Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κοσμικά

( πενθη ) 

ΠΕΝΘΗ «Δεν γνωρίζουν το Αιγαίο νύχτα»

Κείμενο 3 Η ντροπή των πλαστικών

Τον προσφιλή μας σύζυγο, πατέρα, αδελφό και θείο

Τι υποστηρίζει αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού

Το καλοκαίρι φεύγει και εκτός από αναμνήσεις αφήνει πίσω του πολλά σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές… ΑΝΤΩΝΙΟ ΑΝΑΠΛΙΩΤΗ

ΜΑΝΟΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΑΚΗΣ

Τα χειρότερα, εφόσον χρειάζονται χρόνια για να "εξαφανιστούν", και δυστυχώς αυτά που συναντάμε συχνότερα, είναι οι πλαστικές σακούλες και τα μπουκάλια.

Συνταξιούχο Δ.Ε.Η.

«Οι χειριστές των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ δεν έχουν την εμπειρία νυχτερινών πτήσεων και μάλιστα πάνω από το Αιγαίο, που πρόκειται για μία ιδιαίτερα δύσκολη περίπτωση». Αυτό τονίζει στα «ΝΕΑ» αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού, χειριστής ελικοπτέρων, ο οποίος δεν θέλει να γίνουν γνωστά τα στοιχεία του, αναφερόμενος συνολικά και στις τρεις πτώσεις των ελικοπτέρων του ΕΚΑΒ.

Χιλιάδες από αυτά εγκαταλείπονται στις ακτές, "μνημεία" της παραμονής των λουομένων μετατρέποντας σε σκουπιδότοπους τις πανέμορφες ελληνικές παραλίες. Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι μας συμπαραστάθηκαν στο βαρύ μας πένθος.

«Ναι, δέχομαι ότι μπορεί να είναι ικανοί, με χιλιάδες ώρες πτήσης και να έχουν και εμπειρία νυχτερινής πτήσης πάνω από το αεροδρόμιό τους.

Έπειτα ταξιδεύουν για χρόνια στις θάλασσες κάνοντας "παρέα" στα ψάρια ή μολύνοντας το βυθό.

Η σύζυγος Ευγενία. Όμως δεν έχουν εκπαιδευτεί στις συνθήκες του Αιγαίου νύχτα».

Άραγε είναι τόσο δύσκολο να μαζέψουμε, φεύγοντας από την παραλία, το μπουκάλι που ήπιαμε νερό;

Τα παιδιά Κατερίνα - Γρηγόρης Τυπάδης.

Όπως λέει ο ίδιος, οι χειριστές ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού που αναλάμβαναν τις αεροδιακομιδές ασθενών προτού εμπλακεί η Helitalia ήταν κατάλληλα εκπαιδευμένοι για τέτοιες αποστολές.

Φυσικά δεν το σκεφτόμαστε επειδή, σε μας τουλάχιστον, δεν κοστίζει τίποτα. Τα αδέλφια Μαργαρίτα - Χρήστος Χαριτίδης, Κούλα Αναπλιώτου, Ρίτσα Αναπλιώτου, Κούλα Βασιλείου.

«Τα ελικόπτερα του Ναυτικού πετάνε κυρίως τη νύχτα στις ασκήσεις τους, και μάλιστα στο Αιγαίο.

Ωστόσο, η κατασκευή μιας πλαστικής σακούλας κοστίζει 10 δραχμές. Τα ανίψια.

Γι' αυτό οι πιλότοι τους είναι έμπειροι.

Στη Φύση μάλιστα κοστίζει πολύ περισσότερο, εφόσον οι πλαστικές σακούλες και τα μπουκάλια χρειάζονται πάνω από τρία χρόνια για να διαλυθούν μέσα στη θάλασσα. Οι συγγενείς.

Άλλωστε αυτό αποδεικνύεται και από το γεγονός ότι όσον καιρό το Πολεμικό Ναυτικό έκανε αεροδιακομιδές ασθενών δεν είχε συμβεί ποτέ ούτε ένα ατύχημα.

Σε περίπτωση που το πλαστικό μείνει θαμμένο σε στεγνό έδαφος "ζει" έως και διακόσια χρόνια.

Συλλυπητηρίους επισκέψεις κατ' οίκον δεν θα δεχθούμε. Και να μην ξεχνάμε ότι πετούσαμε με παρόμοια ελικόπτερα και λιγότερο σύγχρονα από το συγκεκριμένο (Agusta Bell Α 109 Power) που έχει πέσει τρεις φορές». Αν λοιπόν χρειαζόταν να πληρώνουμε τις πλαστικές σακούλες όσο πραγματικά κοστίζουν και χρησιμοποιούσαμε τα πλαστικά μπουκάλια είκοσι φορές -όσο δηλαδή αντέχουν- όχι μόνο θα είχαμε λιγότερα πλαστικά σκουπίδια σε θάλασσες και ακτές αλλά και γενικότερα λιγότερα σκουπίδια.

Τον προσφιλή μας σύζυγο, πατέρα, αδελφό, παππού και θείο Όπως αναφέρει εξάλλου ο κ. Χρήστος Βάγιας, υπεύθυνος του Τομέα Πτητικών Μέσων του ΕΚΑΒ, υποπτέραρχος εν αποστρατεία, «οι χειριστές που πετούν με τα ελικόπτερα του ΕΚΑΒ είναι συνήθως απόστρατοι του Στρατού και της Αεροπορίας, οι οποίοι έχουν πολλές ώρες πτήσης στο ενεργητικό τους.

Έχει υπολογιστεί ότι ο συνολικός όγκος των σκουπιδιών με αυτό το τρόπο θα μειωνόταν κατά 3%.

ΙΩΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ Πριν όμως πετάξουν με τα συγκεκριμένα ελικόπτερα περνούν από εκπαίδευση, όπως συμβαίνει με όλους τους πιλότους που αναλαμβάνουν τον χειρισμό άλλου τύπου αεροσκάφους απ' αυτόν που χειρίζονταν μέχρι πρότινος».

φωτ/φία: Κανάρης Τσίγκανος

Συντ/χο Ο.Σ.Ε.

Δεν διευκρινίζεται πάντως πόσες ώρες περιλαμβάνει αυτή η εκπαίδευση. περ. "ΟΙΚΟ", εφημ. Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, 15/9/2002 Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι μας συμπαραστάθηκαν στο βαρύ μας πένθος.

Ωστόσο, μετά την πρώτη πτώση ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στη θαλάσσια περιοχή του Σουνίου τον Ιανουάριο του 2001, το διοικητικό στέλεχος της Helitalia κ. Θόδωρος Γαβαθάς είχε δηλώσει ότι το πρόγραμμα εκπαίδευσης των χειριστών περιλαμβάνει - ανάλογα με την πτητική εμπειρία του κάθε χειριστή - 5 έως 10 ώρες πτήσης με τον συγκεκριμένο τύπο ελικοπτέρου. Ερωτήσεις κατανόησης Η σύζυγος Θωμαή. «Η διαδικασία αυτή έχει να κάνει περισσότερο με την εξοικείωση - εξειδίκευση των πιλότων στον τύπο αυτού του ελικοπτέρου». 1. Ποια σκουπίδια επιβαρύνουν περισσότερο τις ακτές και γιατί; Τα παιδιά Ελένη - Μιχάλης, Θεοδώρα - Γεώργιος.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αεροναυπηγών κ. Τριαντάφυλλος Τσιτινίδης λέει ότι «η εκπαίδευση χειριστών ελικοπτέρων γίνεται από ιδιωτικές σχολές υπό την εποπτεία της Διεύθυνσης Πτητικών Προτύπων της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας.

2. Ποιους τρόπους αντιμετώπισης του προβλήματος προτείνει ο αρθρογράφος; Τα αδέλφια Παναγιώτης - Ευδοκία, Απόστολος, Πολυμέρης - Μαρία.

Για να πετάξει κανείς νύχτα θα πρέπει να έχει κάνει πολύ εξειδικευμένη εκπαίδευση».

- Εσείς τι θα μπορούσατε να προσθέσετε; Τα εγγόνια. Τα ανίψια. Οι συγγενείς.

Τον αγαπημένο μας σύζυγο, πατέρα και παππού ΓΕΩΡΓΙΟ ΓΟΥΛΑΚΗ

Ευχαριστούμε θερμά όλους όσοι μας συμπαραστάθηκαν στο βαρύ μας πένθος.

Η σύζυγος Πόπη. Τα παιδιά Αλεξάνδρα - Μανόλης Βουτυράς, Μαρία - Δημήτρης Αγγέλου. Τα εγγόνια Κλαίρη, Γιωργάκης. Η αδελφή. Οι συγγενείς.

Συλλυπητηρίους επισκέψεις στο σπίτι δεν θα δεχθούμε.