Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Αθλητικά :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( ο γόρδιος δεσμός του μαρκόπουλου :: 15/1/2006 19:24:12) 

Ο γόρδιος δεσμός του Μαρκόπουλου Το Εντερπράιζ (κι η πασαρέλα) να 'ναι καλά… ΕΝΟΤΗΤΑ ΤΕΤΑΡΤΗ

Του ΠΑΡΙ ΚΑΛΗΜΕΡΙΔΗ ΕΦΗ ΦΑΛΙΔΑ

ΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ

Εντάξει, ήταν απογοητευτικός ο ΠΑΟΚ στο ντέρμπι με τον Ηρακλή. Η Σοφία Κοκοσαλάκη έχει μια βασική αρετή: είναι ένα ταλέντο που ωριμάζει γρήγορα. Τα δημοτικά τραγούδια αποτελούν δημιουργήματα της λαϊκής ποίησης και συνδέονται με τη μουσική και το χορό. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι ήρθε η καταστροφή και ότι υποβιβάζεται ο Δικέφαλος, όπως πολλοί άρχισαν να σκέπτονται. Είναι μια σχεδιάστρια που η Εβδομάδα Μόδας του Λονδίνου περιμένει πάντα με ενδιαφέρον. Διακρίνονται για την τολμηρή σύλληψη του θέματος, την παραστατικότητα, την πλαστικότητα των εικόνων και τη λιτότητα του λόγου.

Από την πλευρά του ο Ηρακλής φάνηκε να είναι πιο ψυχωμένος και πιο συγκροτημένος και η "μεταγραφή" του Γιούρζι Ζντόβτς έφερε ομοψυχία και αγωνιστική ανάταση.

Το πιστοποιεί και ο αγγλοσαξονικός κύκλος των δημοσιογράφων μόδας, με το ολοσέλιδο της "Evening Standard", τις εκτενείς αναφορές των "Guardian", "Times", "Independent".

Υπάρχει όμως πολύ δρόμος ακόμη και θα χρειαστεί μεγάλη προσπάθεια για να μην μπλέξει σε περιπέτειες επώδυνες ο Ηρακλής, όπως άλλωστε ομολόγησε και ο προπονητής του.

Το αποδεικνύουν εμπορικά τα 260 ραντεβού για πωλήσεις και παραγγελίες αυτήν την εβδομάδα στο Μιλάνο, κατασκευαστική βάση των ρούχων και αξεσουάρ της.

Ο ΠΑΟΚ ήταν ανύπαρκτος κάτω από τα καλάθια και περιφερειακά δεν είχε την ανάλογη ευστοχία, που είχε από την πλευρά του ο Ηρακλής.

Η Κοκοσαλάκη, όμως, "δείχνει μια σχεδιαστική ακεραιότητα που την απομακρύνει από την ευκολία της επανερμηνείας ενός στυλ", όπως επισημαίνει η Σάρα Μάουερ στην ηλεκτρονική έκδοση της αμερικανικής Vogue (www.style.com), σχολιάζοντας τη συλλογή που παρουσίασε στο Λονδίνο για το φθινόπωρο του 2003.

Απογοήτευσαν και οι δύο ξένοι παίκτες του ΠΑΟΚ, ο Εντιαγιέ και ο Σίμονς, και γι' αυτό ακριβώς το λόγο έχασε ο Δικέφαλος.

Η εγκατεστημένη στο Λονδίνο Ελληνίδα σχεδιάστρια παρουσίασε ένα ύφος διαφορετικό, δουλεμένο, αλλά που πλέον έχει αναπτύξει τα δικά του ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που φωνάζουν Kokosalaki.

Προβλημάτισαν με την απόδοσή τους και οι Βασιλειάδης, Μαυροκεφαλίδης και Ξανθόπουλος.

Καμπύλες, αποχρώσεις ιβουάρ (παράδειγμα από την πασαρέλα, στη φωτογραφία), δερμάτινα κομμάτια στα χρώματα του χαλκού και του κασσίτερου, λεπτομέρειες εξωτερικών ραφών που δημιουργούν περίγραμμα σε αφαιρετικά σχήματα από το ίδιο ύφασμα, ήταν τα σημεία της νέας της κατεύθυνσης.

Με δύο λόγια τον Μαρκόπουλο περιμένει ένας αληθινός "Γολγοθάς", γιατί δεν θα πρέπει μόνο να κάνει τις απαραίτητες διορθωτικές κινήσεις, αλλά παράλληλα να βάλει τα πράγματα σε μια σειρά, μέσα σε αυτό το αληθινό κομφούζιο που βρήκε στον ΠΑΟΚ.

Οι μαύρες, σκοτεινές μέρες των προηγούμενων συλλογών της φαίνεται ότι εξαϋλώθηκαν από το φως που έριξε πάνω της το διαστημόπλοιο Έντερπράιζ.

Από πού να αρχίσει όμως και πού να τελειώσει ο Μαρκόπουλος.

Η Κοκοσαλάκη, με αφορμή την έκθεση Star Trek στο Χάιντ Παρκ, θυμήθηκε ότι ως παιδί εντυπωσιαζόταν από τα κοστούμια του υπεργαλαξιακού στόλου.

Πώς να λύσει δηλαδή αυτόν τον -σύγχρονο- γόρδιο δεσμό.

Ίσως μέτρησε και το ότι οι Τιερί Μιγκλέρ, Κλοντ Μοντανά, Αζεντίν Αλαϊά ήταν η τριάδα της δεκαετίας του '80, από την οποία κράτησε την ιδέα της δυναμικής σιλουέτας.

Και ενίσχυση κάτω από τα καλάθια θέλει ο ΠΑΟΚ και δεινό σκόρερ πρέπει να βρει για την περιφέρεια και "άσο" χρειάζεται.

Κι αφού έκανε τον κύκλο της ελληνικής πατριδογνωσίας, ολοκλήρωσε τις αναφορές στα πρόσωπα-κλειδιά για τη μόδα άλλων καιρών, βούτηξε πάνω από τα υφάσματα και δημιούργησε ένα στυλ λιτό, σε μία γραμμή που λαμβάνει υπόψη τις αναλογίες του σώματος, χωρίς να το φυλακίζει, να το καταπιέζει σε μία προσπάθεια να φανεί υπερσεξουαλικό.

Και όλες αυτές οι κινήσεις είναι ωραίες και καλές στη θεωρία, αλλά για να γίνουν πράξη απαιτούνται και χρήματα.

Ο χειμώνας του 2004 είναι για τη Σοφία Κοκοσαλάκη μια υπόθεση επιστημονικά τεχνολογική, στυλιστικά δυναμική, ενδυματολογικά λιτή.

Και σε αυτό το σημείο η υπόθεση είναι "θολή".

Και η μόδα της αφήνει πάνω στο σώμα της μόδας εμφανή αποτυπώματα…

Ίσως ήρθε η ώρα να μιλήσει ο βασικός χορηγός του συλλόγου για να σώσει την παρτίδα, γιατί είναι λογικό να θέλει να αποφύγει και αυτός έναν διασυρμό. Αλλιώς προκοπή δεν βλέπει ο ΠΑΟΚ.

Το Σάββατο δεν χρησιμοποιήθηκε -παραδόξως- ο Χένιακ. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι αν έπαιζε θα κέρδιζε ο ΠΑΟΚ. Εν πάση περιπτώσει η ουσία είναι ότι οι ψηλοί του Ηρακλή εκμεταλλεύτηκαν την ανυπαρξία του ΠΑΟΚ κάτω από τα καλάθια και έκαναν "πάρτι". Άρα τίθεται θέμα και Εντιαγιέ.

Δεν μπορώ επίσης να συμπεράνω με ποιο τρόπο και μέχρι ποιο σημείο μπορεί να μεταμορφωθεί και ο Σίμονς, που ήταν μια αληθινή απογοήτευση. Καλείται λοιπόν ο Μαρκόπουλος, με την εμπειρία του, να βάλει το χέρι του και να βγάλει τον ΠΑΟΚ από αυτό το τραγικό αδιέξοδο. Είναι πολύ δύσκολο, άλλά όχι ακατόρθωτο.