Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Οικονομία :: Έρευνα

( απαισιόδοξοι για οικονομία :: 28/2/2006 18:52:15) 

Το ηθικό των Ελλήνων πηγαίνει… από το κακό στο χειρότερο σε σχέση με τη οικονομική τους κατάσταση στο μέλλον. Το γεγονός έρχεται σε άμεση αντίθεση με το κλίμα που επικρατεί στην υπόλοιπη Ευρώπη, σύμφωνα με τη μηνιαία έρευνα της Κομισιόν.

Ακούω και μιλώ

ΕΛΛΗΝΕΣ: Όλο και "μαύρα" βλέπουν τα πράγματα για την τσέπη τους

1. Διαβάστε τις παραπάνω φράσεις μια φορά από μέσα σας και μια φορά μεγαλόφωνα.

Απαισιόδοξοι για οικονομία

Προσπαθήστε να τις κάνετε να ακουστούν με φυσικότητα.

Του ΓΙΩΡΓΟΥ ΧΡΗΣΤΙΔΗ

2. Αν χρειάζεται, διαβάστε τες άλλη μια φορά και συνοδέψτε την εκφώνηση με τις εκφράσεις του προσώπου και τις κινήσεις του σώματος και των χεριών, που νομίζετε ότι ταιριάζουν.

Αν η οικονομία είναι, όπως λένε, πάνω από όλα κλίμα, τότε η κυβέρνηση έχει πολλούς λόγους να ανησυχεί, καθώς το "ηθικό" των Ελλήνων καταναλωτών πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο, την ώρα μάλιστα που οι υπόλοιποι Ευρωπαίοι εμφανίζονται πιο αισιόδοξοι από κάθε άλλη φορά την τελευταία πενταετία.

3. Σε ποιες από τις παραπάνω φράσεις υπάρχουν συνδετικές λέξεις;

Από τη μηνιαία έρευνα οικονομικού κλίματος την οποία καταρτίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι Έλληνες ατενίζουν το μέλλον με… άκρα απαισιοδοξία. 4. Προσπαθήστε να ανακαλύψετε τις εσωτερικές (λογικές / συντακτικές) σχέσεις που υπάρχουν ανάμεσα στις προτάσεις του κάθε εκφωνήματος.

Το Φεβρουάριο είχαμε επιδείνωση στο σύνολο, σχεδόν, των σχετικών δεικτών. 5. Ποια από τις δύο αναγνώσεις (η σιωπηρή ή η μεγαλόφωνη) σας βοηθάει περισσότερο να καταλάβετε τις σχέσεις των προτάσεων; Συγκεκριμένα:

6. Μελετήστε το ρόλο που παίζουν οι παύσεις και ο τόνος της φωνής.

- Ο γενικός δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης υποχώρησε στο -36 από -31 τον Ιανουάριο.

7. Ξαναπείτε τις φράσεις προσθέτοντας κάποιες συνδετικές λέξεις, οι οποίες να δηλώνουν τη σχέση που βρήκατε.

Πιο απαισιόδοξοι από τους Έλληνες είναι μόνον οι Κύπριοι (-38) και οι Πορτογάλοι (-38), ενώ στο σύνολο της Ε.Ε. και στην Ευρωζώνη ο αντίστοιχος δείκτης αναρριχήθηκε στο -8 και στο -10 αντίστοιχα.

8. Γράψτε τις νέες εκδοχές στο τετράδιό σας, δίπλα στις αρχικές.

- Ο δείκτης που περιγράφει τις προσδοκίες των νοικοκυριών για την οικονομική τους κατάσταση το επόμενο δωδεκάμηνο υποχώρησε στο -21 από το -19 του Ιανουαρίου.

Μήπως μπορείτε να προτείνετε κι άλλες εκδοχές;

Εξίσου απαισιόδοξοι είναι οι Έλληνες και για τη συνολική πορεία της οικονομίας στο ίδιο διάστημα, με το συγκεκριμένο δείκτη να υποχωρεί στο -26 από το -24.

9. Όλες αυτές οι φράσεις (οι αρχικές και οι νέες) είναι ίδιες ή διαφέρουν μεταξύ τους; (Συγκρίνετέ τες ως προς τη σημασία αλλά και ως προς το ύφος.)

- Όπως είναι φυσικό, η γενική κατήφεια των νοικοκυριών έχει αντίκτυπο και στις καταναλωτικές τους συνήθειες.

10. Ποια από τις εκδοχές θα διαλέγατε:

Είναι ενδεικτικό ότι ο δείκτης που περιγράφει την πρόθεση των νοικοκυριών να προχωρήσουν σε μεγάλες αγορές (αυτοκίνητα, σπίτια κτλ.) μέσα στο επόμενο δωδεκάμηνο υποχώρησε στο -37 από -34 τον Ιανουάριο.

• αν λέγατε αυτές τις φράσεις σε μια συζήτηση με φίλους; • αν τις στέλνατε σ' ένα συμμαθητή σας ως γραπτό μήνυμα στο κινητό;

Σε αντίθεση με τους Έλληνες καταναλωτές, οι Ευρωπαίοι εμφανίζονται όλο και πιο αισιόδοξοι τους τελευταίους μήνες, ενισχύοντας τις ελπίδες ότι θα συνδράμουν με τις δαπάνες τους στην προσπάθεια ανάκαμψης της οικονομίας της Ευρωζώνης, Ο δείκτης οικονομικού κλίματος στην Ευρωζώνη ενισχύθηκε στο 102,7 από το αναθεωρημένο 101,5 του Ιανουαρίου, ξεπερνώντας ακόμα και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις.

11. Εξηγήστε την επιλογή σας.

Ο δείκτης καταναλωτικής εμπιστοσύνης βελτιώθηκε επίσης το Φεβρουάριο στο -10 από -11 τον Ιανουάριο.

12. Διατυπώστε κάποια γενικά συμπεράσματα από τη δραστηριότητα που προηγήθηκε.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΕΥΡΩΖΩΝΗΣ

Βελτιώνεται το κλίμα

Βελτιωμένο είναι το κλίμα και μεταξύ των επιχειρηματικών στην Ευρωζώνη, με τη μεγαλύτερη ενίσχυση της εμπιστοσύνης να καταγράφεται στο δοκιμαζόμενο τομέα της μεταποίησης. Συγκεκριμένα, ο δείκτης επιχειρηματικού κλίματος σχεδόν διπλασιάστηκε το Φεβρουάριο στο 0,61, αναρριχόμενος στα υψηλότερα επίπεδα από τον αντίστοιχο μήνα του 2001.

Στην Ελλάδα, τα μηνύματα που στέλνει ο επιχειρηματικός κόσμος είναι επίσης ελπιδοφόρα. Συγκεκριμένα, στον κλάδο του λιανικού εμπορίου η αισιοδοξία περισσεύει (άνοδος του δείκτη στις 19 από τις 11 μονάδες), ενώ σημαντική βελτίωση σημειώθηκε στις υπηρεσίες (15 από 13 μονάδες) και την οικοδομή (στο -22 από -30). Στη μεταποίηση ο δείκτης έμεινε σταθερός το Φεβρουάριο στο -1. Η αισιοδοξία των ελληνικών επιχειρήσεων απορρόφησε τους κραδασμούς της επιδείνωσης της καταναλωτικής εμπιστοσύνης, κι έτσι ο γενικός δείκτης οικονομικού αισθήματος στην Ελλάδα αναρριχήθηκε το Φεβρουάριο στο 94,5 από το 93,9 που ήταν τον Ιανουάριο.