Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Έμφραγμα υπέστη την Τρίτη ο Κούρδος αυτονομιστής ηγέτης Αμπντουλάχ Οτζαλάν, όπως δήλωσαν χθες οι Ιταλοί δικηγόροι του Τζουλιάνο Πιασάπια, Λουίτζι Σαρατσένι και Αρτούρο Σαλέρνο στο ιταλικό πρακτορείο ειδήσεων Ansa.

Η ιστορία των Φυσικών Επιστημών

Σύμφωνα με όσα είπαν οι τρεις δικηγόροι, η κατάσταση του έγκλειστου στις τουρκικές φυλακές Οτζαλάν είναι "πολύ σοβαρή".

H εξέλιξη των Φυσικών Επιστημών δεν ήταν ομοιόμορφη ούτε γραμμικά εξελισσόμενη στο χώρο και το χρόνο. Οι δικηγόροι του ηγέτη του εκτός νόμου Εργατικού Κόμματος του Κουρδιστάν (ΡΚΚ) απηύθυναν έκκληση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην επιτροπή για την πρόληψη των βασανιστηρίων να επιτρέψουν στους ίδιους και στους οικογενειακούς γιατρούς του να επισκεφθούν τον Οτζαλάν, ώστε να μπορέσουν να σχηματίσουν ακριβή εικόνα για την κατάσταση της υγείας του. Περίοδοι γοργής ανάπτυξης εναλλάσσονται με μακρύτερες περιόδους στασιμότητας, ακόμα και παρακμής. Παράλληλα, οι τρεις δικηγόροι κάλεσαν το ιταλικό κράτος να προβεί στα αναγκαία διπλωματικά διαβήματα προς την Τουρκία, για να παρασχεθεί στον Κούρδο αυτονομιστή ηγέτη κάθε ιατρική φροντίδα. Στην πορεία του χρόνου τα κέντρα επιστημονικής δραστηριότητας μετατοπίζονται αδιάκοπα, περισσότερο ακολουθώντας, παρά προπορευόμενα, τα κέντρα της εμπορικής και βιομηχανικής δραστηριότητας.

Υπενθυμίζεται ότι ο 57χρονος Αμπντουλάχ Οτζαλάν κρατείται στο νησί-φυλακή του Ιμραλί, μετά την καταδίκη του σε θάνατο για "προδοσία και αποσχιστική δράση".

Η Βαβυλώνα, η Αίγυπτος, οι Ινδίες κ.α. υπήρξαν οι εστίες της αρχαίας επιστήμης.

Η καταδίκη του μετατράπηκε το 2002 σε ισόβια κάθειρξη μετά την κατάργηση της θανατικής ποινής στην Τουρκία, στο πλαίσιο των μέτρων που πήρε η Άγκυρα για την εναρμόνιση της ποινικής νομοθεσίας της στα ευρωπαϊκά δεδομένα.

Η αρχαία Ελλάδα έγινε ο κοινός κληρονόμος τους, και σ' αυτή διαμορφώθηκε πρώτη φορά από τους Φυσικούς φιλοσόφους η λογική και η πειραματική βάση της επιστήμης, όπως την ξέρουμε σήμερα.

Το Εργατικό Κόμμα του Κουρδιστάν που διηύθυνε ο Αμπντουλάχ Οτζαλάν μαχόταν για την ανεξαρτησία των κουρδικών επαρχιών της ανατολικής Τουρκίας, εφαρμόζοντας συχνά μεθόδους τυφλής βίας.

Η προοδευτική αυτή κίνηση της ανθρώπινης σκέψης ανακόπηκε την εποχή της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας.

Η Τουρκία, αλλά και οι ΗΠΑ και η Ε.Ε., είχαν χαρακτηρίσει το ΡΚΚ "τρομοκρατική οργάνωση".

Η αρχαία Ελληνική κληρονομιά διατηρήθηκε στο Βυζάντιο και από εκεί πέρασε στη μεσαιωνική Ευρώπη. Επίσης μεταφέρθηκε προς την ανατολή, Συρία, Περσία, Ινδίες, κ.α., και μέσα από τη σύνθεση που επέτυχαν οι Άραβες πέρασε στη μεσαιωνική Ευρώπη, όπου εξελισσόμενη οδήγησε στο μεγάλο ξέσπασμα της δημιουργικής δραστηριότητας τους επόμενους αιώνες, απ' όπου προέκυψε η νεώτερη επιστήμη και η επιστημονική και τεχνολογική επανάσταση του 20ού αιώνα.

Ο J. Bernal στο βιβλίο του "Η επιστήμη στην Ιστορία" γράφει: "Τώρα πια είναι φανερό ότι, καθεμιά απ' αυτές τις μεγάλες περιόδους της επιστήμης, αντιστοιχεί σε μια περίοδο κοινωνικής και οικονομικής αλλαγής. Η επιστήμη των αρχαίων Ελλήνων αντανακλά την άνοδο και την παρακμή της κυριαρχούμενης από το χρήμα δουλοκτητικής εποχής του σιδήρου. Το μακρύ μεσοδιάστημα του Μεσαίωνα, σημαδεύει την ανάπτυξη και την αστάθεια της φεουδαρχικής οικονομίας. Η οικονομία της αγοράς και η νεώτερη επιστήμη γεννήθηκαν μέσα στο ίδιο κίνημα".

Πρέπει να επισημάνουμε όμως ότι δεν υπάρχουν απλές ερμηνείες για τις φάσεις της επιστημονικής ανάπτυξης και ότι οι διασυνδέσεις ανάμεσα στους κοινωνικούς, τους τεχνολογικούς και τους επιστημονικούς παράγοντες είναι δύσκολο να ανακαλυφθούν.

Η σύγχρονη επιστήμη έχει τις ρίζες της στην Αρχαία Ελλάδα. Πράγματι, όπως γράφει ο Β. Φάρριγκτον στο βιβλίο του "Η επιστήμη στην αρχαία Ελλάδα": "Στο πρόσωπο του Στράτωνα συναντάμε τον αντιπρόσωπο του συστηματικού πειραματισμού που σημαίνει την αποκορύφωση της πειραματικής δουλειάς. Ο πειραματισμός αυτός που προηγουμένως μόνο συμπτωματικά συναντιέται στους Πυθαγόρειους, στον Εμπεδοκλή, στον Αναξαγόρα και στη σχολή Ιπποκράτη, τώρα αναπτύσσεται σε τέτοιο βαθμό που για την επίλυση εξειδικευμένων προβλημάτων κατασκευάζονται ειδικά όργανα και στηρίζεται στην καθαρά διατυπωμένη θέση, πως πρωταρχική σημασία έχει το πείραμα και όχι η λογική αφαίρεση". Επίσης αναφέρει: "…ο ισχυρισμός ότι ο πειραματισμός, ως συστηματική θεωρία, ήταν άγνωστος στην αρχαιότητα και ότι είναι προϊόν της Αναγέννησης, είναι αστήρικτος, σύμφωνα με τις μελέτες που αναφέραμε και τα αποσπάσματα που παραθέσαμε και δεν είναι μοναδικά".