Παράλληλη Αναζήτηση

Αναζήτηση

Βρες
Εμφάνιση

Απόψεις :: Κοσμικά

( γαμοι ) 

ΓΑΜΟΙ Οι Τούρκοι τα πήραν όλα

Κείμενο 2 [Πρωταθλητές στα τροχαία ατυχήματα!]

Ο ΕΥΘΥΜΙΟΣ ΔΕΛΗΣ του Απόστολου και της Αδαμαντίας που γεννήθηκε στην πάτρα του νομού Αχαΐας και κατοικεί στην Καλιφόρνια Αμερικής επαγγέλματος πολιτικός μηχανικός και η ΓΡΑΜΜΑΤΟΥΛΑ ΖΙΩΓΑ του Αθανασίου και της Σοφίας που γεννήθηκε στην Κατερίνη του νομού Πιερίας και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη επαγγέλματος μαθηματικός πρόκειται να παντρευτούν στον ιερό ναό Κυρίλλου και Μεθοδίου Θεσσαλονίκης.

Εντυπωσιακά ανταλλάγματα έδωσαν οι ΗΠΑ για τη χρησιμοποίηση των βάσεων

Μια από τις σημαντικότερες αιτίες θανάτου στη χώρα μας είναι τα τροχαία ατυχήματα, τα οποία συνεχώς αυξάνονται.

Ο ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΑΓΚΟΥΡΗΣ του Νικολάου και της Γιαννούλας που γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη του νομού Θεσσαλονίκης και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη του νομού Θεσσαλονίκης επαγγέλματος μουσικός και η ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΠΑΥΛΟΥ του Κωνσταντίνου και της Ηλέκτρας που γεννήθηκε στη Θεσσαλονίκη του νομού Θεσσαλονίκης και κατοικεί στη Θεσσαλονίκη επαγγέλματος οικιακά πρόκειται να παντρευτούν στον ιερό ναό Αγίου Νεκταρίου Δενδροποτάμου Θεσσαλονίκης.

ΛΟΥΚΑΣ ΔΗΜΑΚΑΣ

Η Ελλάδα μαζί με την Πορτογαλία καταλαμβάνουν τις δύο πρώτες θέσεις ανάμεσα στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης στον κατάλογο των θανάτων από τα ατυχήματα αυτά.

Χρήμα με… ουρά - 14 δισ. δολάρια - εγγυήσεις τραπεζικών δανείων, διαγραφή στρατιωτικών χρεών - περίπου 7 δισ. δολαρίων - μεταχειρισμένα όπλα, έργα σε δύο λιμάνια και έξι αεροδρόμια, συνδιοίκηση (τουλάχιστον) στο Βόρειο Ιράκ και… δουλειά στους Τούρκους δικαστές και δικηγόρους (!).

Για το λόγο αυτό τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης αναφέρονται συχνά στους θανάτους που προκαλούνται από τροχαία ατυχήματα και ιδιαίτερα τα Σαββατοκύριακα όλου του χρόνου και σε περιόδους εορτών στις οποίες οι αργίες διαρκούν τρεις ή περισσότερες μέρες (Χριστούγεννα, Πρωτοχρονιά, Πάσχα, Δεκαπενταύγουστο κτλ.).

Βάση Ιντσιρλίκ. Μαχητικό F-16 και «ιπτάμενο τάνκερ» KC-135 των αμερικανικών δυνάμεων εξορμούν για πτήση στο Βόρειο Ιράκ από το τουρκικό αεροδρόμιο, που θα εκσυγχρονισθεί περαιτέρω

Τα τροχαία ατυχήματα, όμως, δεν συμβαίνουν μόνο την Παρασκευή, το Σάββατο και την Κυριακή.

Αυτά είναι τα άμεσα οφέλη της Τουρκίας από τις διευκολύνσεις που άρχισε να παρέχει στα αμερικανικά στρατεύματα που φθάνουν για την επίθεση κατά του Σαντάμ Χουσεΐν.

Συμβαίνουν, δυστυχώς, όλες τις μέρες της εβδομάδας και οι συνέπειές τους δεν είναι μόνο οι νεκροί επί τόπου αλλά και οι σοβαρά και οι ελαφρά τραυματισμένοι.

Θα δικάζονται στην Τουρκία

Ένας, μάλιστα, αριθμός των βαριά τραυματισμένων πεθαίνει στα νοσοκομεία (λέγεται ότι ο αριθμός αυτός είναι ίσος με εκείνον των νεκρών επί τόπου).

Η… δικαστικής φύσεως παροχή αφορά - αν πιστέψουμε τον τουρκικό Τύπο - τη μη χορήγηση ετεροδικίας στους Αμερικανούς στρατιωτικούς που τυχόν, όσο βρίσκονται στην Τουρκία, διαπράττουν ποινικά αδικήματα.

Δεδομένου του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος της χώρας και του γεγονότος ότι οι θάνατοι τα 3 από τα 4 τελευταία χρόνια ξεπέρασαν τις γεννήσεις, είναι ανάγκη να εξεταστούν αναλυτικότερα τα τροχαία ατυχήματα στη χώρα μας.

Οι στρατιωτικοί αυτοί, δηλαδή, σε αντίθεση με όσα προνοεί για την Ελλάδα η πρόσφατα ψηφισθείσα ελληνοαμερικανική «Τεχνική Συμφωνία», θα δικάζονται στην Τουρκία.

Πριν ασχοληθούμε με τα αίτια, θα εξετάσουμε τους βασικούς παράγοντες που εμπλέκονται στα τροχαία ατυχήματα.

Σε περίπτωση αντίστοιχων αδικημάτων στην Ελλάδα, οι Αμερικανοί θα δικάζονται στις… ΗΠΑ!

Οι παράγοντες αυτοί διακρίνονται σε πέντε ομάδες: τους οδηγούς, τους επιβάτες, τους πεζούς, το όχημα και την κατάσταση των δρόμων ή του καιρού.

Η τουρκική εμμονή στην ικανοποίηση του αιτήματος αυτού εξίσου με τη ροή χρημάτων και την ανάληψη της διοίκησης των στρατευμάτων στο Β. Ιράκ, οφείλεται, σύμφωνα με δυτικές διπλωματικές πηγές, «σε μια προσπάθεια ωραιοποίησης της συμφωνίας και κατευνασμού της τουρκικής κοινής γνώμης.

Ο κυριότερος παράγοντας των τροχαίων ατυχημάτων είναι οι οδηγοί.

Μην ξεχνάτε, προσθέτουν οι ίδιες πηγές, ότι το 78% των Τούρκων αντιτίθενται στην παροχή οποιασδήποτε βοήθειας στην Ουάσιγκτον για το θέμα αυτό - μόνο το 6,5% απαντάει θετικά».

Σχεδόν το 80% των τροχαίων ατυχημάτων οφείλονται σ' αυτούς και ακολουθούν σε μεγάλη απόσταση οι πεζοί.

Προπαγάνδα

Πολύ μικρότερο ρόλο παίζουν οι δρόμοι ή ο καιρός και ακόμα μικρότερο το όχημα και οι επιβάτες.

Στο πλαίσιο αυτό ο τουρκικός μηχανισμός προπαγάνδας μεγιστοποίησε τη σημασία των αιτημάτων αυτών, ενώ ο Τούρκος επικεφαλής της επιτροπής διαπραγματεύσεων πρέσβης κ. Ντενίζ Μπολούκμπασι ήταν ανυποχώρητος, με αποτέλεσμα η Αμερικανίδα ομόλογός του κ. Marisa Lino να ζητήσει την αντικατάστασή του!

Τα αίτια των τροχαίων ατυχημάτων που οφείλονται στους οδηγούς μπορούν να καταταγούν σε τρεις βασικές κατηγορίες:

Τελικά οι ΗΠΑ φαίνεται ότι υποχώρησαν στο θέμα της ετεροδικίας και των χρημάτων καθώς ήθελαν, πάση θυσία, την άδεια διέλευσης.

- Επιθετική ή επιδεικτική συμπεριφορά (παραβίαση προτεραιότητας, υπερβολική ταχύτητα, παραβίαση σηματοδότη, επιδεικτικοί ελιγμοί στη μέση του δρόμου κτλ.).

Έτσι το βράδυ του Σαββάτου υπέγραψαν το τρίμηνης διάρκειας «Μνημόνιο Κατανόησης» (MOU) και η Άγκυρα το αξιοποίησε επικοινωνιακά - έστω και χωρίς να δώσει λεπτομέρειες για την ακριβή διατύπωση του άρθρου!

- Προκλητική παράβαση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας - ΚΟΚ (κίνηση στο αντίθετο ρεύμα (!), αντικανονικό προσπέρασμα, μη οδήγηση στα δεξιά του δρόμου κτλ.).

Πιάνουν από σήμερα δουλειά

- Απροσεξία ή αμέλεια (απόσπαση προσοχής οδηγού, οδήγηση σε κατάσταση μέθης κτλ.).

Σήμερα αναμένονται στην Τουρκία οι πρώτες συγκροτημένες μονάδες των ΗΠΑ που θα αναλάβουν τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων αεροδρομίων και των δύο λιμανιών.

Τόσο οι οδηγοί όσο και οι επιβάτες παραβαίνουν συστηματικά τον ΚΟΚ σε ό,τι αφορά τη ζώνη ασφαλείας και το κράνος.

Συνολικά για τα έργα αυτά το MOU προβλέπει την άφιξη 3.500-4.000 στρατιωτικών που θα πιάσουν δουλειά μετά τις 18 Φεβρουαρίου.

Η μεγάλη πλειονότητα των οδηγών και των επιβατών (σχεδόν το 80%) δε φορούσαν, δυστυχώς, ζώνη ασφαλείας ή κράνος όταν έγινε το τροχαίο ατύχημα.

Το Μνημόνιο Κατανόησης προβλέπει ακόμα ότι οι Τούρκοι πολίτες που θα υποστούν ζημιές από τους Αμερικανούς θα αποζημιωθούν, τα υλικά που θα χρησιμοποιηθούν για τα έργα καθώς και οι υπηρεσίες και το προσωπικό θα εξασφαλισθούν κυρίως από την Τουρκία, τα έργα θα γίνουν δωρεάν, ενώ για όσα μέσα… αντικατασταθούν με σύγχρονα, θα… δοθεί αποζημίωση!

Στην περίπτωση των πεζών παρατηρείται βιαστική ή απρόσεκτη συμπεριφορά ή παράβαση του ΚΟΚ.

Πέραν αυτών, άλλη συμφωνία προβλέπει την εκταμίευση άμεσα 4,5 δισ. δολαρίων και τη διάθεση άλλων 9,5 δισ. δολ. ως δάνεια ή εγγυήσεις δανείων.

Για τους πεζούς, όμως, μπορεί να υπάρχουν ελαφρυντικά (π.χ. προβλήματα υγείας, γήρατος, έλλειψη συνοδού κτλ.).

Επίσης έχουν γίνει συζητήσεις για απομείωση του στρατιωτικού χρέους κατά 7 δισ. δολ. και για διάθεση - μετά τις επιχειρήσεις - πολεμικού υλικού.

Φυσικά υπάρχει και σοβαρότατο έλλειμμα κυκλοφοριακής αγωγής, παρά τις κάποιες προσπάθειες που γίνονται τελευταία προς την κατεύθυνση αυτή στα σχολεία.

Για όλα αυτά υπάρχουν, μάλλον, γραπτές εγγυήσεις.

Μανόλης Γ. Δρεττάκης, "Οδηγοί: Φταίνε για το 80% των ατυχημάτων", αφιέρωμα "Τροχαία Ατυχήματα", εφημ. ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ, 16/12/2000 (διασκευή)

Από την πλευρά της η Άγκυρα διέθεσε την άδεια μεταστάθμευσης 270 μαχητικών αεροσκαφών καθώς και διέλευσης «τράνζιτ» 38.000 στρατιωτών για το Βόρειο Ιράκ.

Ερωτήσεις κατανόησης

Δίνονται επίσης 6 βάσεις (Ιντζιρλίκ, Ντιγιαμπακίρ, Μπάτμαν, Αφιόν, Τσορλού και Σαμπιχά Γκιοκτσέν), τα λιμάνια Μερσίνας και Αλεξανδρέττας (Ισκέντερουν) και τη μονάδα εφοδιασμού Σιλόπι.

1. Ποιες είναι οι συνέπειες των τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας;

Θα εξυπηρετούνται επίσης με διελεύσεις κατασκοπευτικά αεροσκάφη U-2.

2. Ποια είναι η ευθύνη των οδηγών στην πρόκληση τροχαίων ατυχημάτων;

Εννέα στρατιωτικούς όρους έχουν θέσει οι Τούρκοι και για την εισβολή δυνάμεών τους στο Βόρειο Ιράκ (έγραψαν χθες «ΤΑ ΝΕΑ»).