προς ψήφιση στη Βουλή τροπολογία για την κύρωση των ποσών αυτών, όπως προβλέπεται από το ν. 3371/2005.

Στην έκθεση ανθολογούνται 38 ενδυματολόγοι και προβάλλει ο άγνωστος στους πολλούς θεμελιωτής της ενδυματολογίας του Εθνικού Θεάτρου Αντώνης Φωκάς, 1889-1986.

Διαθέτουν μνήμη και οι πληροφορίες αποθηκεύονται και ανακαλούνται χάρη στη χρησιμοποίηση μαγνητικών δίσκων.

Οι μελέτες και οι προδιαγραφές θα κατατεθούν στα πρακτικά της Βουλής.

Ο Αντώνης Φωκάς δούλεψε επί τέσσερις δεκαετίες ως μόνιμος ενδυματολόγος του Εθνικού Θεάτρου και έντυσε περί τις 240 παραστάσεις.

Εκτελούν χιλιάδες εντολές μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα, δεν διαθέτουν όμως ένστικτο, συναίσθημα και κρίση.

Στο μεταξύ, μετά και τις ανακοινώσεις αναφορικά με το έλλειμμα, η επίλυση του ασφαλιστικού προβλήματος της Εμπορικής μπαίνει στην τελική της ευθεία.

Ένδυμα θεάτρου και όχι «κοστούμι», γιατί η λέξη ένδυμα είναι ελληνική και ως όρος περικλείει τα πάντα γύρω από την ένδυση.

Από τις αρχές της δεκαετίας του 60 αρχίζει η τελειοποίηση και η μαζική παραγωγή τους.

Κι αυτό γιατί θα προχωρήσει με τροπολογία η ένταξη των υπαλλήλων της στον νέο ασφαλιστικό οργανισμό (ΕΤΑΤ), οπότε θα ανοίξει και ο δρόμος για επικείμενες αλλαγές στη μετοχική της σύνθεση.

Από ρεντιγκότα μέχρι χιτώνα.

Με τη χρήση των υπολογιστών συνδέεται στενά η επιστήμη της Πληροφορικής, η οποία ασχολείται με τη διαχείριση των πληροφοριών (αποθήκευση, ταξινόμηση, σύνδεση με άλλες πληροφορίες) με στόχο την εξαγωγή συμπερασμάτων.

Οδηγός μας είναι το δραματολόγιο.

Οι σημερινοί υπολογιστές μπορούν να επεξεργάζονται μαθηματικά στοιχεία, κείμενα και να προχωρούν σε ταξινομήσεις.

Αριστερά, μετά την είσοδο, αρχίζουμε με το κλασικό ρεπερτόριο μέχρι τα μέσα του 19ου αιώνα, δεξιά το πιο σύγχρονο ρεπερτόριο, στην ξύλινη αίθουσα κάτω το αρχαίο δράμα - τραγωδία και κωμωδία.

Πολλοί ηλεκτρονικοί υπολογιστές συνδέονται με τράπεζες πληροφοριών ή με επικοινωνιακά συστήματα.

Αναζητήστε βοήθεια στις φωτογραφίες των παραστάσεων και τις μακέτες που βρίσκονται αναρτημένες στον τοίχο.

Η ανάπτυξη της Πληροφορικής άνοιξε το δρόμο στην επιστήμη της Κυβερνητικής, της οποίας πατέρας θεωρείται ο N. Wiener (1894-1964).

Διακόσιες πενήντα πάνινες κούκλες, που είναι πιο εύπλαστες από τις κοκάλινες και δεν μοιάζουν άκαμπτες, στέκουν, κάθονται, γέρνουν, χειρονομούν ελαφρά, ακουμπούν σε κάποια ανθοστήλη και φέρνουν το βάρος των κοστουμιών, των κοσμημάτων, των περουκών, των στεμμάτων, των καπέλων κ.ά., την ηχώ των ρόλων, το ρίγος των μεγάλων πρωταγωνιστών.

Οι έρευνές του αποτέλεσαν το έναυσμα για τις έρευνες ειδικών από πολλούς επιστημονικούς κλάδους με στόχο την κατασκευή μιας μηχανής που θα είναι αντίγραφο του ανθρώπινου εγκεφάλου, μιας ευφυούς μηχανής (ρομπότ).

Ένας πολυπρόσωπος θίασος που «κινείται» διακριτικά στους χώρους του φουαγέ του μεσοπατώματος, τη μεγάλη ξύλινη αίθουσα.

Έτσι με τη συνεργασία της Ηλεκτρονικής, της Πληροφορικής και της Κυβερνητικής δημιουργείται η Βιονική, η οποία προσπαθεί να αναπαραγάγει μηχανικά τις λειτουργίες του ανθρώπινου εγκεφάλου.

Στην υποδοχή.

Όπως δέχτηκε και ο Wiener στα τελευταία έργα του, στην προσπάθεια αυτή υπάρχουν όρια που δεν μπορούν να ξεπεραστούν.

Η Ορελί και η Κονστάνς με τα ξεφτισμένα μετάξια, τα βολάν και τα καπέλα τους φορτωμένα λουλούδια από την «Τρελή του Σαγιό» του Ζαν Ζιροντού, μοιάζουν ακόμα ποτισμένα από τον ιδρώτα των πρωταγωνιστριών που τα φόρεσαν πριν από 35 χρόνια - η Κατίνα Παξινού και η Ελένη Χατζηαργύρη.

Γ. Η πρόοδος των επιστημών και της τεχνικής

Τότε και τώρα.

Το δεύτερο μισό του 20ού αι. χαρακτηρίζεται από μια δημογραφική έκρηξη χωρίς προηγούμενο, η οποία οφείλεται στις προόδους της ιατρικής (αντιβιοτικά, χειρουργική και μεταμοσχεύσεις) και την αύξηση του μέσου όρου ζωής των ανθρώπων στα 70 χρόνια.

Τα δύο πρόσωπα του Βασιλιά Λιρ (ο Τρελός και ο Γελωτοποιός) - όπως τα ερμήνευσε ο Αλέξης Μινωτής σε δύο διαφορετικά σημεία της σταδιοδρομίας του: κοντά στην εκκίνηση, το 1953, με κοστούμια του Αντώνη Φωκά και, το 1978, με κοστούμια τού βραβευμένου με Όσκαρ Βασίλη Φωτόπουλου - είναι τοποθετημένα συμμετρικά στην είσοδο της έκθεσης και δίνουν την περίληψη της διαδρομής που ακολούθησε το ένδυμα στην ιστορία του Εθνικού Θεάτρου, από το χειροποίητο και περίτεχνο ιστορικό κοστούμι ώς το τολμηρό λιτό και εμπνευσμένο από την εποχή του.

Το 1945 αρχίζει η ατομική εποχή.

Δύο βαθιές πιέτες είναι το ενδυματολογικό σχόλιο του Γιάννη Τσαρούχη στο λιτό φόρεμα για την Κατίνα Παξινού, στην παράσταση του έργου του Ντίρενματ «Επίσκεψις της Γηραιάς Κυρίας» (1965)

Πολλές χώρες διαθέτουν σήμερα πυρηνικά όπλα, ενώ χρησιμοποιούν την πυρηνική ενέργεια και για ειρηνικούς σκοπούς.

Τα πιο εντυπωσιακά είναι τα βασιλικά ενδύματα - της Δυσδεμόνας - Άννας Συνοδινού το 1958, από τον Οθέλλο του Σαίξπηρ, της Μαρίας Στιούαρτ, η Ελισάβετ της Μαίρης Αρώνη, το 1955, κ.ο.κ. - με τους γιακάδες, τα απλικαρισμένα κεντήματα είναι αριστουργήματα χειροτεχνίας και τέχνης.

Και οι δύο αυτές πραγματικότητες εγκυμονούν τεράστιους κινδύνους για την Ανθρωπότητα, όπως έδειξαν η καταστροφή των ιαπωνικών πόλεων Χιροσίμα και Ναγκασάκι και το πυρηνικό ατύχημα στο σοβιετικό εργοστάσιο του Τσερνομπίλ.

Το πιο παλιό: Το θαμπωμένο μοβ φόρεμα από αδρό μετάξι που φόρεσε η Σαπφώ Αλκαίου στους «Μνηστήρες του Θρόνου» του Ερρίκου Ίψεν, το 1945, είναι σαν να το σφράγισε η λιτότητα όχι μόνο του ρόλου αλλά και της εποχής που έγινε στο μέσον της Κατοχής.

Τα μέσα επικοινωνίας και ιδιαίτερα το αυτοκίνητο αναπτύσσονται εντυπωσιακά, ενώ το 1969 αρχίζει η εποποιία της κατάκτησης του Διαστήματος με την επιτυχή προσσελήνωση του αμερικανικού διαστημοπλοίου Απόλλων.

Αποτελεί κι ένα δείγμα της εποχής όπου το κοστούμι ήταν χειροποίητο 100%.

Παράλληλα τελειοποιούνται τα μαζικά μέσα επικοινωνίας, ενώ η τηλεόραση κυριαρχεί στη ζωή μας.

Από την ύφανση ώς τη βαφή.

δ. Η οικονομική ζωή

Ακόμα πιο παλιός, του 1935, είναι ένας δερμάτινος χειροποίητος θώρακας που εκτίθεται στο μεσοπάτωμα σε ειδική προθήκη - κοντά στα ευφάνταστα κοστούμια των παιδικών θεατρικών παραστάσεων.

Η ανάπτυξη της βιομηχανίας και της βιομηχανικής επιχείρησης συμβάλλει στην ανάπτυξη του αγροτικού τομέα και του τομέα των υπηρεσιών.

Υφαντό, το «Ρίτσαρσον» από το όνομα της υφάντρας μαθήτριας της Εύας Σικελιανού, ήταν το αγαπημένο ύφασμα του Αντώνη Φωκά, καθώς η ιδιότυπη ύφανσή του τού επέτρεπε να σχηματίζει ευδιάκριτες βαθιές πτυχώσεις για τα κοστούμια του αρχαίου δράματος.

Χαρακτηριστικό του μονοπωλιακού καπιταλισμού ως κυρίαρχου κοινωνικοοικονομικού συστήματος σε παγκόσμια κλίμακα είναι οι πολυεθνικές επιχειρήσεις, οι οποίες καλύπτουν πολλούς τομείς της παραγωγής με προτίμηση στις τεχνολογίες αιχμής, δραστηριοποιούνται συγχρόνως σε πολλές χώρες και παράγουν προϊόντα υψηλής ποιότητας, αν και στοχεύουν περισσότερο στα οικονομικά οφέλη παρά στην εξυπηρέτηση των κοινωνικών αναγκών.

Όπως και τα υφαντά τού Τσαντίλη και του Χηρά, αυτά τα πανιά που συνδύαζαν τη σύγχρονη τεχνολογία και έρευνα της εποχής τους με τη μελέτη των αρχαίων αγγείων και αγαλμάτων για να πετύχουν την ιδανική «αναβίωση» έχουν σταματήσει να παράγονται.

Το πολυεθνικό κεφάλαιο ελέγχει το μεγαλύτερο μέρος της αγοράς κεφαλαίων και επηρεάζουν άμεσα την πολιτική ζωή.

Όμως αυτή ακριβώς η διασταύρωση του παλιού με το νέο θεμελίωσε στην ενδυματολογία τη Σχολή του Εθνικού.

Συχνά καθορίζουν τις επιλογές των κυβερνήσεων, τις οποίες είναι σε θέση να εκβιάζουν ή και να ανατρέπουν, όταν δεν εξυπηρετούν τα συμφέροντά τους.

Τρία φιλμ - ένα σε κάθε όροφο - προβάλλουν σε τρία δεκάλεπτα τη διαδρομή των Ελλήνων ενδυματολόγων στο Εθνικό Θέατρο.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα

Είναι μια παραγωγής της Cinetic που επιμελήθηκε ο Διονύσης Φωτόπουλος.

Ένα άλλο χαρακτηριστικό γνώρισμα της σημερινής οικονομικής πραγματικότητας είναι η αντίθεση μεταξύ του αναπτυγμένου βιομηχανικά Βορρά και του υπανάπτυκτου Νότου.

Πωλητήριο: Θεατρικές μάσκες - του Ερμή, του Οιδίποδα, διάφορα ζώα για μικρούς και μεγάλους - συλλεκτικές και μη (100-300 ευρώ), πλήθος πρωτότυπων κοσμημάτων, αναμνηστικές κούπες με σχέδια Νίκου Νικολάου και Μίνου Αργυράκη μεταξοτυπίες (10 ευρώ), τασάκια (50 ευρώ) κ.ά.

Για αντιμετωπίσουν το πρόβλημα της ανεργίας, οι κυβερνήσεις των χωρών του Τρίτου Κόσμου προσπαθούν να προσελκύσουν κεφάλαια, αλλά οι βιομηχανίες που ιδρύονται από τους ξένους επενδυτές δεν είναι μεγάλες, ενώ οι παραδοσιακές ντόπιες βιομηχανίες δεν προσφέρουν πολλές θέσεις εργασίας.

INFO

Συχνά η μετανάστευση στις πόλεις είναι η μόνη λύση για την αντιμετώπιση της ανέχειας.

Στην Εθνική Πινακοθήκη (Βασ. Κωνσταντίνου 50, τηλ. 210-7211.010).

Γενικά η πενία των χωρών του Τρίτου Κόσμου είναι το αποτέλεσμα και η άλλη όψη του πλούτου των κοινωνιών της αφθονίας.

Ωράρια 8.30 π.μ. - 3 μ.μ. Τρίτη κλειστά.

ε. Οι επιπτώσεις του τεχνολογικού πολιτισμού στην καθημερινή ζωή του ανθρώπου

Απόγευμα Δευτέρα - Τετάρτη: 6 μ.μ. - 9 μ.μ.

Θετικές συνέπειες της τεχνολογικής επανάστασης υπήρξαν η βελτίωση του βιοτικού επιπέδου, η προσφορά ανέσεων και η εξασφάλιση περισσότερου ελεύθερου χρόνου.

Είσοδος: 6 ευρώ, μειωμένο 3 ευρώ.

Αρνητικές πλευρές της ναι η δημιουργία τεχνητών αναγκών και η υπερκατανάλωση, ο άκρατος υλισμός και η περιθωριοποίηση εκατομμυρίων ανθρώπων, η όξυνση του προβλήματος της ανεργίας και η υποβάθμιση της ποιότητας ζωής των μεγαλουπόλεων με τη μόλυνση του περιβάλλοντος.

Κατάλογος: 25 ευρώ.

στ. Η αμφισβήτηση

Επιμέλεια: Ρένα Γεωργιάδου, Γιάννης Μετζικώφ.

Η συνειδητοποίηση αυτών των προβλημάτων γέννησε ένα κίνημα αμφισβήτησης, το οποίο εκφράστηκε με νεολαιίστικα κινήματα όπως αυτό των χίπις, το οικολογικό κίνημα και κυρίως το γαλλικό Μάη που εκδηλώθηκε με κέντρο τα γαλλικό πανεπιστήμια και παρέλυσε τη ζωή στη Γαλλία το 1968.