Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Επιστολές :: Οικονομική είδηση

( αλμα 12,8% για τις ελληνικές εξαγωγές :: 4/1/2006 18:12:53) 

Ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ Ευγένιος Πλαλής.

"Αγορά" τραγουδιών μέσω Ίντερνετ

2. Η περίοδος της Λατινοκρατίας και τα ελληνικά κράτη

Αλμα 12,8% για τις ελληνικές εξαγωγές

Στην ελεύθερη ανταλλαγή μουσικών αρχείων μέσω Ίντερνετ οι δισκογραφικές εταιρείες αντιπροτείνουν τραγούδια προς 99 σεντς, μέσω του ΑΟL

α. Τα λατινικά κράτη

Αύξηση 12,8% σημείωσαν οι ελληνικές εξαγωγές στο χρονικό διάστημα Ιανουαρίου-Οκτωβρίου 2005 σε σύγκριση με την αντίστοιχη περίοδο του 2004.

Χ.Π.

Με τη διανομή των βυζαντινών εδαφών (Ρωμανία) αρχίζει η περίοδος της Λατινοκρατίας.

Ειδικότερα από την ανάλυση των στοιχείων εξαγωγών από τον Ελληνικό Οργανισμό Εξωτερικού Εμπορίου-ΟΠΕ κατά το εν λόγω διάστημα προκύπτει ότι η συνολική αξία των εξαγωγών αυξήθηκε κατά 12,8% φτάνοντας τα 11,231 δισ. ευρώ έναντι 9,955 εκατ. ευρώ το 2004.

Ο "πόλεμος" των δισκογραφικών εταιρειών κατά της ελεύθερης ανταλλαγής μουσικών αρχείων μέσω Διαδικτύου συνεχίζεται και… αξίζει πλέον 99 σεντς το τραγούδι!

Η μερίδα του λέοντος περιήλθε στους Βενετούς, που έλαβαν το μεγαλύτερο μέρος της Βασιλεύουσας και τα σημαντικότερα λιμάνια και νησιά του Αιγαίου και του Ιονίου Πελάγους.

Ειδικότερα σημειώθηκε σημαντική αύξηση παρά την αρνητική επίδραση της ισοτιμίας του ευρώ ειδικά στις εξαγωγές προς τρίτες χώρες. Ο αγώνας δρόμου μεταξύ των δισκογραφικών εταιρειών και των προγραμμάτων ελεύθερης διακίνησης της μουσικής στο Διαδίκτυο καλά κρατεί.

Ο κόμης Βαλδουίνος της Φλάνδρας πήρε την αυτοκρατορία της Κωνσταντινούπολης, από την οποία εξαρτιόταν το βασίλειο της Θεσσαλονίκης (περιλάμβανε θρακικά και μακεδονικά εδάφη).

Από το σύνολο της αύξησης ποσό 358,4 εκατ. ευρώ αφορά εξαγωγές πετρελαιοειδών και συναφών προϊόντών, ποσό 325,6 εκατ. ευρώ χημικά προϊόντα-φάρμακα, 454,4 εκατ. ευρώ τρόφιμα-ποτά και 116,2 εκατ. ευρώ πωλήσεις πλοίων.

Να είναι το αντίπαλο δέος για το (πρόγραμμα ανταλλαγής μουσικών αρχείων μέσω Ίντερνετ) kazaa τα 99 σεντς που προτείνει η America On Line (AOL) στους χρήστες της;

Στη Ν. Ελλάδα υπήρχαν δύο ακόμη λατινικά κράτη, εξαρτημένα από το Βασίλειο Θεσσαλονίκης, κατά το σύστημα της αλυσιδωτής εξάρτησης: το δουκάτο των Αθηνών και η ηγεμονία της Αχαΐας.

Η πορεία των εξαγωγών στις 15 χώρες-στόχους που είχε επιλέξει το υπουργείο Οικονομίας στο Εθνικό Συμβούλιο Εξαγωγών και υλοποίησε πρόγραμμα δράσης για καθεμία από αυτές ο ΟΠΕ εμφανίζει αύξηση το 2005 σε ποσοστό 10,36%.

Αν και η λέξη "λύση" δεν είναι εκείνο ακριβώς που περιγράφει την κατάσταση που επικρατεί αυτή την εποχή στη δισκογραφία, μπορούμε μετά βεβαιότητος να πούμε ότι είναι σε καλό δρόμο.

Στο πρώτο κυριάρχησαν κατά το 14ο αι. αρχικά οι Καταλανοί και αργότερα μια φλωρεντινή οικογένεια τραπεζιτών, ενώ από το δεύτερο γεννήθηκε το Δεσποτάτο του Μυστρά.

Σημειώνεται ακόμη ότι αύξηση παρουσίασαν οι εξαγωγές προς Τουρκία (29%), Κύπρο (24,5%), Ισπανία (25%), ΗΠΑ (10,1%), σε σχέση με το 2004.

Γιατί έπειτα από χρόνια άρνησης, πανικού και γενικότερης θολούρας, οι μεγαλύτερες δισκογραφικές εταιρείες συμφωνούν επιτέλους σε μια ομάδα τιμών με τις οποίες θα διακινούν σχεδόν όλο τους το υλικό στο Διαδύκτιο.

Νόμισμα του Ιωάννη Γ’ Δούκα Βατατζή (1222-1254)(Αθήνα, Νομισματικό Μουσείο).

Ελληνικά προϊόντα με ξένη ετικέτα

Το βήμα αυτό έγινε στα τέλη Φεβρουαρίου, όταν η AOL ξεκίνησε να προσφέρει την πρώτη ιντερνετική της υπηρεσία στα 27 εκατομμύρια μέλη της. Όροι-κλειδιά της ενότητας

Πίσω από ξένη ετικέτα "κρύβεται" συχνά η ελληνική προέλευση της πρώτης ύλης αρκετών προϊόντων που διοχετεύονται στις διεθνείς αγορές.

Το σύστημα της AOL είναι περίπου το ίδιο σε όρους και τιμές με αυτό που προσφέρουν έξι ακόμα επί πληρωμή ιντερνετικές μουσικές υπηρεσίες. Λατινοκρατία, αυτοκρατορία Κωνσταντινούπολης, βασίλειο Θεσσαλονίκης, δουκάτο Αθηνών, ηγεμονία Αχαΐας, αυτοκρατορία Τραπεζούντας, αυτοκρατορία Νίκαιας, κράτος Ηπείρου, δεσποτάτο Μυστρά, ανασύσταση Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, ξύπνημα εθνικού αισθήματος στον Ελληνισμό του Βυζαντίου.

Τα παραδείγματα πολλά: το ελληνικό ελαιόλαδο, που σε πολλές περιπτώσεις φεύγει "χύμα" από την Ελλάδα και φτάνει στα ράφια των καταστημάτων με ιταλική "φίρμα", ο κρόκος της Κοζάνης, που οι Ισπανοί τον χρησιμοποιούν κατά κόρον στην παραδοσιακή "παέλια", αλλά συχνά αγνοούν την προέλευσή του, το ελληνικό σιμιγδάλι και σιτηρά στα ιταλικά ζυμαρικά ή και οι σαρδέλες που αλιεύονται σε ελληνικά νερά, αλλά μεταποιούνται σε άλλες χώρες.

Όλες χρεώνουν 9 ή 10 ευρώ τον μήνα για πελάτες που απλά θέλουν να ακούν μουσική από μια δεξαμενή 250.000 τραγουδιών και για κάθε τραγούδι που κατεβαίνει και αντιγράφεται (σε CD η σε Mp3) 99 σεντς (κοντά 1 ευρώ).

"Αυτό το φαινόμενο στοιχίζει στην Ελλάδα και, για να αντιμετωπιστεί, πρέπει οι ελληνικές επιχειρήσεις να πωλούν ολοένα και περισσότερα επώνυμα και υψηλής προστιθέμενης αξίας προϊόντα στο εξωτερικό", υπογραμμίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο πρόεδρος του Συνδέσμου Εξαγωγέων Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ) Ευγένιος Πλαλής.

Έχουν προκύψει δε και νέες μορφές αντιγραφής που όλες οι εν λόγω εταιρείες τις προσφέρουν.

Παράλληλα γνωστοποιεί ότι μετά τη διεύρυνση της Ε.Ε. σημειώνεται μικρή άνοδος των ελληνικών εξαγωγών προς τις χώρες που τώρα μπήκαν στο κλαμπ της Ενωμένης Ευρώπης, ενώ εκφράζει την πεποίθηση ότι τα μεγαλύτερα οφέλη θα προκύψουν για την Ελλάδα από την ένταξη της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας.

Μια απ' αυτές είναι το tether downloads όπου τα τραγούδια αντιγράφονται σε ένα κομπιούτερ και μπορεί να παιχτούν σε έναν φορητό υπολογιστή (με άλλα λόγια ο συνδρομητής μπορεί να τα ακούσει μόνον σε δύο κομπιούτερ, δεν μπορεί να τα αντιγράψει σε άλλες συσκευές, ούτε να τα στείλει σε άλλους). Μια άλλη υπηρεσία που προσφέρουν οι εταιρείες αυτές είναι το Internet Radio, όπου οι χρήστες μπορεί να επιλέξουν συγκεκριμένα ήδη μουσικής ή συγκεκριμένους καλλιτέχνες. "Η μουσική βιομηχανία κατάλαβε ότι αυτή η αγορά είναι βιώσιμη", λέει ο Μάικλ Μπέμπελ, διευθυντής του (προγράμματος ανταλλαγής μουσικών αρχείων) PressPlay. "Είμαστε σε ενα σημείο όπου δημιουργήθηκε μια νέα οικονομική βάση".