Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Ρεπορτάζ :: Κοινωνικό ρεπορτάζ

( παράβαση και κλικ :: 20/3/2006 22:09:12) 

Οι νέες κάμερες αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων.

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2ο ΔΥΝΑΜΗ ΚΑΙ ΙΣΟΡΡΟΠΙΑ

Διπλασιάζονται οι φωτογραφικές κάμερες της τροχαίας στις λεωφορειολωρίδες

2.1 Η έννοια της δύναμης

Παράβαση και κλικ

Από τις καθημερινές εμπειρίες μας γνωρίζουμε πώς να περπατάμε, πώς να κολυμπάμε ή πώς να χορεύουμε, πώς να παίζουμε ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή βόλεϊ, πώς να ισορροπούμε, όταν βρισκόμαστε μέσα σε κινούμενο όχημα, και ο οδηγός πατάει φρένο.

ΤΟΥ ΦΩΤΗ ΚΟΥΤΣΑΜΠΑΡΗ

Έπειτα, στο σχολείο μαθαίνουμε ότι:

Πέντε νέες ψηφιακές φωτογραφικές μηχανές, που θα καταγράφουν τις παραβάσεις στους λεωφορειόδρομους της Θεσσαλονίκης, αναμένεται να τεθούν σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες, με σκοπό την αποτελεσματικότερη αστυνόμευση των λεωφορειολωρίδων.

• η γη έλκει όλα τα σώματα.

Οι φωτογραφικές μηχανές, το συνολικό κόστος των οποίων ανήλθε στα 150.000 ευρώ, αγοράστηκαν εξ ημισείας από το ΣΑΣΘ και τον ΟΑΣΘ και παραδόθηκαν στη διεύθυνση Τροχαίας Θεσσαλονίκης.

• δυο μαγνήτες έλκονται ή απωθούνται.

"Πρόκειται για σύγχρονες μηχανές, καλύτερης τεχνολογίας αυτών που λειτουργούν στην Αθήνα από τον ΟΑΣΑ", αναφέρει ο πρόεδρος του ΣΑΣΘ Γιάννης Τόσκας.

• μπορούμε να παραμορφώσουμε ένα σώμα.

"Θεωρούμε σημαντικό θέμα την επιτήρηση των λεωφορειοδρόμων, για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

• μπορούμε να συμπιέσουμε ένα αέριο μέχρι ενός σημείου.

Η Τροχαία έχει εκπαιδεύσει προσωπικό που θα χειρίζεται τις νέες μηχανές, ενώ μας διαβεβαίωσε ότι θα ενισχύσει το τμήμα που ασχολείται με τις παραβάσεις στους λεωφορειόδρομους", προσθέτει ο ίδιος.

(Δηλαδή αυτά που μαθαίνουμε στο σχολείο εξηγούν τις καθημερινές εμπειρίες μας).

Στη Θεσσαλονίκη από το Μάιο του 2004 λειτουργούν πέντε συμβατικές φωτογραφικές κάμερες, από τις 6.30 το πρωί μέχρι τις 9 το βράδυ, στις λεωφορειολωρίδες των οδών Εγνατία, Τσιμισκή, Μητροπόλεως, Βασιλίσσης Όλγας.

Εικόνα 2.1 Η παρουσία της δύναμης μέσα από τα αποτελέσματά της

Στους δρόμους αυτούς υπάρχουν συνολικά 32 εγκαταστάσεις, στις οποίες τοποθετούνται με εναλλαγή σημείων ανά τακτά χρονικά διαστήματα οι φωτογραφικές κάμερες και φωτογραφίζουν όλα τα οχήματα που εισέρχονται στις λωρίδες κυκλοφορίας των αστικών, πλην των λεωφορείων και των μεγάλων σε μήκος οχημάτων.

Σε όλες αυτές τις παρατηρήσεις κυριαρχεί ένα πρωταρχικό φυσικό μέγεθος.

Φυσικό αέριο στα αστικά

Το μέγεθος αυτό είναι η δύναμη.

Ερευνητικό πρόγραμμα με σκοπό τη διατύπωση πρότασης για την εισαγωγή φυσικού αερίου στην κίνηση των λεωφορείων του ΟΑΣΘ αποφάσισε να εκπονήσει το ΣΑΣΘ.

Αντίθετα με τη μάζα, με το μήκος ή με τον όγκο, η δύναμη είναι κάτι που δεν προϋπάρχει σε ένα σώμα.

Χθες υπογράφηκε η σχετική σύμβαση από τον πρόεδρο του ΣΑΣΘ κ. Τόσκα και τον καθηγητή του ΑΠΘ Γιώργο Σακελλαρόπουλο, ως εκπρόσωπο της ερευνητικής ομάδας του ΑΠΘ.

Η δύναμη είναι μια αλληλεπίδραση μεταξύ δυο σωμάτων, π.χ. του δρόμου και των ποδιών μας, του νερού και των χεριών μας, της μπάλας και των χεριών ή των ποδιών μας.

Η έρευνα, η οποία θα έχει τίτλο "Διερεύνηση και τελική διατύπωση πρότασης για τη χρήση φυσικού αερίου στο σύστημα δημοσίων αστικών συγκοινωνιών της περιοχής Θεσσαλονίκης", θα διεξαγάγει το Εργαστήριο Γενικής Χημικής Τεχνολογίας του τμήματος Χημικών Μηχανικών της Πολυτεχνικής σχολής του ΑΠΘ.

Με άλλα λόγια, ένα σώμα μπορεί να ασκήσει μια δύναμη σε ένα άλλο, αλλά δεν μπορεί να κατέχει μια δύναμη ως κάτι ξεχωριστό.

"Σε πολλές χώρες του εξωτερικού χρησιμοποιείται το φυσικό αέριο για την κίνηση των δημόσιων λεωφορείων.

Τη δύναμη τη συναντάμε με διάφορες ονομασίες όπως βάρος, έλξη, άπωση, αντίσταση, τριβή κ.ά.

Καιρός είναι να σκεφτούμε και το στόλο των αστικών της πόλης", τονίζει ο κ. Τόσκας.

Οι δυνάμεις, γενικά: •σπρώχνουν ή τραβούν τα σώματα • μετακινούν ή σταματούν τα σώματα •περιστρέφουν τα σώματα •παραμορφώνουν ή αλλάζουν τα σχήματα των σωμάτων.

"Στη Θεσσαλονίκη κάναμε μια πρώτη προσέγγιση του θέματος το 2003, αλλά δεν καταλήξαμε σε συγκεκριμένη πρόταση. Τέλος, τη δύναμη δεν τη "βλέπουμε", βλέπουμε όμως τα αποτελέσματα της και αυτά μελετάμε, για να εξηγήσουμε την κίνηση των ζωντανών οργανισμών αλλά και των υλικών σωμάτων πάνω στη γη, μέσα στη θάλασσα, στον αέρα ή στο διάστημα. Η μελέτη που θα εκπονηθεί θα περιγράφει πώς μπορεί να χρησιμοποιήσει το αέριο ο ΟΑΣΘ, τι απαιτήσεις μπορεί να έχει κανείς από έναν οργανισμό δημοσίων λεωφορείων. Από αυτές τις μελέτες προέκυψαν τα σύγχρονα μηχανήματα και πλήθος διάφορων κατασκευών, τα οποία κάνουν τη ζωή μας άνετη. Εκτός από την οικονομοτεχνική μελέτη, θα προσδιορίζεται τι χρειάζεται ένα αμαξοστάσιο, ποιοι χώροι μπορούν να χρησιμοποιηθούν για εγκαταστάσεις, ποια πολιτική πρέπει να ακολουθήσει ο ΟΑΣΘ και με ποια βήματα. Θα είναι συνολική η μελέτη", σημειώνει ο ίδιος.

Διαμεσολαβητής το ΣΑΣΘ

"Οι πηγές ενέργειας εξαντλούνται. Θεωρούμαι ότι πρέπει να έχουμε μια κοινή φωνή για μια ευρωπαϊκή πολιτική ενέργειας", εκτιμά ο κ. Τόσκας και διευκρινίζει ότι "τα συμπεράσματα της μελέτης θα ληφθούν υπόψη στη νέα σύμβαση που θα υπογράψει το δημόσιο με τον ΟΑΣΘ. Το ΣΑΣΘ από την πλευρά του θα λειτουργήσει ως διαμεσολαβητής μεταξύ του δημοσίου και του ΟΑΣΘ", σημειώνει ο κ. Τόσκας.

Μέρος της δαπάνης για την εκπόνηση του ερευνητικού προγράμματος, που υπολογίζεται να ολοκληρωθεί σε οκτώ μήνες, ανέλαβε το υπουργείο Μακεδονίας-Θράκης.