Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Άρθρα :: Γνώμη (άρθρο σχολιασμού)

( συλλογική διαπραγμάτευση :: 3/2/2006 17:26:30) 

Συλλογική διαπραγμάτευση

Ομαδική εργασία

Του ΓΙΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ

Να χωριστείτε σε τρεις ομάδες.

Η πρώτη ομάδα να επισημάνει τα "υπέρ" της αξιολόγησης, η δεύτερη τα "κατά" και η τρίτη και τα "υπέρ" και τα "κατά". Οι προτάσεις του ΣΕΒ για τεμαχισμό της Εθνικής Συλλογικής Σύμβασης σε μερικότερες τοπικές συμφωνίες και οι αντίστοιχες προτάσεις των μεγάλων τραπεζών για αντικατάσταση της συλλογικής σύμβασης με την ΟΤΟΕ από ξεχωριστές συμβάσεις ανάμεσα σε κάθε τράπεζα και το υπαλληλικό της σωματείο δείχνουν ότι η εργοδοτική πλευρά θέτει σε εφαρμογή ένα συγκεκριμένο σχέδιο αλλαγής των εργασιακών σχέσεων. Η διαδικασία αυτή δεν πρέπει να ξεπεράσει τα 10'.

Το κόστος της εργασίας πρέπει -αδιακρίτως- να μειωθεί.

Στη συνέχεια εκπρόσωποι των δύο πρώτων ομάδων θα εκθέσουν τα επιχειρήματά τους (ο κάθε ομιλητής έχει στη διάθεση του 3' περίπου και, αν θέλει, μπορεί να δευτερολογήσει).

Οι εργοδοτικές προτάσεις φαίνεται ότι έχουν τουλάχιστον τη σιωπηρή στήριξη της κυβέρνησης, όπως αποδεικνύει η σύμπλευση στην ίδια πρωτοβουλία ιδιωτικών και κρατικών τραπεζών.

Η τρίτη ομάδα θα αξιολογήσει τα επιχειρήματα των δύο ομάδων και θα προσπαθήσει να συνθέσει τις δύο αντίθετες απόψεις.

Λόγω της προέλευσής του από την εργοδοτική πλευρά το σχέδιο αυτό ούτε προνοεί για αντισταθμίσματα στη μείωση του κόστους της εργασίας ούτε εγγυάται αύξηση της απασχόλησης.

Με βάση την τελική σύνθεση των απόψεων ο κάθε μαθητής θα αναπτύξει γραπτά το θέμα.

Η απάντηση της συνδικαλιστικής ηγεσίας των εργαζομένων είναι απλώς αρνητική και η τακτική της περιορίζεται στην αμυντική υπεράσπιση του υφιστάμενου (προφανώς μη ικανοποιητικού) θεσμικού πλαισίου. Να εφαρμόσετε τη μέθοδο της αυτοαξιολόγησης και ετεροαξιολόγησης σ' ένα κείμενο που γράψατε πρόσφατα. Το αποτέλεσμα είναι κλίμα πόλωσης κατά τη διαδικασία των κορυφαίων συλλογικών διαπραγματεύσεων. Κάθε μαθητής να γράψει μια κριτική για το δικό του κείμενο και μια για το κείμενο ενός συμμαθητή του.

Θα κατανοούσα την πόλωση, αν στις δύο αντιμαχόμενες πλευρές ήταν συσπειρωμένα ομοιογενή συμφέροντα. Χρήσιμη πληροφορία: Στην αξιολόγησή σας να έχετε υπόψη σας τα εξής κριτήρια: Αν για παράδειγμα η παραγωγική πλευρά της εργοδοσίας, δηλαδή ο βιομηχανικός και βιοτεχνικός κόσμος, ήταν πεισμένη ότι για την κακή της πορεία φταίει περισσότερο ο (χαμηλότερος στην Ευρώπη) μισθός του εργαζόμενου από όσο το (υψηλότερο στην Ευρώπη) κόστος του τραπεζικού δανεισμού.

Α) Ως προς το περιεχόμενο θετικά στοιχεία θεωρούνται: - η ενότητα, δηλαδή η άμεση σχέση του περιεχομένου με την κύρια ιδέα του θέματος, - η πληρότητα, δηλαδή η επαρκής ανάπτυξη του θέματος σε όλο του το βάθος και το πλάτος, - η τεκμηρίωση των θέσεων με πειστικά και ορθά επιχειρήματα.

Ή ότι βοηθά την ανάπτυξη της χώρας η στροφή του τραπεζικού δανεισμού στις καταναλωτικές ανάγκες των πολιτών και η περιστολή του δανεισμού των επιχειρήσεων.

Β) Ως προς τη διάρθρωση των σκέψεων/την αρχιτεκτονική του κειμένου, θετικά στοιχεία θεωρούνται: - η λογική αλληλουχία των νοημάτων, - η συνοχή του κειμένου (συνοχή περιόδων, παραγράφων, μερών του κειμένου), - η ορθή κατάταξη των επιχειρημάτων σε κλιμακωτή μορφή, - η ορθή διάκριση των παραγράφων.

Ή αν έχει μετρήσει ποιο κόστος επιβαρύνει περισσότερο τα έσοδά της:

Γ) Ως προς τη χρήση της γλώσσας θετικά στοιχεία θεωρούνται: - η ακρίβεια, - η σαφήνεια, - ο λεκτικός και εκφραστικός πλούτος, - η τήρηση των γραμματικοσυντακτικών κανόνων, - η σωστή χρήση των σημείων της στίξης.

το διαφανές κόστος της εργασίας ή το "μαύρο" κόστος που καταβάλλεται σε διαφθαρμένους φορολογικούς μηχανισμούς και κάθε είδους αντιπαραγωγικές κρατικές δαπάνες;

Δ) Ως προς την αποτελεσματικότητα, το κείμενο είναι απαραίτητο να διαθέτει το κατάλληλο ύφος και λεξιλόγιο και την κατάλληλη διάρθρωση του περιεχομένου, για να επιτευχθεί ο σκοπός που επιδιώκεται, ανάλογα με τον αποδέκτη του.

Και αντίστροφα βέβαια, αν για παράδειγμα ήταν πεισμένος ο ασφαλισμένος του ΙΚΑ ότι οι συνδικαλιστικοί αγώνες για το κοινωνικοασφαλιστικό ζήτημα αφορούν τη δική του περίθαλψη και σύνταξη και όχι τα "κεκτημένα" των προνομιακών ταμείων.

Πάρις Πρέκας, Προσωπογραφία-Σκίτσο. Η Άννα Σικελιανού διαβάζει Άγγελο Σικελιανό

Ακριβώς επειδή η διαχωριστική γραμμή δεν είναι προφανής, είναι πια καιρός οι κοινωνικοί εταίροι να αναδιατάξουν τις συμμαχίες τους.

Να γράψετε μια κριτική για το σύστημα αξιολόγησης που ισχύει σήμερα στην εκπαίδευση.

Επείγει να αναγνώσουν με ειλικρίνεια την ελληνική πραγματικότητα, να επιλέξουν το αναπτυξιακό μοντέλο της χώρας και να συμφωνήσουν τον επιμερισμό του κόστους που συνεπάγεται η μετάβαση από την παραγωγή εμπορευμάτων στην παραγωγή γνώσης.

Έπειτα να διατυπώσετε προτάσεις για τη βελτίωσή του, ώστε η αξιολόγηση πράγματι να ανατροφοδοτεί το έργο του εκπαιδευτικού και να οδηγεί τους μαθητές στην αυτοαξιολόγηση και στην αυτογνωσία.

Με γνώμονα λοιπόν το μακροπρόθεσμο συμφέρον του μπορεί ο καθένας να αξιολογήσει από τώρα τις τρέχουσες τακτικές, προκειμένου να επιλέξει το μελλοντικό σύμμαχό του.

Η κριτική που ασκούμε στους άλλους μπορεί να έχει θετικά αλλά και εντελώς αρνητικά αποτελέσματα.

Δικαιούται άραγε ο τραπεζικός κλάδος, ο μόνος επιχειρηματικός τομέας που παρουσιάζει κέρδη, να ζητά μείωση του εργασιακού κόστους στο όνομα της ανταγωνιστικότητας;

Να αναφέρετε συγκεκριμένα παραδείγματα.

Δικαιούται ο τραπεζικός συνδικαλισμός να συμβιβάζεται με την επίρριψη του υψηλού κόστους της ασφάλισής του στα προβληματικά ταμεία των αδύνατων πολιτών;

Ποιες είναι, κατά τη γνώμη σας, οι απαραίτητες προϋποθέσεις για την άσκηση εποικοδομητικής κριτικής;

Αργά ή γρήγορα ο κόσμος της παραγωγής θα απαντήσει και θα επιλέξει.

Συνήθως εύκολα εκφράζουμε αρνητικές κρίσεις για τους άλλους.

Πόσο όμως εύκολα δεχόμαστε την κριτική των άλλων; Ποιοι λόγοι για μας εμποδίζουν να τη δεχτούμε; Πώς (με ποιους τρόπους) μπορούμε να ασκήσουμε τον εαυτό μας ώστε να δέχεται την καλοπροαίρετη κριτική;

Σύμφωνα με το άρθρο 1 (γ) του νόμου 1566, σκοπός της εκπαίδευσης είναι, επίσης, να βοηθά τους μαθητές "να αναπτύσσουν δημιουργική και κριτική σκέψη…, ώστε να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και με την υπεύθυνη συμμετοχή τους να συντελούν αποφασιστικά στην πρόοδο του κοινωνικού συνόλου και στην ανάπτυξη της πατρίδας μας".

- Πώς αντιλαμβάνεστε την κριτική σκέψη και για ποιους λόγους είναι σημαντική η καλλιέργεια της;

- Να διατυπώσετε τις δικές σας προτάσεις, για να εφαρμοστεί με επιτυχία το προηγούμενο άρθρο του νόμου για την εκπαίδευση.

Σε κάθε εκδήλωση της ζωής μας, στον επαγγελματικό, κοινωνικό, πνευματικό, ηθικό τομέα, χρειάζεται η αυτοκριτική και ο αυτοέλεγχος.

Αν συμφωνείτε με την άποψη αυτή, να φέρετε συγκεκριμένα παραδείγματα και να τη στηρίξετε με τα κατάλληλα επιχειρήματα.

Πού μπορεί να οδηγήσει η έλλειψη της αυτοκριτικής και πού η κατάχρησή της;

Διατυπώθηκε η άποψη: "Ο άνθρωπος έχει τρεις χαρακτήρες: αυτόν που δείχνει, αυτόν που πράγματι έχει και αυτόν που νομίζει ότι έχει".

Να αναλύσετε την άποψη αυτή και να εκφράσετε τις δικές σας σκέψεις.